Homeserver 300,- Euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• kwintonkwinton
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo,
Ik wil graag een home server bouwen om te gebruiken voor mijn studie (VMware, ESXi, Windows server) en hobby (Plex, games).
Daarbij jullie ervaring en mening hierover.

Eisen server:
De server mag niet meer dan 300 euro kosten.
Software heb ik zelf liggen.

Heb zelf al veel rond gekeken een kwam met deze build:
Graag laag stroom gebruik in verband met kosten voor mijn ouders :P

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 2200G Boxed€ 84,49€ 84,49
1MoederbordenAsus Prime A320M-K€ 42,-€ 42,-
1BehuizingenCorsair Carbide 88R€ 44,99€ 44,99
1Geheugen internCrucial CT8G4DFS8266€ 33,50€ 33,50
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 120GB€ 22,63€ 22,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 280,38

Onder de 300 euro dus kunnen dingen iets duurder als het echt uitmaakt.

Alvast bedankt.

[ Voor 75% gewijzigd door kwintonkwinton op 19-09-2019 22:00 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Zet daarnaast je lijstje even in een overzichtelijke tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:21
Een 120 GB SSD is heel klein voor de dingen die je wilt doen, ik er zou minstens een terabyte inzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwintonkwinton
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-12-2024
Heb zelf nog een 1 tb harde schijf liggen om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou inderdaad een tientje extra neerleggen voor een 240GB SSD.

En het geheugen eventueel naar 2x4GB.

De 2200G werkt pas vanaf bios 3203, als je echt pech hebt zit er een oudere versie op.
https://www.asus.com/Moth...IME-A320M-K/HelpDesk_CPU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:21
kwintonkwinton schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:05:
Heb zelf nog een 1 tb harde schijf liggen om te gebruiken.
Zie commentaar van @br00ky , als je de startpost kompleet maakt zul je een betere kwaliteit advies krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
de 8GB werkgeheugen gaat je meest limiterende factor zijn, als je daarop meerdere windows vm's tegelijk wil draaien gaat de lol er gauw vanaf. De cpu heeft ook maar 4 threats maar dat zal wel niet heel snel je limiterende factor zijn.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik weet niet hoeveel virtuele machines wilt draaien, maar 8gb werkgeheugen is zo opgeslurpt. Ook die 120gb SSD zou ik verhogen naar 250gb, idealiter naar 500gb.
Pagina: 1