Toon posts:

Chello gamen met 2 pc's of meer ? Kan ie 't aan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vrijdag chello (als alles goed gaat):P
KHeb een aantal pc's thuis die laat ik dan allemaal het internet op via freesco..

Maar als er vrienden van me komen ,
kunnen we dan allemaal te gelijk c-strike of quake 3 of ut of iets anders te gelijk over internet spelen ???

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Wordt de ping echt te bagger (100+/-) of blijft hij 60/50 ??????

Of mag je max met zijn twee-en c-strike , of een max van 3 players om normaal te spelen...

thx

(hehe lekker chello misbruiken >:)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Hier spelen we regelmatig met zijn drieen UT over inet. No problems so far. Wat ook nog te doen is, is: 2 spelers via LAN naar inet en UT server naar het inet toe, maar max 5 connections anders wordt het laggy...
Met CS heb ik geen ervaring.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
met @home kan ik net 2 pc's hebben (ping 90 per pc) daarna vind ik het echt te laggie worden.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
we spelen hier ook wel us met 2e over 1 lijn. gaat best ping rond de 100, maar die heb ik ook als ik alleen speel.

dus het gaat best.

Verwijderd

Topicstarter
dik maar iemand ook ervaringen met c-strike

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je moet er wel wat moeite voor doen. Per Cstrike moet je een andere join en host port aanmaken, anders gaan ze met elkaar conflicteren, omdat je maar 1 ip adres hebt. Ja, dan weet die router het ook niet meer als ie alleen data binnenkrijgt op xxx.xxx.xxx.xxx:27005 want alledrie de pc's hebben voor de buitenwereld dan allemaal dat adres. Als je zelf host is het wel veel makkelijker, dan moet je IPX erbij instaleren en op de thuispc's connect: langipxadreshier intypen in de console.

MechWarrior || Monsters Game

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
aha gambit,

Het lijkt me dat je dit zelf ok zo thuis hebt draaien hoe configureer ik dat dan ??

is daar een tooltje voor ip masking ? of wat dan ook ???

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

http://server.counter-strike.net/howto.html#serverclient

Hier staat beschreven (onder het topic server/client on same machine) hoe je de ports kan instellen.

Ik gebruik thuis gewoon @home met 2 ips omdat ik anders altijd mijn pc aan moet laten staan en ik dan geen XWA kan spelen op Inet (werkt niet goed met WinRoute).

MechWarrior || Monsters Game

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Het gaat hier prima, met Chello en een ZyXEL Prestige 314 router, ping blijft rond de 30-70 met 2 players. Ik denk dat 3 of 4 man ook wel moet kunnen. Je hoeft trouwens geen ingewikkelde poorten te mappen, gaat allemaal vanzelf.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
is dat zo freerider?

ja want ik had nl. gehoord wat gambit ook had gehoord. Dat er niet 2 mensen met hetzlefde ip op een server kunnen joinen ....

Maar jij hebt dus thuis 2 pc's en je kan met c-strike gewoon samen op een server joinen ? ?

<link>

Hee gambit die link van jou daar staat alleen maar hoe je c-strike kan spelen als je op delzefde pc een server hebt draaien...

Er staat dus niet hoe je c-strike kunt spelen , met zijn 2-en op een server gewoon op internet (NOTE : als je allebei dezelfde server joint )
</link>

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op maandag 30 juli 2001 15:49 schreef supermel_nl het volgende:
is dat zo freerider?

ja want ik had nl. gehoord wat gambit ook had gehoord. Dat er niet 2 mensen met hetzlefde ip op een server kunnen joinen ....

Maar jij hebt dus thuis 2 pc's en je kan met c-strike gewoon samen op een server joinen ? ?
Yep. Ik had eerst een PC die proxyserver/router speelde, en daarmee werkte het ook. Als beide clients internet hebben dan werkt het gewoon, geen probleem. Ik hoop wel dat je een 1,5 Mbit lijntje krijgt van Chello, anders zou het minder kunnen zijn. Overigens is de upstream het belangrijkste, die is 16 KB/s, dus wel genoeg voor 3 man, misschien lukt vier ook wel. Met z'n tweeen is het heel goed spelen.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

het is wel mogelijk met 2 pc's te gamen met chello.
Met counterstrike op een goede server hadden allebeide pc's een ping van gemiddeld 40 dus dat zit wel goed :)

Verwijderd

Topicstarter
zuppa

/topic out/
Pagina: 1