[Win10] "Show desktop" knop verwijderen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3T8m6L2/weg.jpg

Ben al even aan het rondgluren op Google, maar ik kom er niet achter.
Veel links verwijzen me door naar tweak-programma's waarvan ik niet weet of ze koosjer zijn.
Liefst regel ik het ook 'native' in Windows.

De reden waarom ik de knop weg wil hebben is omdat hij overbodig is want winkey+D werkt ook.
Wie heeft de gouden tip om de knop helemaal rechtsonderin compleet te verwijderen?

Soundcloud

Alle reacties

• tekstboek
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11-2021
Taakbalk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Daar heb ik ook al gezocht, heb je iets meer info?

Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou ben ik even nieuwsgierig... Die 'knop' is een paar pixels breed en visueel niet meer dan een grijs lijntje. Het is niet zo dat je er ruimte mee creëert om wat verder naar links een extra knop te kunnen pinnen...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Windows-instellingen, Persoonlijke instellingen, Taakbalk, Voorbeeld van het bureaublad weergeven wanneer ik de knop Bureaublad weergeven aanwijs aan het uiteinde van de taakbalk...

Heb net even gekeken op een paar pc's en laptops maar bij twee kan ik de optie niet wijzigen, op de pc waar het wel wil heeft het geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

@Nuccie: die setting maakt dat die knop ook werkt als je er overheen muist. Gezien mijn taakbalk verticaal aan de rechterkant van mijn linkermonitor staat niet een heel handige setting om AAN te zetten.
Staat 'ie uit, dan is er (zoals @kaos001 aangeeft) alleen het optische probleem van een dun, grijs streepje (en een paar pixel recht daarvan (of eronder) waar je niet op wilt klikken).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 23:23
Ik snap je terughoudendheid in het gebruiken van third-party tools wel, maar native kan dit volgens mij niet. Zelf heb ik jarenlang 7+ Taskbar Tweaker gebruikt die onder andere de functie biedt om de betreffende knop te verwijderen. Werkt prima en brengt geen merkbare performance impact met zich mee.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Staat er in HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced geen key die je op 0 kunt zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 25-09-2019 14:58 ]

Try SCE to Aux

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30

Hoicks

Techno!

Wat is het doel? Wil je een Kiosk achtige setting bereiken?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Pagina: 1