Vraag

• LouisBelgium
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Mijn vraag
...Al mijn games (Roblox, Minecraft, Fortnite en alle online games) zijn sinds kort beginnen te laggen.. extreem te laggen ik heb al vanalles geprobeerd games opnieuw installeren speedtest etc maar toch blijf ik lag hebben virussen heb ik niet en heb al 1000 keer Ccleaner laten runnen kan iemand helpen want ligt wss aan me wifi dus kan iemand helpen met wat ik moet doen?!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...CPU: Intel Core i7 @ 3.20GHz
RAM: 8,00GB Van hyperX (Welke weet ik niet)
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
OPSLAG: 250 SSD 1TB HDD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al gevonden dat het aan mijn wifi ligt maar hoe dat weet ik niet (Zie screenshot)
Ik heb al geprobeerd virus-scanner Ccleaner Roblox opnieuw te installeren etc.

KAN IEMAND HELPEN PLEASE??

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/1XGh0pKHWvY_8WGTyKlrg2UdK6_UKjtDL/view?usp=sharing

Beste antwoord (via LouisBelgium op 21-09-2019 10:12)

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:12
Bij Wi-Fi problemen zou ik eerst kijken of er iets in de "omgeving" veranderd is...

Denk aan apparaten die verplaatst zijn(die kunnen ruis veroorzaken)

makkelijkste test is natuurlijk bekabeld aansluiten en kijken of de problemen dan weg zijn

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Heb je last van lag als in dat het netwerk pakket dropt waardoor er waarschijnlijk dingen ingame verspringen, of heb je last van framedrops waardoor het beeld niet meer soepel loopt?

Wat zijn de driver versies van je GPU? Wat voor i7 heb je? Staan de spellen die je speelt op de SSD? Welke SSD is het? Is er recentelijk iets veranderd aan je computer (hardware of software) wat dit zou kunnen verklaren?

Er is nogal wat meer informatie nodig om je goed te kunnen helpen.

• LouisBelgium
Ok om te beginnen dropt mijn ping constant mijn fps blijft 200-400
GPU Versie driver weet ik niet staan gelieve uitleg te geven
CPU Dit is wat ik vond (Beetje veel)
Processor Intel(R) Core(TM) i7-8700 CPU @ 3.20GHz
Manufacturer Intel
Speed 4.6 GHz
Number of Cores 12
CPU IDBFEBFBFF000906EA
Family 06
Mode l9E
Stepping A
Revision

Al mijn spellen staan op mijn Ssd
Dit is wat ik vond in Speccy
KBG30ZMV256G TOSHIBA (SSD)
Manufacturer TOSHIBA
Interface Unknown
Capacity 238 GB
Real size 256.060.514.304 bytes
RAID Type None
Ik heb recentelijk niets veranderd aan mijn pc. Dus ik zou het niet weten alvast bedankt

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:12
Bij Wi-Fi problemen zou ik eerst kijken of er iets in de "omgeving" veranderd is...

Denk aan apparaten die verplaatst zijn(die kunnen ruis veroorzaken)

makkelijkste test is natuurlijk bekabeld aansluiten en kijken of de problemen dan weg zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Zie advies hierboven, bekabeld aansluiten.

Computerproblemen los je op door zaken uit te sluiten. Denk je dat het Wifi is? Gebruik dan een kabel en kijk of het probleem er nog is. Nog steeds problemen? Volgende optie proberen.

En bedenk met gamen: Wifi is leuk, bekabeld is beter.

Hattrick: Thorgal Eagles

• LouisBelgium
Dankjewel zal er eens naar kijken want het ethernet ding moet op mijn bureau nog worden aangesloten weet iemand of je dat zelf kunt?

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
Helaas is alles wat je nagekeken en geprobeerd hebt op je pc overbodig geweest.

Zoals hierboven gezegd is het een goede test om de pc bekabeld te testen.

Als je ping teveel schommelt ligt dat in 99% van de gevallen aan ofwel je intern netwerk of het externe netwerk (= internet/ISP). Indien nodig pc verplaatsen, al is het maar om een halfuurtje bekabeld te kunnen testen.

Ivm de wifi: wat voor ontvanger/ adapter gebruik je? indien met antenne(s) => zitten deze nog goed vast?

https://www.techpowerup.com/review/

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:20
CCleaner is een oplossing van niks. Eénmaal ccleaner is al overbodig, laat staan 1000 keer.

Als je echt een fris systeem wil, kun je overwegen om een verse windows 10 installatie erop te zetten. Alleen zelf doen als je weet hoe het moet. Anders even iemand vragen.

Lag is een algemene term en je beschrijvingen verder niet heel duidelijk. Hoe dan ook, wifi is nooit optimaal, dus uiteraard zoals anderen zeiden, eerst een vaste kabel proberen. Als al je games ineens laggen, kan het ook een algemene instelling zijn op je pc. Zoals refreshrate scherm of iets in de videodrivers. Of eventueel een virus, want niet elke scanner haalt alles eruit.

• LouisBelgium
Hey Tjeerd84 ik heb al windows 10 dus daarmee heeft het niks te maken maar bedankt!!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:51
Tjeerd wil aangeven dat je bij Windows 10 de mogelijkheid hebt om een 'verse' herinstallatie te doen om zo opnieuw te beginnen met een schoon systeem. Wel van te voren een backup maken, wat je natuurlijk altijd moet doen om de zoveel tijd.

En nogmaals, gooi CCleaner van je systeem af, is bagger software die echt niets goed doet.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26

Nibbz

Postmaster General

LouisBelgium schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:36:
Mijn vraag
...Al mijn games (Roblox, Minecraft, Fortnite en alle online games) zijn sinds kort beginnen te laggen.. extreem te laggen ik heb al vanalles geprobeerd games opnieuw installeren speedtest etc maar toch blijf ik lag hebben virussen heb ik niet en heb al 1000 keer Ccleaner laten runnen kan iemand helpen want ligt wss aan m'n wifi dus kan iemand helpen met wat ik moet doen?!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...CPU: Intel Core i7 @ 3.20GHz
RAM: 8,00GB Van hyperX (Welke weet ik niet)
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
OPSLAG: 250 SSD 1TB HDD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb al gevonden dat het aan mijn wifi ligt maar hoe dat weet ik niet (Zie screenshot)
Ik heb al geprobeerd virus-scanner Ccleaner Roblox opnieuw te installeren etc.

KAN IEMAND HELPEN PLEASE??

[Afbeelding]
There, fixed it for you!

Wat zijn de temps van je systeem? Is hij niet heel hard aan het throttelen?

13:37

• LouisBelgium
Wat bedoel je temps van je systeem??

Verwijderd

Hoe warm je cpu/gpu/SSD is.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welk beeldscherm gebruik je bij de GTX1060 ?
1080p (full HD) 122Hz, 60Hz....
hoeveel zak je fps in, en welke instellingen in je game ?

Temps zijn temperatuur(die je liever niet met Speccy uitleest, daar heb je niets aan)

@LouisBelgium

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
@Verwijderd geeft aan geen FPS drops te hebben.
Zullen we eerst het resultaat van de wifi/bekabeling test afwachten? @LouisBelgium lijkt mij niet heel erg technisch aangelegd dus voordat we hem verwarren met allerlei termen kan de oorzaak al duidelijk zijn zodra hij met een ethernet kabel aan gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 10:57
Fore! schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:00:
@Verwijderd geeft aan geen FPS drops te hebben.
Zullen we eerst het resultaat van de wifi/bekabeling test afwachten? @LouisBelgium lijkt mij niet heel erg technisch aangelegd dus voordat we hem verwarren met allerlei termen kan de oorzaak al duidelijk zijn zodra hij met een ethernet kabel aan gesloten is.
^Dit dus

Overigens ook geen antwoord gekregen op de vraag die ik stelde mbt wat voor wifi ontvanger.....

En de algemene vraag / raad om een bekabelde test uit te voeren => is deze in het vooruitzicht?

Edit:
Aangezien je deze topic ook hebt aanmaakt, heb je vermoedelijk nog meer vragen ivm aansluiting:
Vraag bij benaming/Installatie ethernet.Vraag bij benaming/Installatie ethernet.[/TOPIC

Kan je iets specifieker zijn of foto's tonen om je vraag ivm aansluiten te verduidelijken?

[ Voor 19% gewijzigd door TiezZ_BE op 20-09-2019 11:21 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisBelgium
Ok ik g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisBelgium
Ok ik ga mijn pc een meter verzetten zodat ik bekabeld kan proberen alvast bedankt voor feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LouisBelgium
Jow thanks iedereen mijn download snelheid is veel sneller op bekabeld BEDANKT!! Games lopen ook terug soepel Bedankt iedereen!!
Pagina: 1