Welke pushprovider te gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:22
Ik wil push notificaties toevoegen aan mijn webapp en ben een beetje op zoek naar een provider.
Deze push notificaties zijn eigenlijk transactionele notificaties en gaan dus naar specifieke gebruikers

...

Achtergrond:

Multitenant webapplicatie, multipage met bootstrap & react, python backend draaiende op google cloud met verschillende micro services
Ik maak geen gebruik van Firebase en heb ook geen intenties om dat te doen

Ben dus op zoek naar ervaringen zoals bijvoorbeeld met pushpad of engagespot of andere betere opties
Dit zal gaan om ongeveer een 500 gebruikers maximaal. Daar dit alleen voor bepaalde types van gebruikers zal zijn

pvoutput

Alle reacties

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 17:05
Hoezo wil je een andere provider gebruiken? Er zijn best wel wat libs te vinden die je de noticiations zelf laten hosten

• cricque
Ja zou het zelf kunnen opzetten uiteraard, maar ik er is een acuut tijdsgebrek, dus liever iets "plug en play" en niet "plug en debug", daarom dus op zoek naar ervaringen.

Het voordeel is dat ik er mij geen zorgen over moet maken (of toch niet zou mogen maken) bij een andere partij
Het nadeel is dat ik niet alles zelf beheer

Maar tegenwoordig heb ik zoiets van, waarom het wiel nog opnieuw uitvinden (ok is wel leuk als hobby projectje ofzo), als er dingen bestaan die meestal nog niet te prijzig zijn. Moest hier nu een prijs aan vasthangen van 1000euro/maand dan zou ik wel zelf doen en eens een goede kosten/baten analyse laten uitvoeren. Hier spreken we over peanuts. Maar liever dus iets waar mensen positief over zijn, en je kan nu niet bepaald van al die services "reviews" vinden

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:35
Is er een reden waarom je geen firebase wil gebruiken? Als je alles al in Google cloud hebt lijkt me dit prima?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
IceM schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:56:
Is er een reden waarom je geen firebase wil gebruiken? Als je alles al in Google cloud hebt lijkt me dit prima?
Ik heb firebase al eens bekeken, en inderdaad dat zou niet slecht zijn, maar dit betekent heel veel extra te importeren terwijl ik slechts maar een fractie van firebase zou gebruiken. Moest ik de authenticatie ook meenemen etc, zou dat wat anders zijn, maar dat is nu niet aan de orde. Maar het is de overhead die me een beetje zorgen baart en ik hou mijn projecten graag zo klein mogelijk met zo min mogelijk dependencies.

pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Tijd heb je nooit, die maak je.
In de tijd die je nodig hebt om "plug & play" te zoeken, had je waarschijnlijk ook zelf een websocket kunnen maken?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
OneSignal heb ik goede ervaringen mee. https://onesignal.com/

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
DJMaze schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:50:
[...]

Tijd heb je nooit, die maak je.
In de tijd die je nodig hebt om "plug & play" te zoeken, had je waarschijnlijk ook zelf een websocket kunnen maken?
Met 2 kleine kinderen is er alleen tijd in de avond laat en als je dan met 2 werkt en onregelmatige uren, dan kan je ook geen tijd maken ... Altijd een mooie uitleg, tijd kan je maken ... Er is niet veel dat je niet kan kopen met geld, maar tijd is er daar eentje van. Anderen werk laten uitvoeren kan wel tijdswinst opleveren, maar daarom is het niet altijd beter gedaan. Dit zal slechts een tijdelijke oplossing zijn, want vanaf Januari-Februari is er terug een zee van tijd en daar ga ik mij ook aan houden (ongetwijfeld krijg ik die zee ok wel volledig opgevuld). Maar je kan niet tegen klanten die al je klant zijn sinds 10-15 jaar even zeggen, nu dat zal niet meer lukken dit jaar

[ Voor 35% gewijzigd door cricque op 23-09-2019 17:17 ]

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 11:44
Waarom niet die andere grote cloud providers:
AWS Push Notification Services
Azure Notification Hub

Eerste miljoen notifications vallen nog onder de Free tier bij beide

Computer says no