2 computers setup met extra scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rotiart
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07 13:52
Hi Allemaal,

Ik heb een setup in mijn hoofd die ik over een tijd wil bouwen maar vroeg mij af of mensen hier ervaring mee hebben.

Zodra ik samen ga wonen zou ik een setup willen maken met 2 computers en een extra set scherm/muis.
In de praktijk heb ik dus 2 volledige desktop pc's staan met een eigen scherm, toetstenbord, muis ect. Op de tweede verdieping van het huis wil ik een apart scherm, muis en toetsenbord hebben staan zonder eigen desktop pc maar met als doel om de controle over te kunnen nemen van 1 van de 2 pc's die beneden staat.

Niet d.m.v. streaming, maar effectief alsof je de kabels omprikt en dus de volledige pc alleen vanaf boven kan gebruiken. Dit is zodat wanneer ik of mijn vriendin thuiswerkt we de volledige privacy hebben en/of even kan terugtrekken om zelf rustig een serie te kijken.

Hoe makkelijker/minder stappen hoe beter. In mijn hoofd heb ik een knop op dat bureau waarbij je kiest tussen pc 1 of pc 2.

Hoop dat dit zo een beetje duidelijk is :D

Alvast bedankt voor jullie ideeën!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor serverracks heb je dergelijke systemen welke met een UTP kabel worden gekoppeld aan een bijpassende KVM switch, Een UTP kabel is makkelijk trekken over grotere afstanden. Anders neem je gewoon een kleine PC met Windows remote desktop, PC anywhere oid.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Rotiart
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07 13:52
Bedankt voor het antwoord, kende het fenomeen KVM nog niet.
Zou dit wat zijn?

https://www.bol.com/nl/p/...V0aVEjg.1.22.ProductImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Nu online

memphis

Dat gaat over langere afstanden niet werken.

Dit wel:
https://www.bol.com/nl/p/...-switch/9200000008277786/

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
laptop aanschaffen geen optie? Kun je overal werken. Zet je thuis een usb3 docking weg klaar.
Al het gemak van een desktop (wellicht op de prijs na dan)

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
Dit is geen oplossing voor OP voor zover mij duidelijk is. Een KVM-switch is een apparaat waarmee je met een enkele set randapparatuur kunt schakelen tussen meerdere computers. Dit wordt inderdaad veel in serverracks gebruikt zodat je met één set randapparatuur en een KVM-switch elke computer in het rack kan besturen (al dan niet allemaal tegelijk).

Wat OP wilt is precies het tegenovergestelde, ook wel bekend als reverse-KVM of een KVM-splitter. Alleen daarvoor is de markt in de afgelopen jaren enorm geslonken en het zal lastig worden zo'n apparaat te vinden, en het zal sowieso niet goedkoop worden.

Als de afstand niet te lang is (<=5m), zal je niet zo snel problemen hebben met een KVM-splitter te gebruiken en dan gewoon een lange USB-kabel aan je muis en toetsenbord. Met een langere afstand wordt het wel tricky want de lage gelijkspanningen zakken over zulke afstanden enorm snel weg en kan al gauw tot storingen leiden in de randapparatuur. Dan zal je dus inderdaad moeten kijken of je USB en video over ethernet kan gaan sturen. Daarmee wordt de totale som al wel dermate groot dat ik me afvraag of je dan niet gewoon even een tweede computertje of een HTPCtje moet kopen voor diegene die even een serietje wilt kijken in plaats van deze oplossing. Netwerkschijf zodat je via elke computer bij je bestanden kunt, lijkt mij de eenvoudigere en elegantere oplossing.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:54
Als het alleen gaat om een serie te kunnen kijken of te kunnen browsen, is een chromebook dan geen optie?

Neemt ook nog is minder ruimte in dan een scherm met toetsenbord/muis.

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang de afstand niet te groot is kun je gewoon alles dubbel aansluiten. Meerdere toetsenborden en muisen werkt gewoon en het beeldscherm kun je gewoon op clone zetten (zorg wel voor twee schermen met dezelfde resolutie). Probleem is de afstand. Maximale lengte voor USB is 5 meter en beeldkabels zijn ook best storingsgevoelig op lange afstanden. Dat alles is nog los van het best wel grote gat dat je nodig hebt om alles door te krijgen.

Een betere oplossing blijft dan ook een simpele laptop oid als het toch alleen om een serietje kijken gaat. Zelfs als je wilt gamen zou je dat gewoon via SteamLink kunnen doen. Vriend van mij kon zo GTA V spelen op een thinkpad x230

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• memphis
  • Nu online

memphis

naarden 4ever schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
[...]

Dit is geen oplossing voor OP voor zover mij duidelijk is. Een KVM-switch is een apparaat waarmee je met een enkele set randapparatuur kunt schakelen tussen meerdere computers. Dit wordt inderdaad veel in serverracks gebruikt zodat je met één set randapparatuur en een KVM-switch elke computer in het rack kan besturen (al dan niet allemaal tegelijk).

Wat OP wilt is precies het tegenovergestelde, ook wel bekend als reverse-KVM of een KVM-splitter. Alleen daarvoor is de markt in de afgelopen jaren enorm geslonken en het zal lastig worden zo'n apparaat te vinden, en het zal sowieso niet goedkoop worden.
Hij wil op 1 plek de 2 PC's kunnen overnemen. Een standaard KVM switch doet dat, de gevonden switch is ook in staat om via een doorlus lokaal de video te behouden en inderdaad over USB kan je meerdere KB en muis laten werken.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
memphis schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:44:
[...]

Hij wil op 1 plek de 2 PC's kunnen overnemen. Een standaard KVM switch doet dat, de gevonden switch is ook in staat om via een doorlus lokaal de video te behouden en inderdaad over USB kan je meerdere KB en muis laten werken.
met als doel om de controle over te kunnen nemen van 1 van de 2 pc's die beneden staat.

Niet d.m.v. streaming, maar effectief alsof je de kabels omprikt en dus de volledige pc alleen vanaf boven kan gebruiken. Dit is zodat wanneer ik of mijn vriendin thuiswerkt we de volledige privacy hebben
Dus:
- Nee, het gaat om één van de twee computers over kunnen nemen, en
- Nee, het gaat niet om het klonen van de randapparatuur, maar ook dan daadwerkelijk de randapparatuur beneden uit te kunnen schakelen.

Als hij beide computers naar boven wilt kunnen halen, dan heb je inderdaad een KVM switch nodig om te kiezen tussen beide computers maar blijft het probleem dat je daarmee nog niet de randapparatuur beneden uitschakelt. Daarvoor is een KVM-splitter nodig, in dat geval één voor elke PC.

• memphis
  • Nu online

memphis

Als het is om 1 pc te verlengen moet die een extender:

https://www.kabeldirect.n...3QpgW2EAQYBiABEgIDAfD_BwE

https://www.kabeldirect.n...3QpgW2EAQYASABEgIUZ_D_BwE

Hoef je ook maar 1 UTP kabel te trekken.
Kon even gouw niet 1 met een doorlus voor een monitor vinden dus moet je denken aan een VGA splitter of als je een videokaart hebt met 2 uitgangen is het een kwestie van de 2e uitgang gebruiken

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
Alles wat ietwat op VGA lijkt gebruik je tegenwoordig niet meer, zeker niet als er een beetje resolutie overheen moet. Als dat dan nog over een lange kabel moet wordt het alleen maar spannender.

Ik mis ook even wat voor een resolutie de TS voor zijn monitoren wilt gebruiken, alles boven 1080p wordt spannend. Ik ken wel dozen die dat prima doen over een S/F TP-tje, maar die kosten meer dan een extra PC.
Waarmee je al zo'n beetje ruikt voor wat voor een oplossing ik zou kiezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sine op 26-09-2019 07:29 ]

Repareren doe je zo.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Linus van LTT heeft zijn en haar setup's over thunderbolt lopen in een 19" rack. YouTube: Final Deployment of My New PC! - Personal Rig Update 2015 Part 5 (FI...

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
@Damic
Jep, en daar had ie laatst flinke ruzie mee toen hij die dozen wilde upgraden.

Repareren doe je zo.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Bedenk me opeens, dit past eigenlijk veel beter in VB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sine schreef op donderdag 26 september 2019 @ 21:19:
@Damic
Jep, en daar had ie laatst flinke ruzie mee toen hij die dozen wilde upgraden.
Ja iets met thinderbolt 3 en kabels dat niet goed samen gaat

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1