• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Laatst twee nieuwe matrassen gekocht en voor deze ook waterdichte moltons. De bovenzijde zag er anders uit dan de zijkanten, wat in mijn optiek logisch is, maar na een test met een spons blijkt dat de zijkanten dus niet waterdicht zijn.
Dat was dus een tegenvaller, zeker als er na een operatie een ongelukje kan gebeuren. De bovenzijde (waar je op ligt), daar komt geen vloeistof doorheen. Maar als het wat meer vloeistof is, dan loopt dat van de bovenzijde naar de zijkanten en dan is alsnog je matras nat/vochtig.
Molton was al aardig aan de prijs en om nu er nog een paar te proberen... dat wordt een dure aangelegenheid.
De vraag luidt dan ook:
"Zijn er mensen, die ervaring hebben met een (aan vijf zijden) waterdichte molton hebben. Ik ben dus niet opzoek naar zo'n "ziekenhuis molton" die aan zes zijden beschermt. Gewoon één met elastiek. Het hoeft niet de goedkoopste te zijn, maar wel de beste.

Diverse websites tonen wel fotootjes, maar laten niet alles zien. Ook al een paar telefoontjes gedaan, maar ik werd er niet veel wijzer van, daar de meesten niet een duidelijk verhaal ophingen. Deze probeerden je dan alsnog iets aan te smeren.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is het niet verstandiger om van die absorberende matjes tussen molton en het laken er boven te doen? Zo is het risico dat vocht over de randen van de molton heen gaat in ieder geval minimaal geworden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 14:40
Die heeft precies het probleem dat TS schetst. Alleen de bovenzijde is waterdicht.

Punctuality is the politeness of kings

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:18
Niet chloorgebleekt.

Materialen
Bovenkant:

80% katoen, 20% polyester

Afwerking:

polyurethaan

Zijkanten:

55% katoen, 45% polyester zijkanten dus ook waterdicht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door saharoen op 19-09-2019 21:55 ]

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-11 12:17
saharoen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:55:
Niet chloorgebleekt.

Materialen
Bovenkant:

80% katoen, 20% polyester

Afwerking:

polyurethaan

Zijkanten:

55% katoen, 45% polyester zijkanten dus ook waterdicht ;)
Nee helaas. er zit een extra zeil in. het gebruikte materiaal zegt niet over de zijkanten.
Daarbij lijkt het ook in de review niet perfect te zijn (voorbeeld)
De matrasbeschermer kan een aardige hoeveelheid vocht opvangen, maar slijt snel na enkele wasbeurten. Er komen dan gaatjes in het zeil waardoor er vocht doorheen lekt.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik heb deze gehaald toen ik uit het ziekenhuis kwam. Gelukkig niet zoveel doorgelekt dat de zijkanten nat werden.

https://www.smulderstexti...aken-19812/shopart/88099/

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
Ik heb nu diverse winkels telefonisch mijn vraag voorgelegd. Dat wat ik wil kan wel gemaakt worden, maar... ze geven geen garantie op de levensduur. Daar waar alles gestikt moet worden gaat scheuren (bij de naden).
De oplossing waar ik nu voor heb gekozen is: Het materiaal wat ze gebruiken om het "waterdicht" te maken, nu als een laken te leveren.
Ik wilde natuurlijk met een elastiek, zoals bij de meeste moltons, en ben uitgekomen bij een laken zoals men dat vroeger (zal vast nog wel veel gebruikt worden?) gebruikte. Enige nadeel wat ik nu kan bedenken is dat het opmaken van het bed, welgeteld, één minuut langer duurt :)

Eigenlijk heb ik nu dus wel wat ik wil hebben... de zijkanten zijn ook nu waterdicht. (Hoofd en voeteneind zijn niet zo'n probleem)

De leverancier heeft mij perfect geholpen om mij aan mijn wensen (te proberen) te voldoen... voor nu ben ik happy! Mocht het perfect werken, dan bestel ik er één bij.
@saharoen @digifun @dreamscape @Emperor @McKaamos Dank voor jullie bijdragen.

Als men niets mankeert, dan denk je niet zo snel aan dit soort problemen...totdat je er zelf aan moet geloven. Zo zie ik wel weer, dat er voor bijna alles een oplossing is :)

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13

Bob Popcorn

Plop!

Onlangs is m'n vrouw bevallen en daarvoor had ik ook een waterdichte molton nodig. Wat ik hier van heb geleerd is dat er van die ultra absorberende matjes zijn die je hier voor kunt gebruiken. Feitelijk een luier, alleen dan gewoon een rechthoekig vlak. Die absorberen zo snel en veel dat je echt geen waterdichte molton meer nodig hebt aan de zijkanten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1