Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-11 18:09
Heb vandaag een offerte ontvangen voor 14 GCL Solar 300 WP Mono Full Black zonnepanelen inclusief een Growat 4200MTL-S omvormer met installatie. Prijs per KWH is 0,97 cent
Prijs inclusief BtW komt op 5000 euro.

Mijn dak heeft ruimte voor 3x5 rijen waarvan 1 dakraam. Dus 14 panelen. Het schuine dak ligt op het zuiden, geen schaduw en geen optimizers. Mijn verbruik is 2500 en er komt nog een airco in het voorjaar. Verbruik zal daarmee toenemen.
Panelen worden meegefinancierd in 30 jaar hypotheek tegen 1,5% rente. TVT daardoor minder relevant. Kosten vs directe opbrengst is belangrijker.

Vraag 1; wie kent deze panelen? Omvormer staat goed aangeschreven wat ik zo kan vinden.
Vraag 2; dit is qua prijs en aandacht de beste offerte die ik heb. Wat vinden jullie daarvan? Ze geven weleen deadline, omdat ik nog mee mag doen met een actie die inmiddels beëindigd is. Overigens wil ik mij daar niet door laten beïnvloeden. Maar merk dat ik dat al doe...
Vraag 3; iemand tips voor adviezen
Vraag 4; omdat ik het dak elke keer bij het aanrijden zie, ben ik aan het informeren of mijn dakraam vervangen kan worden door een velux passende dakraam die strak aansluit op de zonnepanelen. Iemand hier ervaring mee?

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
@BektLekker
dat is een aardige prijs, niks mis mee.

niks mis met de omvormer nog de panelen, is geen speciaal spul meer middel of the road spul.
of te wel het voldoet voor jouw ruim.

als je een airco aanschaft, neem er dan ook 1 die kan verwarmen voor een kleine meer prijs(als dat al zo is).
dat is in 99,9% van het jaar vaak voordeliger als gas of vele andere verwarmings-vormen.
(een airco is ook een warmtepomp)

het mee financieren in de hypotheek, dat is vaak toch een minder goed plan, maar snap wel als je dat doet.
wees dan wel verstandig om elk jaar het bedrag wat je bespaart op de elektra en gas rekening, dat gebruikt als extra aflossing voor de hypotheek.
(ik leef nu zelf zonder hypotheek op het huis, en kan zeggen dat dat erg prettig is. >:) )

(er is wel een mogelijkheid om een iets kleinere omvormer te pakken, van 16A of 3800W.
daar kun je ook gewoon 4200Wp aanhangen, geen probleem. ;)
kun je een kleinere (goedkoper) groep gebruiken en kom je nog iets goedkoper uit.
maar heel veel doet dit nu ook weer niet. ;) )

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Het is een redelijk geprijsde set.
Je kunt echter gewoon zo'n set voor ongeveer 4500 incl installatie en incl BTW samenstellen bij bijvoorbeeld Solar outlet of een vergelijkbare leverancier