Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen met inbranden van Oled met enkele maanden buiten

Pagina: 1
Acties:

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01:37
Hallo, ik heb veel pech gehad, de eerste paneel ging kapot, werd vervangen door andere paneel, waarmee het 2e paneel niet goed functioneerede met 3d. Nu heb ik met 3e paneel ingebrand beeld.

Wat ik heb gedaan, alles gereset naar fabrieksinstellingen. Een paneel digitale schoonmaak. (meerdere keren)
5 egaal geleurde vol beeld, slideshow enkele uren laten doorspelen.

Niks hielp. Ik heb een Oled 65E6v.

Ik heb eerst mediamarkt benaderd, deze sturen mij deze brief:
"Wij hebben uw melding over de TV ontvangen. De TV kan voor thuis service aangemeld worden, zodat een monteur aan huis komt kijken naar de klacht en eventueel aan huis repareert. Houd er echter rekening mee dat de rekening van de reparatie aan huis eerst door u zelf wordt betaald. Indien de klacht niet door eigen toedoen is ontstaan, maar een technisch defect betreft, kunt u met de rekening van de monteur en uw aankoop bon bij onze service balie terecht om een coulance te laten berekenen. Uw TV heeft namelijk een economische levensduur van 6 jaar, waardoor MediaMarkt bij een technisch defect een gedeelte van de kosten retour betaald aan de service balie.

Mocht u liever de TV bij ons aan de service balie brengen, zodat wij de TV naar de reparatie afdeling sturen, dan kan dat ook. Indien u de TV bij onze service balie laat versturen, ontvangt u eerst per mail een offerte van de kosten voor reparatie waarop de coulance direct verrekend wordt (indien het een technisch defect betreft dat niet door eigen toedoen is ontstaan). U betaalt de kosten dan pas bij afhalen van de gerepareerde TV.

Graag horen wij van u of wij voor u een thuis afspraak kunnen plannen of dat u de TV liever zelf afgeeft aan de service balie.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice"
Na deze aanleiding heb ik LG gebeld, ze zeiden mediamarkt benaderd meestal ons, en vragen dan een monteur aan. Wij van LG vragen dan net als aan u foto's van het ingebrande beeld en bon. LG zou dan ook na beoordeling de monteur inschakelen, en ik moet dan eerst de rekening van de monteur betalen.Dan bellen ze me op hoeveel het gaat kosten aan reparatie, en ze geven dan een korting op het vervangende onderdeel. Dat gaat op beoordeling van hoe het lang na de verlopende garantie is. hOe ouder hoe minder korting. Als het niet mijn schuld is van inbrandend beeld, dan kan ik ook van mediamarkt een vergoeding krijgen zeggen ze, omdat in NL een wettelijke garantie is in klasse.

Heeft iemand hier iets aan toe te voegen over ervaring, of wat ik moet doen.

Verwijderd

Inbranden in geen defect dat is toch echt ontstaan door eigen toedoen.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Inbranden is in beginsel je eigen schuld, echter, ik denk wel dat het nuttig is om na te gaan hoe lang het derde paneel mee is gegaan, als dat abnormaal kort is, dan zou je nog garantie kunnen claimen (ook reparaties geven je recht op wettelijke garantie, dus als het paneel vervangen is, dan heb je garantie op dat paneel). Wettelijke garantie kun je alleen afwentelen op Mediamarkt.

Wat voor soort inbranden gaat het om? Logo ingebrand of een zenderbalk, of iets anders? Je hebt denk ik pech dat je nog de 2016-serie zet, vanaf de 2017-serie is inbranden aanzienlijk lastiger. Niettemin heeft ook de 2016-serie een officiële levensduur van 30.000 uur, wat je niet zomaar 1-2-3 bereikt.