Ik heb een vraag. Wellicht niet op het juiste forum, maar aangezien hier een hoop professionals rond rennen hoop ik toch dat iemand mij kan helpen.
Mijn manager wil dat ik het IT beheer in kaart breng.
* Wat doen we aan onderhoud.
* Wie doet wat
* Wat zijn onze security issues
* Hoe oud is onze hardware en wanneer vervangen we deze?
* Wat is er afgelopen maand allemaal gedaan aan beheer taken
Om zo maar even wat zaken te noemen. Maandelijks wil hij dan een rapportje ontvangen waar die commentaar in kan geven en waar die dan zijn goedkeuring aan moet geven.
Nu hebben we bijvoorbeeld een tool als Lansweeper waar je mooi zaken (assets en licenties) in kan bijhouden en rapportjes uitdraaien. Doch blijft het lastig om daarin echt op hoofdlijnen zaken te rapporteren op de manier zoals gevraagd. De leidinggevende wil niet bezig zijn met server x (want dat zegt hem niets), maar meer op algemeen niveau geïnformeerd worden.
Nu vraag ik mij af hoe jullie dit doen? Welke middelen gebruiken jullie hiervoor en wat zijn jullie ervaringen?
Mijn manager wil dat ik het IT beheer in kaart breng.
* Wat doen we aan onderhoud.
* Wie doet wat
* Wat zijn onze security issues
* Hoe oud is onze hardware en wanneer vervangen we deze?
* Wat is er afgelopen maand allemaal gedaan aan beheer taken
Om zo maar even wat zaken te noemen. Maandelijks wil hij dan een rapportje ontvangen waar die commentaar in kan geven en waar die dan zijn goedkeuring aan moet geven.
Nu hebben we bijvoorbeeld een tool als Lansweeper waar je mooi zaken (assets en licenties) in kan bijhouden en rapportjes uitdraaien. Doch blijft het lastig om daarin echt op hoofdlijnen zaken te rapporteren op de manier zoals gevraagd. De leidinggevende wil niet bezig zijn met server x (want dat zegt hem niets), maar meer op algemeen niveau geïnformeerd worden.
Nu vraag ik mij af hoe jullie dit doen? Welke middelen gebruiken jullie hiervoor en wat zijn jullie ervaringen?