Activatie Win xp hdd in andere kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Twiin3000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Tuurlijk, Windows Xp, waar waag je je aan, is al verouderd, koop nieuw, enz enz. Ja, dat hebben we dan dus al gehad. Volgende:

Vriend van me heeft een sterk verouderde snijplotter die alleen aan te sturen is met software draaiend onder Windows XP. En geïnstalleerd op een IDE hdd. Installatie bestanden heeft hij niet meer en is ook niet meer aan te komen. Dat traject heb ik al gehad.
De huidige pc gaf bij het opstarten alleen een reeks piepjes wat duid op hardware problemen en startte dus niet meer op.
Ik heb de IDE HDD met een converter nu aangesloten op een pc met Sata aansluiting en hij start zowaar op.
Maar...... XP ziet natuurlijk totaal andere hardware en wil opnieuw geactiveerd worden.

Ik heb de pc met een netwerk kabel aan mijn router hangen dus normaliter zou hij internet moeten zien.

Ik krijg echter volgend scherm:

Afbeeldingslocatie: https://twiin.be/wp-content/uploads/2019/09/xp.jpg

Iemand een suggestie?

ps. opstartten in veilige modus doet hij wel, maar ja, dan kom ik ook niet verder.

Het is niet commercieel.
Mijn vriend gebruikt de plotter alleen voor non-profit toepassingen. Verenigingen enz.

_/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer je enkel de online activatie of geraak je zelfs niet aan de keuze voor bv de telefoon activatie?

In 2018 kon het nog steeds via telefoon namelijk volgens dezie video:
YouTube: Activating Windows XP by phone in 2018 (or is it?)

Ik zou ook aanraden om de machine te virtualiseren en te kijken om zo de plotter aan te sturen. Hardware om nog windows XP te draaien wordt elk jaar schaarser.

• Twiin3000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-04-2023
Neen, ik geraak zelfs niet aan de keuze voor activatie. Ik ben bekend met de telefonische activatie, maar het stopt bij de inlog.

Ik heb al wat ervaring met virtualisering van (oudere) pc en ik verwacht daar ok een melding van nieuwe hardware, en dus een activatie.

ps, dank je voor je reactie.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:45
Ik zou eerst maar eens een backup (image) van de schijf maken. Als de schijf overlijdt dan ben je namelijk alles kwijt. Daarna verder klooien met activatie e.d. Virtualiseren is inderdaad wel een goed idee.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je wel gewoon internet op die machine? De screenshot lijkt alsof bepaalde afbeeldingen niet geladen kunnen worden.

Het is niet helemaal hetzelfde probleem als jij, maar in de volgende post lag de oorzaak bij IE:
https://answers.microsoft...fd-4d29-9005-a262d47a0a1d

[ Voor 55% gewijzigd door kluyze op 19-09-2019 21:42 ]