Als Noctua een GPU Koeler had...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Gisteren mijn GTX 1070 met Arctic Accelero Xtreme 3 genoctified :)

De Fans zijn Noctua NF-A9 FLX aangesloten op een Lamptron FC5 V3 Fan Controller @ 900 RPM. Max Temp die ik heb gezien was 44C met +125 Core en +500 Memory.

En natuurlijk is de hele setup super stil.

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/0848/2mss7eojn3q70xozg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/6bf3/g5heemlyg9w212qzg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/f000/epul1agn1s24zsizg.jpg

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:52
Ik blijf ze prachtig vinden. Zo'n mooie middelvinger naar de grijze massa :D. Heb je nog rare fratsen uit moeten halen om ze te monteren?

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Leuk gedaan. Maar een vraag heb ik wel...

Waarom heb je je CPU-koeler op die manier gemonteerd? Ik bedoel dus 90 graden gedraaid..

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
HMC schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:25:

Waarom heb je je CPU-koeler op die manier gemonteerd? Ik bedoel dus 90 graden gedraaid..
Warmte gaat omhoog, dus blaas ik hem liever naar 2 fans die omhoog naar buiten blazen.
sigmundfreund schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:13:
Ik blijf ze prachtig vinden. Zo'n mooie middelvinger naar de grijze massa :D. Heb je nog rare fratsen uit moeten halen om ze te monteren?
Voordat ik ze bestelde had ik wel zitten kijken van hoe of wat, maar kwam er niet echt uit. Dus ik dacht ik bestel ze gewoon en zie wel als ik ze binnen heb.

Weet niet of het helemaal duidelijk overkomt, maar zo zitten ze vast.

Paars zijn de Fans en Blauw de koelvinnen. Het kopje van een van de kabelbinders word zeg maar gebruikt als een moer. En zo hield ik eigenlijk best een "clean look" over. Het enige is eigenlijk de 3-Weg Y-Splitter die een beetje lomp is. Maar goed mijn kast heeft geen raam en staat onder mijn bureau :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mediafire.com/convkey/2f7f/hz72h1n0n8uz9bmzg.jpg

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
HMC schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:25:

Voor een ryzen 3xxx cpu is dit trouwens de betere montage richting door de richting van die heatpipes die zo beter overeen komen met de chiplet locatie.

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 19:57

Orphu

(Space)nerd

Ik ben Fan! ook van Noctua :)

Maar waarom heb je geen plattere fans gebruikt voor op je gpu?

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Orphu schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:43:

Stiller, meer airflow, etc.

I reject your reality and substitute my own

• TheDeeGee
  • Niet online
Orphu schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:43:

Yep, de huidige zijn inderdaad stiller en hebben betere airflow.

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Prachtig! Welke case heb je als ik vragen mag? :)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:21
Nice. De accellero coolers zijn heel goed, combineer dat met iets betere fans zoals jij hebt gedaan (leuke oplossing met tiewraps trouwens :) ) en je hebt helemaal een monster van een luchtkoeler die redelijk stil de lompste kaarten koel kan houden.

Heb er zelf een op mijn gtx980 zitten en een 1080ti met een Morpheus II + twee stille 120mm be quiet! fans. Draait ook heel prettig stil en ziet er nog enigzins goed uit ook.

• TheDeeGee
  • Niet online
geemfriek schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:00:
Prachtig! Welke case heb je als ik vragen mag? :)
Al een oudje, de Antec P280.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 06:35

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Leuk project! De kaart zal nu heerlijk stil zijn. :P

Ik heb het zelf iets anders aangepakt recent, maar het principe is nog steeds hetzelfde. Noctua fans op een koelblok voor stilte. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SAvNDGGpFLDu31JXYn0UL9qA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RJZ4HEDdyPQDyIJsuisTUsL0/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Blaat op 19-09-2019 08:30 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Psyonara
  • Laatst online: 20:12
Zit ook al een tijdje te overwegen een Accelero op mijn 1080 TI te plaatsen.
(Armor Oc edition)
Ga dan wel voor Bequiet of een van de Corsair ML's

Heb zoiets alleen nog nooit gedaan met een GPU en een kaart van 600/700 euro plus zou me nogal shakey maken en kogels zweten.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Toch vraag ik me af waarom je nog een ventilator achterin hebt zitten? Als je de lucht puur naar boven wil stuwen, dan zie ik die ventilator eerder de luchtstroom verstoren en onnodig extra geluid produceren. Het is ook nog eens een Noctua, gegarandeerd dat die ook iets doet qua airflow. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• TheDeeGee
  • Niet online
Psyonara schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:09:
Zit ook al een tijdje te overwegen een Accelero op mijn 1080 TI te plaatsen.
(Armor Oc edition)
Ga dan wel voor Bequiet of een van de Corsair ML's

Heb zoiets alleen nog nooit gedaan met een GPU en een kaart van 600/700 euro plus zou me nogal shakey maken en kogels zweten.
Het is niet heel veel anders dan een koeler op je CPU zetten, mits je voor de Accelero Xtreme 3 gaat.

Als je de Xtreme 4 neemt ben je wel even bezig, en die kan ik trouwens niet aanraden. Heb die gehad op mijn 1070 en de ThermalPads van de backplate lekken, kan opzich geen kwaad, maar je kaart komt onder de olie te zitten. Ben een tijd bezig geweest met wattenstaafjes en 97% alcohol om dat allemaal schoon te krijgen.

Voortaan hou ik het bij de Xtreme 3 waarbij je heatsinks op de VRM en Ram lijmt.

• TheDeeGee
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:10:
[...]

Toch vraag ik me af waarom je nog een ventilator achterin hebt zitten? Als je de lucht puur naar boven wil stuwen, dan zie ik die ventilator eerder de luchtstroom verstoren en onnodig extra geluid produceren. Het is ook nog eens een Noctua, gegarandeerd dat die ook iets doet qua airflow. :P
Ze draaien maar 600 RPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 10:09
Poeh Nice hoor, waarom niet gekozen voor de morpheus core als GPU koeler?

__/`\__/`\__

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:02

ZenTex

Doet maar wat.

Mooi Gedaan. Zag eenzelfde soort Noctua gekoelde videokaart op reddit staan een paar dagen geleden. Was jij dat toevallig?

Ik zat over na te denken aangezien ik de Powercolor zonder naam heb die erg basic is en niet al te koel met dat kleine koelblok, vooral in ITX, maar dan word de kaart toch te dik helaas.

Ik begin me trouwens af te vragen of andere fabrikanten nog bestaansrecht zouden hebben als Noctua die bruin/beige combinatie los zou laten (gaat binnenkort gebeuren) en mee gaat doen met de Disco-fans en hun assortiment wat uit zou breiden. (meer slim fans graag, danku.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
ZenTex schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 05:17:

Ik begin me trouwens af te vragen of andere fabrikanten nog bestaansrecht zouden hebben als Noctua die bruin/beige combinatie los zou laten (gaat binnenkort gebeuren) en mee gaat doen met de Disco-fans en hun assortiment wat uit zou breiden. (meer slim fans graag, danku.)
Dat hebben ze nu ook, een noctua is best duur en niet iedereen wil de Mercedes onder de fans. Ik zelf ben heel erg tevreden met mijn arctic f12 fans en zou niet 6x meer willen betalen.

__/`\__/`\__

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, een Noctua kost misschien 14 Euro waar veel anderen 8 Euro kosten, en de budget fans misschien 4.Maar daarvoor krijg je:

Gegarandeerd de stilste en beste fan qua luchtverplaatsing en druk
Dubbel de MTBF
Een Y splitter en kabel meegeleverd die elders gewoon 5 Euro los kosten.

Budget fans ben ik helemaal klaar mee want die gaan niet meer dan een jaar mee.

• Mistacal
ZenTex schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 06:36:
Tsja, een Noctua kost misschien 14 Euro waar veel anderen 8 Euro kosten, en de budget fans misschien 4.Maar daarvoor krijg je:

Dubbel de MTBF

Mee eens maar mocht je er 11 nodig hebben zoals ik dan is het verschil tussen 4 euro (arctic) of 14 dan denk ik er nog wel een keer over na. Voordeel wel met zoveel fans is dat ze allemaal zeer laag in toeren draaien en nagenoeg stil zijn.

Op een koeler als dit is het wel super nice en vind het in zijn geheel er goed uitzien.

__/`\__/`\__

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Ik heb zelf ook noctua fans in mijn silencio behuizing. Enige wat ik jammer vond (maar de kast is toch gesloten) is dat er geen kasten zijn in die kleur stelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ZenTex schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 06:36:

Dubbel de MTBF

Noctua 140mm fan voor gewoon casefan gebruik dus niet voor hoge static pressure, kosten €20. Een Arctic F14 PST kost €8. Die heeft ook die Y splitter erbij zitten, heb je die niet nodig en bespaar je nog iets op de gewone Arctic F14 versie. Natuurlijk is het indrukwekkend hoever Noctua boven de concurrentie zit gezien hoe dicht de rest weer bij elkaar zit. Tegelijk gaat echt niet iedereen ineens Noctua fans erin zetten als hij maar in andere kleuren is. Ik heb uberhaupt geen raam in mijn kast, maar vind gewoon €60 voor een paar fans uitgeven teveel, vooral als mijn casefans niet dominant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mee eens met de tegenargumenten, maar als itx bezitter zijn fans nu eenmaal wat belangrijker.
Voor m'n volgende build dus een noctua NH L9 als cpu fan, en 2 maal 60 mm fans als case fans voor de Gpu compartiment. Driluknis hier van belang om ervoor te zorgen dat de luch door de overdruk ook werkelijk naar buiten word gestuwd. Bij kleine fans met flink toerental mag het ook redelijk stil zijn. Dan is noctua zo ongeveer de enige optie.

En ja, het zou fantastisch zijn als noctua hun expertise op Gpu koeling zouden loslaten voor goede en vooral stille koeling. Als ik zie dat voor GPUs 2 slots al standaard is, en 2.5 tot wel 3 slots dikte steeds gangbaar word om de gous koel te houden en ook de overige afmetingen flink buiten reference special vallen om het koelblok maar zo groot mogelijk te krijgen.

[ Voor 95% gewijzigd door ZenTex op 22-09-2019 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Laatst online: 04-07 15:14

Cidious

The Bloody Gent

Leuke mod. Knijpt nog wat extra leven uit je 1070.

anders dan dat Ik snap niet waarom mensen tegenwoordig gewoon slikken dat die fans poep en kots kleur zijn.. Het zou gewoon echt een idee zijn voor het bedrijf om misschien naat deze hipster variant een meer neutrale kleur uit te brengen? ik weet zeker dat ze veel klanditie missen hierdoor.. Ik zou bijvoorbeeld never NOOIT poep/kots kleurige meuk in mijn PC dropppen..Zelfs niet in mijn Corsair Q275 en Antec P5 zonder glass window.

Heb zelf 7x Corsair ML120 in de kast.. en die zijn.. yep zwart en grijs. Laat mijn maar saai zijn. Saai is beter dan poep en kots... Ben ook geen RGB fan haha. Staat allemaal uit.

En tegenwoordig zie ik ze overal.. lijkt wel een hipster hype LOL Straks gaan we allemaal nog knotjes op onze kasten lijmen en dan is het helemaal af.

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 20:12
@TheDeeGee

Die Kabelbinders blijven die wel op hun plek zitten op die manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Psyonara schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:50:
@TheDeeGee

Die Kabelbinders blijven die wel op hun plek zitten op die manier?
Vooralsnog wel.

Heb ze aangetrokken, daarna even van de koelvinnen af geschoven en 1 tandje strakker gezet, daarna weer over de rand heen geschoven.

Mocht dit op lange termijn niet blijven zitten vanwege warmte en uitzetten heb ik op Amazon nog een alternatief gevonden.

https://www.amazon.com/gp...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Nog steeds dezelfde GPU (wie had dat gedacht), alleen een andere thema ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaFntGpTyDwmxQi90ktg7VwicME=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVabgHxwuLSmND04mPhRbxCP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpTbiV0MeQFd-eUD3mZRhgIbUn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTTx7lofx8w8yJPUsnlfNYyv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh2zUkE5WzU02yE3g53_HklN0c4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JwQaUcWR18YulpGYye2PRSl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p7zQda5lBScwQ_Q82a95Yh8NJVU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAi38oVYsqKdhWs4Y8r1qkTS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42

jgj82

Ja, maar = nee

Ja! Die zag ik laatst ook voorbij komen inclusief een experiment van Linus Sebastian zelf...

Het is dus niet zo makkelijk als het lijkt...
Pagina: 1