Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, occasioneel administratief werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max bedrag. Erg afhankelijk van mijn opties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een
Mobo: Gigabyte Z87X-D3H-CF
CPU: i5-4670 @ 3.4Ghz
GPU: Gigabyte G1 GTX980Ti
Memory: Corsair Vengeance 16Gb (2x 8Gb)
Display: Dell Ultrasharp U2713HM 1440p
Voeding: Corsair CX750
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik mijn desktop vnl. om te gamen. Ik merk tegenwoordig dat "max settings" niet meer lukt op 1440p en dat wil ik wel graag. Concreet wilde Rage 2 niet alles op en aan zetten en geeft Borderlands 3 wel wat meer stotter dan me lief is. Iets mindere settings en de games lopen wel vlot.
Ik wil graag weten of een GPU update dat gaat verhelpen of ik meer nodig heb (ie. CPU, memory), ...
Op termijn zou het leuk zijn te weten dat 4K een optie is, maar op zich is dat geen must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht aan een RTX-2080 Super. Ik heb een voorkeur voor Nvidia omdat ik in het verleden wat tegenvallende ervaring had met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies:
- Voldoet mijn desktop met een nieuwe GPU aan mijn vereisten? Ie. 1440 op max settings in nieuwe games.
- Indien ja op de vorige vraag: verbruikt de 2080 meer dan de 980 Ti? Anders moet ik even kijken welke voeding ik heb. Ik heb ook 3 harde schijven, 1 SSD, 2 klassieke.
Gamen, occasioneel administratief werk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max bedrag. Erg afhankelijk van mijn opties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een
Mobo: Gigabyte Z87X-D3H-CF
CPU: i5-4670 @ 3.4Ghz
GPU: Gigabyte G1 GTX980Ti
Memory: Corsair Vengeance 16Gb (2x 8Gb)
Display: Dell Ultrasharp U2713HM 1440p
Voeding: Corsair CX750
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik mijn desktop vnl. om te gamen. Ik merk tegenwoordig dat "max settings" niet meer lukt op 1440p en dat wil ik wel graag. Concreet wilde Rage 2 niet alles op en aan zetten en geeft Borderlands 3 wel wat meer stotter dan me lief is. Iets mindere settings en de games lopen wel vlot.
Ik wil graag weten of een GPU update dat gaat verhelpen of ik meer nodig heb (ie. CPU, memory), ...
Op termijn zou het leuk zijn te weten dat 4K een optie is, maar op zich is dat geen must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht aan een RTX-2080 Super. Ik heb een voorkeur voor Nvidia omdat ik in het verleden wat tegenvallende ervaring had met AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies:
- Voldoet mijn desktop met een nieuwe GPU aan mijn vereisten? Ie. 1440 op max settings in nieuwe games.
- Indien ja op de vorige vraag: verbruikt de 2080 meer dan de 980 Ti? Anders moet ik even kijken welke voeding ik heb. Ik heb ook 3 harde schijven, 1 SSD, 2 klassieke.