Gemetselde tuinafscheiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Naxul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 13:23
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar goede partij die gemetselde tuinafscheiding kan maken. Ik heb al diverse partijen gevonden die wel een schutting kunnen plaatsen met de look van een steen, maar dit is niet de bedoeling.

Ik heb enkele partijen aangeschreven maar ik ben vooral benieuwd of iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde partij, en als het eventjes kan in Gelderland gevestigd.

Om dat beelden meer zegt dan woorden, hier onder een voorbeeldje van wat ik zoek;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KehBgCYcUTphebpCfmuiyvgj/full.jpg

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Gewoon een metselaar zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Bel een willekeurige metselaar, laat de foto's zien en dan metselt deze gewoon wat je wilt hebben. Je zult wel met deze even de maten moeten doornemen wat mogelijk is en de visuele verdeling. Het kan zijn dat je een klusjesman/timmerman even nodig hebt voor de schuttingdelen maar vaak hebben metselaars genoeg contacten om ook dat te regelen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Wilde ook een muurtje onder de schutting voor een stuk van ongeveer 10-15 meter. Kreeg een offerte van 12k... het is maar een gewone schutting geworden voor 1500.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:37

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Lijkt me een mooi klusje om eens te leren metselen... geen haast mee, geen paniek als het niet wil (steen is zo weer los).

• Naxul
deWit schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:12:
Lijkt me een mooi klusje om eens te leren metselen... geen haast mee, geen paniek als het niet wil (steen is zo weer los).
Haha ik denk dat het niet aan mij besteed is, ben vrij perfectionistisch :P

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Naxul Gewoon zelf doen. Zo moeilijk is het niet. Steen neerleggen, mortel der op, nieuwe steen. Je krijgt wat blaren maar als het af is ben je zo trots.

Betonnen palen zijn een ander verhaal. Daar ga ik bij het zien al door mijn rug. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 20:48
Ivysaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:41:
@Naxul Gewoon zelf doen. Zo moeilijk is het niet. Steen neerleggen, mortel der op, nieuwe steen. Je krijgt wat blaren maar als het af is ben je zo trots.

Betonnen palen zijn een ander verhaal. Daar ga ik bij het zien al door mijn rug. :P
Zo muurtje zou toch op een fundering moeten lijkt mij?

En een laat het niet een hovenier doen, maar een metselaar die weet wat hij doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Let je wel op je fundering? Afhankelijk van waar je woont blijft het staan of zakt het weg..

Ik woon gelukkig ergens waar de grond vrij draagkrachtig is, maar ik ben zelf lekker aan het scheppen gegaan, rijtje stenen en cement en je fundering staat vrij gemakkelijk.

Belangrijk als je zelf gaat metselen, zet voldoende palen neer om zeker te weten dat je recht gaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Equator op 18-09-2019 10:52 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:17
Let erop dat afhankelijk van welke gemeente je bevind een gemetseld werk een bouwvergunning kan vereisen. (Hier iig wel voor in de voortuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En voldoende staal in je zuiltjes. Door het vangen van wind breekt een stenen zuil best snel (ja, ik spreek uit ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 17:53
Wat voor een partijen heb je aangeschreven? Onze hovenier besteed zijn metselwerk namelijk uit naar een metselaar. Dus zoals eerder genoemd, ga zeker niet op zoek naar een klusjesman of een hovenier welke dit wil doen, maar laat een metselaar komen en laat daarna de schuttingdelen plaatsen.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
MzKzM73 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:49:
Let erop dat afhankelijk van welke gemeente je bevind een gemetseld werk een bouwvergunning kan vereisen. (Hier iig wel voor in de voortuin)
Bij een voortuin is in veel gemeenten een bouwvergunning nodig.
Voor achtertuin zul je moeten letten op de hoogte van de afscheiding en of je het op de erfafscheiding zet of aan de afscheiding.

@hierboven: Probeer het bij 1 partij neer te leggen (dus hovenier die een metselaar inhuurt). Anders kunnen ze naar elkaar gaan wijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 18-09-2019 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
@Montaner & @CappieL .. jullie zeggen beiden precies het tegenovergestelde haha en wat moet TS nu doen dan?

*sowieso

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 12:59
@DonJunior: het is aan TS om een keuze te maken.
Wil je op het eerste oog de goedkope optie, of kies je voor gemak (en laat je de hovenier wat marge pakken op de metselaar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 17:53
DonJunior schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:58:
@Montaner & @CappieL .. jullie zeggen beiden precies het tegenovergestelde haha en wat moet TS nu doen dan?
Nouja, eigenlijk zeggen we hetzelfde.. alleen was CappieL iets completer; laat het metselwerk doen via een metselaar, en de afscheiding via een hovenier.. en zorg dat 1 van de 2 de hoofdaannemer is en de andere vakman de onderaannemer daarvan. Zo heb je 1 overeenkomst en 1 aanspreekpunt.

• Naxul
Bedankt voor alle reacties. Ik ben niet de persoon die dit zelf moet gaan doen, ik blijf namelijk de foutjes zien. Voor mij is kwaliteit belangrijk, maar gezien de kosten van het huis moet ik realistisch blijven met wat ik wil uitgeven. 12K is dan teveel, hoop eigenlijk een beetje rond de 4/5k klaar te zijn.

Met dit soort dingen vind ik lastig om een goede partij te vinden, ik ken zelf geen metselaars vandaar ik via deze manier bij een goede partij terecht probeer te komen.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Voor 4/5 heb je goedkope rommel. Dan zou ik meteen voor 1,5k leuke betonpalen uitzoeken en het meteen goed doen. Die dingen blijven jaren goed en zijn onderhoudsarm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
Naxul schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:13:
Bedankt voor alle reacties. Ik ben niet de persoon die dit zelf moet gaan doen, ik blijf namelijk de foutjes zien. Voor mij is kwaliteit belangrijk, maar gezien de kosten van het huis moet ik realistisch blijven met wat ik wil uitgeven. 12K is dan teveel, hoop eigenlijk een beetje rond de 4/5k klaar te zijn.

Met dit soort dingen vind ik lastig om een goede partij te vinden, ik ken zelf geen metselaars vandaar ik via deze manier bij een goede partij terecht probeer te komen.
Wat vinden je buren ervan?
Want als die afscheiding op de erfgrens komt wordt je beide eigenaar. Dan is het ook logisch dat je de kosten deelt. En 6k komt eerder in de buurt van wat je zoekt.

Mijn ouders hebben precies zo'n afscheiding met de achterburen. Ze hebben gewoon overlegd over hoe het er uit moest komen te zien (kleur steen, type hout enz). En toevallig kende de achterbuurman nog wel wat metselaars die het voor een vriendenprijsje wilden zetten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:31

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan hoeveel meter hij nodig heeft, wat voor zover ik kan zien nog niet genoemd is? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 18-09-2019 13:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Reken rustig op 1.000/m1 als er ook nog een fatsoenlijke fundering onder moet. En dat is vrijwel overal waar geen dikke laag zand ligt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Naxul
Orion84 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:20:
[...]
Dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan hoeveel meter hij nodig heeft, wat voor zover ik kan zien nog niet genoemd is? :P
Ja klopt, het is een normaal hoekhuis, geen extreem grote tuin. Exacte afmetingen heb ik opgevraagd maar die ik krijg pas na oplevering :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1216024

Metselen is niet iets wat je zomaar even zelf kunt doen. Het is zwaar werk en je hebt kennis, ervaring en materiaal nodig om tot een mooi eindresultaat te komen.
Een schutting die is gemetseld door een ervaren persoon kun je makkelijk onderscheiden van iemand met nauwelijks tot geen ervaring.

Als je kosten zou willen besparen zoek je iemand waar je bij mee kunt helpen. Graven met een schep kan bijna iedereen en daar bespaar je de meeste kosten mee (uurloon), uitgezonderd gezondheidsklachten.

Het verspreiden van de stenen die op een pallet worden geleverd is ook zoiets wat je relatief makkelijk zelf kunt (kruiwagen).

Indien de fundering met de hand wordt gemaakt, schep dan bijv. zelf de verhoudingen zand etc. in de betonmolen.

Staal kun je zelf knippen of slijpen en op afstandsblokjes in de fundering leggen, dat vereist echter een slijptol of betonijzer kniptang.

Misschien ben je handig genoeg en kun je zelf de fundering vol storten nadat alles is uitgezet.

Enz.

Tip:
Nog nooit gemetseld, gewoon niet doen.
Het ziet echt niet uit als je straks tussen de pilaren schuttingen hebt waar spleten klein beginnen en groot eindigen omdat het geheel niet haaks is. Ook niet als je schutting aan de ene pilaar 1cm er boven uit steekt en aan de andere kant 1cm onder de pilaar zit.
Het is niet mooi als over een lengte van 6 meter je metselwerk golft.
Ook niet als je ene pilaar 5cm hoger is dan de andere.

Buiten bovenstaande, zie je natuurlijk alles wat fout gaat als je het zelf doet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Naxul schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:23:
[...]

Ja klopt, het is een normaal hoekhuis, geen extreem grote tuin. Exacte afmetingen heb ik opgevraagd maar die ik krijg pas na oplevering :?
Vraag anders de aannemer om een prijs om het in dezelfde steen als de gevel te doen. Bij eenzelfde sortering heb je ook geen kleurverschillen.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:56
Afhankelijk van de grondsoort hebben wij zo’n muurtje zelfs wel eens moeten laten onderheien, in iedere kolom een stalen kolom om breken te voorkomen en een metselaar rekent ook nog eens een uurloon van circa 45 tot 50 euro per uur excl stenen en cement.
Ik zou er vanaf zien als het budget niet toereikend is of je moet zelf een hoop kunnen doen zoals een funderingsplaat storten en de kolommen en de profielen stellen voor de metselaar.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:48
Ik vraag me ook al af wat de buren er van vinden. Als die geen zin hebben in zo'n muurtje, kan je hem op je eigen terrein zetten, maar dan houd je geen tuin meer over.
Of die buren hebben geen zin (of geld) om 6k aan een schutting te betalen.

Het lijkt me belangrijker om dat eerst op orde te krijgen.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Naxul schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:23:
[...]
Exacte afmetingen heb ik opgevraagd maar die ik krijg pas na oplevering :?
Dat je er tegenop ziet om zelf te metselen, dat kan ik nog verstaan, maar zelf even een lengte opmeten, dat is echt niet moeilijk of arbeidsintensief. 8)7

Enne, als je echt perfectionistisch bent, ben je vaak beter af door het zelf te doen. :P

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
cadsite schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:43:
[...]
Dat je er tegenop ziet om zelf te metselen, dat kan ik nog verstaan, maar zelf even een lengte opmeten, dat is echt niet moeilijk of arbeidsintensief. 8)7

Enne, als je echt perfectionistisch bent, ben je vaak beter af door het zelf te doen. :P
Succes daarmee als het huis nog gebouwd moet worden ;)
Klinkt namelijk als nieuwbouw.

• Señor Sjon
D.deJong schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:23:
Afhankelijk van de grondsoort hebben wij zo’n muurtje zelfs wel eens moeten laten onderheien, in iedere kolom een stalen kolom om breken te voorkomen en een metselaar rekent ook nog eens een uurloon van circa 45 tot 50 euro per uur excl stenen en cement.
Ik zou er vanaf zien als het budget niet toereikend is of je moet zelf een hoop kunnen doen zoals een funderingsplaat storten en de kolommen en de profielen stellen voor de metselaar.
Zelfs? Ik ben niet anders gewend. Is ook het eerste waar bij planvorming een streep door gaat. Kost een vermogen die halfhoge muurtjes.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:56
Señor Sjon schreef op donderdag 19 september 2019 @ 09:37:
[...]

Zelfs? Ik ben niet anders gewend. Is ook het eerste waar bij planvorming een streep door gaat. Kost een vermogen die halfhoge muurtjes.
Ligt een beetje aan de grondsoort, soms kan je het af met alleen een gestorte balk of plaat.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

toolkist schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:30:
[...]

Succes daarmee als het huis nog gebouwd moet worden ;)
Klinkt namelijk als nieuwbouw.
Als het nieuwbouw is mag ik toch hopen dat je gewoon specificaties hebt van wat je gekocht hebt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 19:06
Orion84 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:18:
[...]

Als het nieuwbouw is mag ik toch hopen dat je gewoon specificaties hebt van wat je gekocht hebt?
Ik heb toch meerdere verhalen gehoord van vrienden die iets opgeleverd krijgen wat een paar meter afwijkt. Ga dan maar eens zeggen; verplaats dat huis ff 2 meter naar voren want me schutting gaat niet passen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Uncle Mel schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:22:
[...]

Ik heb toch meerdere verhalen gehoord van vrienden die iets opgeleverd krijgen wat een paar meter afwijkt. Ga dan maar eens zeggen; verplaats dat huis ff 2 meter naar voren want me schutting gaat niet passen. :+
Ja, maar dan weet je dus genoeg om hier te kunnen zeggen of we het over 10 of 100 meter schutting hebben ;)

Dan kan je tenminste iets zinnigs zeggen over wat voor ordergrote bedragen realistisch zijn.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 13:47
Discussie over funderen of niet, ga er maar gewoon vanuit dat het wel moet. Tenzij je huis op een van de gele/rode plekjes staat zul je er 9 van de 10 keer niet onderuit kunnen komen (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen);

https://www.cob.nl/wp-con...ettingskaartNederland.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naxul
WEBGAMING schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:33:
Ik vraag me ook al af wat de buren er van vinden. Als die geen zin hebben in zo'n muurtje, kan je hem op je eigen terrein zetten, maar dan houd je geen tuin meer over.
Of die buren hebben geen zin (of geld) om 6k aan een schutting te betalen.

Het lijkt me belangrijker om dat eerst op orde te krijgen.
Ze hebben geen geld voor zo'n dure tuinafscheiding, als het bedrag niet veel hoger dan 5K zou zijn zou ik het zelf betalen zodat het wel op de erfgrens gebouwd kan worden.
cadsite schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:43:
[...]
Het is inderdaad nieuwbouw, het terrein is afgesloten.
Orion84 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:18:
[...]

We hebben een idee wat we hebben, maar niet exact of iets in die richting. Dit is het antwoord wat ik krijg van de 'wooncoach';
De exacte maatvoering van de tuin is pas te meten na oplevering van jullie woning en we beschikken niet over een plattegrond van de tuinen. Op de situatietekening kun je een circa maat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

In het kadaster ligt imho exact vast wat van jou is... hoop ik toch wel voor jou/jullie...
Pagina: 1