Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies bij nieuwe PC voor Lightroom en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lollollas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 17:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met de PC eigenlijk de zware taken van mijn laptop overnemen. Ik wil er dus fotobewerking in Lightroom mee gaan doen, ik wil er (als hobbyist) python mee programmeren en ik wil er ook games mee kunnen spelen. Gamen hoeft voor mij niet op de hoogste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb ook nog geen scherm, deze moet ik ook kopen. Maar voor de hele PC zonder scherm is mijn maximum 800,-.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor Lightroom is een goede CPU belangrijk. Ook wil ik graag voldoende opslag hebben >1Tb. Maar met wat ik nu bij elkaar heb kan er altijd een HDD bij geschoven worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig zelf naar AMD de laatste tijd maar ik sta ook open voor andere ideeën als dit goedkoper/beter is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben een student en de PC komt bij mij op de kamer te staan dus liever niet te veel geluid.

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen verstand van dus ik denk het niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf een small form factor PC samengesteld op basis van de BBG. Hier zou ik graag jullie feedback op krijgen.
Ook heb ik hierin een last gen AMD videokaart gedaan, is dit een goede keuze of is het voor bang for buck beter om een current gen kaart te kopen.
En als laatste heb ik een Ryzen 3 chip gekozen en een B450 moederbord, gaat dit geen problemen opleveren?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,-€ 195,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 158,-€ 158,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 46,-€ 46,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 74,90€ 74,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 500W CM€ 66,95€ 66,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 716,80

Alle reacties

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Ziet er netjes uit. De rx570 is nog steeds een prima kaart voor 1080p 60 hz als je bereid bent de instellingen wat lager te zetten.

Qua moederbord moet je de bios waarschijnlijk updaten. Sommige webshops kunnen dat voor je doen. MSI max borden werken gegarandeerd zonder update (bv de pricewatch: MSI B450M Mortar Max)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Ik lees hele wisselende ervaringen over de Intel 660p. Gebaseerd op de SSD Best Buy Guide - Augustus 2019 zou ik voor de pricewatch: Kingston A2000 1TB gaan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock