Waar is flabber.nl gebleven?

Pagina: 1
Acties:
  • 28.938 views

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 07:20
Het was jarenlang mijn guilty pleasure, maar de afgelopen jaren checkte ik het nog maar eens per week. Er werd ook niet veel meer gepost.

Maar nu os het al een week down. Iemand een idee wat er is gebeurd?

Is Gert weer eens lange tijd naar een trouwerij? ;)

Beste antwoord (via MatthijsZ op 19-09-2019 19:32)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sinds de eerste week van september 2019 is de URL van Flabber.nl niet meer bereikbaar, en opnieuw lijkt het er op dat Flabber gestopt is
Zie Wikipedia: Flabber :)

Virussen? Scan ze hier!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sinds de eerste week van september 2019 is de URL van Flabber.nl niet meer bereikbaar, en opnieuw lijkt het er op dat Flabber gestopt is
Zie Wikipedia: Flabber :)

Virussen? Scan ze hier!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24

InFamous

excommunicado

De Facebook pagina is echter nog wel actief, zelfs nog afgelopen maandag.

Formerly known as Ragdoll

• MatthijsZ
Ik heb helaas (?) geen Facebook meer. Had de twitter gezien, maar daar was niks. Wikipedia had ik nog niet bedacht te checken

Hoop dat het geen “Facebook only” ding wordt. Had op zn minst inmiddels wel een mededeling verwacht op de site

• MatthijsZ
Lijkt erop dat het doek definitief gevallen is. "I'm calling it. TOD: 10 september 2019"

Is er nog een afscheidsbericht oid op Facebook geweest? Of is de patiënt stilletjes in zijn slaap overleden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Vraag mij af of het o.a. komt doordat de mede eigenaar nog een leuk bedragje open had staan.

Anoniem: 217290

flabber is er met de flappen vandoor om het dus kort samen te vatten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin M
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 23:13
Ik dacht nog even dat ik eindelijk een IP-ban had gekregen wegens bijdehand doen. Maar via een proxy kreeg ik ook "403 Forbidden" te zien. De fut was er al jaren uit dus we hoeven er niets aan te missen. Toch blijf ik om de paar dagen als een aapje op die shotcut klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Klopt, we missen er weinig aan, maar het is een van die dingen die er voor mij “altijd was”. Toch minstens een keer in de week ‘flabberen’. Raar dat het zo plotseling ophoudt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja jammer vind ik 't wel, maar er is nog steeds kakhiel.nl waar met enige regelmaat leker flauwe dingetjes voorbij komen. Na de zoveelste woordspeling, heb ik smakelijk moeten lachen om deze:
Afbeeldingslocatie: https://assets.kakhiel.nl/uploads/image_fragment/89971/file/default_swem3.jpg
:*)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

Deathchant schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:52:
. Na de zoveelste woordspeling, heb ik smakelijk moeten lachen om deze:
Waar is de humor gebleven vraag ik u meneer Sonneveld, waar is de humor gebleven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 14:36
Iedereen is naar Dumpert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recoiller
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 19:05
Ik zou het wel op willen pakken, alles beter dan plat gooien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
Van mij mag je, maar als ik het zo hoor wordt het lastig aan de domeinnaam te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin M
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 23:13
als ik het zo hoor wordt het lastig aan de domeinnaam te komen
Die domeinnaam is voor mij niet interessant. Flabber was sowieso een stomme naam. Ik wil een forum waar gediscussieerd kan worden over actuele shit op het internet, serieus of minder serieus. Iemand moet interessante dingen aanstippen en de commune doet de rest. Dat interessante dingen aanstippen was bij Flabber de laatste jaren een probleem waar de site mede aan ten onder is gegaan. Daarnaast was het verstoppen van de reacties onder een knop geen slimme zet, het besef leek te ontbreken dat juist die reacties de site aantrekkelijk maakten.

Wat wel sterk was aan Flabber en wat mogelijk moeilijk te reproduceren valt is volgens mij de volgende combinatie van factoren

Nagenoeg geen centrale moderatie. Er was wel een automatisch filtertje actief dat op woorden scande maar de kans dat je dat activeerde was niet groot. Toch bleef het redelijk netjes, echt lelijke uitingen werden door de commune de kop ingedrukt. De sociale controle werkte goed.

De bezoekersgemeenschap bestond niet uit louter idioten. Op sommige fora kantelt het op een gegeven moment en haken de laatste intelligentia af. Dat is op Flabber niet echt gebeurd, al haakten er wel mensen af.

De relatie tussen de redactie en de respondenten was niet altijd vriendelijk maar wel redelijk hecht. Je respecteerde elkaars positie, er zat niet veel venijn in. Het was wel gezellig.

Dus als deze formule voortgezet kan worden onder een andere naam dan ben ik er wel weer bij. We kunnen hier wel vast een nieuwe naam bedenken. XFL? Blaffer? Ik vind blaffer wel leuk, daar zit een verwijzing naar Flabber in en dat je er lekker je mening kunt blaffen. Helaas heeft de een of andere opportunist deze naam al geclaimd en wil er geld voor hebben. Het zou verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 12:41
Ik had begin september ze al gemeld dat ze beter de zaak konden opdoeken omdat de grootste deel van filmpjes afkomstig waren van dailybuzz. Zonder bronvermelding is dat gewoon jatten. Misschien heeft dailybuzz contact opgenomen met flabber, vandaar dat de bron opdroogde. Was vele en vele jaren fan van de site, maar in september (en de maanden ervoor) leek het wel dat ze bodem hebben bereikt.

Ze hebben dit waarschijnlijk ook ingezien, en de stekker eruit getrokken. Het was een triest schaduw van wat het ooit was. Die klik op deze knop om het commentaar te zien was al geen goed idee. Reacties waren er nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooooost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:17
Flabber.nl toont nu een 'bezet' pagina van TransIP. Misschien toch een doorstart? Gek om deze site ineens te missen, zonder bericht of wat dan ook. Al was het de laatste jaren niet veel soeps meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 09:39
9gag app installeren, en je kunt weer voort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 08:21
Flabber was vroeger leuk inderdaad, helaas was de kwaliteit na een tijd ondermaats en heeft de (toenmalige) beheerder (Samuel Hubner Casado) daar weinig goeds gedaan, helaas. Ik keek er al een tijd niet meer op, verbaast me niet dat het offline is :p
Gelukkig bestaat er veel ander moois :)

vrede in rust

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Meester_J schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:22:
9gag app installeren, en je kunt weer voort?
9gag is een soort FB / Insta geworden. Memes zijn weg en nu veelal gifs en video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsZ
The plot thickens: flabber.nl linkt nu door naar hun YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantjexander
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-06-2021
beste, ik ben dus erg benieuwd waar flabber is! ik ben afgelopen koninigsdag geinterviewd in het vondel park door Buitenbeeld!!!! :9 :9 :9 ! ik was 1 van de 10.000 mensen die dronken was en schijt had aan de corona regels. niet dat ik dat altijd heb , alleen het was koningsdag en lekker weer en ik was goed shitfaced 8)7 . maar ik ben nu dus wel heel benieuwd hoe erg de schade is op beeld en vraag me dan ook af waar is de site van flabber. zodat ik me eigen lamme harses ff kan zien. nu denk ik dat ze misschien een comback aan het maken zijn alleen het lijkt mij dan dat die videos van konningsdag dan al online staan aangezien konningsdag nu niet meer relevant is voor de rest van het jaar... dus dat wordt zoeken ik hoor graag als jullie de site hebben gevonden

groeten jantje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@jantjexander :')

Anders Google je lekker zelf even. Maar Flabber is inmiddels al enige tijd overleden dus daar ga je het niet terugzien. Zie ook de reacties in dit topic...

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Ivysaur schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:32:
[...]

9gag is een soort FB / Insta geworden. Memes zijn weg en nu veelal gifs en video's.
Wacht er zaten mensen onironisch op 9gag? :')

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

jantjexander schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 01:28:
beste, ik ben dus erg benieuwd waar flabber is! ik ben afgelopen koninigsdag geinterviewd in het vondel park door Buitenbeeld!!!! :9 :9 :9 ! ik was 1 van de 10.000 mensen die dronken was en schijt had aan de corona regels. niet dat ik dat altijd heb , alleen het was koningsdag en lekker weer en ik was goed shitfaced 8)7 . maar ik ben nu dus wel heel benieuwd hoe erg de schade is op beeld en vraag me dan ook af waar is de site van flabber. zodat ik me eigen lamme harses ff kan zien. nu denk ik dat ze misschien een comback aan het maken zijn alleen het lijkt mij dan dat die videos van konningsdag dan al online staan aangezien konningsdag nu niet meer relevant is voor de rest van het jaar... dus dat wordt zoeken ik hoor graag als jullie de site hebben gevonden

groeten jantje O-)
No worries hoe je op beeld staat man! Je lijkt me echt iemand die het helemaal niet erg vind als een totale idioot over te komen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

beste, ik ben dus erg benieuwd waar flabber is! ik ben afgelopen koninigsdag geinterviewd in het vondel park door Buitenbeeld!!!! :9 :9 :9 ! ik was 1 van de 10.000 mensen die dronken was en schijt had aan de corona regels
Goed verhaal, lekker kansloos.
Toch wel met je volledige naam in beeld gekomen zodat dit lekker naar boven komt als een toekomstige werkgever op je naam zoekt?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Goed verhaal, lekker kansloos.
Toch wel met je volledige naam in beeld gekomen zodat dit lekker naar boven komt als een toekomstige werkgever op je naam zoekt?
Doen gemeentes zo uitgebreid onderzoek bij een bijstandsaanvraag denk je?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ImNotnoa schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Doen gemeentes zo uitgebreid onderzoek bij een bijstandsaanvraag denk je?
_O-

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 08:21
@jantjexander
Lachen. Je achternaam is Xander? Laat je ons weten wie je op het filmpje bent als het online verschijnt? Zou leuk zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Bob Popcorn

Plop!

groeten jantje O-)
Ik denk dat iemand je gewoon in de zeik nam met je dronken kop :')

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 12:20

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Het topic was al niet zo spannend, maar dit slaat helemaal nergens meer op. Slotje dus!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.