Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nubia Z20] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• eswa
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:50
Ik ben wel geinteresseerd in de Nubia Z20, maar kan er nog geen topic over vinden dus bij deze. Ik zit niet te wachten op een inkeping of gat in mijn scherm, dus daarom trok deze telefoon mijn aandacht. De Nubia Z20 heeft namelijk een fullsize scherm aan de voorkant en een kleiner scherm aan de achterkant. 2 schermen biedt als extra voordeel dat je de (veelal betere) main camera als selfiecamera kunt gebruiken. Dit zorgt ook voor een ononderbroken scherm aan de voorkant en geen bewegende delen om dat te realiseren (zoals bij de K20 of Oneplus 7Pro). Hij schijnt in oktober naar Europa te komen, of in ieder geval een internationale versie te krijgen.
https://www.nubia.com/Z20

https://www.gsmarena.com/zte_nubia_z20-9780.php

Daarnaast zijn er vrijwel geen consessies in de specs:
  • 6 - 8GB RAM
  • Qualcomm Snapdragon 855 Plus
  • 48 MP + 16 MP + 8 MP Rear camera
  • 4000 mAh battery
  • Main display 6.42 inches, AMOLED
  • Secondary display (on the back): AMOLED, 5.1 inches, 1080 x 2340 pixels
  • Launch Date In India October 10, 2019 (Expected)
https://www.gadgetsnow.com/mobile-phones/Nubia-Z20

Er zijn al wat video's van 'm opgedoken:
https://www.youtube.com/watch?v=pr11oDVmfp0
https://www.youtube.com/watch?v=vzB-rxPF6cw
https://www.youtube.com/watch?v=TunbzcFa94g
https://www.youtube.com/watch?v=DILGCOzBhK8

De prijs schijnt ergens rond de €500 te liggen. Deze misschien wat obscure duitse webshop heeft 'm al voor €479:
https://www.cect-shop.com/de/nubia-z20.html

Bijkomend voordeel voor een linkshandige (zoals ik) is dat ze op deze telefoon 2 vingerafdrukscanners hebben, 1 aan de linkerkant 1 aan de rechterkant. Met name bedoelt om hem te kunnen ontgrendelen als je naar de voor danwel achterkant kijkt. Maar voor mij biedt het de mogelijkheid om hem met mijn linkerhand te unlocken ;-)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties op deze ontwerpkeuze. Ik ken Nubia niet heel goed mbt updatebeleid, maar ik neem aan dat het misschien niet zo snel als Google, Xiaomi of Oneplus is, maar ook weer niet zo dramatisch als mijn huidige LG.
En 1 van de voordelen van dit ontwerp zonder bewegende/uitschuifbare delen is lijkt mij dat je hem waterdicht kunt maken. Maar daar kan ik amper wat over vinden. Ik hoop op een "we hebben het certificaat niet maar hij is wel praktisch waterdicht" zoals Oneplus, dus misschien dat JerryRigEverything 'm een keer uit elkaar kan halen.
Ik ben benieuwd! Ik overweeg hem aan te schaffen maar ben benieuwd naar jullie bevindingen.
Oh en excuses voor de niet heel fancy startpost... :)

• Milo85
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 07:57
Klinkt interessant! Maar ik geloof dat de software nog wel enige problemen heeft qua vertalingen e.d. En de updates komen nou ook niet bepaald maandelijks.

• RBens
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 17-12-2019
Per vandaag te bestellen via de officiële EU winkel (praktisch onmogelijk te vinden):
https://eu.mall.nubia.com/products/nubia-z20 -- Prijs: 549 euro

Nog een interessante hands-on: https://www.xda-developers.com/nubia-z20-hands-on-video/

Toen ik de nieuwspost van dit toestel zag was ik ook meteen geïnteresseerd.

Ik heb nog even gewacht op de "grote aankondigingen" van Xiaomi tijdens het event in Beijing, maar toen daar alleen een Mix Alpha van 2800 euro uit voortkwam bleef de keuze over tussen de Xiaomi 9T pro en de Nubia Z20. Ik twijfel zelf vooral nog over de Nubia UI. Nooit een Nubia gehad, en veel gemengde reacties te vinden. Bij een Xiaomi 9T Pro weet ik zeker dat ik 'm ergens in de toekomst gemakkelijk kan flashen met welke rom dan ook, bij een dual-screen Nubia ben ik daar niet zo zeker van. De Nubia X heeft ook nog geen enkele (bekende) custom rom, alleen een paar kleine aanpassingen in de originele versie.

ZIjn er mensen die een eerdere Nubia hebben en wat over de software kunnen vertellen?
En, iemand enig idee hoe het werkt als je op zo'n telefoon een custom launcher installeert als mogelijke alternatieve oplossing?

RBens wijzigde deze reactie 14-10-2019 11:56 (8%)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 28-01 08:40

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

RBens schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:12:
Per vandaag te bestellen via de officiële EU winkel (praktisch onmogelijk te vinden):

Nog een interessante hands-on: https://www.xda-developers.com/nubia-z20-hands-on-video/

Ik heb nog even gewacht op de "grote aankondigingen" van Xiaomi tijdens het event in Beijing, maar toen daar alleen een Mix Alpha van 2800 euro uit voortkwam bleef de keuze over tussen de Xiaomi 9T pro en de Nubia Z20. Ik twijfel zelf vooral nog over de Nubia UI. Nooit een Nubia gehad, en veel gemengde reacties te vinden. Bij een Xiaomi 9T Pro weet ik zeker dat ik 'm ergens in de toekomst gemakkelijk kan flashen met welke rom dan ook, bij een dual-screen Nubia ben ik daar niet zo zeker van. De Nubia X heeft ook nog geen enkele (bekende) custom rom, alleen een paar kleine aanpassingen in de originele versie.

ZIjn er mensen die een eerdere Nubia hebben en wat over de software kunnen vertellen?
En, iemand enig idee hoe het werkt als je op zo'n telefoon een custom launcher installeert als mogelijke alternatieve oplossing?
Kijk anders ook eens in deze thread op XDA: https://forum.xda-develop...sub-forums-t3968310/page2

:)

• eswa
Begin toch een beetje te twijfelen. Het verkoopargument zou moeten zijn dat je zonder bewegende delen een ononderbroken scherm krijgt met de optie voor extra goede selfies omdat je de main camera gebruikt. Deze nubia schijnt de standaard sensor van Sony te hebben (die in meedere telefoons zit zoals de Oneplus 7(T)Pro), en ik nam aan dat die sowieso al beter zou zijn dan welke selfiecam dan ook. Maar onderstaande reviews zijn toch niet heel enthusiast over de camera. Dat zou bovenstaande argument teniet doen. Blijft wel een goede telefoon denk ik, maar ben toch wel benieuwd naar ervarignen met Nubia en updates...beide reviewers hieronder zeggen wat ik her en der op fora ook al wel lees: ze updaten niet zo heel veel...hm...

YouTube: Nubia Z20 Camera Review
YouTube: Nubia Z20 Camera Review - Who Needs Front Cameras?

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Nu online

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Wat ik me ook afvraag is: waarom?
Ik weet niet of dit het juiste topic is om de vraag te stellen, al wil ik wel voorop stellen dat het geen kritiek richting het toestel is.

Hoe moet je dit ding beschermen tegen krassen en de stoep?
Ik heb al een transparant hoesje om mijn telefoon, voornamelijk om klappen op te vangen op de hoeken maar de achterkant beschermt ook de glasplaat achter op mijn telefoon.
Uiteraard kun je hier ook een transparante hoes om doen maar dan heb je gelijk niks meer aan het secundaire scherm, ofwel je doet de USP van het toestel (wederom) teniet.

De voorkant vind ik dan weer wel erg gaaf, de bruikbaarheid van het scherm aan de achterkant trek ik in twijfel, of je moet je telefoon zomaar commando overal mee naartoe nemen, iets wat ik in mijn omgeving niemand zie doen...

Iemand hier een idee over?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• eswa
Schijnbaar krijg je een transparante sillicon cover in de doos, dus ik denk dat je daarmee alsnog wel het scherm op de achterkant kunt bedienen?

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Ravefiend

Carpe diem!

eswa schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:31:
Schijnbaar krijg je een transparante sillicon cover in de doos, dus ik denk dat je daarmee alsnog wel het scherm op de achterkant kunt bedienen?
Yup, JRE heeft het hier ook over tijdens de durability test (rond 4:50).

• Tremio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:53
Heeft iemand 'm al binnen?

• Lottezz
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-01 11:45
Ik heb hem zondag besteld en woensdag ontvangen, dus dat ging wel vlot.
Er zaten 2 transparante siliconen hoesjes bij, waarmee de achterkant ook prima te bedienen is. Ik heb zeker niet het gevoel met het siliconen hoesje dat hij minder beschermt of kwetsbaarder is dan elke andere smartphone. Er zit al een screenprotector aan de voorkant opgeplakt, en er zat nog een losse screenprotector voor de achterkant bij.

Ik heb nog geen tijd gehad om alles uitgebreid te testen, maar heb hem nu wel sinds gisteravond in gebruik. Het tweede scherm is een leuke gadget, maar ik heb hem nog niet gebruikt om echt apps (op de camera na) te openen.

• Tremio
Lottezz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:33:
Ik heb hem zondag besteld en woensdag ontvangen, dus dat ging wel vlot.
Er zaten 2 transparante siliconen hoesjes bij, waarmee de achterkant ook prima te bedienen is. Ik heb zeker niet het gevoel met het siliconen hoesje dat hij minder beschermt of kwetsbaarder is dan elke andere smartphone. Er zit al een screenprotector aan de voorkant opgeplakt, en er zat nog een losse screenprotector voor de achterkant bij.

Ik heb nog geen tijd gehad om alles uitgebreid te testen, maar heb hem nu wel sinds gisteravond in gebruik. Het tweede scherm is een leuke gadget, maar ik heb hem nog niet gebruikt om echt apps (op de camera na) te openen.
Leuk! Ik hoor graag je bevindingen. Ik twijfel nog..

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Nu online
RBens schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:12:

Software is matig en updates komen amper. Schitterende telefoon, maar verwacht weinig van de software. Wat mij betreft een dealbreaker.

• RBens
Ik heb 'm nu ruim 2 weken in gebruik en ik moet zeggen, hij bevalt uitstekend!

Hij draait in principe een exacte kopie van AOSP (stock android). Updatebeleid is gissen, maar het feit dat er een stock rom op draait lijkt me een prima voorteken. @ChinaGeek dus gelukkig geen Nubia UI, als je daar naar refereerde!

Tweede scherm is, zoals eigenlijk ook al verwacht, voor mij puur een onderdeel van je selfie camera op deze telefoon. Niet meer, niet minder. Tijdens de installatie schakel je automatisch switchen en andere second screen opties uit, en gebruik je 'm alleen nog als je in een camera toepassing op de selfie knop drukt. Maakt de selfie camera uiteraard wel uitstekend.

Het automatisch switchen werkt overigens wel uitermate soepel, dus mocht je daadwerkelijk willen multitasken door je telefoon om te draaien in plaats van op de multitask knop op je scherm te drukken kun je het prima gebruiken.

Batterijduur vind ik moeilijk in te schatten. Voor mijn gevoel gewoon goed, wat je verwacht van 4000mAh.

Het "gedoe" met hoesjes en dergelijke is ook een beetje een non-issue mits je het tweede scherm dus net als mij gebruikt puur voor de camera. Dan is ieder transparant hoesje prima. Ik heb zelf bij Aliexpress een hoesje besteld ruim voor ik m'n telefoon ontving: Link. Is een uur later in de kliko beland, want de vingerafdrukscanner aan de zijkant werkt praktisch niet meer met zo'n hoesje ondanks de inkepingen. Je moet je vinger echt volledig op de knop kunnen leggen om te unlocken. De inkeping op dit AliExpress hoesje, welke dus niet werkt: Link

Kan verder niet echt vergelijken met de concurrentie. Ik had een Xiaomi Mi Mix 2, en deze in logischerwijs in ieder opzicht beter. Ik heb niet het idee dat er erg veel vraag is naar deze telefoon op Tweakers, anders zou ik nog overwegen om een uitgebreide review te schrijven.

@Tremio Als je iets specifieks wilt weten of zien vraag maar raak!

RBens wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:40 (8%)

• Tremio
RBens schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:32:
Ik heb 'm nu ruim 2 weken in gebruik en ik moet zeggen, hij bevalt uitstekend!

Hij draait in principe een exacte kopie van AOSP (stock android). Updatebeleid is gissen, maar het feit dat er een stock rom op draait lijkt me een prima voorteken. @ChinaGeek dus gelukkig geen Nubia UI, als je daar naar refereerde!

Tweede scherm is, zoals eigenlijk ook al verwacht, voor mij puur een onderdeel van je selfie camera op deze telefoon. Niet meer, niet minder. Tijdens de installatie schakel je automatisch switchen en andere second screen opties uit, en gebruik je 'm alleen nog als je in een camera toepassing op de selfie knop drukt. Maakt de selfie camera uiteraard wel uitstekend.

Het automatisch switchen werkt overigens wel uitermate soepel, dus mocht je daadwerkelijk willen multitasken door je telefoon om te draaien in plaats van op de multitask knop op je scherm te drukken kun je het prima gebruiken.

Batterijduur vind ik moeilijk in te schatten. Voor mijn gevoel gewoon goed, wat je verwacht van 4000mAh.

Het "gedoe" met hoesjes en dergelijke is ook een beetje een non-issue mits je het tweede scherm dus net als mij gebruikt puur voor de camera. Dan is ieder transparant hoesje prima. Ik heb zelf bij Aliexpress een hoesje besteld ruim voor ik m'n telefoon ontving: link Is een uur later in de kliko beland, want de vingerafdrukscanner aan de zijkant werkt praktisch niet meer met zo'n hoesje ondanks de inkepingen.

Kan verder niet echt vergelijken met de concurrentie. Ik had een Xiaomi Mi Mix 2, en deze in logischerwijs in ieder opzicht beter. Ik heb niet het idee dat er erg veel vraag is naar deze telefoon op Tweakers, anders zou ik nog overwegen om een uitgebreide review te schrijven.

@Tremio Als je iets specifieks wilt weten of zien vraag maar raak!
Als ik de Nubia Z20 koop, dan doe ik dat puur om het tweede scherm (hou wel van een wow-effect) en de prijs/kwaliteit verhouding. Alleen het probleem is... wat zou je verder met zo'n tweede scherm kunnen doen , buiten het maken van selfies om? Zijn er situaties waarbij zo'n tweede scherm handig is? Volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding dik in orde. Zit er trouwens NFC op?

• RBens
Volgens Nubia zelf kun je er van alles mee. Ze zetten 'm standaard in "Super Eye Saver" (veel geler dan Androids maximale stand in night mode) modus en geven aan dat je na een half uur op het scherm te zitten je telefoon zou moeten omdraaien. Je kan ook met 3 vingers swipen om een app te verplaatsen naar het achterste scherm als je wilt multitasken.

En, niet geheel onbelangrijk. Je kan een gifje afspelen op de achterkant tijdens bellen/gamen. Ik heb nog even overwogen om een gifje van de binnenkant van een oor te tonen tijdens het bellen......

Geen NFC, geen 3.5mm jack, geen IP rating, geen wireless charging.

• Tremio
Nou toch de knoop doorgehakt.. ik ga ‘m niet bestellen. De community is niet groot, en dat is toch wel een must voor mij bij Android...

• eswa
Ben even het topic op XDA aan het doorlezen, en lijkt het nou mogelijk om hem te rooten, in ieder geval global rom, maar ook gcam?
https://forum.xda-develop...p?p=80698043&postcount=47
Ben benieuwd!

• hegenious
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-12-2019
@Tremio , een wijs besluit naar mijn mening. Het wow effect van het tweede scherm was bij mij snel verdwenen nadat ik merktte hoe nutteloos die eigenlijk is. De camera (software) is hooguit matig te noemen.
Nubia X eigenaar
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True