Toon posts:

1 kamer apart verwarmen

Pagina: 1
Acties:

• Spicy69
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 28-01 14:07
Wij hebben onlangs een nieuwe verwarmingsketel laten plaatsen (Remeha Calenta 40c). We hebben nu 2 ruimtes die standaard verwarmd worden door radiatoren met thermostatische kranen: de leefruimte en de badkamer. Die badkamer heeft niet dezelfde warmtevraag als de leefruimte. Soms is het er warm wanneer dat niet hoeft en soms is het er koud wanneer het warm zou zijn (vooral bij gebruik van de houtkachel).

Nu heb ik me al suf gezocht naar oplossingen. Slimme thermostatische kranen met of zonder slimme thermostaat zoals Evohome, Tado, Netatmo, Vasco zijn allemaal peperduur en eigenlijk gemaakt om heel je huis mee te voorzien maar dat hoeft voor mij niet.

Nu denk ik dat ik een andere oplossing heb. Een combinatie van de openhaardfunctie en een thermostatische kraan met klok. Door de openhaardfunctie gaat er warmte naar de badkamer als de leefruimte al warm is en door de kraan met klok zal de radiator enkel verwarmen tijdens ingestelde periodes. Is die redenering correct of zie ik iets over het hoofd?

Moest er iemand mij een thermostatische kraan met klok kunnen aanraden mag dat want ik vind er heel weinig info over.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:33
Een openhaardfucntie zorgt er mi voor dat de ketel aangaat, ondanks dat de gemeten temperatuur van de voeler al de gewenste temperatuur heeft.
Een thermostatische kraan met klok zorgt ervoor dat alleen op bepaalde momenten een bepaalde temperatuur is gewenst.

Die thermostatische kraan met klok kan zelf niet de ketel aan/uit zetten. Je zal dan dus handmatig de thermostaat in de woonkamer op openhaardfunctie moeten zetten op het moment dat jij het warm wil hebben; op dat moment moet je dan ook de knop in badkamer aanzetten.

Ik denk dat dat wel kan maar ik zou eerder voor een evohome set gaan oid. Kost misschien 300 euro maar dan gaat dit allemaal vanzelf.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:46
handmatig kraan open / dicht draaien is geen optie in het huidige IoT tijdperk ?
dat zou namelijk ook kunnen werken...

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Infrarood paneel met bewegingssensor geen optie ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Spicy69 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:53:
Wij hebben onlangs een nieuwe verwarmingsketel laten plaatsen (Remeha Calenta 40c). We hebben nu 2 ruimtes die standaard verwarmd worden door radiatoren met thermostatische kranen: de leefruimte en de badkamer. Die badkamer heeft niet dezelfde warmtevraag als de leefruimte. Soms is het er warm wanneer dat niet hoeft en soms is het er koud wanneer het warm zou zijn (vooral bij gebruik van de houtkachel).

Nu heb ik me al suf gezocht naar oplossingen. Slimme thermostatische kranen met of zonder slimme thermostaat zoals Evohome, Tado, Netatmo, Vasco zijn allemaal peperduur en eigenlijk gemaakt om heel je huis mee te voorzien maar dat hoeft voor mij niet.

Nu denk ik dat ik een andere oplossing heb. Een combinatie van de openhaardfunctie en een thermostatische kraan met klok. Door de openhaardfunctie gaat er warmte naar de badkamer als de leefruimte al warm is en door de kraan met klok zal de radiator enkel verwarmen tijdens ingestelde periodes. Is die redenering correct of zie ik iets over het hoofd?

Moest er iemand mij een thermostatische kraan met klok kunnen aanraden mag dat want ik vind er heel weinig info over.
Openhaard functie is leuk maar maakt alleen warm water van x graden, dan moet je de badkamer weer met een kraan regelen.
Je kan ook gewoon een 2e thermostaat monteren in de badkamer, beneden geen vraag maar badkamer wel gaat de cv aan op de 2e thermostaat.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:17
Ik heb thuis dezelfde situatie. Heb nog geen actie ondernomen maar vond plugwise Adam wel interessant. Ik wil geen extra kabels gaan trekken. https://www.plugwise.com/nl_NL/adam_zoneregeling

• Brent
  • Laatst online: 19:40
Ik begrijp het probleem niet. Elke radiator heeft zijn eigen draaiknop waarmee je onderling flow dus warmte afstemt. Daarme is het dan toch opgelost? Of zeg ik nu iets heel geks?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• wmeester
  • Laatst online: 16:33
Brent schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:22:
Ik begrijp het probleem niet. Elke radiator heeft zijn eigen draaiknop waarmee je onderling flow dus warmte afstemt. Daarme is het dan toch opgelost? Of zeg ik nu iets heel geks?
In dat geval moet de ketel altijd warm water rondpompen, want de ketel weet niet wanneer een thermostaat knop warmte vraagt.
Rol-Co schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:49:
[...]

Openhaard functie is leuk maar maakt alleen warm water van x graden, dan moet je de badkamer weer met een kraan regelen.
Je kan ook gewoon een 2e thermostaat monteren in de badkamer, beneden geen vraag maar badkamer wel gaat de cv aan op de 2e thermostaat.
Kun je ongestraft twee thermostaten op een ketel aansluiten? Twee keer een aan/uit thermostaat zou kunnen. Maar krijg je geen vreemd gedrag als beide thermostaten warmte vragen? Storing op ketel ofzo?

[Voor 61% gewijzigd door wmeester op 18-09-2019 20:45]

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Een EvoHome systeem of vergelijkbaar is misschien duur, maar het comfort dat je er voor terug krijgt is echt enorm. Ik zou niet meer terug willen naar onze oude klokthermostaat die we eigenlijk alleen als aan/uitschakelaar gebruikten.

Het fijne is dat het ook nog eens bij gegeven comfort, energie bespaard. Er word alleen warmte geleverd als dat nodig is en je kunt bijvoorbeeld op een thuiswerkdag of vrije dag, het programma heel eenvoudig overrulen. (Zowel via de centrale regelunit, als per ruimte met de radiatorknop.)

Kortom, ik zou d'r toch nog eens serieus over nadenken. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03:18
Rol-Co schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:49:
[...]

Als houtje-touwtje oplossing zal dit wel werken. Je moet dan wel opletten dat de thermostaten de draad uit de ketel niet als voeding gebruiken, want dan krijgt de ene thermostaat (die uit staat) geen voeding als de andere aan staat. Ook OpenTherm gaat op deze manier niet werken, dus je hebt dan geen modulatie.

Ik zou nog eens over Evohome nadenken. Dat systeem is duur, maar precies voor dit soort gevallen. Eventueel doe je eerst alleen de badkamer en de woonkamer. Maar je bespaart de meeste energie door alle kamers ermee uit te rusten, want dan wordt nooit ergens verwarmd waar geen warmte nodig is.

• Rol-Co
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:00

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

wmeester schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:41:

Kun je ongestraft twee thermostaten op een ketel aansluiten? Twee keer een aan/uit thermostaat zou kunnen. Maar krijg je geen vreemd gedrag als beide thermostaten warmte vragen? Storing op ketel ofzo?
Aan/uit inderdaad, of het met opentherm kan weet ik niet.
Met aan/uit krijg je geen gekke dingen, de 2 draadjes verbonden is warmtevraag, wie er dan eerst komt of beide tegelijk maakt de ketel niet uit.

Heb je in iedergeval reactie naar vraag, dat heeft openhaard functie niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Spicy69
99ruud99 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:54:
handmatig kraan open / dicht draaien is geen optie in het huidige IoT tijdperk ?
dat zou namelijk ook kunnen werken...
Dat hebben we een tijd gedaan maar dat hou je niet vol. Uiteindelijk was het de keuze: kraan dicht en een koude badkamer of kraan open en badkamer die steeds warm is als de leefruimte warm is (en soms ook nog koud omdat die kamer in het noorden ligt)
Breezers schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:00:
Infrarood paneel met bewegingssensor geen optie ?
Zou idd ook nog een optie zijn maar ik vind die warmte niet zo aangenaam.
Brent schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:22:
Je zegt daar idd iets geks :) De ruimte waar geen thermostaat hangt draait gewoon mee met de ruimte waar wel een thermostaat hangt. Terwijl het in die eerste ruimte dus geregeld te koud is als het warm zou moeten zijn en warm wanneer het eigenlijk niet nodig is.

Ik blijf het moeilijk vinden. Als ik nu toch voor Evohome zou gaan zou dat een serieuze investering zijn. We hebben in totaal 13 radiatoren. Van die 13 worden er eigenlijk maar 6 echt gebruikt. Dus dan zou ik 6 Evohome radiatorkranen moeten kopen. Maar wat als ik dan toch op een koude winternacht eens een radiator wil aanzetten die normaal nooit brandt. Kan dat dan nog met de gewone thermostatische kraan of hoe zit dat?

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:59
Spicy69 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:56:
[...]

Dat hebben we een tijd gedaan maar dat hou je niet vol. Uiteindelijk was het de keuze: kraan dicht en een koude badkamer of kraan open en badkamer die steeds warm is als de leefruimte warm is (en soms ook nog koud omdat die kamer in het noorden ligt)

[...]

Zou idd ook nog een optie zijn maar ik vind die warmte niet zo aangenaam.

[...]

Je zegt daar idd iets geks :) De ruimte waar geen thermostaat hangt draait gewoon mee met de ruimte waar wel een thermostaat hangt. Terwijl het in die eerste ruimte dus geregeld te koud is als het warm zou moeten zijn en warm wanneer het eigenlijk niet nodig is.

Ik blijf het moeilijk vinden. Als ik nu toch voor Evohome zou gaan zou dat een serieuze investering zijn. We hebben in totaal 13 radiatoren. Van die 13 worden er eigenlijk maar 6 echt gebruikt. Dus dan zou ik 6 Evohome radiatorkranen moeten kopen. Maar wat als ik dan toch op een koude winternacht eens een radiator wil aanzetten die normaal nooit brandt. Kan dat dan nog met de gewone thermostatische kraan of hoe zit dat?
Tado kopen en alleen slimme radiatorknoppen gebruiken in die 2 ruimtes waar je het nu over hebt? De rest verwarmt dan met de thermostaat mee, en je 2 ruimtes verwarmen alleen als jij dat wilt. Enige nadeel is dat als er warmtevraag is in die 2 ruimtes, de rest van het huis ook aangaat...maar dat is beter dan wat je nu hebt.

[Voor 4% gewijzigd door Devian op 26-09-2019 15:00]

• Brent
Spicy69 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:56:
[...]

Wat je beschrijft is ingewikkeld. Je wil in feite elke ruimte een eigen thermostaat laten hebben, de centrale moet hoe dan ook weg want de temperatuur in de ruimte waar die hangt wil je helemaal loskoppelen van de rest. Ook omdat de warmteverliezen per ruimte sterk lijken te verschillen, wat duid op niet overal even beste isolatie.

De oplossing zal ingewikkeld en duur zijn denk ik. De enige tussenoplossing die je kunt overwegen is voor een paar ruimtes een uitzondering maken (muurstraalkachel badkamer oid) en dan toch de rest van de ruimtes kopppelen/afstemmen op temperatuur van de ruimte met de thermostaat.

• Spicy69
Brent schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:11:
[...]

Wat je beschrijft is ingewikkeld. Je wil in feite elke ruimte een eigen thermostaat laten hebben, de centrale moet hoe dan ook weg want de temperatuur in de ruimte waar die hangt wil je helemaal loskoppelen van de rest. Ook omdat de warmteverliezen per ruimte sterk lijken te verschillen, wat duid op niet overal even beste isolatie.

De oplossing zal ingewikkeld en duur zijn denk ik. De enige tussenoplossing die je kunt overwegen is voor een paar ruimtes een uitzondering maken (muurstraalkachel badkamer oid) en dan toch de rest van de ruimtes kopppelen/afstemmen op temperatuur van de ruimte met de thermostaat.
Het duidt niet op slechte isolatie maar de badkamer die aan de noordkant van het huis zit, niet verbonden is met verwarmde ruimtes en de leefruimte met thermostaat die zuidgericht is met heel veel ramen. Een heel goed en zuinige oriëntatie dus (ik heb vandaag pas voor de 1ste keer mijn verwarming moeten opzetten) met als enige nadeel dat de badkamer op zonnige dagen toch fris kan zijn.

• Spicy69
Devian schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:00:
[...]

Tado kopen en alleen slimme radiatorknoppen gebruiken in die 2 ruimtes waar je het nu over hebt? De rest verwarmt dan met de thermostaat mee, en je 2 ruimtes verwarmen alleen als jij dat wilt. Enige nadeel is dat als er warmtevraag is in die 2 ruimtes, de rest van het huis ook aangaat...maar dat is beter dan wat je nu hebt.
Wat bedoel je met de rest van het huis dat ook aangaat? Ik veronderstel dat als er 1 ruimte warmte vraagt het hele circuit in werking treedt. Ik weet niet juist hoe de leidingen zitten (zijn niet allemaal zichtbaar) maar ik denk wel dat er bij een warmtevraag heel wat meters leiding verwarmd wordt.

• Brent
Spicy69 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:27:
[...]

Het duidt niet op slechte isolatie
Dat zei ik ook niet, ik bedoelde ongelijkmatige isolatie, wat inderdaad overeenkomt met veel glas op het zuiden. Dat probleem is dus enkel op te lossen door afzonderlijke thermostaten. Of, aangezien het eigenlijk om 1 ruimte gaat, misschien die ruimte ontkoppelen en een eigen verwarming geven en die aanzetten wanneer je in de ruimte bent.

• Lardman
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:56
Ons kleine badkamertje heeft tegenwoordig een electrische handdoekradiator met thermostaat er in. De CV is sinds zomer 2018 afgesloten. als het te koud is slaat de handdoekradiator aan indien nodig. De bovenverdieping wordt verder met l/l split airco verwarmd.
Daarvoor deden we het met een luchtkacheltje van de gamma van 15 euro. (uiteraard spatwaterdicht). Bij een kleine badkamer betekende dat in 5 minuten de badkamer warm. Bleek op jaarbasis kosteneffectiever dan de CV ketel aanzetten omdat de badkamer warm moest.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:45
@Spicy69
Ik gebruik de zoneregeling op de ketel (intergas), wordt ook wel openhaard functie genoemd, de ketel heeft 2 thermonstaten, woonkamer en de andere ruimte, Er zit een electronische klep tussen die het regelt aan de hand van welke thermonstaat warmte vraagt, dit soort systemen vergt wel wat kosten maar werkt uitstekend.

Hier beneden een lucht/lucht warmtepomp, de klep zorgt ervoor dat het gehele traject ook niet loos verwarmd wordt, eigenlijk wordt het ook wel etage regeling genoemd.

Voor de badkamer heb je ook IR stralers (met rode gloed), dat is de meest kosten efficient.

[Voor 39% gewijzigd door mr_evil08 op 26-09-2019 15:48]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• mr_evil08
Spicy69 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:27:
[...]

Het duidt niet op slechte isolatie maar de badkamer die aan de noordkant van het huis zit, niet verbonden is met verwarmde ruimtes en de leefruimte met thermostaat die zuidgericht is met heel veel ramen. Een heel goed en zuinige oriëntatie dus (ik heb vandaag pas voor de 1ste keer mijn verwarming moeten opzetten) met als enige nadeel dat de badkamer op zonnige dagen toch fris kan zijn.
Dat klinkt eerder je cv installatie niet goed waterzijdig ingericht is, en prima aan te passen als radiator x meer prioriteit krijgt, dit gebeurd met de voetventielen.

• Spicy69
mr_evil08 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:59:
[...]

Dat klinkt eerder je cv installatie niet goed waterzijdig ingericht is, en prima aan te passen als radiator x meer prioriteit krijgt, dit gebeurd met de voetventielen.
Maar radiator x meer prioriteit geven is toch net wat zoneregeling doet? Zonder hardware die radiator x meer prioriteit kan geven is dat niet mogelijk. Ik heb een modulerende ketel met bijhorende thermostaat en radiatoren met thermostatische kranen. Dus die doen spijtig genoeg exact wat er gevraagd wordt. Voorrang voor de thermostaat (die maar één kamer kan meten) en indien die warmte geeft op basis van de thermostatische kranen.

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Brent schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:11:
[...]

Is helemaal niet ingewikkeld. Je wilt gewoon zoneregeling. Dus Honeywell Evohome gebruiken, dan voorzie je elke ruimte van een eigen thermostaat. Je gaat er lekker gas mee besparen. Als een nieuwe set te duur is, zijn ze ook prima op Marktplaats te vinden.

Naast het systeem van Honeywell EvoHome is er ook nog het Max! systeem dat via de Duitse site van ELV te verkrijgen is (http://www.elv.de/heizungssteuerung.html). Dit systeem is deels vergelijkbaar met de EvoHome, in die zin dat het meerdere zones kan aansturen, het is alleen onduidelijk of elke zone ook apart de ketel kan laten inschakelen. Zie voor meer toelichting deze post: Nilvo in "Gas besparen door middel van CV tuning deel II"

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• mr_evil08
Spicy69 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:06:
[...]

Maar radiator x meer prioriteit geven is toch net wat zoneregeling doet? Zonder hardware die radiator x meer prioriteit kan geven is dat niet mogelijk. Ik heb een modulerende ketel met bijhorende thermostaat en radiatoren met thermostatische kranen. Dus die doen spijtig genoeg exact wat er gevraagd wordt. Voorrang voor de thermostaat (die maar één kamer kan meten) en indien die warmte geeft op basis van de thermostatische kranen.
Radiator X meer prioriteit geven is wat anders dan zoneregeling idd, zoneregeling sluit je echt een "zone" letterlijk af met een klep.

Radiator X meer prioriteit geven is waterzijdig inregelen van cv installatie en meestal doormiddel van voetventielen, je "knijpt" de woonkamer radiatoren een beetje en draait de badkamerradiator verder open, die voetventiel zou als goed is op elke radiator moeten zitten, dat is een blok onderaan de radiator met een bout erop, achter die bout zit een "kraantje" waarmee je het regelt.

Al met al kijk ermee uit want je kan je CV installatie zo uit balans brengen waardoor de badkamer opeens een sauna wordt en de woonkamer koud. :+

Zaken zoals de Honeywell EvoHome hoor je eigenlijk niet te plaatsen in de ruimte met de thermonstaat(tenminste de ruimte met thermonstaat hoor je geen thermonstaatknoppen op de radiatoren te hebben omdat stel de thermonstaat gaat dicht dan blijft de ketel doorbrullen omdat die denkt het is nog koud).

[Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 26-09-2019 16:19]

• Spicy69
mr_evil08 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:16:
[...]

Radiator X meer prioriteit geven is wat anders dan zoneregeling idd, zoneregeling sluit je echt een "zone" letterlijk af met een klep.

Radiator X meer prioriteit geven is waterzijdig inregelen van cv installatie en meestal doormiddel van voetventielen, je "knijpt" de woonkamer radiatoren een beetje en draait de badkamerradiator verder open, die voetventiel zou als goed is op elke radiator moeten zitten, dat is een blok onderaan de radiator met een bout erop, achter die bout zit een "kraantje" waarmee je het regelt.

Al met al kijk ermee uit want je kan je CV installatie zo uit balans brengen waardoor de badkamer opeens een sauna wordt en de woonkamer koud. :+

Zaken zoals de Honeywell EvoHome hoor je eigenlijk niet te plaatsen in de ruimte met de thermonstaat(tenminste de ruimte met thermonstaat hoor je geen thermonstaatknoppen op de radiatoren te hebben omdat stel de thermonstaat gaat dicht dan blijft de ketel doorbrullen omdat die denkt het is nog koud).
Daar ga ik me inderdaad niet aan wagen 8)7
Microkid schreef op donderdag 26 september 2019 @ 16:11:
[...]

Is helemaal niet ingewikkeld. Je wilt gewoon zoneregeling. Dus Honeywell Evohome gebruiken, dan voorzie je elke ruimte van een eigen thermostaat. Je gaat er lekker gas mee besparen. Als een nieuwe set te duur is, zijn ze ook prima op Marktplaats te vinden.

Naast het systeem van Honeywell EvoHome is er ook nog het Max! systeem dat via de Duitse site van ELV te verkrijgen is (http://www.elv.de/heizungssteuerung.html). Dit systeem is deels vergelijkbaar met de EvoHome, in die zin dat het meerdere zones kan aansturen, het is alleen onduidelijk of elke zone ook apart de ketel kan laten inschakelen. Zie voor meer toelichting deze post: Nilvo in "Gas besparen door middel van CV tuning deel II"
Blijkbaar heeft Evohome ook een 2 zone-oplossing met 2 T6 thermostaten. Iemand hier al ervaring mee? Is waarschijnlijk goedkoper dan een volledig Evohome systeem.

• mr_evil08
@TS
Wat je zoekt heet zoneregeling/openhaard functie, het klinkt duur maar valt reuze mee, de meeste nieuwe ketels hebben deze functie.
Ze plaatsen een klep + 2e thermonstaat en bypass.

Systemen zoals EVOhome en andere zaken zijn allemaal leuk maar vergeet niet de verborgen kosten, je mag de radiatorkranen vervangen voor thermonstaatkranen, je CV moet een bypass hebben om een minimale flow te garanderen, of in iedergeval zorgen dat een beperkt aantal radiatoren altijd open staan(daar mag geen thermonstaat op zitten) (CV pomp vind dat niet fijn als er teveel geknepen wordt).

Ik had het niet goed gelezen en dacht dat je alleen een beetje "knijpen" wil maar zie nu dat je een warmtebron in de woonkamer hebt waardoor je de radiatoren in de woonkamer mogelijk volledig wil dichtzetten.

[Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 26-09-2019 16:52]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee