'populaire' tweakblogs als veel gelezen duiden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op de frontpagina zijn 'populaire' tweakblogs te vinden. Ik beleef niet elk tweakblog als populair, kan woordje populair veranderen in veel gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Als je het goed wil doen, dan moet je aangeven: meeste aangeklikt. Bij sommige blogs lees ik slechts de titel en auteur en daardoor niet meer de inhoud. Hierdoor klik ik er soms nog wel op vanwege de populariteit, van lezen is dan dus ook geen spraken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chris.nl schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 00:22:
Op de frontpagina zijn 'populaire' tweakblogs te vinden. Ik beleef niet elk tweakblog als populair, kan woordje populair veranderen in veel gelezen?
Hoe kan populair iets anders betekenen dan veel gelezen/iets wat veel aandacht krijgt? M.i. dekt h t de lading.

Jij hebt blijkbaar problemen met de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Populair lijkt een positief waardeoordeel over de kwaliteit/inhoud te verkopen, waar ik het inderdaad niet altijd mee eens ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens de Van Dale betekent het inderdaad "bij veel mensen geliefd". Je hebt dus gelijk.

Maar ik ken populair ook als "veel gebruikt" zonder waardeoordeel bijvoorbeeld in een zin als "de trein is een populair vervoermiddel onder forenzen". Misschien is het dialect hier rond de hoofdstad. Uit welke regio kom jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer de trein populair is onder forenzen dan is het toch geliefd bij veel mensen? Je kunt het in die zin 1-op-1 vervangen.

Verder zou dit niet in Geachte Redactie moeten staan maar in Mooie Features.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Als je met Google zoekt op "populair vervoermiddel" dan gaat het alleen om het aantal mensen en niet of mensen het fijn vinden. Geloof mij: trein in de spits in de randstad is echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Daos schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:49:
Volgens de Van Dale betekent het inderdaad "bij veel mensen geliefd". Je hebt dus gelijk.

Maar ik ken populair ook als "veel gebruikt" zonder waardeoordeel bijvoorbeeld in een zin als "de trein is een populair vervoermiddel onder forenzen". Misschien is het dialect hier rond de hoofdstad. Uit welke regio kom jij?
Is imo niet belangrijk waar ik vandaan kom. Andere artikelen / kopjes worden ook aangeduid als 'veel bekeken' gaat me er simpelweg om dat sommige veel gelezen tweakblogs niet populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Chris.nl schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:59:
[...]

Is imo niet belangrijk waar ik vandaan kom.
Ik was gewoon benieuwd. Misschien heeft populair in het oosten van het land een iets andere betekenis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 16:41

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Chris.nl schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:49:
Populair lijkt een positief waardeoordeel over de kwaliteit/inhoud te verkopen, waar ik het inderdaad niet altijd mee eens ben.
Dat jij een blog niet interessant vindt wil nog niet zeggen dat die blog niet populair kan zijn natuurlijk. Ik houd ook niet van smartlappen, toch schijnt dat best een populair genre te zijn.

Maar los van dit specifieke argument op zich verder natuurlijk een valide suggestie. Alleen is dat niet iets voor de redactie, dus ik verschuif deze even naar Mooie Features :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 24-09-2019 12:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
*bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 16:29

ikloon

Product Owner
Populair is in dit geval gebaseerd op een algoritme waarin we onder andere views, recentheid en aantal reacties meewegen. Dat algoritme wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor het tonen van 'Populaire reviews'.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikloon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:14:
Populair is in dit geval gebaseerd op een algoritme waarin we onder andere views, recentheid en aantal reacties meewegen. Dat algoritme wordt bijvoorbeeld ook gebruikt voor het tonen van 'Populaire reviews'.
Dus nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 16:29

ikloon

Product Owner
We gaan het nu niet aanpassen inderdaad.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Pas het gewoon aan met een CSS snippet als je het persoonlijk graag anders wilt zien. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ikloon schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:57:
[...]

We gaan het nu niet aanpassen inderdaad.
Een review is geen blog (je vergelijking gaat niet op) maar ok. Jammer dat zodoende sommige auteurs, linkdroppers en reclamemakers onterecht als populair worden bestempeld. Ik zal het loslaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Chris.nl op 02-10-2019 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is Tweakblogs een teringzooi. Er staan gewoon vacatures op :'). Eindeloze spam, scams, trolls en content van zeer laag niveau.

Eerste wat ik deed met custom CSS is dat gezwel van de FP afgooien.
Pagina: 1