Toon posts:

Stroomverbruik WPB voor alleen SWW.

Pagina: 1
Acties:

• JoKo
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

Topicstarter
Er zullen er hier ongetwijfeld tweakers zijn die de WPB alleen gebruiken voor SWW.
Hier is de Atlantic explorer V4 sinds 1 september in gebruik.
Nou ben ik benieuwd wat jullie aan stroom gebruiken.
Dat zal per maand nogal wat kunnen verschillen doordat de temperatuur in de aanzuigruimte per maand anders is.

Hier:
Aanzuig vanaf de zolderruimte uitblaas naar buiten.
3 personen, 2 programma’s van 4 uur ingesteld.
Verbruik is tot nog toe 1,5 kWh per dag.
Het is bij mij overschot waar ik 5 ct voor zou krijgen, dus wij gebruiken voor 7,5 cent per dag warm water.
Historisch gasverbruik was in de zomermaanden 19 m3 per maand, omgerekend á 70 cent, ongeveer 44 cent per dag.
Toch een besparing van 11 euro in de maand (op basis van de maand september én 5 cent voor een kWh)

Aanvulling: wij hebben de 200 liter versie.
3 volwassenen
4/5 keer per maand wordt het bad gevuld.
Douchekop 10 liter per minuut.
Wpb staat op 52 graden ingesteld.
2 x per maand anti-legionella programma.

[Voor 10% gewijzigd door JoKo op 18-09-2019 15:58. Reden: Meer info.]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 25-11 22:42
Ik heb ook een Explorer V4 (270 liter) en die staat sinds 1 september. Deze heeft tot nu toe 25kw gebruikt (+/- 6 euro) dus 1,38kwh per dag.
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen .
Afzuiging hangt boven de trap. Uitblaas naar buiten.

[Voor 33% gewijzigd door m_rick op 18-09-2019 14:38]

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

7480wp-Zuid-Limburg,

Niet alleen de temperatuur in de aanzuig ruimte maar ook de temperatuur van het aanvoer koude water speelt een rol. Hier de Explorer v3. 270 liter vanaf vorig jaar augustus draaien en jaarverbruik van 640 kWh. Was eerst 250 m3 gas voor warmwater. Aug en Sept zijn de maanden met het minste verbruik, hier onder in mijn signature staat een link naar pvoutput van mijn Wpb.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02:29

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

Aan mij heb je een slecht voorbeeld met maar 350kWh per jaar ;)
Ik schiet blijkbaar wel door, dit is zelfs incl. cv ondersteuning (badkamer).
Mijn V3 zuigt van binnen (via MV) en buiten aan en blaast naar buiten uit.
Het 'probleem' is dat de airco boven het sneller warm krijgt met minder stroom en die gebruikt geen lucht van binnen (de wpb zuigt in principe lucht uit de badkamer aan tenzij ik een klep sluit).
Verder is de 40 graden voor normale radiators bij vorst en/of wind uit het noorden niet toereikend.
De boven verdieping koelt als geheel af, ook dat helpt niet om het even snel warm te stoken.

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee