Windows iso start niet op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kevinroeven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Mijn vraag
hoe krijg ik mijn windows 2016 installatie werkende

Relevante software en hardware die ik gebruik
Verbatim DVD+R DL
Windows 2016 en ISO
Ashampoo burning studio

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een (nieuwe) dvd gepakt en ik heb mijn windows 2016 server iso erop gebrand (het heeft gewerkt want er staat nu 5,6gb op de dvd) nu heb ik die dvd in mijn dvd speler gedaan in mijn werkstation en heb ik via de UEFI Bios de boot order veranderd zodat hij boot via mijn DVD speler van mijn werkstation ( er staat 5,6GB achter dus hij ziet de bestanden wel degelijk) nu kom ik weer terecht in de automatic repair loop van windows en via system image recovery word er nogsteeds door mijn systeem gezegd dat ik eerst een installatiedisc nodig heb voordat ik het opnieuw kan proberen om een image te herstellen. het hoofdprobleem is dat nadat ik een system state backup recover heb gedaan kom ik in de automatic repair loop van windows.dit probeer ik nu op te lossen door een schone installatie met een andere iso want mijn vorige was voor een windows HP server. maar ik heb geen HP werkstation.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:27

Nogne

>.<

Waarom gebruik je geen USB? En kan je met UEFI wel van een dvd booten?

PS/XBL: Nogne

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:53

Agent47

I always close my contracts.

Is dit een school vraag?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
gewoon voor de zekerheid:

heb je een iso gebrand, of een iso bestand op je DVD gezet?

check of je op een andere pc wel kan opstarten met die disc

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Kevinroeven
Ja voor mijn stage moet ik kijken of ik een backup kan restoren maar ik zit klem nu want ik heb de backup gerestored maar zit nu vast in het windows repair scherm

• Kevinroeven
Tens schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:12:

Ik heb de iso gebrand
ik heb de iso zelf gebruikt voor vmware en daar deed die het goed op

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Eventjes graven in het geheugen want de laatste keer dat ik een Windows machine heb ingedraaid met een DVD is alweer eventjes geleden...

Wat toentertijd nog wel eens tot problemen kon leiden bij de installatie van Windows via een DVD was een te hoge schrijfsnelheid tijden het branden... oftewel, probeer eens de ISO te branden op een stuk lagere snelheid.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:25
ik snap niet veel van je warrige uitleg helaas.

Heb je nu een schone installatie die je wilt backupen? Of heb je van een schone workstation installatie een backup gemaakt en die wil je restoren?

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:14:
[...]

Waren de instellingen in VMWare toevallig op BIOS?
Of stond daar UEFI ingesteld?

PV Output

• Kevinroeven
Nogne schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:08:
Waarom gebruik je geen USB? En kan je met UEFI wel van een dvd booten?
Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd maar ik kan via uefi niet via ntfs booten en mijn bestand is groter als 5.6 gb dus ik krijg hem ook niet op fat32 gezet daar zat ik eerst mee in de knoei dus heb toen maar geprobeerd een dvd te branden omdat de orginele dvd (de windows 2016 HP server) ook een dvd was

• Kevinroeven
Rensjuh schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:16:
[...]

Waren de instellingen in VMWare toevallig op BIOS?
Of stond daar UEFI ingesteld?
Daarop gebruikte ik bios want uefi werkte niet.......
zit er verschil in tussen een uefi iso en een bios iso??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Bak je iso eens op een usb met Rufus of zo
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:18:
[...]

Daarop gebruikte ik bios want uefi werkte niet.......
zit er verschil in tussen een uefi iso en een bios iso??
Google is je vriend, we kunnen je niet alles voorkauwen

[ Voor 67% gewijzigd door ImNotnoa op 18-09-2019 11:19 ]

Try SCE to Aux

• Kevinroeven
Imnoa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:18:
Bak je iso eens op een usb met Rufus of zo

[...]

Google is je vriend, we kunnen je niet alles voorkauwen
Al geprobeerd..... kon hem nogsteeds niet opstarten

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:27

Nogne

>.<

Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:17:
[...]

Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd maar ik kan via uefi niet via ntfs booten en mijn bestand is groter als 5.6 gb dus ik krijg hem ook niet op fat32 gezet daar zat ik eerst mee in de knoei dus heb toen maar geprobeerd een dvd te branden omdat de orginele dvd (de windows 2016 HP server) ook een dvd was
Daar is exFat voor uitgevonden, maar gebruik Rufus zoals @Imnoa aangeeft. Dan op GPT/exFat zetten (wat waarschijnlijk automatisch gaat) en dan kan je met uefi van de USB booten.

PS/XBL: Nogne

• ImNotnoa
  • Niet online
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:19:
[...]

Al geprobeerd..... kon hem nogsteeds niet opstarten
Welke partitie-indeling heb je gekozen ?

Try SCE to Aux

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
ISO is opnieuw downloaden?
Maar je loopt denk ik dan stage bij een IT bedrijf? Er is dan vast wel iemand die je even wilt helpen toch?

[ Voor 67% gewijzigd door Jordy_413 op 18-09-2019 11:21 ]

• Basekid
  • Laatst online: 14:25
lukt het wel als je een usb iso gebruikt?

• Kevinroeven
Imnoa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:20:
[...]

Welke partitie-indeling heb je gekozen ?
GPT

• ImNotnoa
  • Niet online
Maak er maar gewoon MBR van, daar kan elke bios mee omgaan

Try SCE to Aux

• Kevinroeven
Jordy_413 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:20:
ISO is opnieuw downloaden?
Maar je loopt denk ik dan stage bij een IT bedrijf? Er is dan vast wel iemand die je even wilt helpen toch?
Ik loop stage op een ict-afdeling bij een elektro bedrijf alleen de systeembeheerder weet zelf niet hoe hij een backup moet restoren daarom moet ik het uitvogelen hetzelfde geld voor de iso enzo daar weet hij ook vrij weinig van af dus ik sta er hier alleen voor en moet ik het zelf uitzoeken vandaar dat ik deze topic ben gestart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:27:
[...]

Ik loop stage op een ict-afdeling bij een elektro bedrijf alleen de systeembeheerder weet zelf niet hoe hij een backup moet restoren daarom moet ik het uitvogelen hetzelfde geld voor de iso enzo daar weet hij ook vrij weinig van af dus ik sta er hier alleen voor en moet ik het zelf uitzoeken vandaar dat ik deze topic ben gestart
Offtopic:
Hoe moet je stagebegeleider jou dan iets leren als hij het zelf niet eens weet?

Met drie topics in een week tijd lijkt de tweakers community een betere stagebegeleider dan je "echte" stagebegeleider.

[ Voor 10% gewijzigd door ImNotnoa op 18-09-2019 11:31 ]

Try SCE to Aux

• barfieldmv
  • Laatst online: 23-08 21:37
Als je niet begint met de juiste ISO kan het zijn dat je een repair DVD gemaakt heb die dus niets kan zonder originele installatie media. Als je ergens een server hebt staan met Hyper-V zou je kunnen kijken wat die met deze ISO doet.

Trouwens zou de DVD in een gewone PC in windows een setup.exe moeten hebben die je kan starten om te kijken of de bits en bytes werken.

---

Let trouwen wel op dat bij een nieuwe installatie je bestanden ook echt kwijt kan raken. Ik weet niet waar de backup vandaan moet komen maar als die op de machine zelf staat is het even opletten.

Mooiste zou zijn om eerst de benodigde bestanden van de machine af te krijgen, volgens mij kan dat met een bootable installatie schijf nog wel maar dat heb ik al jaren niet meer gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door barfieldmv op 18-09-2019 11:31 . Reden: Opletten met overschrijven data ]

• Kevinroeven
Imnoa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:29:
[...]

Offtopic:
geen idee volgensmij heeft hij hier niks zelf gedaan want toen ik over IGDLA en active directory structuren begon snapte hij er niks van. maar ik kan mijn opdrachten hier doen en zo dus mijn diploma halen

• Kevinroeven
barfieldmv schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:29:
Als je niet begint met de juiste ISO kan het zijn dat je een repair DVD gemaakt heb die dus niets kan zonder originele installatie media. Als je ergens een server hebt staan met Hyper-V zou je kunnen kijken wat die met deze ISO doet.

Trouwens zou de DVD in een gewone PC in windows een setup.exe moeten hebben die je kan starten om te kijken of de bits en bytes werken.

---

Let trouwen wel op dat bij een nieuwe installatie je bestanden ook echt kwijt kan raken. Ik weet niet waar de backup vandaan moet komen maar als die op de machine zelf staat is het even opletten.

Mooiste zou zijn om eerst de benodigde bestanden van de machine af te krijgen, volgens mij kan dat met een bootable installatie schijf nog wel maar dat heb ik al jaren niet meer gedaan.
De iso die ik gebruik gebruik ik ook in vmware om een frisse windows server installatie te doen dus dat is het probleem niet denkik
de backup staat op een externe harde schijf

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Imnoa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:29:
[...]

Offtopic:
Ik vind een systeembeheerder die niet weet hoe hij een backup moet restoren eigenlijk veel zorgwekkender dan een stagebegeleider die niet (alles) kan wat hij van zijn stagiair vraagt (die moet uiteindelijk ook wat leren zijn plan trekken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:17:
[...]

Je moet niet de ISO gewoon maar op DVD of op de stick zetten. Je moet op basis van de ISO een bootable DVD of USB maken. Dan loop niet tegen de beperkingen van FAT32.

Wat je doet klopt dus niet. Begin eens bij het begin en google naar "How to make a bootable Windows DVD (of USB". ;)

Wat die discussie over dat de systeembeheerder het allemaal niet zou weten; Ik geloof het niet. Ik denk dat TS dit zelf nog niet kan inschatten. Zie ook @Kevinroeven's vorige topic(s). :> Geen probleem, maar verschuil je daar niet achter.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 18-09-2019 11:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:12
indigo79 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:35:
[...]

Ik vind een systeembeheerder die niet weet hoe hij een backup moet restoren eigenlijk veel zorgwekkender dan een stagebegeleider die niet (alles) kan wat hij van zijn stagiair vraagt (die moet uiteindelijk ook wat leren zijn plan trekken).
Wie zegt er dat de systeembeheerder het niet wel weet maar zijn stageloper het lekker zelf uit laat zoeken?
Hier leer je uiteindelijk meer van dan altijd alles maar voorgekauwd krijgen...

Bij mijn vorige baan ook meegemaakt, je kon ze 10 keer iets vertellen en dan kwamen ze het de 11e keer nog eens vragen hoe het nou ook alweer was.
Gezegd dat ik het niet meer ging vertellen en dat ze het zelf uit moesten zoeken, de 12e keer konden ze het ineens wel...

PV Output

• Kevinroeven
Rensjuh schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:38:
[...]

Wie zegt er dat de systeembeheerder het niet wel weet maar zijn stageloper het lekker zelf uit laat zoeken?
Hier leer je uiteindelijk meer van dan altijd alles maar voorgekauwd krijgen...

Bij mijn vorige baan ook meegemaakt, je kon ze 10 keer iets vertellen en dan kwamen ze het de 11e keer nog eens vragen hoe het nou ook alweer was.
Gezegd dat ik het niet meer ging vertellen en dat ze het zelf uit moesten zoeken, de 12e keer konden ze het ineens wel...
Daar heb je wel gelijk in maar ik ben er vrijwel zeker van dat hij het echt niet weet hij zei ik weet niet of de backup schijf werkt want ik heb het nog nooit getest en als ik iets vroeg zegt die oeeh ja dat weet ik zo even ook niet dat moet ik ook uitzoeken

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
Wanneer je de DVD in je eigen computer doet, zie je dan een aantal folders met een setup.exe of zie je 1 ISO file?

• Kevinroeven
mhoogendam schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:43:
Wanneer je de DVD in je eigen computer doet, zie je dan een aantal folders met een setup.exe of zie je 1 ISO file?
ik heb 1 iso file

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:38:
[...]

Je moet niet de ISO gewoon maar op DVD of op de stick zetten. Je moet op basis van de ISO een bootable DVD of USB maken. Dan loop niet tegen de beperkingen van FAT32.

Wat je doet klopt dus niet. Begin eens bij het begin en google naar "How to make a bootable Windows DVD (of USB". ;)
Dat dus! :D

@Kevinroeven vergeet niet dat ons vak voor een groot deel bestaat uit het 'kunnen vinden van kennis'. Niemand heeft alles in het hoofd zitten. Veel is gewoon ergens beschikbaar. Het weten of kunnen vinden waar dat is, is waar je je ervaring en kennis mee vergroot. Langzaam groei je dan tot een guru omdat je overal een antwoord op hebt (denkt men). :)

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 18-09-2019 11:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32
Dit gaat niet werken.
Zoek even hoe je een ISO moet branden naar DVD.

Na het branden moet je dus een aantal folders en een setup.exe hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinroeven
Goed nieuws iedereen! het is me gelukt!!!!
ik heb opnieuw rufus gebruikt om de iso op mijn usb te krijgen en nu doet hij het toch eindelijk wel.
dankjulliewel voor de hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

*knip* Niet op de man spelen...

Maar inderdaad, de iso op een juiste manier branden en dan kan het niet meer mis gaan. Er van uitgaande dat de iso ook bootable is.

Die kun je dan ook prima op een FAT32 USB stick zetten, want het is dan niet 1 bestand van 5,6gb.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2019 20:32 ]

Litebit.eu voorraad check :).

• Tens
  • Nu online
Tens schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:12:

Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:14:
[...]

Ik heb de iso gebrand
??????

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
BLACKfm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:54:
[...]

Ik zou je opleiding maar opgeven als je dit al niet eens goed voor elkaar hebt.
Lekker aardig en positief, iedereen begint ergens dus worden er ook beginnersfouten gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
VMWare mount de ISO file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, mijn vertaalmachine nam aan dat ie hier 'vmware player' bedoelde. Men vergeet soms dat VMware een bedrijf is en geen product. Dus: VMware wát? ;)

Maar laten we niet vergeten dat het inmiddels gelukt is, dus hij is weer een ervaring rijker. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 18-09-2019 12:02 ]

• Tens
  • Nu online
i know...

TS moet zich even inlezen over het wat en hoe van een iso.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinroeven
BLACKfm schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:54:
[...]

'The number of facepalm's is too damn high' :+

Ik zou je opleiding maar opgeven als je dit al niet eens goed voor elkaar hebt.

Maar inderdaad, de iso op een juiste manier branden en dan kan het niet meer mis gaan. Er van uitgaande dat de iso ook bootable is.

Die kun je dan ook prima op een FAT32 USB stick zetten, want het is dan niet 1 bestand van 5,6gb.
sorry hoor ik probeer ook alleenmaar wat te leren

• ImNotnoa
  • Niet online
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:07:
[...]

Download de ISO opnieuw van een officiele bron (microsoft dus) en pak zet deze op een USB d.m.v. Rufus.
Dan kun je verschillende instellingen betreffende de partitioning en bestandsysteem testen

Dit gaat sneller dan constant schijfjes branden én je hoeft de mislukte schijfjes niet telkens we te gooien.

Try SCE to Aux

• TweakerNummer
  • Niet online
Als ik je andere topic lees probeer je een backup (OS + apps + settings + company data) van een fysieke server aan de gang te krijgen in VMware Workstation. Het lukt je om de backup te restoren op de VM maar bij het booten kom je in een automatic repair loop.

Er zijn 2 mogelijkheden voor zover ik zie:
1) De boot gaat fout.
2) Windows initialisatie gaat fout.

In geval van 1 zal je met bcdedit & bootrec aan de gang moeten.
In geval van 2 zal je met dism & sfc aan de gang moeten.

Als eerste zal je moeten achterhalen waar het fout gaat. Je kan daarvoor de volgende bronnen raadplegen:
A) De logfile van de Windows Repair.
B) De BCD (draai bcdedit).
C) De boot -> Windows init handover (draai bootrec /ScanOs in RE).

Anderzijds zou je het OS opnieuw kunnen installeren op de VM en de benodigde gegevens kunnen overzetten (indien je opdracht is dit werkend te krijgen i.p.v. een procedure te maken).

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerNummer op 18-09-2019 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

JohnnyDon schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:59:
[...]

Lekker aardig en positief, iedereen begint ergens dus worden er ook beginnersfouten gemaakt.
Als verdediging in de huidige tijdsgeest is het werken met optische media inderdaad niet iets wat je vandaag de dag nog meekrijgt, maar gezien de staat van de gemiddelde 'informatica' les zal het mij ook niet verbazen dat floppies nog wel eens de revue passeren.

Hoe dan ook is het branden van een cd/dvd-tje toch wel basiskennis. Genoeg mensen die het niet kunnen waarschijnlijk, maar die doen dan waarschijnlijk ook niks in de IT. Ik begin ook niet aan een timmermansopleiding als ik niet eens weet hoe een hamer werkt en ga ook niet aan auto's liggen sleutelen als de gemiddelde schroevendraaier je vreemd is.

Dat deze beste jongen dan ook nog op een stageplek komt waar ze ook niet eens weten waar ze over praten (al dan niet bewust onwetend doen ter bevordering van eigen inzet stagiaire) of daarin kunnen begeleiden geeft mij geen hoop voor een goede toekomst in deze sector.

Verder is het natuurlijk heel sarcastisch bedoeld, maar met een kern van waarheid.
Kevinroeven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:07:
[...]

Zoals eerder in het topic is aangegeven vragen 'we' hier op tweakers wel wat meer eigen inzet voor je vraagstuk. Het branden van een image op een schijfje valt in mijn optiek toch behoorlijk onder de 'alles wat je over iso's branden op google zoekt geeft het gewenste resultaat'. Dat het daar dus nog niet mee is gelukt verbaast mij dan enorm (indien er wel is gezocht).

Toen ik net op tweakers.net kwam kijken werd ik ook zo afgebrand, dus ik zet enkel de traditie voort :).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:35

TheVMaster

Moderator WOS
Kevinroeven schreef op Wednesday 18 September 2019 @ 11:17:
[...]

Je moet de install.wim even 'opknippen'. Dus ISO even uitpakken naar een mapje, vervolgens de install.wim even opknippen in blokken van 4 GB (Lees hier even : https://docs.microsoft.co...span-across-multiple-dvds) en kopieer de hele set (dus zonder de install.wim, maar met de opgeknipte bestanden) naar een FAT32 USB stick en je kunt booten in UEFI. Zo leer je er zelf ook nog iets van :+

En stuur je stagebegeleider even terug naar school. :? Sorry hoor, maar die meneer (of mevrouw) kan op z'n minst Google gebruiken....of gaat het hier om iemand die al zowat tegen de pensioengerechtigde leeftijd aan zit en niet meer wil leren?

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2019 20:31 ]

Pagina: 1