Aankoop laptop ook voor het kijken van films

Pagina: 1
Acties:
  • 2.876 views

• Seppe55
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-05-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?

Eigenlijk wil mijn man er niets speciaals mee doen wat internet en mailen en wat facebooken . Hij zit alleen veel op aankoop en verkoop sites . Als er voetbal op tv is ,is de bedoeling dat ik wat Netflix erop ga kijken . Daarom denk ik dat de resolutie hoog moet zijn en een zware videokaarten

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?

Wij hadden graag android gebruikt

Wil je gamen?

Voorlopig niet . En als het ooit een spelletje zal zijn zal het Tetris zijn lol lol lol
Video's of foto's bewerken?

Ja films op Netflix .

Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Veel meer zal het niet zijn , buiten de films .

Wat is je budget?

Niet echt een budget , maar ook geen Apple prijzen
.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven?

Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 1500 euro á 2000 euro .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja indien mogelijk wel .

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Neen niet echt . Heb me laten vertellen dat Lenovo niet echt goed is . Dat merkt dus liever niet .
Ik weet niet als het bestaat in wat wij willen . Maar wij hebben ook een Xiaomi GSM en zeer tevreden van . Dus het mag ook Xiaomi laptop zijn als de ervaring van mensen hier heel tevreden zijn .

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven.

Staan we zeker voor open .

Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-06 13:38
voor netflix heb je geen dedicated videokaart nodig. Elke pc/laptop (uit de 21ste eeuw) kan netflix afspelen.
Netflix system requirements https://help.netflix.com/en/node/23742

Lees eens de BBG door. reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2019

Xiaomi maakt ook prima laptops maar naar mijn weten worden die standaard met Windows in het Chinees geleverd. Dit kan je prima zelf omzetten naar Nederlands of Engels maar ik snap dat niet iedereen zich daar comfortabel bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:12
Je zegt "geen apple prijzen" maar vervolgens wel 1500 - 2000. Lenovo is één van de betere merken op laptopgebied dus ik weet niet wie je vertelt heeft dat het niet ok is, maar ik vertel je dat het wel ok is..

Gezien je budget zou ik uit deze twee kiezen
Windows: Lenovo Carbon X1
Apple: Macbook Air.
Beide erg mooie lichte en snelle laptops en kunnen Netflix aan.

Maar dit is, wat mij betreft een beetje onzin, elke laptop kan dit aan en voor 150 euro ben je ook klaar. Gezien je eisen lijkt het mij dat een tablet een veel verstandigere keus dan 2000 euro uitgeven aan laptop voor alleen wat browsen en Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Netflix...internetten...mailen....facebooken...verkoopsites...Daarom denk ik dat de resolutie hoog moet zijn en een zware videokaarten
Zware videokaarten zijn eigenlijk alleen maar nuttig voor productie kwaliteit (c.q. als baan of semi professional) videobewerking en gaming. Voor de dingen die je noemt heb je nauwelijks vermogen nodig.
Resolutie is een ander verhaal. Hoge resolutie op een relatief klein scherm (zoals een laptop) kan juist ontzettend vervelend zijn omdat b.v. tekst op websites te klein wordt om te lezen. Dan kan je natuurlijk gaan inzoomen, maar eigenlijk is een hogere resolutie dan meer een nadeel.
Ook voor Netflix heb je niet per definitie een hogere resolutie dan 1920x1080 (de welbekende 1080p Full HD) nodig, tenzij je het duurste abbo hebt, want dat is de enige waar in 4K video wordt aangeboden.

Wij hadden graag android gebruikt
Dan heb je geluk, Android is nog niet echt iets wat je veel tegen komt op een laptop. Zeg maar gerust 'nooit'.

Budget: 1500 tot 2000
Fors bedrag... Daar kan je 3 laptops voor kopen die voldoen aan je wensen.

Een lijst:
categorie: Laptops
Archie_T schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:41:
Je zegt "geen apple prijzen" maar vervolgens wel 1500 - 2000. Lenovo is één van de betere merken op laptopgebied dus ik weet niet wie je vertelt heeft dat het niet ok is, maar ik vertel je dat het wel ok is..

Gezien je budget zou ik uit deze twee kiezen
Windows: Lenovo Carbon X1
Apple: Macbook Air.
Beide erg mooie lichte en snelle laptops en kunnen Netflix aan.

Maar dit is, wat mij betreft een beetje onzin, elke laptop kan dit aan en voor 150 euro ben je ook klaar. Gezien je eisen lijkt het mij dat een tablet een veel verstandigere keus dan 2000 euro uitgeven aan laptop voor alleen wat browsen en Netflix.
Naja, wat je zegt. 1,5-2K is echt onzinnig veel geld voor letterlijk een huis-tuin-en-keuken-laptop.
Met dat bedrag kan je een willekeurige winkel binnen lopen, geld op tafel smijten en roepen 'doe me maar een laptopje'.

En wat betreft Lenovo: idd, prima spul.

Qua specs heb je niet veel meer nodig dan een recente Core i3 (7000, 8000, 9000 serie), voor t fijne 8GB RAM, eveneens voor het fijne een SSD (beetje op de groei, 256GB of groter is meestal prima) zodat t vlot opstart, en een leuk 1080p Full HD display (op gemiddeld 15inch is hoger niet echt nuttig)

En dat heb je al voor een euro of 500.

Voorbeeldjes:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IWL (81LG00GJMH)
pricewatch: Asus A509FA-EJ146T
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-54-367E
pricewatch: HP 15-da1421nd

Enige waar je eventueel nog naar zou willen kijken is welke laptop het beste scherm heeft. Ik hou b.v. niet van glossy afgewerkte schermen omdat het zo spiegelt.
En bij voorkeur IPS techniek omdat dat mooiere kleurweergave geeft dan TN of VA.

[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 20-09-2019 09:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44
Koop anders gewoon zo iets:

V&A aangeboden: Asus VivoBook X507UA-BQ333T

Of zoiets als je ChromeOS wilt: pricewatch: Asus Chromebook Flip C434TA-E10013

(zou ik eerder voor de chromeobook gaan, lekker lange batterij en blijft altijd snel)

[ Voor 46% gewijzigd door Basekid op 20-09-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-06 11:17
Waarom niet gewoon een mooie sony/lg 4k tv?
Dan heb je zelfs nog budget voor een soundbar, 4k chromecast en een jaar netflix. Dan kun je het beste films kijken.

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
pricewatch: Sonos Beam Zwart
pricewatch: Google Chromecast Ultra

Nou onder de 2000.
Waarom een laptop kopen om films te kijken?

[ Voor 57% gewijzigd door Torac op 20-09-2019 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 13:18

Tjark

DON'T PANIC

Torac schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:49:
Van TS:

Ja indien mogelijk wel .
8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Tjark op 20-09-2019 09:54 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Torac schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:49:
Dan heb je zelfs nog budget voor een soundbar, 4k chromecast en een jaar netflix. Dan kun je het beste films kijken.

pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart
pricewatch: Sonos Beam Zwart
pricewatch: Google Chromecast Ultra

Nou onder de 2000.
Waarom een laptop kopen om films te kijken?
Ik denk dat facebooken en marktplaats browsen wat lastig gaat op een TV.
Tjark schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:53:
[...]

Van TS:

Ja indien mogelijk wel .
8)7
Lol, en dat ook ja :+

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 20-09-2019 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
Tjark schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:53:
[...]

Van TS:

Ja indien mogelijk wel .
8)7
Daarom de chromecast. :)
Ok haal een minder mooie televisie en een ipad air 2019.
McKaamos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:54:
[...]

Ik denk dat facebooken en marktplaats browsen wat lastig gaat op een TV.

[...]

Lol, en dat ook ja :+
Nee best prima te doen met een chromecast.

[ Voor 31% gewijzigd door Torac op 20-09-2019 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Torac schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:54:
[...]

Daarom de chromecast. :)
Ok haal een minder mooie televisie en een ipad air 2019.
Op een chromecast zonder TV kan je niks kijken.

Maar idd een tablet zou een optie kunnen zijn. Wel eentje met een keyboard dock dan, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 13:18

Tjark

DON'T PANIC

dát is wel een aardige suggestie voor de TS: waarom een laptop een niet een Ipad als 't voornamelijk films kijken is en wat browsen? Dit zorgt voor portabiliteit én een lange accuduur!

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
McKaamos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:55:
[...]

Op een chromecast zonder TV kan je niks kijken.

Maar idd een tablet zou een optie kunnen zijn. Wel eentje met een keyboard dock dan, denk ik.
Waar wil de TS hem naar meenemen waar geen televisie is?
Keyboard dock lijkt me niet eens per se nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Torac schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:56:
[...]

Waar wil de TS hem naar meenemen waar geen televisie is?
Keyboard dock lijkt me niet eens per se nodig.
Jij wil beweren dat er overal een TV is die je zomaar kan hijacken?
Een all-in-one oplossing die je overal kan gebruiken omdat partner de TV heeft gekaapt voor z'n voetbalverslaving lijkt hier toch echt de doelstelling te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
McKaamos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:00:
[...]

Jij wil beweren dat er overal een TV is die je zomaar kan hijacken?
Een all-in-one oplossing die je overal kan gebruiken omdat partner de TV heeft gekaapt voor z'n voetbalverslaving lijkt hier toch echt de doelstelling te zijn.
Nee. Ik denk dat de TS bedoelt dat als hij een centerparks huisje oid huurt hij ook films wilt kijken. Dan werkt een chromecast prima. Maar goed daarom de ipad air 2019.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Er staat in de TS duidelijk dat wanneer manlief tv kijkt, er dan Netflix op de laptop gekeken kan worden door TS zelf. En andersom.

Voor Netflix, Facebook etc heb je geen high end laptop van die prijzen nodig. Mag natuurlijk altijd, maar is absoluut niet nodig.

Lenovo is gewoon een goed merk. Die hebben IBM (van de super stabiele Thinkpads. Ja, die met dat knopje in het midden van het toetsenbord voor de muis) overgenomen.
Asus kun je doen, maar veel merken zijn gewoon prima en al helemaal in de hogere segmenten.

Belangrijker is, gewicht, grote van de laptop zelf en dus ook het beeldscherm en wellicht toekomst verwachting voor het gebruik.
Mijn ouders hebben beide een 17 inch Dell laptop. Mijn vrouw daarentegen een Dell XPS met GPU a 15 inch.
Voor film en serie kijken zou ik zelf eerder voor 17 inch gaan, maar dan moet je wel een grotere laptop mee sleuren op vakantie e.d.

Ik denk zelf dat je een laatste generatie i5 (8xxx of 9xxx of het equivalent van AMD) meer dan genoeg aan hebt. Daarnaast minimaal 8GB aan ram. Een SSD is ook wel een must met een beetje genoeg ruimte. En bedenk wat voor scherm je wilt. Glans of mat, IPS of TN (eerste heeft betere kleurweergave en die laatste is wel sneller, maar interessanter voor gamen, daarnaast heeft een TN paneel het nadeel dat de kijkhoek minder groot is waardoor het beeld sneller flets wordt als je schuin er tegenaan kijkt).

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 20-09-2019 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Dit schreeuwt Chrome OS. pricewatch: Acer Chromebook 514 CB514-1HT-C3EG of de eerder genoemde Asus Flip zou een mooie optie zijn, heb je nog een mooie bak geld over waar je andere leuke dingen mee kan doen :). Laat je in ieder geval niets wijs maken in een van die mooie fysieke winkels ;) want met dergelijke eisen heb je echt genoeg aan een Chromebook (en kan je nog Android draaien ook).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zoals al eerder opgemerkt; je budget is genoeg voor een superdeluxe laptop, terwijl je gebruik maar heel minimaal is. Met bijna elke laptop kan je al doen wat je wil. Met een mooie tablet ook. Videobewerken is trouwens iets heel anders als Netflix kijken.

Enfin, met de budgetlaptops uit de Laptop Best Buy Guides kom je al een heel eind. Als je vaak Netflix kijkt op de laptop, lijkt een wat groter scherm (15" of 17") dat Full HD aankan, me wel het overwegen waard. Iets boven die budgetcategorie heb je bijv. de pricewatch: Medion Akoya S6445 (30027047)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:41

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

voor die vereisten moet je geen 2000 euro betalen, sterker nog een exemplaar van 250 euro is goed genoeg. V&A aangeboden: Dell Latitude E7440 i7 | 8GB | 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seppe55
Hallo iedereen bedankt voor jullie reacties .

Eerst en vooral waarom kiezen wij voor een laptop en geen tablet .

Mijn man doet vrijwilligers werk ( oppassen op mensen die palliatieve zijn ) een paar maal per week . Hij heeft altijd een Samsung tablet mee . En was daar altijd zeer tevreden mee . Maar dat ding is versleten .

En er moet wat anders komen . En daarom heeft mijn man zijn zinnen gezet op een laptop . En omdat ik een tablet Acer Iconia heb met werkgeheugen 16 G en opslag 64 G heb en daar vaak films op kijk en hij vaker blokkeert ( het beeld bevriest eerst een paar maal en dan valt hij volledig uit ) . Daarom dachten wij dat hij te licht was en dachten iets zwaarder te willen . En omdat we toch een laptop willen aanschaffen nieuw of 2dehands wou ik ook liefst een 17 inch . Wel zo leuk om films op te kijken thuis of uit .

Dit verklaart mss onze keuze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seppe55
Wij hebben onder tussen een 2dehands laptop gevonden .
Mogen wij jullie mening over de prijs .
400 euro

ACER ASPIRE V3 - 771G - 736B161

LAPTOP HEEFT STERKE VIDEOKAART EN PROCESSOR .
IN DE LAPTOP ZIT EEN EXTRA 500 GB SAMSUNG EVO SSD
SPECIFICATIES

17.3 INCH
16:9 , 1920 X 1080 PIXEL
INTEL CORE I7 - 3630 (INTEL CORE I 7 )
NVIDIA GEFORCE GT 650M - 2048MB
500GB SAMSUNG SSD EVO
1TB 5400 RPM HDD
16384MB , DDR 3 ( 4x 4096MB , NO FREE RAMSLOTS )
MET NIEUWE INSTALLATIE OFFICIËLE WINDOWS 10 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:24
https://www.bol.com/nl/p/...HRuc5AAg_0.4.ProductTitle Dit is ook een zeer nette chrome os laptop, het kan android apps gebruiken (zoals netflix) via de google playstore en eigenlijk alles wat jij gebruikt.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Seppe55 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:50:
400 euro

SPECIFICATIES

17.3 INCH
500GB SAMSUNG SSD EVO
1TB 5400 RPM HDD
Dat is een wat ouder model, waarvan, zo lijkt het, de capslock vast zit. Nee flauw, is een ouder model en persoonlijk zou ik er niet zo snel voor kiezen. Zeker gezien de accu van een oudere laptop en het budget. Aangezien de eerdere vermeldingen zie ik niet in waarom je een videokaart nodig hebt, je bent prima af met een chromebook, alleen die 17 inch maakt het wat onmogelijk. Ik zou zeggen loop eens een winkel binnen en kijk wat je er van vind.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

dutchnltweaker schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:37:
https://www.bol.com/nl/p/...HRuc5AAg_0.4.ProductTitle Dit is ook een zeer nette chrome os laptop, het kan android apps gebruiken (zoals netflix) via de google playstore en eigenlijk alles wat jij gebruikt.
Ja scheelt mij weer zoeken en tikken, maar met jullie eisen is een 15" Chromebook alles wat je zoekt.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:41

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

400 euro

SPECIFICATIES

17.3 INCH
500GB SAMSUNG SSD EVO
1TB 5400 RPM HDD
heeft betere specs dan de chromebook. Ik zou wel de accu vervangen. Ik geloof echter niet dat je 16GB ram nodig zou hebben om films te kijken(waardoor je slots helemaal volsteken) net zoals de GT650M waarvan je geen wonderen moet verwachten.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

400 euro

SPECIFICATIES

17.3 INCH
500GB SAMSUNG SSD EVO
1TB 5400 RPM HDD
Ik weet niet of ik nog wel zo'n oude processor en videokaart zou willen hebben...

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waardebepaling is niet toegestaan, zie ook Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid.

Je kan prima via Google, Marktplaats e.d. nagaan wat een dergelijk systeem moet kosten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.