Omgekeerde veiling op V&A; Aflopend.

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Misschien een raar voorstel? Idee en uitleg;

Ik ben op zoek naar een grafische ontwerper voor een Logo voor mij. Stel, ik heb maar €20,- te besteden en dat word mijn start- vraagprijs. Vervolgens, loopt dat (bijvoorbeeld drie dagen) bedrag naar beneden i.p.v. omhoog naar mate ze bieden. En dat, word het eind totaal en kan ik het bespreken met die koper(artiest).

Het kan dus oplopen tot 0,-, dus gratis, maar ook dat studenten hiermee ervaring kan krijgen met aankomende klanten en hun creaties.

Een idee?

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
XRayXI schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:56:
Misschien een raar voorstel? Idee en uitleg;

Het kan dus oplopen tot 0,-, dus gratis, maar ook dat studenten hiermee ervaring kan krijgen met aankomende klanten en hun creaties.

Een idee?
Aflopen tot 0,- bedoel je. En studenten onbetaald laten werken onder het mom van 'ervaring' opdoen krijg ik een nare smaak van in m'n mond.

Vraag dan gewoon of er iemand is die gratis een logo voor je wilt ontwerpen en paypal hem of haar als dank een kopje koffie.

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Als je een logo wilt laten ontwerpen, dan neem ik aan dat prijs niet de enige factor is die je keuze bepaalt. Het portfolio lijkt me minstens zo belangrijk. Past de stijl van de ontwerper bij wat je voor ogen hebt en rekent hij (m/v) een prijs die past binnen je budget? Krijg je 1 revisieronde of 5 revisierondes?

Uiteindelijk zou je een keuze moeten maken op basis van prijs / kwaliteit en niet louter op prijs.

In jouw situatie zie ik dan ook niet de toegevoegde waarde van een aflopende veiling. Kan zo ook geen voorbeeld bedenken waar ik het wel een goed idee vind…

• XRayXI
Ik proef dat dat "dus gratis" bijt, en dat is de bedoeling niet.
Ik maakte met "Stel", hopelijk duidelijk dat dat eventueel een inleg 'zou'kunnen zijn. Kan ook oplopen vanaf €500,- tot aan een minimum bedrag. En afspraken via DM en de advertentie is duidelijk.

Wellicht kan dit ook een leuk idee voor een leraar zijn als opdracht.
(Traktatie van mijn kant ;) )

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
XRayXI schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:29:
Ik proef dat dat "dus gratis" bijt, en dat is de bedoeling niet.
Misschien was jouw voorbeeld een 'goede bedoeling' en echt een voorbeeld, maar artiesten/kunstenaars krijgen dit soort vragen bijna dagelijks
Ik ken een fotograaf, die bijna wekelijks wel ergens "mag" komen fotograferen, om ervaringen op te doen.
Dat de goede man exposities heeft gehad in Rotterdam en Parijs, is een bijzaak .... 'je kan bij ons ervaring opdoen, en wij genieten van jouw foto's '

En een muzikant ( vaste waarde in veel Nederlandse producties ) die als 'opvulling' gevraagd wordt, want het is toch ook een hobby ;)

• XRayXI
FreshMaker schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:35:
[...]

Misschien was jouw voorbeeld een 'goede bedoeling' en echt een voorbeeld, maar artiesten/kunstenaars krijgen dit soort vragen bijna dagelijks
Ik ken een fotograaf, die bijna wekelijks wel ergens "mag" komen fotograferen, om ervaringen op te doen.
Dat de goede man exposities heeft gehad in Rotterdam en Parijs, is een bijzaak .... 'je kan bij ons ervaring opdoen, en wij genieten van jouw foto's '

En een muzikant ( vaste waarde in veel Nederlandse producties ) die als 'opvulling' gevraagd wordt, want het is toch ook een hobby ;)
Goede insteek, draadje mag sluiten.
Hartelijk dank allemaal.

Ja, begrijpelijk. N.O.T.K. dan "maar" of even navragen wat dat zou kosten. En ook dat copyrights/rechten.
het was anders zou leuk en ieder uur even kijken. Beloning was anders wel goed gekomen.

Groet en dank :)

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 25-09-2019 18:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.