27" Monitor voor werk en gaming, TN of IPS ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 12:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een
Monitor, ik zal hem hoofdzakelijk gebruiken om thuis te werken (Office pakket, bepaalde portals op internet en Remote desktop) en af en toe een game te spelen. Qua grootte van de monitor gaat mijn voorkeur uit naar 27". resolutie moet 4K zijn.

Wat is je budget?
budget is rond de 300€ tenzij er voor een kleine meerprijs een veel beter model te vinden is, dan kan het eventueel tot 400€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet heel veel uit, heb zelf slechte ervaringen met Samsung dus die liever niet.
zoals eerder gemeld is 27" voor mij een fijne grootte, een verstelbare voet (of Vesa Mount) is een pré, HDMI is essentieel, als er ook nog een oude D-Sub aansluiting op zit is dat ook een kleine meerwaarde voor mij. ingebouwde speakers hebben absoluut geen meerwaarde voor me.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
de monitor komt dus in mijn woonkamer te staan waar ik 1 dag per week thuis ga werken, ik zal af en toe een game spelen op de pc. ik heb me ingelezen in het verschil tussen TN en IPS panelen, maar vraag me af wat in mijn prijsklasse een betere monitor gaat opleveren, een 144Hz TN paneel met 1 ms response time, of een 60Hz IPS paneel met een responsetijd van 4ms.

Alle reacties

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart
https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Als je hoofddoel niet gaming is zou ik een IPS paneel nemen vanwege de kleurweergave. Deze monitor heeft ook een zeer goede review op hardwareinfo. Hou er wel rekening mee dat als je wilt gamen op 4K resolutie dat ook het een en ander vergt van je pc.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 09:40
Heb deze al eerder aangeraden. Beste scherm in die prijsklasse: pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood

Zie nu dat je 4k wil, deze gaat maar tot 1440p.. anyway goeie monitor, voor 4k heb geen suggesties.

[ Voor 22% gewijzigd door invine op 18-09-2019 11:47 ]

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 12:12
John Rambo schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:43:
pricewatch: Philips 276E8VJSB Zwart
https://nl.hardware.info/...ewTabHWI&utm_campaign=HWI

Als je hoofddoel niet gaming is zou ik een IPS paneel nemen vanwege de kleurweergave. Deze monitor heeft ook een zeer goede review op hardwareinfo. Hou er wel rekening mee dat als je wilt gamen op 4K resolutie dat ook het een en ander vergt van je pc.
dat 4K gaming hem met m'n huidige setup niet gaat worden dat weet ik, maar ik verwacht binnen 1 jaar een nieuwe pc te hebben die dat wel moet kunnen, en ben van plan toch wel een jaartje of 5 met deze monitor te doen.
ik ga denk ik dan inderdaad voor een IPS panel, daar ga ik via de Pricewatch vast wel uitkomen!