Altijd laadpaal of wall connector nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wishmaster84
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 18:42
Mijn vraag
Ik heb al krachtstroom in mijn garage, namelijk 3 fase 16A. Heb ik voor een Tesla op te laden dan nog steeds bijvoorbeeld een wall connector nodig of kan ik deze ook via een kabel direct opladen?

Beste antwoord (via wishmaster84 op 19-09-2019 13:52)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Bij huidige leveringen krijg je alleen maar een 1-fase mobile charger. Als je nog een 3-fase exemplaar op de kop kunt tikken (marktplaats?) dan kun je daarmee 3 fasen laden. Of het aan te raden is, is een ander verhaal. Houdt er wel rekening mee dat er langdurig behoorlijke stromen doorheen gaan, dus moet alles wel van goede kwaliteit zijn. Een correct aangesloten laadpaal is denk ik toch te prefereren.

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie http://www.teslavragen.nl...den/Thuis-opladen/mobile/
Er is een Tesla-naar-Mennekes adapter.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Bij huidige leveringen krijg je alleen maar een 1-fase mobile charger. Als je nog een 3-fase exemplaar op de kop kunt tikken (marktplaats?) dan kun je daarmee 3 fasen laden. Of het aan te raden is, is een ander verhaal. Houdt er wel rekening mee dat er langdurig behoorlijke stromen doorheen gaan, dus moet alles wel van goede kwaliteit zijn. Een correct aangesloten laadpaal is denk ik toch te prefereren.

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 11:02
Om nog even in te gaan op die goede kwaliteit: kijk eens of er op het stopcontact staat hoe lang er hoeveel ampère door mag lopen. Hier was dat iets van 32A, 6 uur lang. Dus zal een 8-tal uur op 16A ook geen probleem zijn (om in mijn geval helemaal vol te laden).

Maar dan gaan we ervan uit dat het stopcontact degelijk geïnstalleerd is, met bekabeling die dik genoeg is. Als dat niet gedaan is door een beunhaas, of iemand met te weinig kennis, zou dat zo moeten zijn.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
Giesber schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:09:
Om nog even in te gaan op die goede kwaliteit: kijk eens of er op het stopcontact staat hoe lang er hoeveel ampère door mag lopen. Hier was dat iets van 32A, 6 uur lang.
Op zo'n rode CEE-aansluiting staat inderdaad vaak 32A 6h, maar dat betekent iets heel anders.

De 6h geeft de 'uurstand' aan. Simpel gezegd: de aarde-aansluiting bevindt zich op '6 uur', dus middenonder.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:55
Oud topic maar voor mij weer actueel: ik kan mijn Tesla Model 3 op locatie gaan laden aan een rood 32A CEE stopcontact. Ik heb nog een ongebruikte Tesla Wall charger liggen en zie op Marktplaats ook wel eens een 3-fase mobile charger voorbij komen.
Kan ik hiermee mijn Tesla Model 3 met 11kW gaan laden uit dat rode CEE stopcontact?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jep, stukje fatsoenlijke kabel en een CEE stekker en je kunt je Tesla Wall charger erin prikken.

Qua beveiliging (aardlek & overbelasting) is het wel een beetje lastiger en is een 3-fase mobile charger officieel correcter.
Maar een 32A CEE is 'gewoon' een 22kW stopcontact, daar kun je alles op aansluiten wat je wilt. Een lader, een springkussen, een sauna, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Even opletten dat er twee soorten rode stekkers zijn (32A en 16A). Maar daar zijn ook standaard verloop kabeltjes voor.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1