Windows-licentie overzetten naar andere pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
Hallo!

Ik heb momenteel 2 PC's met daarop ieder een eigen Windows licentie.
- eenmaal Windows 10 Pro
- eenmaal Windows 10 Home

Nu wil ik pc met Windows 10 Home vervangen door een andere PC die ik zelf zal bouwen.

Hierbij heb ik 2 vragen:

1. Kan ik nu op mij nieuwe PC windows installeren en de licentie van de oude PC pakken?
2. Mijn nieuwe PC wordt echt een GAME-PC, is windows Home dan een verstandige keuze of moet ik de licentie pakken van de andere PC? Zo ja, kan dat?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Waardeer ik zeer

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is mogelijk een licentie over te zetten, echter ligt het aan je licentie type:

https://www.groovypost.co...indows-10-license-new-pc/
• If you upgraded from a retail copy of Windows 7, Windows 8 or 8.1, the Windows 10 license carries the retail rights from which it was derived – can be transferred. But under Microsoft’s rules, you are only entitled to a one time transfer.
• If you upgraded from an OEM Windows 7, Windows 8 or 8.1 license, these are licenses that come preinstalled on a new computer from a manufacturer, and then your Windows 10 license maintains the OEM rights – cannot be transferred.
• If you have a full retail copy of Windows 10, you can transfer it as many times as you want.
• If you performed an Easy Upgrade to the Windows 10 Pro Pack from Windows 10 Home, you can transfer it using Digital Licensing. This is possible because of the Pro Pack, while an upgrade, is a retail license attached to the Microsoft Account used to purchase it.
Home voldoet overigens prima voor een Game-PC.
Pro is leuk voor zakelijke toepassingen, zoals Bitlocker, Hyper-V, Remote Desktop

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 18-09-2019 18:58 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb vorige week een windows 10 home vervangen door deze te activeren met een pro licecentie van een sticker vsn een andere PC, dus dat kan. Voor je game PC is home goed genoeg. Pro is voor zaken als domein, group policy etc.

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
Ik heb dus gewoon telkens een key gekocht van windows tot dusverre. Als ik die key bekijk (soort van copy van een sticker staat er op Windows 10 Pro for OEM op? Daarmee raak ik in de war, wat OEM betekent toch eigenlijk dat het al op de PC hoort te staan en niet te transfereren is toch? Waarom kan ik dan wel een dergelijke key kopen en kan ik deze nogmaals gebruiken?

Kan ik een dergelijke key ook voor 2 PC's gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
OEM is aan de pc gebonden en mag niet gekoppeld aan een andere PC. En een retail of OEM key is maar geldig voor één PC

Try SCE to Aux

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wernerke85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:50:
Hallo!

Ik heb momenteel 2 PC's met daarop ieder een eigen Windows licentie.
- eenmaal Windows 10 Pro
- eenmaal Windows 10 Home

Nu wil ik pc met Windows 10 Home vervangen door een andere PC die ik zelf zal bouwen.

Hierbij heb ik 2 vragen:

1. Kan ik nu op mij nieuwe PC windows installeren en de licentie van de oude PC pakken?
2. Mijn nieuwe PC wordt echt een GAME-PC, is windows Home dan een verstandige keuze of moet ik de licentie pakken van de andere PC? Zo ja, kan dat?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Waardeer ik zeer
Indien de key's niet van PC is van oa HP,Acer etc. kun je de gekochte key verder gebruiken.
bij vragen vanuit MS, kun je aangeven hardware vervangen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:Even wat spam verwijderd (en reacties daarop). Excuses als er daarmee ook deels inhoudelijke reacties verdwenen zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nanne118
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 14:51
Imnoa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:24:
OEM is aan de pc gebonden en mag niet gekoppeld aan een andere PC. En een retail of OEM key is maar geldig voor één PC
Je PC is dan gedefineerd als je moederbord, toch? Dus je kunt je CPU, RAM, GPU allemaal vervangen zonder dat je een nieuwe (OEM) key nodig hebt, maar voor een nieuw moederbord moet je dan een nieuwe sleutel gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
@Nanne118 Een moederbord vervangen mag ook:
https://support.microsoft...ing-after-hardware-change

"Als u belangrijke wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt, zoals het vervangen van uw moederbord, vindt u in Windows geen licentie meer die overeenkomt met uw apparaat en moet u Windows opnieuw activeren om deze weer actief en werkend te krijgen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Nanne118 schreef op zondag 22 september 2019 @ 13:10:
[...]

Je PC is dan gedefineerd als je moederbord, toch? Dus je kunt je CPU, RAM, GPU allemaal vervangen zonder dat je een nieuwe (OEM) key nodig hebt, maar voor een nieuw moederbord moet je dan een nieuwe sleutel gebruiken?
Klopt

Try SCE to Aux

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 09:34
Of je pakt een windows 7 key voert die in en dan is die ook geactiveerd ';)
Pagina: 1