Videokaart Upgrade, welke te kopen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hi, Ik moet een nieuwe videokaart hebben, ik heb alleen geen idee welke ik moet kopen,

Ik wil max. zo'n 500 piek uitgeven...

Hebben jullie wat tips/ideeen voor mij ?

Systeem
Atlon 600Mhz
AGP
ThX!

Like this yall...

Verwijderd

G-force is/wordt momenteel de standaard. De verschillen met tnt2-ultra ed zijn aanzienlijk, zeker bij hogere resoluties. Het verschil tussen g-force sdram en ddr geheugen is niet zo groot. DDR is bij hogere resoluties wel sneller. de g-force2 belast, tov de g-force1, de processor minder, maar daar hoef je je nauwelijks zorgen om te maken.
voor 500 piek heb je een mooie g-force ddr. tweedehands kom je met een beetje geluk zelfs een g-force2 op de veiling tegen voor dat geld, voor de echt vette spellen.

Verwijderd

Net zoals CCT zegt wordt of eigenlijk is de GeForce de standaard geworden, vooral omdat S3/Diamond nu gestopt is. Het beste is een ASUS of Elsa GeForce of GeForce 2 videokaart, deze werken allen perfekt op een athlon!!

meer info op http://www.m3dzone.com

Verwijderd

is S3/Diamond gestopt? sinds wanneer? :(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Als je veel wilt gamen GeForce1 DDR, bv AsusV6800 pure (geenTV-out) of welke GF1 dan ook, anders is de MatroxG400 32 mb ook nog steeds goed te gebruiken.
De GeForce2 van Creative is ook al onder de 700 gedaald dus als je nog wat voor je "oude" kaart kan vangen, ook een optie.

Niet op voorraad.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, S3 is gestopt, geloof sinds een weekje ofzo. Of ze gaan stoppen en hebben dat een week geleden bekend gemaakt

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

S3 is gestopt met het maken van video shit..

Wat er met Diamond gebeurt is nog niet duidelijk, of het wordt weer verkocht of wie weet gaat het zelf weer verder ?

Buy the way ik heb me net een Asus Geforce V6600 Deluxe aangeschaft, wat ik er nu van gezien heb bevalt me prima. Voor mij een Deluxe omdat ik DVD op mijn TV wil gaan afspelen en wacht met het aanschaffen van een standalone DVD-SPELER TOT DVD 2 uitkomt (wanneer?). Tot voor kort had ik een 128 ZX 8Mb, twee weken geleden kocht ik een Asus TNT2 V3800 met TV-out, heb me bedacht en toch de Geforce aangeschaft, gelukkig !
Nu moet ik mijn systeem nog gaan aanpakken (nu een PII 350), wil een Coppermine gaan aanschaffen..Na deze upgrade vind ik het voorlopig wel best, ..geloof ik..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Okay ik ben eruit, ik heb besloten een VoodOO 5 te kopen. Denk wel een goede keus todh ?

ThX!

Like this yall...

Verwijderd

Kan ik je nog overhalen om toch maar een Geforce kaart te kopen? Als je de geld niet hebt voor een Geforce 2, kun je beter de Geforce DDR kopen. Voodoo 5 is een goeie kaart, zeker op het gebied van anti aliasing. Maar een Geforce is lekker snel en ontzettend mooi. Kijk eens naar de rechter kolom van de site www.madonion.com

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik snap niet dat iedereen het hier altijd heeft over geforce in dit forum terwijl er een supervette kaart als een voodoo5 5500 op de markt is...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Yo Duke,

Als je kijkt naar de opgegeven site van Solidus, staat de Voodoo5 5500 onder de Geforce 2 GTS, Geforce DDR en SDR, vierde plaats dus.. ;-)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Zullen we het dan nog een keer hebben over hoe bout die 3DMark benchmark is ? Die zegt helemaal niets over het aantal fps dat je in een spel haalt . Ter illustratie nog dit , bij de CPU benchmark geeft ie voor een Celeron 366@550 soms een 2x zo hoge score als een Athlon 550 . Yeah right :( . 3DMark zuigt en geeft alleen maar hoge scores aan Geforce kaarten . (Die ik overigens zelf ook heb) . De V5 is een leuke kaart , maar voor 500,- zul je die niet vinden . In die prijsklasse zou ik kijken voor een GF1 DDR of een GF2 MX .

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
hey peejee, t&l speelt hier geloof ik ook een rol in. ik had eerst een tnt2 en toen liep die cpu bench voor geen meter (celly 525). nu heb ik een geforce 2 gts en het loopt als een speer! dit komt denk ik door de t&l. ik zal het nog wel een keer proberen zonder t&l....
Pagina: 1