Elektrische step in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 11:02
@MichelvdV in nieuws: Mercedes-Benz brengt begin 2020 zijn eerste elektrische step op de markt schrijf je: “In Nederland is de e-step voorlopig niet toegestaan op de openbare weg, dit in tegenstelling tot in de ons omringende landen, Duitsland en België.”
M.i. is dit niet correct. Er zijn namelijk al een aantal steps (als bijzondere bromfiets) toegelaten in Nederland voor gebruik op de openbare weg. Zie: https://www.rdw.nl/partic...rische-steps-in-nederland

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dan klopt het toch? Totdat de minister nadrukkelijk toestemming heeft gegeven voor deze specifieke step is hij niet toegestaan op de openbare weg, wat mij betreft is de enige onduidelijkheid in deze zin het woordje 'de' i.p.v. 'deze'.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Als je een e-step wilt laten goedkeuren moet je hem laten keuren bij de RDW, dus in praktijk zijn bijna alle e-steps die je koopt niet toegestaan.

Dat gezegd hebbende, zie ik hier massaal kinderen op die dingen rondvliegen, zelfs voor het politiebureau, en nog nooit ook maar 1 agent die even stopt om praatje te maken met ouders oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35

BCC

Het boeit de agent ook niet, zolang er maar geen gevaarlijke situaties onstaan. De verzekering keert gewoon niet uit bij een ongeluk.

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 18-09-2019 15:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik kan donders het artikel niet vinden, maar vorig jaar heb ik ergens een bericht gelezen (kan heel goed hier op tweakers/tweakblog geweest zijn) waar iemand de stoute schoenen had aangetrokken en een elektrische step heeft laten keuren én uiteindelijk goed gekeurd heeft weten te krijgen. Volgens mij waren er toen in eerste instantie twee of drie opmerkingen waardoor afgekeurd, als ik mij niet vergis had dit met de hoogte van het stuur te maken, iets met de wielen en met de remmen. Na aanpassing kwam het door de keuring heen, bromfiets/snorfiets verzekering erop en moest volgens mij altijd een helm op.

Overigens zijn er ook diverse elektrische steppen en aanverwanten te koop die standaard de RDW goedkeuring hebben... daar is redelijk wat informatie over te vinden. Bright heeft er bijvoorbeeld een artikel over (inmiddels al een jaar geleden): https://www.bright.nl/tip...-mogen-op-de-openbare-weg

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 11:02
Wintervacht schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:52:
Dan klopt het toch? Totdat de minister nadrukkelijk toestemming heeft gegeven voor deze specifieke step is hij niet toegestaan op de openbare weg, wat mij betreft is de enige onduidelijkheid in deze zin het woordje 'de' i.p.v. 'deze'.
Ligt er an wat er met het woordje "e-step"bedoeld wordt. Als ik de tekst lees bedoelt de auteur e-steps in z'n algemeenheid en duidt hij niet specifiek op de step in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:12

Kiswum

Gadget reviewer

MicGlou schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:26:
Ik kan donders het artikel niet vinden, maar vorig jaar heb ik ergens een bericht gelezen (kan heel goed hier op tweakers/tweakblog geweest zijn) waar iemand de stoute schoenen had aangetrokken en een elektrische step heeft laten keuren én uiteindelijk goed gekeurd heeft weten te krijgen. Volgens mij waren er toen in eerste instantie twee of drie opmerkingen waardoor afgekeurd, als ik mij niet vergis had dit met de hoogte van het stuur te maken, iets met de wielen en met de remmen. Na aanpassing kwam het door de keuring heen, bromfiets/snorfiets verzekering erop en moest volgens mij altijd een helm op.

Overigens zijn er ook diverse elektrische steppen en aanverwanten te koop die standaard de RDW goedkeuring hebben... daar is redelijk wat informatie over te vinden. Bright heeft er bijvoorbeeld een artikel over (inmiddels al een jaar geleden): https://www.bright.nl/tip...-mogen-op-de-openbare-weg
Klopt, dat was een Tweakblog. Dat was nog pre-Stint tijdperk, sindsdien zijn de regels strakker geworden. Dezelfde persoon kan nu niet meer naar het RDW om het opnieuw aan te vragen voor exact dezelfde step.

Update: Hier een link naar het artikel:
'Behind the scenes' bij IT-bedrijf SuitIT: Road-legal e-step? Challenge Accepted

[ Voor 7% gewijzigd door Kiswum op 22-09-2019 14:35 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst in een stad met van die stepjes overal, wordt toch redelijk mee door het verkeer gecruised, ik benieuwd hoe dat in Nederlandse steden gaat met de aantallen die ik daar zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:44:
Ik was laatst in een stad met van die stepjes overal, wordt toch redelijk mee door het verkeer gecruised, ik benieuwd hoe dat in Nederlandse steden gaat met de aantallen die ik daar zag.
Geen fietspaden daar neem ik aan? Of een stuk minder? Ik denk dat de fietspaden een hele hoop gaan helpen als die stepjes (makkelijk) de weg op mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Na enige fora en Bright filmpjes gevolgd te hebben krijg ik meer en meer het idee dat de wet- en regelgeving in Nederland soms een beetje achterloopt op dit gebied. Ook hier gaat de techniek sneller dan de wetgeving waardoor bijvoorbeeld een nieuwe hightech e-step misschien best veilig kan zijn maar juridisch niet in de klassieke snor- of bromfietsregels past en daardoor automatisch verboden is op de openbare weg.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Verwijderd

Volgens mij kunnen ze beter met duidelijke regels komen en die communiceren, ook als de elektrische step verboden blijft hier een duidelijk statement over maken.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
Gezien het debacle met de stint, treedt de overheid pas op als er dodelijke ongevallen plaatsvinden.
Wat mij betreft, worden al die nieuwerwetse vervoermiddelen verbannen van de openbare weg. En ook de verkoop worden verboden, want dat is altijd het halfslachtig gedoe in Nederland: je mag van alles verkopen, maar je mag het niet gebruiken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en heb via easygo-benelux.com een elektrische step gekocht.
Ben daar zeer tevreden over, alleen heb ik een vraag over de EasyGO X1-MAX die ze daar verkopen.
Echt een super elektrische step alleen vroeg ik mij af of deze wel op de openbare weg mag rijden.
Dank jullie!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:01:
Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en heb via easygo-benelux.com een elektrische step gekocht.
Ben daar zeer tevreden over, alleen heb ik een vraag over de EasyGO X1-MAX die ze daar verkopen.
Echt een super elektrische step alleen vroeg ik mij af of deze wel op de openbare weg mag rijden.
Dank jullie!
Dat had je eenvoudig zelf op kunnen zoeken. Volgens mij mag dat niet en de anwb lijkt dat te bevestigen.

https://www.anwb.nl/belan...biliteit/elektrische-step

Beter zoek je zoiets uit voordat je tot aankoop over gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 05-02-2020 22:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoi,

Dank jullie!
Hi @Verwijderd

Mooi ding om thuis op je eigen oprit te gebruiken, als je die hebt tenminste :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben nieuw op dit forum en heb via easygo-benelux een elektrische step gekocht, alleen vroeg ik mij af of deze wel op de openbare weg mag rijden.
https://easygo-benelux.co...e-step-rukt-op-in-europa/ 👍

Testing, one, two ...

Pagina: 1