Toon posts:

Alternatieven XS4ALL

Pagina: 1
Acties:
  • 2.992 views

• Kasper1985
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 18:47
Zojuist deze mail van xs4all:

https://mailing.xs4all.nl...ZuW%2B1LOoSJ5yVRfDnr9Uh8t

Voor mij is de kogel daarmee door de kerk. Ik ga weg bij xs4all. Bij deze een topic om te discussieren over eventuele alternatieven.

Zojuist Ziggo zakelijk gesproken. Hiervoor is niet perse een kvk nr nodig. Waar wel een kvk nummer voor nodig is is het “pro” abonnement waarmee je een vast IP kan verkrijgen.

Omdat ik nu bonded dsl heb (en glasvezel kog heel ver weg lijkt) is de enige andere optie KPN zelf. Over-m’n-lijk.

Ziggo particulier biedt 500mbit en zakelijk 600 en voor 35 euro extra een vast IP adres.

Ik ben het in ieder geval sterk aan het overwegen.

Ben benieuwd naar de mening en inzichten van andere xs4all klanten. Voorlopig is het beloofde plan B ook nog niet aan de orde lijkt het.

• holoX
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-11 18:47
Ik mis een beetje wat je nu graag wilt wat KPN of Ziggo niet kunnen bieden? Dit lijkt sowieso de hele tendens te zijn over de XS4ALL klagers, wel roepen dat het zo vervelend is maar niet duidelijk kunnen aangeven wat je gaat missen.
- Emailadressen blijven behouden;
- Een echt vast IP kun je als zakelijke klant gewoon afkopen, als consument heb je een zo goed als vast IP. In mijn 4 jaar KPN tijd heb ik tot nu toe nog geen enkele ip-adres wijziging gehad...;
- Service? Die kan KPN ook Ziggo Zakelijk ook leveren;
- FritzBox? KPN kan deze leveren.

• Kasper1985
Wat ik mis bij KPN?

-Klant vriendelijkheid.
-andere routering
-vrije modem/router keuze en de informatie hiervoor ook publiceren op een website. Maw——>klant vriendelijkheid
-principieel. Ik heb voor KPN gewerkt, weet dus hoe het er daar aan toe gaat achter de schermen en wens dus principieel nooit klant bij ze te zijn.
-ervaringen uit het verleden van mensen in mijn omgeving die klant waren

Als ik overstap wil ik dezelfde snelheid of sneller. Voor 100mbit zijn er meer opties. 200mbit en meer zijn er 2 opties KPN of Ziggo. Dan kies ik liever voor ziggo waar ik voor vrijwel hetzelfde bedrag 500mbit kan krijgen.

Overigens als KPN klant betaal je flink voor een Fritzbox die vervolgens niet eens in bridge mode kan (officieel) wat bij de modem van ziggo wel kan nóg een reden om over te stappen als xs4all eenmaal verdwenen is.

• MadEgg
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18:20

MadEgg

Tux is lievvv

Ik ben benieuwd of hier wat uitkomt. Ik heb zelf al een paar keer gezocht naar alternatieven maar niet echt iets gevonden.

Voor mij zijn de volgende zaken essentieel:
- glasvezel
- minstens 100 Mbit upstream, bij voorkeur symmetrisch (ik heb nu 500/500 van XS4All)
- vaste IPv4 range (ik heb nu /29 range + het "reguliere" IPv4-adres van XS4all, dus 9 adressen waarvan 7 bruikbaar).
- native IPv6 met vaste /48 range
- reverse DNS voor IP-adressen in te stellen
- geen geblokkeerde poorten

Ik kreeg het mailtje ook vandaag. Ik hou 'Plan B' van het actiecomité in de gaten, zij willen een volledig alternatief gaan bieden. Ik ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen.

Tweak lijkt op het eerste gezicht mooi maar biedt geen native IPv6 aan aldus de klantenservice, en ik moet er verplicht telefonie bij afnemen.Ook zie ik geen mogelijkheden voor een vaste IPv4 range..

Tja

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:18
Het nare is dat op het moment alleen KPN en XS4ALL pair bonding doen. Dus feitelijk is straks pair bonding geen optie meer. Tenzij andere ISP's inspringen en het gaan aanbieden..

Tweak doet helaas geen nieuwe Dsl-lijnen meer.

[Voor 12% gewijzigd door BHQ op 19-09-2019 16:10]

• Kasper1985
Bonding wordt zakelijk wel veel aangeboden. Heb een paar partijen gemaild met de vraag of dit ook particulier geleverd kan worden. Tot nu toe geen antwoord. Veel van deze zakelijke aanbieders bieden standaard een vast ip. Neem aan dat ipv6 niet lang meer zal duren min of meer gedwongen.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
Voor mij belangrijke zaken:
- Open poorten (eigen mailservertje zonder mailrelay en andere fratsen opzetten dus)
- Native IPv6
- Reverse DNS (PTR) met fatsoenlijke korte hostnaam (<naam>.xs4all.nl)
- Inbegrepen Spotify Premium
- Inbegrepen mobiel internet (kan gerust 1 GB databundel zijn, gewoon handig als back-up als hoofdverbinding even wegvalt)
- Weinig storingen
- Uploadsnelheid (Tbv hobby webservertje. Ik heb nu max 10 Mbps download en 1 Mbps upload, meestal 8/0,9 Mbps en deze week zelfs een keer 4,5/0,9 Mbps gehad.)
En misschien nog wel wat andere zaken waar ik niet aan gedacht heb.

De open poorten en reverse DNS heb ik nog niet echt bij andere providers gezien. Of op zijn minst niet ergens zichtbaar vermeld.

Ook ik houd de plannen van het actiecomité nauwlettend in de gaten. KPN is voor mij ook nog wel een optie mits ze inderdaad minimaal precies het zelfde bieden als ik nu heb. Dat ze dan geen privacyvoorvechters zullen zijn is jammer, maar kan ik persoonlijk mee leven. Echter is KPN niet mijn eerste optie.

[Voor 6% gewijzigd door Joen op 19-09-2019 16:38]

• j_bos
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-11 22:44
Joen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:36:
- Open poorten (eigen mailservertje zonder mailrelay en andere fratsen opzetten dus)
- Native IPv6
- Inbegrepen mobiel internet (kan gerust 1 GB databundel zijn, gewoon handig als back-up als hoofdverbinding even wegvalt)
- Weinig storingen
- Uploadsnelheid (Tbv hobby webservertje. Ik heb nu max 10 Mbps download en 1 Mbps upload, meestal 8/0,9 Mbps en deze week zelfs een keer 4,5/0,9 Mbps gehad.)

De open poorten en reverse DNS heb ik nog niet echt bij andere providers gezien. Of op zijn minst niet ergens zichtbaar vermeld.

Ook ik houd de plannen van het actiecomité nauwlettend in de gaten. KPN is voor mij ook nog wel een optie mits ze inderdaad minimaal precies het zelfde bieden als ik nu heb. Dat ze dan geen privacyvoorvechters zullen zijn is jammer, maar kan ik persoonlijk mee leven. Echter is KPN niet mijn eerste optie.
Ik denk dat een aantal zaken op een particulier abonnement moeilijk gaan worden. Allereerst Spotify en de IPs. Voor inbegrepen mobiel internet kan je vermoed ik alleen terrecht bij een grote telco.

Wat nog wel goed is om te vermelden is dat de upload bij mijn T-Mobile DSL abo niet gecapped is, dus bij 100 Mbit heb je 30 upload. Dat is op zich wel lekker om een servertje te draaien.

• Joen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12-10 20:02
j_bos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat een aantal zaken op een particulier abonnement moeilijk gaan worden. Allereerst Spotify en de IPs.
Veel providers bieden wel een gratis abonnement op een muziekstreamdienst aan, maar Spotify heeft daarin wel mijn voorkeur. En ik weet niet wat je met IP's bedoeld, maar ik had het over native IPv6 en met de op rakende IPv4-adressen wordt het toch wel eens een keer tijd dat men over gaat op native IPv6. Voorlopig het liefst wel dualstack naast IPv4 dus.
Voor inbegrepen mobiel internet kan je vermoed ik alleen terrecht bij een grote telco.
Hier kan ik nog wel consessies in doen, maar zou het graag behouden.
Wat nog wel goed is om te vermelden is dat de upload bij mijn T-Mobile DSL abo niet gecapped is, dus bij 100 Mbit heb je 30 upload. Dat is op zich wel lekker om een servertje te draaien.
Mijn Max 10/1 Mbps is niet gecapped, maar gewoon het maximaal haalbare op de ADSL2 lijn. :/

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:20

vso

raap voor zijn recht

ik blijf bij xs4all totdat de diensten (mobiele data sim, hotspots enzo afgesloten worden)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-11 14:32
He Kasper,

Ik ken je probleem. Ik heb ook pairbonding en ik zit ook niet op een overgang naar KPN te wachten. Toch wil je wel adviseren te blijven. Nu weg gaan zal KPN niet zien als een KPN-Overgang verlater. Dus om een punt te maken heeft het geen zin.

Daarnaast zijn er weinig alternatieven. Er is geen enkele consumenten partij bied het zelfde aan als XS4ALL. De reden dat ik voorlopig blijf is dat ik gewoon nu nog geniet van mijn XS4ALL lijn. Voorlopig zit ik op XS4ALL infrastructuur en grootte kans dat het over 5-6 jaar pas anders wordt (XS4ALL was na 10 jaar nog steeds niet van Demon infrastructuur af). KPN geeft aan dat de voorwaarden niet wijzigen. Hou ze daar aan. Dat ga ik doen.

Ik ben als student thuis netwerkjes gaan beheren. Die erfenis heb ik nog steeds. Ik heb ruim 150 klanten bij xs4all zitten. Ik hou ze (KPN) aan de service voorwaarden.

• Major 7
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 22:19

Major 7

BOFH!

Als consument kan je blijkbaar alleen met je portemonnee je stem laten horen.
Ik wacht de overgang naar KPN af en bekijk dan alle opties.
Is het al bekend of ik werkelijk dezelfde dienstverlening blijf houden?

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pro is wel prettig en een KvK inschrijving kost je €50,- eenmalig.
Bij Pro krijg je niet "een vast IP", je krijgt een /29 waarvan 5 IP's bruikbaar. (Het 6e is voor de router van Ziggo zelf.)

Ook kun je bij Pro een betere SLA krijgen.

Kortom, als dat belangrijk is, overweeg toch een KvK inschrijving. Met wat pech moet je ook kwartaalaangifte bij de belastingdienst doen en de eerste maanden word je kapotgespamd door allerlei bedrijven, maar die kwartaalaangifte kost je iedere 3 maanden een minuut.
Joen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:36:
- Native IPv6
- Weinig storingen

Ziggo Zakelijk levert native IPv6, PTR en open poorten gewoon. (Maar voor Pro is dus wel een KvK inschrijving vereist.)

[Voor 49% gewijzigd door unezra op 20-09-2019 19:53]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Newjersey
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:19
Ik hou het topic ook even in de gaten. Ik wil graag een plan B achter de hand hebben mocht XS4ALL toch de dingen niet meer kunnen leveren waar ik waarde aan hecht (/29 blok, vast ip, /48 ipv6 etc).

• Errormelding
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-11 19:10
ik heb me vandaag aangemeld mij T-Mobile. Na die e-mail van XS4All gisteren was ik er klaar mee. Ook dat "Plan B" stelt mij niet echt gerust. Misschien over een jaar. Helaas, maar ik heb gewoon echt geen zin in die onzin van KPN.

Motivatie om voor T-Mobile te kiezen: Glasvezel, ik zit op het "eigen netwerk", dus ik hoop op stabiliteit. Verder heb ik niet zoveel eisen meer, dus dat komt goed uit. Security regel ik zelf wel, vast IP en andere mogelijkheden zijn niet meer zo belangrijk voor me.

Ik baal er wel van.

[Voor 39% gewijzigd door Errormelding op 20-09-2019 21:35]

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:55
Als het netwerk geen probleem is, maar de provider wel dan kan ik Helden van Nu nog aanraden.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Major 7 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:26:
Als consument kan je blijkbaar alleen met je portemonnee je stem laten horen.
Ik wacht de overgang naar KPN af en bekijk dan alle opties.
Tja.
Voorlopig gaat het nog een jaar duren. Dus we zien dan wel weer. En wie weet zijn er dan bij KPN, en bij andere ISPs, weer nieuwe ontwikkelingen... :|
Major 7 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:26:
Is het al bekend of ik werkelijk dezelfde dienstverlening blijf houden?
Nope. Dat weet niemand zeker.
Zelfs niet als je overstapt. ;)

De geschiedenis heeft al lang aangetoond, dat bij geen enkele ISP de zaken altijd maar stabiel/hetzelfde blijven. En wat sommigen vooruitgang noemen, is voor anderen een achteruitgang.

Als puntje bij paaltje komt, is bij iedere TelCo slechts één ding belangrijk; beurskoers/aandeelhouders/winstmarge. De rest is alleen maar 'lastig'. :X

Ik snap al dat emo gedoe richting KPN niet. Uiteindelijk runnen zij zowat het grootste netwerk in Nederland en dat doen ze eigenlijk helemaal niet zo slecht...

[Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 21-09-2019 11:38]

Mooie Plaatjes   

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kasper1985 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:50:
-principieel. Ik heb voor KPN gewerkt, weet dus hoe het er daar aan toe gaat achter de schermen en wens dus principieel nooit klant bij ze te zijn.
Hoe gaat het er daar aan toe dan?

Goedkoop bellen via VoIP

• Luna2017
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 12:20
Alternatief? KPN Natuurlijk. Die hebben een naam hoog te houden en zullen hun best doen om de xs4all klanten tevreden te houden. T-Mobile? wie weet? Zijn ook genoeg verhalen van dat er veel problemen zijn.
De tijd zal het leren maar dat Xs4all niet vol te houden is voor een bedrijf is wel duidelijk. En wanneer die 50.000 klanten nou zo'n aantrekkelijke partij zou zijn dan had er zich wel een aanbieder gemeld. Het kan ook financieel niet uit. Jammer maar helaas.

• antidote
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:36
KPN kan beter eerst z'n best gaan doen om de eigen klanten tevreden te houden. Afgelopen kwartaal verloor het 24.000 internet- en 7.000 interactieve televisie klanten, zie https://tweakers.net/nieu...opdoeken-van-telfort.html
Verder heeft XS4ALL geen 50.000 klanten, maar begin dit jaar waren het er 240.000. Ik zeg niet dat die allemaal gaan vertrekken, maar net als bij Telfort wel een gedeelte. Lijkt me niet handig voor een bedrijf dat al moeite heeft met de 'voortdurende concurrentie'.

• Anoniem: 1222698
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Misschien een optie om even te wachten tot de transitie klaar is. Dan pas kan je beoordelen of het allemaal zo dramatisch is als wordt gesuggereerd. Overstappen kan altijd nog. De mail is helder en de emoties zijn nog steeds zwaar aanwezig. Dat vertroebeld de blik.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik ga ook weg naar mijn eigen zakelijke provider Fieber. Deze bieden ook bonding aan, wel dubbele prijs per maand helaas. Dan heb ik in ieder geval een vast IP-adres en vrijheid van het modem (kan ik een Fritzbox houden of Draytek). Er zijn dan geen beperkingen qua dichtgezette poorten of wat dan ook. Het vervelende hier thuis is dat KPN de DSL lijn maar op 46 Mbit/s down per lijn kan bieden dus dat is echt zwaar ruk want door bonding haalde ik het dubbele en mijn upload kon ik maximaal 20 Mbit/s halen (kreeg maar 10 Mbit/s). Maar uit protest wil ik al weg bij KPN. KPN wordt echt bedankt voor deze actie en maken de afkorting waar (kan praktisch niets).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@itsalex Fieber?
En wiens fysieke netwerk infrastructuur gebruikt Fieber? O-) ;)

FYI:
https://www.kpnnetwerk.nl/zakelijk/providers/

[Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2019 10:02]

Mooie Plaatjes   

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:01:
@itsalex Fieber?
En wiens fysieke netwerk infrastructuur gebruikt Fieber? O-) ;)
Dat is wel KPN maar je hebt niets mee te maken omdat er alleen de echte monteurs aan de achterkant nodig zijn en dat directe lijnen voor zijn. De hele voorkant ben je kwijt en helpdesk gaat via Fieber.
KPN infrastructuur heb je altijd last van, al heb je Tele2, of wie dan ook en die moeten ook KPN inschakelen maar dat is geheel andere tak van KPN welke al directe aansturing doen en werken op opdracht voor bv ISRA aanleg of kabeltje in centrale prikken en voor de rest heb je er geen last van. Daarna komt het provider gedeelte en liever een club als Fieber dan als bv Tele2 erachter. De helpdesk is veel korter qua lijnen, storingen zijn makkelijker te verhelpen en service is twintig keer beter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Kasper1985
MensionXL schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:11:
[...]

Hoe gaat het er daar aan toe dan?
Mijn ervaring is dat het ambtenaren zijn. Aan de voorkant enorm hip en commercieel. Aan de achterkant zijn het werk weigerende ambtenaren die niks kunnen of willen doen voor klanten. Out of the box denken voor een klant gaat niet. Een keertje iets doorvoeren om 16:31 omdat je daar een klant zielsgelukkig mee zou maken is onmogelijk want de werk dag eindigt om 16:30.

Ik werk nu 2 jaar in de IT en de keren dat ik langer op kantoor ben gebleven om een klant gelukkig te maken zijn niet op 1 hand te tellen. Het is 2019 dat hoort er wat mij betreft bij. Maar niet bij KPN. Bij KPN duurt alles lang zijn er 20 mensen die over 1 beslissing moeten pissen voordat er een knoop wordt doorgehakt.

Aan de andere kant heb ik ook meegemaakt dat klanten zonder aankondiging vooraf gedwongen naar een nieuw modem moesten. Dat was vanwege een veiligheidsrisico in het huidige modem. Klinkt opzich logisch maar als je de nieuwe batch modems verstuurt op vrijdag middag dan zit die klant dus minimaal het hele weekend zonder diensten. Dit ging om nog een handjevol ISDN klanten maar toch het is niet doordacht en zeer klant onvriendelijk.

Ik moest ze als 2e lijner te woord staan dat was een fantastische vrijdag middag. 8)7 |:(

Ook een leuke was toen mijn moeder (met medische praktijk aan huis notabene) 3 weken zonder diensten zat omdat ze was verward met een naamgenoot in Apeldoorn. Toen werkte ik er nog en uiteindelijk heb ik de manager van het meisje die de case in behandeling had aangesproken op sametime en kwam het uiteindelijk goed. Dit na overleg met mijn eigen manager.

Kortom genoeg ellende mee gemaakt daar waardoor ik 100% nooit klant wil worden bij KPN.

Ik heb ook naar Fieber gekeken maar helaas konden ze alleen een contract aanbieden van minimaal 24 maanden. Dat vind ik toch wat lang.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kasper1985 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:33:
[...]
...
Kortom genoeg ellende mee gemaakt daar waardoor ik 100% nooit klant wil worden bij KPN.

Ik heb ook naar Fieber gekeken maar helaas konden ze alleen een contract aanbieden van minimaal 24 maanden. Dat vind ik toch wat lang.
Ja, en dan? :+
En, heb je al een alternatief gevonden waar ze niet, gebonden aan bedrijfsregeltjes en procedures, alles, maar dan ook alles doen voor de klant? O-)

Ben bang dat je lang zult zoeken...
Of je kiest gewoon, zonder emotionele overwegingen, voor het minst slechte alternatief. ;)

Mooie Plaatjes   

• Kasper1985
ehtweak schreef op donderdag 26 september 2019 @ 17:46:
[...]

Ja, en dan? :+
En, heb je al een alternatief gevonden waar ze niet, gebonden aan bedrijfsregeltjes en procedures, alles, maar dan ook alles doen voor de klant? O-)

Ben bang dat je lang zult zoeken...
Of je kiest gewoon, zonder emotionele overwegingen, voor het minst slechte alternatief. ;)
Dat basseer je op eigen ervaring? Ik wacht nog even af. Ik wil weg want ik zie dit niet meer goedkomen maar de alternatieven zijn nou eenmaal niet ruim voorhanden door het bonding.

Fieber kon 200/60 dsl bieden voor 100 euro per maand. Ik neem aan dat dat alleen internet is. Vind ik best veel geld voor een alleenstaande particulier.

Als ik nu een 24 maanden contract aan ga voor 100 euro per maand en er komt bijvoorbeeld een plan B dan wil ik daar misschien wel naar overstappen. Een jaartje wachten is nog enigszins te overzien maar 2 jaar vind ik te lang om ergens aan vast te zitten.

• Arglist
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 31-10 21:06
Kan het zijn dat linux over enige tijd niet meer te gebruiken is via KPN?. Worden we straks gedwongen om Windows te gebruiken? Zal niet de eerste keer zijn dat MS linux kapot probeert te maken. Is er iemand die een lijst heeft met alle vuile streken van MS heeft?

[Voor 0% gewijzigd door rens-br op 27-12-2019 14:29]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Arglist geen idee wat dit met de originele vraag te maken heeft. Daarnaast is het kicken en kapen van topics niet gewenst.

Als laatste is naming ook niet toegestaan, dus heb je post even aangepast.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee