Toon posts:

Juiste manier om software fouten te vermelden N sollicitatie

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

• strandpaal
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 23-02 18:00
Onlangs heb ik software verbeterpunten ontdekt in website voor amtenaren. Via dit topic probeer ik de juiste beschrijving inzichtelijk te maken, omdat mij huidige focus ligt op software development i.p.v. software fouten waarvoor ik niet wist dat ik hiervoor een oog had. Zodat ik mijn ontdekking op de correcte manier in mijn sollicitatiebrieven vermeld.

Ontdekking:
Bij het aanmaken van een account verscheen een JavaScript melding dat de ingevoerde domeinnaam niet was toegestaan. Deze foutmelding was een foutmelding voor de vorm, omdat ik door de URL aan te passen het maildomein wat niet was toegestaan zonder problemen via e-mail validatie is probleemloos geaccepteerd :). Indruk dat frontender, backender, tester iets over het hoofd hebben gezien :+

Als ik goed geïnformeerd ben kan ik als developer, o.a. op onderstaande manieren valideren of het ingevoerde maildomein correct is.
1. via een SQL trigger / procedure.
2. Punt 1 via ... programmeertaal valideren of het domeinnaam bijvoorbeeld echt tweakers.net is.
4. Zo nee no-go melding.
3. Een niet aanpasbare url genereren waardoor reserve engineering niet mogelijk is.

• Tweezitsbank
  • Registratie: december 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Wat is je vraag precies? Ik kan eerlijk gezegd geen chocola maken van je verhaal maar misschien ligt dat aan mij? ;)

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:12
Tweezitsbank schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:55:
Wat is je vraag precies? Ik kan eerlijk gezegd geen chocola maken van je verhaal maar misschien ligt dat aan mij? ;)
Ik snapte het ook niet helemaal, maar als ik het goed begrijp:

Ts kwam op een website voor ambtenaren, daar moet je registreren / iets met je mailadres doen ofzo, maar als ik goed begrijp mag dit bijvoorbeeld geen gmail adres zijn. Hij kon de javascript melding uitschakelen, waardoor hij alsnog kon registreren met Gmail. Nu is zijn vraag wat hij daarmee moet doen ofzo?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:02
Begrijp ik de vraag goed? Hoe vermeld je in jouw sollicitatiebrief dat een ongeldig e-mailadres als geldig wordt gezien?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:36
Als ik je goed begrijp heb je ooit wat ontdekt wat je nu als voorbeeld wil gebruiken in een sollicitatiebrief bij een andere organisatie, klopt dat?

• strandpaal
cryptapix schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:00:
Als ik je goed begrijp heb je ooit wat ontdekt wat je nu als voorbeeld wil gebruiken in een sollicitatiebrief bij een andere organisatie, klopt dat?
klopt wil deze en soortgelijke voorbeelden gebruiken in sollicitaties

• strandpaal
The_Worst schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:59:
Begrijp ik de vraag goed? Hoe vermeld je in jouw sollicitatiebrief dat een ongeldig e-mailadres als geldig wordt gezien?
Webapp met kantpunten. Indruk dat een front-, backender, tester iets over het hoofd hebben gezien.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:48
affiniteit / ervaring / interesse in pentesten en security van webapplicaties

Ik ga dit topic sluiten wegens de warrige manier van schrijven. Er is vrijwel geen touw aan vast te knopen zonder elk woord 3x te lezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee