Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spouwmuurisolatie, verbouwen en drogend stucwerk

Pagina: 1
Acties:

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-11 14:36
Denk dat die titel mijn issue wel samenvat.

Net huis gekocht, verbouwplannen gelijk in uitvoering. Verduurzamen is daar een groot onderdeel van.
In eerste instantie leek isoleren er mooi naast te kunnen, tot een kennis zei: 'Dat moet je niet doen, het pas verbouwde huis met zijn natte stucwerk en pas gelegde gietvloer komt zijn vocht niet of niet snel genoeg kwijt als je de spouwen geïsoleerd hebt'.

Kan al zoekende niemand vinden die voor een vergelijkbaar dilemma staat. Uiteraard kan afwachten altijd, maar dan ga ik wel met 6cm ongeisoleerde spouw de winter in, zie ik liever niet.

Iemand een vocht/ventilatieexpert?

Huis bouwjaar 1959, 2onder 1-kap, 340m3 inhoud als ik het goed heb. Dakisolatie en HR++ glas komen sowieso wel voor de winter.

Cash is king.

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:08
Ik zou in iedergeval goed ventileren en eventueel al verwarmen als het te koud wordt binnen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-11 14:36
Erwin_83 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:21:
Ik zou in iedergeval goed ventileren en eventueel al verwarmen als het te koud wordt binnen.
Ventilatiesituatie is ook niet ideaal als je veel wil drogen. Een keukenraam kan open en het raam aan de tuinkant heeft een ventilatierooster, maar that's it. Ander moet je al deuren gaan openen.

Cash is king.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

mk1992 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:28:
Ventilatiesituatie is ook niet ideaal als je veel wil drogen. Een keukenraam kan open en het raam aan de tuinkant heeft een ventilatierooster, maar that's it. Ander moet je al deuren gaan openen.
Dan zal je (mechanische) onder of bovendruk moeten genereren voor een (al dan niet verwarmde) luchtstroom.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2019 09:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:37
Als je aan beide kanten van het huis iets open kan zetten is dat al snel voldoende. Het is niet zo dat voor het drogen je alle deuren open moet zetten. Sterker nog, dan droogt het waarschijnlijk te snel en krijg je scheuren in je stucwerk.

[removed]

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:04
Er zijn toch zat geisoleerde huizen waar een kamer gestuct wordt of een vloer gestort. Dat gaat toch ook gewoon goed?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:08
Zal dan toch mechanische ventilatie overwegen, voor nu, maar vooral ook voor na het isoleren.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Pagina: 1