Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie mij zouden aanbevelen met de volgende wensen:

Ik ben opzoek naar een koptelefoon of in-ears voor mijn iPhone 11 Pro waar ik via Spotify muziek op luister voor bijv. op vakantie. Tevens zou het fijn zijn als ik zo nu en dan noise-canceling kan toepassen als ik op het strand lig.

Nu heb ik superveel gelezen over Headphones m.b.t. In-Ear Vs On-Ear Vs Over-Ear Headphones, maar ik heb daar niet echt een voorkeur in. Het enige wat ik belangrijk vind:

- Top geluid, dat je echt denkt WAUW!
- Wireless
- Noise Canceling
- Budget: € 400,-
- Batterij niet heel snel leeg

Wat luister ik voor muziek:
Heel erg verschillend,Top 40, Bossa Nova, Lounge, Jazz, van alles wat dus.

Wat zouden jullie mij nou aanbevelen? Zo heb ik de volgende items al gezien:
- Bose Smart Noise Cancelling Headphones 700
- Shure SE535 In Ear monitor transparant (Maar dit zijn weer monitors? Is dit uberhaupt goed om bijv. Spotify mee te luisteren?)
- Sony wf-1000xm3
- Sennheiser Momentum True Wireless
etc..

Nu merken jullie misschien al, dat de vraag heel breed is, maar ik wil die 400 euro verstandig besteden en graag de mening van experts i.p.v. een gestuurde mening vanuit de winkel met het oog op marge o.i.d.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen:)

Groet!

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Bose QC35 maar zou nu voor de Sony gaan denk ik.
Ga ze eens beluisteren (in de Mediamarkt bv)?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

dannysss schreef op woensdag m:
- Top geluid, dat je echt denkt WAUW!
- Wireless
- Noise Canceling
- Budget: € 400,-
- Batterij niet heel snel leeg
Mijns inziens zal je tussen die twee een compromis moeten sluiten. Bose 700 en de Sony WH-1000XM3 staan bekend om de hele goede ANC maar qua geluid vind ik ze beide het geld niet waard. Voor dit budget haal je meer top geluid binnen als je de eis van ANC zou laten vallen en puur naar een HiFi hoofdtelefoon kijkt. Zeker als de eis van draadloos vervalt, maar ik snap welke kant de zoektocht op gaat.

Verder zal je toch eerst echt de keuze moeten maken of je een headphone wilt of in-ears. Nu zet je de Bose 700 af tegen de Sony WF-1000 waar de Sony WH-1000 de directe concurrent is. Dit is een beetje appels met peren vergelijken. Je kan de batterijduur van een headphone ook niet vergelijken met een in-ear, dat zal een factor (3-5?) schelen maar de in-ear is natuurlijk ook die factorem kleiner.

Toevallig heb ik gisteren samen met iemand de Sony WH-1000XM3 gehaald en niet de Bose 700 (de Bose QC35 II was al afgevallen omdat we de meest recente modellen wilden hebben. Bose 700 ziet er mooier uit, heeft Bluetooth 5.0 en kan twee devices tegelijkertijd gepaired hebben (Sony kan dat niet) maar dat was de meerprijs niet waard. Veel vergelijkingen op internet te vinden tussen die twee trouwens.

Stap de MediaMarkt eens binnen en test enkele headphones. Er is altijd wel een stand van Sony en Bose waar je kan testen en demo's kan luisteren of simpelweg je eigen telefoon via de 3,5 mm jack aan kan sluiten (wat overigens een andere sound geeft dan Bluetooth). Headphones, in-ear zal vanwege hygiëne lastig gaan. Voel hoe ze zitten en voel vooral of het je ding is. Je zal niet de eerste zijn die misselijk wordt (kan wennen zijn) of een rare druk op zijn oren voelt. Het zijn immers gesloten headphones.

Edit:
Ik ben zo vrij geweest de topic titel aan te passen. Iets als "Wat zouden jullie mij aanbevelen op het gebied van audio?" dekt de lading niet echt.

[ Voor 64% gewijzigd door FeaR op 19-09-2019 00:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:55:

Ik ben opzoek naar een koptelefoon of in-ears voor mijn iPhone 11 Pro waar ik via Spotify muziek op luister voor bijv. op vakantie. Tevens zou het fijn zijn als ik zo nu en dan noise-canceling kan toepassen als ik op het strand lig.
Strand en hoofdtelefoons gaan niet IMHO zo goed samen. Dan krijg je hele warme oren die ook nog eens een stuk witter zijn dan de rest van je hoofd. Dan zou ik echt in-ears nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ja het gaat mij gewoon om het beste geluid, idd wat jij zegt over witte oren lijkt mij niet heel verstandig.

Dus in dat geval zou ik liever voor In-ears gaan. Maar In-ears voor +/- 400 euro? Zouden jullie mij dan Monitors aanraden? Want is dat wel iets wat voor bijv. Spotify nodig is of om het Wauw effect te creëren? Of zeggen jullie dat ik naar een bepaald merk moet kijken bijv. SHure, Sony, Bose etc..? Ik heb daar te weinig verstand van en idd zijn deze niet echt te testen i.v.m. hygiëne.

Gr. Danny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:22:

Dus in dat geval zou ik liever voor In-ears gaan.
Dan verhuis is dit topic richting Mobile aangezien in-ears onder mobiel gebruik vallen, CEA > ATT.

Edit: mocht je je bedenken, dan verhuizen we het topic gewoon weer terug ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 19-09-2019 11:42 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1