Probleem met powerline en internet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• woutp99
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik als 2 jaar lang powerline adapters voor mijn internet op mijn PC. Onlangs is deze connectie heel slecht gaan functioneren.Gedurende de eerste 2 jaar geen enkel probleem gehad, nu krijg ik random ping spikes, soms naar de 250ms. Dit gebeurt ook bij het pingen naar de router zelf vanaf de PC. Direct vanaf de router pingen heb ik wel een stabiele connectie, 3ms.

Ik heb de stopcontacten van de powerlines al aangepast, router/modem gereset, elektrische apparaten verwijderd, firmware geupdate, zo veel mogelijk processen gestopt, PC gescand, en ik kan niks meer bedenken...

De Powerline zelf is een TP-Link TL-WPA8630P WiFi, wat in mijn ogen erg reliable zou moeten zijn.
Ik ben er van op de hoogte dat powerline zelf niet het meest stabiele is, maar het heeft 2 jaar lang zonder een enkel probleem gewerkt. Ook zitten de stopcontacten in het huis vlak boven elkaar, dus er zou geen lange weg afgelegd moeten worden.

Ook haal ik op Speedtest ontzettend goede snelheden, 5 ping, 180 down en 220 up. De spikes zijn heel kort, dus Speedtest blijft dit ook aangeven.

Voor informatie kun je vragen, sta voor alle opties open want ik kan geen enkele game spelen/winnen op deze manier... :(

[ Voor 4% gewijzigd door woutp99 op 18-09-2019 21:58 . Reden: Een foutje opgelost :) ]

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

woutp99 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:43:
... Dit gebeurt ook bij het pingen naar de router zelf vanaf de PC, maar ook van de router naar een website ...
Tussen de router en de website zit toch geen powerline? Dan ligt het dus niet aan de powerline

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• woutp99
Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 21:55:
[...]

Tussen de router en de website zit toch geen powerline? Dan ligt het dus niet aan de powerline
Excuses, heb een foutje gemaakt, en resultaten verwisseld. De Router geeft geen lag, deze blijft op stabilee 3ms connectie. Zal het oorspronkelijke bericht aanpassen, sorry voor de verwarring :)

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:05
Kun je het volgende doen?
Benodigd: twee pc's/laptops en een netwerk kabeltje voor je modem.
Vergelijk de statistiek van
code:
1
ping -n 600 www.provider.nl
en
code:
1
ping -n 600 naamvancomputerachterpowerlinenetwerk
?
De 600 staat voor het aantal keren dat je een meting doet (ICMP pakket verstuurt), dat getal mag dus ook groter. ;)

De ping commando's doe je vanachter de pc die je met een kabeltje aan je modem hangt. Je kunt ze zelfs min of meer tegelijkertijd laten lopen, open dan twee commando vensters.

(Hoogvermogen elektronica) slijt, dus het kan zijn een van de Powerline adapters stuk is. Het kan ook zijn dat je een nieuwe magnetron of andere zware stroomverbruiker in huis hebt gekregen die het Powerline signaal negatief beinvloed. Dan zul je tijdens testen niets vinden, totdat de stoorzender aangaat.
Succes

[ Voor 23% gewijzigd door biomass op 18-09-2019 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het hoeven niet eens zware stroomverbruikers te zijn, de goedkope AC/DC omvormers in LED-lampen kunnen samen een behoorlijke ruisvloer creeeren.

Grote verstoorders hoeven niet eens in hetzelfde huis te zitten. Als een buurman op zelfde fase iets ranzigs aangesloten heeft (zonnepannelen met wokkietokkie inverter...) kan dat ook bij jou storen.

Oslik blyat! Oslik!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Sinds wanneer is het slechter geworden en wat voor elektronische apparaten heb je toen geïntroduceerd? Lijkt me dat er iets in je lichtnet ruist...

• woutp99
Ik heb zelf geen enkel nieuw apparaat aangesloten wat veel verbruikt, en heb ook geprobeerd een groot aantal dingen los te koppelen, ook dit helpt niet. Zouden de powerlines al na 1,5 jaar versleten zijn? Lijkt me vrij overdreven toch? Of zou een ander peertje in het plafond al verschil kunnen maken? We hebben namelijk wel lampen verwisseld...

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Typische problemen met powerline adapters. Vaak genoeg een werkende powerline installatie opgeleverd, die na een halfjaar ineens instortte kwa performance, of een extra powerline toegevoegd waarna ineens niks meer goed werkte. Overigens met Devolo iets betere betrouwbaarheid dan met TP-Link, maar nog steeds niet optimaal. Ik ben er in elk geval mee opgehouden, als het stabiel moet een kabel trekken of goede wifi accesspoints plaatsen is naar mijn mening de enige goede oplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

woutp99 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:44:
Ik heb zelf geen enkel nieuw apparaat aangesloten wat veel verbruikt, en heb ook geprobeerd een groot aantal dingen los te koppelen, ook dit helpt niet. Zouden de powerlines al na 1,5 jaar versleten zijn? Lijkt me vrij overdreven toch? Of zou een ander peertje in het plafond al verschil kunnen maken? We hebben namelijk wel lampen verwisseld...
Ja, dat kan zeker. Moderne 'peertjes' zijn LED-lampen die werken op laagspanning DC. Er moet dus AC/DC conversie plaatsvinden en de adaptertjes daarvoor zijn klein en goedkoop (want geintegreerd in het 'peertje' zelf) en dus vaak kwalitatief niet zo geweldig, zonder filtering van ongewenste HF signalen. Je peertje heeft daar geen last van, maar apparaten die op het stroomnet proberen te communiceren des te meer.

Wil niet zeggen dat dat de oorzaak is, maar LED-lampen zijn een van de bekende bronnen van verstoring, dus als je zegt dat het probleem samenvalt met vervangen 'peertjes' is dat erg aannemelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
De powerlines opnieuw in trainen al geprobeerd op dezelfde groep?

PSN: plexforce (ps4)

• woutp99
Update:

Zojuist de kabel van m'n pc naar de adapter vervangen, en in een andere (van de 3) Ethernet poorten gestoken. Leek eventjes te helpen, maar kreeg daarna een groter aantal spikes, van minder ms.

Lampen zijn na controle blijkbaar niet vervangen, er zijn er wel een paar stuk, maar hier kunnen we niet bij, dus als dat een probleem zou kunnen vormen dan is dat wel jammer...
Pagina: 1