Toon posts:

Stipjes (rood blauw of groen..) op divx..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu ineens... ik heb hem ietsje anders overgeklokt mn systeem (12*110 ipv 13*103) en de videokaart staat ook wel iets hoger (de core.. 260 ipv 250), waar ligt het aan? Want om de videokaart nou terug te flashen vind ik ook zo wat...
[edit]
Hier een screenie om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/1531.jpg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk niet dat dit met je geluidskaart te maken, eerder met je software of je andere hardware.

<font color=red size=1>kick to [forum=6] </font>. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik heb het ook .. ligt niet aan overclocken denk ik... tenminste bij mij doet ie het random bij overclocken en bij niet overclocken en das dan mn cpu mn videokaart heb ik niet geoc't.
Niet alleen bij avi divx maar ook bij mpeg.
De ene keer wel en de andere keer niet.. eruug vaag maar in ieder geval een aanduiding dat het geen corrupte file of iets in die orde is.

vertel eens nog wat over je systeem (specs etc.)

ik heb btw ook al met alle drivers die er voor mn videokaart waren (voodoo3) zitten klooien en geen resultaat instellingen van video en geluidsrenders leveren ook niks op ... ik gebruik voor alles de standaard codec alleen voor divx 4.0

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 15:10 schreef JvS het volgende:
Ik denk niet dat dit met je geluidskaart te maken, eerder met je software of je andere hardware. kick to [forum=6]. :P
Ik dacht dat het audio, video en hifi was, maar goed..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 30 juli 2001 15:11 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Ik dacht dat het audio, video en hifi was, maar goed..
nou, als het je videokaart was had, je 'm in [forum=8] moeten plaatsen :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 15:12 schreef JvS het volgende:

[..]

nou, als het je videokaart was had, je 'm in [forum=8] moeten plaatsen :)
naja laat maar staan want ik weet dus niet waar het aan ligt..

Verwijderd

Probeer eens AGP 4x naar 2x te zetten, misschien dat dat enige resultaten geeft.

Verwijderd

maar he uitgebreidere specs!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik weet het dus wel. Die stipjes noem je artifacts, die treden op als je je geheugen op je video kaart teveel hebt geoverclockt, maar ze komen ook voor door de processor op de videokaart te ver over te clocken. Als je niet wilt terugklokken zul je er extra koeling op moeten plaatsen en sterkere fans erop zetten, maar dan nog betekent dat niet dat die stipjes weggaan. Soms gaat het gewoonweg niet harder >:)

Simpelweg gezegt je videokaart wordt te warm (of misschien je mpeg kaart, ik weet niet hoe die dingen werken). je FSB verlagen zou ook nog kunnen helpen, maar ik geef geen garanties.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 15:19 schreef GambitRS het volgende:
ik weet het dus wel. Die stipjes noem je artifacts, die treden op als je je geheugen op je video kaart teveel hebt geoverclockt, maar ze komen ook voor door de processor op de videokaart te ver over te clocken. Als je niet wilt terugklokken zul je er extra koeling op moeten plaatsen en sterkere fans erop zetten, maar dan nog betekent dat niet dat die stipjes weggaan. Soms gaat het gewoonweg niet harder >:)

Simpelweg gezegt je videokaart wordt te warm (of misschien je mpeg kaart, ik weet niet hoe die dingen werken). je FSB verlagen zou ook nog kunnen helpen, maar ik geef geen garanties.
geef mij das eens uitleg waarom ik het ook heb terwijl mn 450@200mhz staat! en mn voodoo3 niet oc't is en ze zijn beide handwarm?

• GambitRS

GambitRS

w00t

omdat je kast te warm wordt? mijn voodoo werdt nooit warm.
te warm betekent niet dat het roodgloeiend moet zijn, te warm betekent dat het kouder had moeten zijn. En artifacts treden op als het geheugen of de proc van de video kaart het niet meer kunnen trekken. Of te snel, Of te warm. Omdat dat ding het eerst wel goed deed denk ik dus te warm.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 15:16 schreef kRiTz_C het volgende:
maar he uitgebreidere specs!
Zie sig + :
Ik heb windows xp build 2505 maar ik had het onder windows 2000 ook al en onder millenium heb ik het ook, en 98se ook...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 15:23 schreef GambitRS het volgende:
omdat je kast te warm wordt? mijn voodoo werdt nooit warm.
37 graden, maar het is hier in de kamer ook 26 graden... en ik had het toen het rotweer was ook.. dus...

Verwijderd

ik zeg toch ook dat mn voodoo maar handwarm blijft evenals de andere onderdelen!
dan lijkt me dat de casetemp ook wel in orde is he.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op maandag 30 juli 2001 15:25 schreef SickBastard het volgende:

[..]

37 graden, maar het is hier in de kamer ook 26 graden... en ik had het toen het rotweer was ook.. dus...
Zeg, gaan we leuk doen of zo? Je videokaart temperatuur is te hoog. Dat van die kast was antwoord op de vraag erboven. Lijkt me sterk dat je GF2 Pro zo koud blijft :+

Verwijderd

wat verklaart dan mijn probleem? (zelfde dus.)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

als je een spel speelt, krijg je dan ook van die grafische bugjes?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

volgens mij is het psychisch :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 18:45 schreef HaaZie het volgende:
als je een spel speelt, krijg je dan ook van die grafische bugjes?
Neej... dan is het perfect, zelf in 3dmark 2001 geen artifacts in de lucht waar het toch wel errug snel te zien is als je kaart te hoog overclocked is..

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 19:24 schreef SickBastard het volgende:

[..]

Neej... dan is het perfect, zelf in 3dmark 2001 geen artifacts in de lucht waar het toch wel errug snel te zien is als je kaart te hoog overclocked is..
nee nou dus het ligt niet aan de warmte of oc'd cpu of videokaart naar alle waarschijnlijkheid.
Zoals je kon lezen heb ik precies zelfde probleem als jou, en doet ie het zelfs op een underclocked 450@200 met handwarme videokaart en lage casetemp nog.

en alweer een overeenkomst ik heb ook totaal geen artifects in mn 3dmark. :) of wat voor spel of applicatie dan ook. behalve de video streams dus.

ik zou ook echt niet meer weten waar het aan ligt jouw systeem is ook totaal anders dan de mijne.

Amd k6-3+ 450mhz ,128mb spectek133mhz,terratec xlerate pro
asus p5-ab,voodoo 3 3000, 14 gig seagate.

ik draai 98se.

ik denk eerlijk gezegd dat het een softwarematig probleem is.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 15:05 schreef SickBastard het volgende:
Dit heb ik nu ineens... ik heb hem ietsje anders overgeklokt mn systeem (12*110 ipv 13*103) en de videokaart staat ook wel iets hoger (de core.. 260 ipv 250), waar ligt het aan? Want om de videokaart nou terug te flashen vind ik ook zo wat...
[edit]
Hier een screenie om te laten zien wat ik bedoel:
[afbeelding]
damn, zulke kleine stipjes, lekker laten gaan.

Ps. stoere bril, heb ik ook >:)

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Het is de straf van de Grote Film Maatschappijen die niet willen dat je lekker de Matrix in DivX;) gaat zitten koekeloeren.

Oftewel je kaart is prut >:)

P.S Wat voor bril is dat dan precies? Type, merk, model no. ?!?

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

het ligt aan et over clocken van je video kaart.....
ik heb me video kaart (asus v7700)ook vrij hoog staan en krijg bv in b&w ook veel witte stipjes in et land schap.......
dus waarscheinlijk ligt het daaraan....

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
nou eh ... het lijkt niet op overklock 'artifacts' zoals bij mijn GF 1 DDR (die inmiddels helemaal overleden is)

zie ook :

[topic=157731]

bij mij werd het steeds erger , en ging na een tijdje ook na terugclocken niet meer weg

btw , dit is niet veroorzaakt door een videokaart overclock maar door een FSB overclock op m'n BX bordje

als je denkt dat het dat wel is zou ik 'm ff terugclocken op normale snelheid.

overclocken met GF kan een duur grapje zijn :P

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
probeerd die nieuwe divx codec is, is opnieuw gebouwd vanaf de originele source visueel betere kwaliteit, maar is het niet gewoon een glitch in het rippen van de film, of het coderen ervan?? is dit bij alle films?

Verwijderd

Nou, ik zou nog ff wachten met divx 4.0 beta want er zitten nare bugs in. 1 ervan is bijv. DIKKE rode of blauwe of groene lijnen in het beeld tijdens afspelen. Althans bij mij op m'n niet overklokte matrox g450, waar ik ze niet heb met 3.11 of 3.2.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik heb met de nieuwe DivX codec 4.0beta ook last van deze rood/groene stipjes. Ik dacht dat het in die divx-film zat. Dat blijkt dus niet zo te zijn.
Als ik de post-processing op max zet, knalt de codec eruit.
Ook ik heb niets overgeclocked, niet de AGP, niet de mem, niet de grafische kaart. Alleen de processor.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Volgens mij heeft het niets te maken met overclocken, maar met interpoleer-problemen bij de resolutie die je draait. Heb je het probleem ook op een andere resolutie?
Pagina: 1