Het is tijd om onze mooie jaren '70 tussenwoning te gaan isoleren. Na wat onderzoek op Internet ben ik tot de volgende opbouw gekomen. Gezien van binnen naar buiten.
- gipsplaatjes
- dampremmende folie
- glaswol/steenwol
- dampopenfolie
- dakbeschot
- dakpannen
Voordat ik aan de gang ga heb ik echter nog even onder pannen gekeken. Hier kwam ik erachter dat er een soort van schuim (PUR?) aan de buitenkant op het dakbeschot is aangebracht. Dus op het dakbeschot buiten, vlak onder de pannen.

Nu mijn vraag:
Is deze schuim/PUR laag dampwerend of dampopen?
Als deze namelijk dampwerend is mag ik natuurlijk geen dampwerende folie meer net achter de gipsplaatjes plaatsen omdat het niet meer kan ademen.
Als deze dampopen is, heeft het dan überhaupt nog zin om de dampopenfolie tussen het dakbeschot en de glaswol/steenwol aan te brengen?
Als ik ergens een foute aanname heb of een foute opbouw hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast hartelijk dank voor het meekijken/meedenken!
- gipsplaatjes
- dampremmende folie
- glaswol/steenwol
- dampopenfolie
- dakbeschot
- dakpannen
Voordat ik aan de gang ga heb ik echter nog even onder pannen gekeken. Hier kwam ik erachter dat er een soort van schuim (PUR?) aan de buitenkant op het dakbeschot is aangebracht. Dus op het dakbeschot buiten, vlak onder de pannen.

Nu mijn vraag:
Is deze schuim/PUR laag dampwerend of dampopen?
Als deze namelijk dampwerend is mag ik natuurlijk geen dampwerende folie meer net achter de gipsplaatjes plaatsen omdat het niet meer kan ademen.
Als deze dampopen is, heeft het dan überhaupt nog zin om de dampopenfolie tussen het dakbeschot en de glaswol/steenwol aan te brengen?
Als ik ergens een foute aanname heb of een foute opbouw hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast hartelijk dank voor het meekijken/meedenken!