Vraag

• Rick_er
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 18:00
Hallo Tweakers,

Ik heb een Samsung S7 met een kapot scherm, geen touch en volledig zwart scherm, verder werkt alles nog.
Nu probeer ik de bestanden eraf te halen maar er zit een patroon op en daarna een melding. Het is me gelukt om met een USB OTG kabel en een muis het patroon te tekenen en de telefoon te unlocken. Echter wanneer je de telefoon dan aan de PC hangt komt er een melding waarin je op toestaan moet klikken zodat er bestandsoverdracht kan plaats vinden (ik heb een oude S7 kunnen regelen en het patroon daar op kunnen oefenen en vandaar dat ik ook weet dat er een melding komt) echter ik kan niet op de melding klikken omdat ik nu de telefoon aan de PC heb hangen en dus geen muis heb.... wanneer ik de kabel eruit haal gaat de melding weer weg... nu heb ik meerder splitters gekocht zodat ik de standaard kabel in de pc kan doen en de tegelijkertijd de muis erin, alleen de standaard kabel geeft alleen extra voeding aan de muis/hdd enz. en het is dus niet mogelijk om de telefoon aan de PC te hangen en tegelijkertijd de muis te gebruiken? Echter op een filmpje op youtube wordt aangeven dat het mogelijk is? Heb ik pech met de bestelde kabeltjes?

Is wat ik vraag mogelijk? Hoe ik het begreep wil de PC altijd de host zijn? en in dit geval de telefoon ook host voor de muis? maar de telefoon moet ook een slave zijn voor de PC voor bestandoverdracht? zoiets? 8)7

Maar ben dus benieuwd of iemand verduidelijking kan geven? eventueel zelf het bestaande kabeltje aanpassen?

Bedankt :P :P

Groet,

Rick

Beste antwoord (via Rick_er op 19-09-2019 17:40)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Rick_er schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:44:
Is wat ik vraag mogelijk? Hoe ik het begreep wil de PC altijd de host zijn? en in dit geval de telefoon ook host voor de muis? maar de telefoon moet ook een slave zijn voor de PC voor bestandoverdracht? zoiets? 8)7
Een USB aansluiting heeft maar één setje D+ / D-, maar één setje aders voor de data. En op één setje kun je maar één kant op tegelijkertijd; ofwel on-the-go naar je telefoon, ofwel data van de telefoon naar je PC.

Als het beide kanten op werkt en je plugt de muis in, moet die dan aan je telefoon of aan je PC gekoppeld worden? Jij en ik weten dat je wil dat de telefoon deze gaat gebruiken, maar die kabel weet het verschil niet. Je telefoon ziet dat er iets op USB zit aangesloten, kijkt of er al een host is (zoals je PC) en zo ja, dan zal deze zelf geen host meer spelen.

De S7 ondersteunt helaas geen MHL, dus ik denk dat de enige optie is om het scherm te vervangen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rick_er wat voor kabeltjes heb je gebruikt? En heb je al gebruikt proberen te maken van een USB-hub? En heb je niet toevallig nog ergens een bluetooth muis liggen die je kan koppelen.

Een andere oplossing kan bijv. ook zijn om een app, zoals Teamviewer, te installeren en op die manier je scherm over te nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Rick_er schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:44:
Een USB aansluiting heeft maar één setje D+ / D-, maar één setje aders voor de data. En op één setje kun je maar één kant op tegelijkertijd; ofwel on-the-go naar je telefoon, ofwel data van de telefoon naar je PC.

Als het beide kanten op werkt en je plugt de muis in, moet die dan aan je telefoon of aan je PC gekoppeld worden? Jij en ik weten dat je wil dat de telefoon deze gaat gebruiken, maar die kabel weet het verschil niet. Je telefoon ziet dat er iets op USB zit aangesloten, kijkt of er al een host is (zoals je PC) en zo ja, dan zal deze zelf geen host meer spelen.

De S7 ondersteunt helaas geen MHL, dus ik denk dat de enige optie is om het scherm te vervangen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
1 device kan maar host zijn, dus PC OF telefoon. Wat jij wil kan gewoon niet.

Het beste is proberen of je een BT muis kan koppelen via de USB muis en daarna de BT muis gebruiken als je de telefoon op de PC aansluit.

• Rick_er
Bedankt voor de uitleg!

Dan zat ik een heel eind op de goede weg :) Maar wel verwarrend dat in deze youtube video aangegeven wordt dat het tegelijkertijd kan, toch??

@rens-br Ik heb een 'splitter' gebruikt gewoon op bol.com gekocht. Alleen die dienen voor extra voeding voor bijvoorbeeld een HDD (zie youtube video). Helaas is mijn scherm verder helemaal zwart en er is geen touch mogelijk.

@Paul Duidelijke uitleg bedankt, ik dacht misschien dat OTG dit mogelijk maakte maar helaas dus. Helaas ook geen MHL inderdaad.

@Tadango Daar had ik nog niet aangedacht! ik ga is kijken hoeveel werkt het is om eventueel een Bluetooth muis toe te voegen via de normale muis, de pin blind invoeren was al heel wat werk. anders wordt het toch de scherm reparatie zoals @Paul aangaf.

• Tadango
Tja, dat weet ik ook niet. Als de telefoon een host is kan deze een muis / usb stick of hub (slave) bedienen. Als je deze aan een PC wilt koppelen tegelijk heb je een probleem want dan is de PC de host en de telefoon de slave. Wellicht mis ik iets maar USB werkt op deze manier zover ik weet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien kan het op een andere manier. Een file explorer met ftp server aanmaken (solid explorer app bijvoorbeeld) en dan via WiFi van telefoon overzetten en dan navigeren op pc naar ip adres van telefoon via ftp software.

[ Voor 18% gewijzigd door ToFast op 19-09-2019 16:07 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
Misschien dat je met wat proberen Smart View aan de praat kunt krijgen, dan kun je tenminste zien wat je doet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Of je zet je telefoon gewoon in Download-Mode?
How to Boot into Galaxy S7 Download Mode
Power Off your Phone Galaxy S7:
Press and hold “Volume Down + Home + Power” button together for a few seconds and once you see a warning screen on the device, release ALL buttons.
Press Volume UP to accept the Warning and boot into Download Mode.
Enige is dat je dus niet kan zien wanneer de waarschuwing in beeld is, dus accepteren van de waarschuwing moet ff op de gok.

Als t goed is, kan je de telefoon dan via USB leeg trekken.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 19-09-2019 17:00 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Als je nog een S7 hebt, dan wissel je toch gewoon het scherm (tijdelijk) om? Of is dat niet te doen?

De truc met muis en computer gaat idd onmogelijk lukken. Als een bt-muis koppelen niet werkt, kun je misschien bestanden naar je sd-kaart schrijven. Sommige bootloaders hebben backup opties daarvoor.

• Rick_er
@Tadango Je bedoeld dat die alsnog als host moet dienen alleen dan voor de bluetooth muis en dat daarbij dan alsnog het USB protocol komt kijken?. Dus dan heb je alsnog hetzelfde host slave verhaal?

@ToFast Ook een goede tip, ik zit er alleen mee dat heel mijn scherm zwart is, het zijn best veel handelingen die ik blind moet uitvoeren omdat voor elkaar te krijgen, is echt een hel haha

@hcQd Lijkt me niet te doen, veel handelingen op een zwart scherm. maar bedankt voor de suggestie :)

@McKaamos heb even gekeken ,die download mode is die niet vooral bedoeld voor firmware te flashen? Verder lijkt het me niet logisch dat je dan zomaar iemands bestanden eraf kan halen toch, zonder pin? ga er verder nog naar kijken.

@mcDavid Mee eens dat het scherm verwisselen de makkelijkste optie is. De werkende S7 is niet van mij en ik wil proberen te voorkomen dat die open moet, of dat ik een ander scherm moet bestellen.

Verder zie ik het als een uitdaging om hem eventueel te maken zonder het scherm te vervangen, moet toch lukken :P

Zelf zat ik nog te denken aan één muis met twéé ontvangers? Deze dan beide in de telefoons en dan de werkende S7 gebruiken als scherm?. Als het uberhaupt mogelijk is :P

• Tadango
Nee, bt muis staat los van USB. Ik snap niet waarom dingen soms op yt wel werken :)

• Rick_er
Oke top dan zet ik die op mn lijstje om nog te proberen. (y) haha ja lekker verwarrend dat youtube filmpje.
Pagina: 1