PC kapoet?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hoi,
Ik heb net me pc over gezet in een andere nieuwe kast. Nu als ik me pc aanzet dan gaat - het power ledje knipperen
- Hd's en cdrom krijgen stroom
- Fan van CPU draait niet
- Fannetje van me GeForce draait ook niet
- Beeldscherm gaat niet aan
- Er komen geen piepjes uit de pc speaker, waarvan je evt. zou kunnen afleiden wat er aan het hand zou kunnen zijn.
Verder heb ik alles schoon gemaakt met een kwast, alle stof eraf, heb dus ook me voeding opengemaakt, denk zelf dat de voeding kapot is, wat denken jullie?
Hij deed het trouwens wel even toen ik alles had aaangesloten, maar toen ik bootte deed ie niks meer.
Alvast bedankt

Specs:
Celeron 366@458 met coolermaster
128 MB geheugen PC100
Geforce256
Asus P2b
Creative Soundlbaster PCI 64V
10 mbit Realtek netwerkkaart

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Stroomstekker van het moederbord wel aangesloten? :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Moederbord GOED vast in de kast (aarde..)

ATX connector goed vast, memory en proc goed aangedrukt? Switches goed verbonden?

de betaler vervuilt

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48
alle kabeltjes ook goed aangesloten enzow?
of misschien ergens kortsluiting :?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Zit je resetknop draadje niet verkeerd om op je mobo? Misschien zit de resetknop wel vast. FF alles goed aandrukken, want als er iets los zit doet iet het ook niet. En met die kwast is ook niet zo slim, je zou iets gemold kunnen hebben door ESD (Electro Static Discharge).

• joostje
je kan natuurlijk ook je voeding uit je oude kast er ff aanhange, dan weet je meteen of 't aan je voeding ligt :)

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:07 schreef het_beest het volgende:
Zit je resetknop draadje niet verkeerd om op je mobo? Misschien zit de resetknop wel vast. FF alles goed aandrukken, want als er iets los zit doet iet het ook niet. En met die kwast is ook niet zo slim, je zou iets gemold kunnen hebben door ESD (Electro Static Discharge).
Khad wel ff me poot op de verwarming gelegd en me schoenten uit gedaan, dus dat is erg onwaarschijnlijk dnek ik

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:08 schreef joostje het volgende:
je kan natuurlijk ook je voeding uit je oude kast er ff aanhange, dan weet je meteen of 't aan je voeding ligt :)
Idd een goed idee, mar ik heb die voeding gewoon overgeplats van me oude kast maar me nieuwe

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
IDE kabel goed aangesloten?

Geen beurs, geen tempo

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:15 schreef DennisBoom het volgende:
IDE kabel goed aangesloten?
voor de zekerheid er helemaal uit gehaald, hoort zonder ook te booten

• Y0ur1
  • Niet online
Heb alles aangedrukt en gecontroleerd, ik dnekd atik maar zo een nieuwe voeding ga halen...

• joostje
zat er bij je nieuwe kast dan geen voeding? :?

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:35 schreef joostje het volgende:
zat er bij je nieuwe kast dan geen voeding? :?
n0p3

• Y0ur1
  • Niet online
ok ff een kleine update:
- Als ik de stekkers van de hdd en stroom van hds en cdroms er af haal doet ie ook hetzelde
- convertor (ppga --> socket7) eruit ook hetzeflde
- Videokaart, geheugen eruit, ook hetzelfde
Er staat dus wel stroom op de connectors voor de hd en cdrom, maar op pci sloten niet(anders zou me fannetje van me geforce wle gaan draaien), maar het ledje knippert wel(power ledje)
Ik heb alles goed aangesloten en alles goed aangedrukt. Het ziet er naar uit dat mijn voeding dood is...

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
Op maandag 30 juli 2001 15:49 schreef YT-Croc het volgende:
Heb jij een Celeron op een Socket 7 :P

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 15:55 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Heb jij een Celeron op een Socket 7 :P
370 natuurlijk:)

Verwijderd

1 keer eerder zoiets meegemaakt, toen was de CPU dead. Misschien is de converter kaduuk? Test ff op een ander moederbord/systeem.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 16:14 schreef Mithjo het volgende:
1 keer eerder zoiets meegemaakt, toen was de CPU dead. Misschien is de converter kaduuk? Test ff op een ander moederbord/systeem.
ik denk neit dat de convertor kaduuk ik, was hij heft he taltijd gedaan en de fans draaien niet...
En als de cpu dood was dan zouden die fnas alnog moeten draaien....

• Y0ur1
  • Niet online
Kep een nieuwe voeding! Maar hij doet nog steeds hetzelfde! :(

Verwijderd

Het kan ook heel goed je geheugen zijn.
Kijk eens in je boekje van je mobo daar staat in wat die piepjes betekenen. Als je geen boekje meer hebt kan je hem meestal downloaden van de site van de fabrikant.

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 17:26 schreef Stippie het volgende:
Het kan ook heel goed je geheugen zijn.
Kijk eens in je boekje van je mobo daar staat in wat die piepjes betekenen. Als je geen boekje meer hebt kan je hem meestal downloaden van de site van de fabrikant.
geheugen is het dnek ik niet, want dan gaan alle fans heus wel draaien als dat kapot is... Als je de topic ff had doorgelezen dan had je gelezen dat ik geen piepjes hoor

• Klippy
  • Laatst online: 00:44

Klippy

Still Game

Hij deed het trouwens wel even toen ik alles had aaangesloten, maar toen ik bootte deed ie niks meer.
Lijkt mij op mobo kapot.

Weet niet zeker maar zo te lezen is dat het enige wat overblijft.

Niet ergens kortsluiting gemaakt tegen je kast ofzo?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 17:36 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Lijkt mij op mobo kapot.

Yep ik denk ook dat kapot ik... geen kostsluiting tegen kast gemaakt, want e rzitten van die koperkleurige afstandhouders tussne de kast en mobo

• Y0ur1
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 17:36 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Lijkt mij op mobo kapot.

Do we all agree?

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op maandag 30 juli 2001 17:40 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Yep ik denk ook dat kapot ik... geen kostsluiting tegen kast gemaakt, want e rzitten van die koperkleurige afstandhouders tussne de kast en mobo
Als het goed is heb je ook van die bruine vilten ringetjes bij je moederbord gekregen, plaats die es eerst op de afstandhouders, leg dan het mobo erop, weer ringetjes op de schroefgaten, en dan pas de schroef erin, ofwel, isoleer je moederbord es van de kast.

Verder kun je de bios es resetten, kan best zijn dat de OC te hoog voor em is geworden. Je kunt nog es kijken naar de processor, of die misschien beschadigingen heeft.

Als je dan toch alles uit je systeem aan het halen bent kun je ook het beste ff echt alles van het ding afhalen, ook van de voeding dus, enigste wat je dan moet aansluiten is moederbord, vga kaart, monitor, tb + muis.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 30 juli 2001 15:49 schreef YT-Croc het volgende:
ok ff een kleine update:
- Als ik de stekkers van de hdd en stroom van hds en cdroms er af haal doet ie ook hetzelde
- Videokaart, geheugen eruit, ook hetzelfde
Er staat dus wel stroom op de connectors voor de hd en cdrom, maar op pci sloten niet(anders zou me fannetje van me geforce wle gaan draaien), maar het ledje knippert wel(power ledje)
Ik heb alles goed aangesloten en alles goed aangedrukt. Het ziet er naar uit dat mijn voeding dood is...
lijkt er meer op dat je mobo dood is !! geen CPU fan, geen AGP fan, geen piepjes ... ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Y0ur1
  • Niet online
Op dinsdag 31 juli 2001 08:14 schreef C44 het volgende:

[..]

Als het goed is heb je ook van die bruine vilten ringetjes bij je moederbord gekregen, plaats die es eerst op de afstandhouders, leg dan het mobo erop, weer ringetjes op de schroefgaten, en dan pas de schroef erin, ofwel, isoleer je moederbord es van de kast.

Verder kun je de bios es resetten, kan best zijn dat de OC te hoog voor em is geworden. Je kunt nog es kijken naar de processor, of die misschien beschadigingen heeft.

Als je dan toch alles uit je systeem aan het halen bent kun je ook het beste ff echt alles van het ding afhalen, ook van de voeding dus, enigste wat je dan moet aansluiten is moederbord, vga kaart, monitor, tb + muis.
Ik heb me mobo nu op me tafel liggen, met alleen videokaart, voeding en mobo natuurlijk, als ik hem soms aanzet dat draait het fannetje van me geforce eventjes, maar dat houd dus metene weer op en als ik me mobo dan weer beweeg kapt ie er mee, ik dnek dat er een scheurtje in me mobo zit :(

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op dinsdag 31 juli 2001 11:26 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Ik heb me mobo nu op me tafel liggen, met alleen videokaart, voeding en mobo natuurlijk, als ik hem soms aanzet dat draait het fannetje van me geforce eventjes, maar dat houd dus metene weer op en als ik me mobo dan weer beweeg kapt ie er mee, ik dnek dat er een scheurtje in me mobo zit :(
mja ....
ff voor de duidelijkheid...
het mobo ligt op een tafel en staat aan...
en dan ga jij er mee slepen???? :?
als ie al niet dood was dan zallie wel snel overlijden lijkt me....

maar het lijkt er heel errug op dat je mobo dood is.... of een scheurtje zoals je zegt....
ik zou zeggen... koop een nieuwe..
of zit er nog garantie op?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

mobo=dood.......ik had dit 2 weken geleden ook met m'n intel 440bx plankje.m'n mobo was kapot en m'n piii 550 ook.toen heb ik maar meteen een kt7a+tbird1200 gekocht :)

Verwijderd

Wat is anyway een Mobo :?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47
Op dinsdag 31 juli 2001 18:30 schreef jasperonline het volgende:
Wat is anyway een Mobo :?
Zeker newbe. :o Mobo is een ander woord voor moederbord, mainboard.
Pagina: 1