• Sarita
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Goedemorgen,

Ik heb momenteel de tv KD-49XD8305 maar de tv werkt niet naar behoren en Sony heeft mij een vervangende tv aangeboden waarvan zij zeggen dat deze qua specificaties beter is en de tv is uit 2019. Het gaat om de tv KD-49XG8305. Zover ik kan zien verschilt de aangeboden tv eigenlijk niet met de tv die ik nu heb. Is deze conclusie juist? Want dan wil ik ze een tegen aanbod doen met de tv KD-49XF9005.

Huidig
KD-49XD8305

Aanbod Sony
KD-49XG8305

Alvast bedankt!

Groet,
Sarita

Hi! I'm a human! What are you?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Sarita Kijk hier: https://tweakers.net/pricewatch/compare/576877;1355660/

Zo te zien ga je er een tuner op vooruit (2 i.p.v. 1), je verliest een USB3.0-poort, je krijgt 1Gbps (i.p.v. 100Mbps), je krijgt Chromecast en Google Assistant.

Al met al zou ik dit wel onder 'vergelijkbaren modellen' scharen.

offtopic:
@Sarita Ik zie dat jij eigenlijk alleen maar vragen stelt hier. Vind je het niet leuk om ook eens wat bij te dragen? Kijk eens in de Actieve Topics, daar komt vast wel wat voorbij waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Room42 op 19-09-2019 10:03 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:57

BLACKfm

o_O

Room42 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:02:

Zo te zien ga je er een tuner op vooruit (2 i.p.v. 1), je verliest een USB3.0-poort, je krijgt 1Gbps (i.p.v. 100Mbps), je krijgt Chromecast en Google Assistant.

offtopic:
@Sarita Ik zie dat jij eigenlijk alleen maar vragen stelt hier. Vind je het niet leuk om ook eens wat bij te dragen? Kijk eens in de Actieve Topics, daar komt vast wel wat voorbij waar jij wat van weet of een mening over hebt. :)
Wat heb je tegenwoordig aan die tuners dan? Er is toch helemaal niemand die via de antenne kijkt? Of je moet digitenne afnemen. Chromecast zit op allebei, en een upgrade op je netwerkverbinding is nog maar afwachten wat je daar voor voordeel uit hebt.

Onder aan de streep mis je dan blijkbaar een usb poort. De nieuwe is iets zwaarder en verbruikt in theorie wat meer stroom.

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 19-09-2019 10:10 ]

Litebit.eu voorraad check :).

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:05:
[...]

Wat heb je tegenwoordig aan die tuners dan? [...]
Persoonlijk zou ik niet eens één tuner gebruiken. Maar de vraag was of het een vergelijkbaar model is voor de ruil. Voor wat ik zie is het een eerlijke deal.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 19-09-2019 10:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 14:57

BLACKfm

o_O

Room42 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:07:
[...]

De vraag was of het een vergelijkbaar model is voor de ruil. Voor wat ik zie is het een eerlijke deal.
Dan is het noemen van meerdere tuners in zijn geheel niet van belang. Tenzij het in zijn geheel ontbreekt t.o.v. het andere model. Het enige wat niet vergelijkbaar (of beter) is, is het aantal usb poorten.

En nu ik op de site kijk staat er gewoon dat er 3 usb poorten op de zijkant zit. Dus lekker handig die tool van tweakers...

Litebit.eu voorraad check :).

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Er zit een betere beeldverwerkingsprocessor in de XG versie dus op dat vlak (kleuren reproductie en motion) ga je er wel op vooruit. Het verschil zal waarschijnlijk wel klein zijn maar over het algemeen een vooruitgang. Lijkt me een conform bod van Sony en je krijgt opnieuw 2 jaar garantie. Maar niets dat je weerhoud om hoger te mikken natuurlijk :p Een XF9005 is inderdaad een stuk beter op vlak van beeldkwaliteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Elazz op 19-09-2019 10:20 ]

• Sarita
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb ook al de tv's vergeleken op tweakers maar niet alle informatie is er te vinden. Dus heb ik op de website van Sony zelf gekeken.

Chromecast heb ik nu ook al. Ik heb geen idee wat of waar tuners nodig voor zijn.

De tv is dus eigenlijk bijna identiek.

Dank voor jullie reacties!!

Hi! I'm a human! What are you?

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:50
Ik heb gisteren de 55"versie van deze sony gezien in de winkel.. Hij stond direct naast de samsung q85r.. En ik vond de sony helderder en beter.. De tv's waren alletwee in standaard gezet.

Het was gewoon kabel-tv. Eigenlijk viel die samsung ook tegen.. Bij sommige vlakken had die samsung gewoon grijze vlakken en niet donker..

Misschien hadden we in dieper in de instellingen moeten checken of er iets niet goed stond..

Helaas was de xg950 er niet om te vergelijken.. maar zal wel niet veel anders zijn... De tv's zijn toch allemaal een beetje vergelijkbaar kwa beeld-kwaliteit.. Sony's leken allemaal goed..

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Sarita schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:56:
Goedemorgen,

Want dan wil ik ze een tegen aanbod doen met de tv [url="https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-49xf9005/specifications"]KD-49XF9005[/u]

Alvast bedankt!

Groet,
Sarita
Hoeveel wil je bijleggen voor de xf9005?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:02:

offtopic:
Weer wat foute Tweakers specs naar boven gehaald (y) . Er is werkelijk nog geen één tv met een 1Gbps adapter en élke Sony tv heeft een USB 3.0 poort.
Niet ingevuld in de specs maar de XG 49" heeft een VA paneel, tegenover IPS in de XD83. Is misschien nog wel het grootste verschil ...
Het tegenbod verhaal komt ook een beetje vreemd over, ze zijn niet verplicht een beter model te leveren (en de XG83 zal vast beter presteren dan de XD83 qua helderheid en* betere X1 processor) maar zou kunnen dat de prijzen vergelijkbaar zijn.
* blijkt er gewoon een Tweakers review van te zijn reviews: 49"-Sony XD83: ultra-hdtv voor een breed publiek (dan zal het qua helderheid niet zoveel verschillen: 374 vs 460 nits https://www.lesnumeriques...49xf8505-p45091/test.html de 43" versie van de XF85 haalde in een andere review 397 nits, de 55" op Rtings 521 nits)

Dit is de 49XF85 mét USB 3.0 poort (wat de 49XG83 eigenlijk gewoon nog is met een lichte aanpassing aan het uiterlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xlppA75I9GuXL3YzGofNTR9/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 20-09-2019 01:36 ]

Pagina: 1