Toon posts:

Android Auto stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Opifex
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-11 23:00
Dag allen!

Ik heb getwijfeld of ik dit in Verkeer en Vervoer zou plaatsen, of in Android Smartphones, want waar het probleem zit weet ik niet goed...

Ik heb pas een nieuwe auto (VW Polo 2019), morgen heb ik hem een volledige week. Eén van de leukste features die hij had, vond ik Android Auto. Ik kon m'n smartphone in de USB prikken, waarna ik kan kiezen om Google Maps of Waze weer te geven en te bedienen op het infotainmentsysteem.

Dit heeft een 4-tal dagen perfect gewerkt, maar zo'n 3 dagen geleden wou ik van Google Maps naar Waze switchen (omdat Maps toch vaak de mist in gaat merk ik), en sindsdien werkt het nauwelijks nog.
Als ik op de "App" knop druk krijg ik soms nog wel het hoofd-scherm te zien met de pushmeldingen (zoals het weer), maar vanaf ik op de navigatieknop druk krijg ik enkel nog een zwart beeld.
Wat wel werkt, is de USB-kabel terug uittrekken, de navigatie manueel op de telefoon instellen, en dan weer inpluggen. Dan wordt de navigatie (soms? meestal wel na een vertraging) weergegeven op het scherm. Maar vanaf ik weer op het navigatie-icoon op het scherm druk loopt het weer mis.

Ik heb geen idee hoe dit komt. Heb al geprobeerd met een andere kabel, telefoon herstarten, app opnieuw installeren, etc. etc. Niets hielp.

Na het herinstalleren van de app merk ik wel dat er een nieuw probleem is dat optreedt: Als ik de telefoon aansluit krijg ik op het scherm de melding dat ik nog goedkeuringen moet geven op m'n telefoon. Ik krijg niet meteen een melding, maar ik kan wel het USB-opties schermpje vinden. Hierin kan ik kiezen tussen Bestandsoverdracht, USB-tethering, MIDI, PTP en Geen gegevensoverdracht.
Welke optie ik juist moet kiezen voor goeie werking weet ik niet (de eerste keer heb ik Bestandsoverdracht gekozen denk ik, en toen werkte het verschillende dagen goed). Maar nu, elkes keer ik een optie aanklik, welke dat ook mag zijn, springt het bolletje na enkele seconden terug op "Geen gegevensoverdracht"... Het lijkt dus dat hij die instelling niet wil aanvaarden? Of dat deze gereset wordt?
Ik dacht eerst dat het aan de connector van m'n telefoon zou liggen, maar als ik hem met dezelfde kabel aansluit aan m'n computer werkt alles perfect... Nu blijft het bolletje staan op de optie die ik aanklik...

Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

• demol88
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:19
Welke telefoon gebruik je?
Ik heb hetzelfde voor met mijn OnePlus 6T en mijn volkswagen Passat. Ik krijg deze niet verbonden via Android Auto.
Wat ik ook als standaard instel bij de USB-opties, eenmaal ik verbind, sprint dit naar 'Geen gegevensoverdracht'.
Wel geeft mijn telefoon de melding 'verbonden met Android Auto', toch is dit niet het geval.

Heb jij er al een oplossing voor gevonden?

*edit* zie net dat er een specifiek Anroid Auto topic is, ga de vraag daar stellen, deze mag gerust weg dan

[Voor 12% gewijzigd door demol88 op 29-11-2019 07:59]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee