Verdwenen reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

vanaalten schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:09:
Naar aanleiding van GeforceAA in "[iOS13] Ervaringen & Discussie"
Het lijkt er op dat er een stuk of 20 reviews verdwenen zijn. Waar @GeforceAA opmerkt dat de Tweakers review van iOS13 verdwenen lijkt,
Dat mag @arnoudwokke uitleggen waarom die offline is.
heb ik het idee dat er een flink aandeel lijken te missen:

[..]

Ofwel, is er iets verloren gegaan?
Nee.

Je mist een paar aspecten in deze analyze :)

- Door de manier waarop MySQL's replicatie werkt (onze database) en waarop wij dat gebruiken, slaan we effectief steeds een ID over.
De oneven nummers komen daardoor momenteel in de praktijk nauwelijks voor, tenzij we onze 'secondary master'-database tijdelijk gebruiken.
- Elke keer als de redacteuren voor het eerst een reviewartikel opslaan, gaat het ID omhoog. Vaak is die eerste keer opslaan weinig meer dan een titel.
- Het duurt even voor een review klaar is; van deze vrij recente id's is het dus prima mogelijk dat ze al langere tijd in 'bewerking' zijn
- Het is bovendien niet gegarandeerd zo dat ze die review daadwerkelijk afmaken. Geen idee welke redenen er allemaal voor zijn, dat zal vast per artikel verschillen :P

Als je de oneven id's weglaat, blijven er nog maar 3 'missende' over :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:10
@ACM, dank voor de uitleg en ik zal voortaan proberen niet meer zelf het systeem te begrijpen. :)
Wacht ik even af of de review weer terugkomt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:13

arnoudwokke

Redacteur
Ik kan antwoorden op beide aspecten :)

Om te beginnen met verdwenen id's: het gebeurt inderdaad dat we reviews aanmaken die nooit online komen. Mijn oudste verhaal dat nooit online verscheen heeft id 4609, uit het voorjaar van 2016. De werktitel is 'een vaarwel aan Lumia's'. Het is een compleet verhaal dat heeft gewacht op een mooi moment om online te gaan, maar Microsoft heeft de toestellijn eigenlijk zonder grote aankondiging niet meer voortgezet. Soms maken we ook een review aan om met de layout of onderdelen van ons cms te spelen; nieuwe manieren van weergeven van grafieken en dat soort dingen.

Ik heb inmiddels ook in het topic geantwoord waarom de iOS 13-review verdwenen is, maar ik zal het voor de volledigheid hier ook toelichten. Ik was in de veronderstelling dat iPadOS 13 net als iOS 13 GM was - Golden Master, dus geen bèta meer, maar de release candidate. Dat is niet zo: iPadOS komt over twee weken uit en zit nog in bèta 8. Iemand wees me daarop, ongeveer een half uur na publicatie.

Daarmee kan ik niet meer garanderen dat de accutestresultaten van de iPads gaan kloppen met de definitieve release: het is immers nog een bèta. Daarom heb ik hem offline gehaald en gaan we kijken hoe we dit verder gaan doen :)