Schade herstellen of juist niet

Pagina: 1
Acties:

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ha allen,

Ik heb een Renault Clio uit 2014 en omdat deze met 2 kleine kinderen toch aan de kleine kant is wil ik deze eigenlijk inruilen voor een grotere auto. Nu heb ik alleen een deuk aan de achterkant. Niet heel groot, maar toch duidelijk zichtbaar. Het herstellen van deze deuk zou, met spuiten ongeveer € 600 kosten.

Nu vraag ik me af of dit handig is om te doen, ik zit niet heel erg goed in de auto’s en zit ik er mee of dit wel rendabel is of dat het voor de inruilwaarde niet zo heel erg veel uitmaakte. Heeft iemand hier suggesties over?

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je een foto van de deuk?
Kan die er niet zonder spuiten worden uitgedrukt?
De prijs zal wel ongeveer 500 euro lager uitvallen als je 'm zo verkoopt dus het is een twijfelgeval.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:14
Goedkopere plek vinden die het voor minder willen fixen. Het barst van de garages. Waarschijnlijk zit er een betrouwbare tussen die het voor minder kan doen. Dan is je ‘marge’ ook wat groter bij het verkopen.

• Gijsje22
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. @Juup helaas moet er wel gespoten worden ( in een onmogelijke kleur rood). Heb al een aantal garages benaderd en de goedkoopste was € 600. Maar kan idd altijd nog even verder kijken.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:14
Gijsje22 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:14:
Bedankt voor de reacties. @Juup helaas moet er wel gespoten worden ( in een onmogelijke kleur rood). Heb al een aantal garages benaderd en de goedkoopste was € 600. Maar kan idd altijd nog even verder kijken.
Staar je niet blind op Bovag en keurmerk garages.
De gemiddelde Marokkaan, Turk of Pool is doorgaans goedkoper en net zo betrouwbaar als de ‘erkende’ garages.

Verwijderd

Doe het zelf. 2 componentencplamuur van de action erin smeren. Schuren en spuitbusje van de verfboer op kleurcode eroverheen.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Tartarus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:16:
[...]

De gemiddelde Marokkaan, Turk of Pool is doorgaans goedkoper en net zo betrouwbaar als de ‘erkende’ garages.
Hahahahahaha, mijn ochtend is weer goed. Je krijgt daar natuurlijk ook net zoveel garantie als bij een Bovag/keurmerk garage. Dream on.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-11 21:29

Falastine

Think about my signature...

Bij
Gijsje22 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:58:
Ha allen,

Ik heb een Renault Clio uit 2014 en omdat deze met 2 kleine kinderen toch aan de kleine kant is wil ik deze eigenlijk inruilen voor een grotere auto. Nu heb ik alleen een deuk aan de achterkant. Niet heel groot, maar toch duidelijk zichtbaar. Het herstellen van deze deuk zou, met spuiten ongeveer € 600 kosten.

Nu vraag ik me af of dit handig is om te doen, ik zit niet heel erg goed in de auto’s en zit ik er mee of dit wel rendabel is of dat het voor de inruilwaarde niet zo heel erg veel uitmaakte. Heeft iemand hier suggesties over?
Als je gaat inruilen krijg je soiezo altijd veeeeeel minder dat wat hij daadwerkelijk waars is. Misschien een idee of de auto zelf te verkopen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
Slavy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:32:
[...]

Hahahahahaha, mijn ochtend is weer goed. Je krijgt daar natuurlijk ook net zoveel garantie als bij een Bovag/keurmerk garage. Dream on.
Met een 5 jaar oude auto waarbij het om een deuk gaat maakt die garantie niet zo heel veel uit natuurlijk. Als het er netjes uit ziet als je hem ophaalt zal dat voldoende zijn. Het is niet dat de auto er plotseling minder goed van zal rijden.

[removed]

Verwijderd

Offtopic reactie, graag de volgende keer inhoudelijk reageren of helemaal niet.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 18-09-2019 09:06 ]

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:37
kan je niet gewoon bij een willekeurige garage (of de garage waar je de volgende auto wil kopen) vragen wat je voor de Clio krijgt in huidige staat en wat je evt. zou krijgen in "herstelde" staat?

• Gijsje22
  • Niet online
@squashedraven dat zou kunnen, maar ik vraag me af of ik dan een eerlijk antwoord krijg. Was ook meer zodat ik idd een idee krijg hoeveel het nu uitmaakt.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:14
Kijk waarvoor vergelijkbare auto's (leeftijd, km stand, uiterlijk) te koop aangeboden worden via gaspedaal.nl / marktplaats / autoscout / enz, haal daar een €600,- vanaf en kijk of je dit aanvaardbaar vind.
Zet hem particulier te koop en kijk wat je er voor krijgt, je kunt altijd nog nee zeggen als het bedrag je niet bevalt.

Particulier verkopen levert meer op dan inruilen en vaak krijg je net wat meer korting als je zonder inruil een nieuwe(/andere) auto koopt.

[ Voor 9% gewijzigd door Rensjuh op 18-09-2019 08:42 ]

PV Output

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 07:57
Gijsje22 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:39:
@squashedraven dat zou kunnen, maar ik vraag me af of ik dan een eerlijk antwoord krijg. Was ook meer zodat ik idd een idee krijg hoeveel het nu uitmaakt.
Als ze er 1000 euro minder voor geven zeg je "prima laat ik hem repareren en pak ik dat hogere bedrag", weet je meteen wat je aan de verkoper hebt ;)

Memento mori

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

Yucon

*broem*

Zo'n handelaar die hem inruilt zal het goedkoper kunnen laten doen dan jij. Maar bereid je er wel op voor dat je die deuk stevig in het eerste bod terugziet, dus het zal wel wat gehandel worden.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:19
Je moet het laten repareren omdat je het lelijk vind of omdat het gevaarlijk is. Financieel zal je er nooit beter van worden.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ha allen,

Kijk eerst eens voor welke prijs een vergelijkbare auto op bijv. autotrader staat. Dan heb je een beetje idee van de handelswaarde. Er staan honderden Clio's uit 2014 daar, dus een vergelijkbare auto met en zonder schade moet wel te vinden zijn. Dan heb je in ieder geval een idee van verschil in waarde.

Haal daar minimaal 25% vanaf en je hebt een idee van de inruilwaarde in beide gevallen en dus ook hoeveel marge je hebt bij het laten repareren.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Als je snel wilt weten wat je auto ongeveer waard is zonder die deuk dan maak je een paar foto's van je auto. Zet je hem op ikwilvanmijnautoaf.nl (of iets soortgelijks) en plaatst hem zonder dat de schade zichtbaar is. Dan heb je een beetje een idee wat een handelaar voor je auto zal geven.

Maar over het algemeen is reparatie die je zelf betaald (dus geen verzekeringswerk want dat is nog vele malen duurder) niet rendabel ten opzichte van de meerwaarde. Tenzij je het via 'een mannetje' voor een super lage prijs kunt laten doen.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 21:13
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb zelf goede ervaringen met een bedrijfje in Sprang-Capelle. Het is een beetje een vreemd bedrijf en je kunt er alleen contant betalen, maar hij is wel spotgoedkoop.

Autospuiterij.eu (en nee, ik heb geen connectie met hun)

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-11 13:43
Ha allen,

Zoek ook eens een uitdeuker zonder spuiten op en laat het daar beoordelen. Ik weet niet waar je woont, maar in Friesland heb ik wat dat betreft een soort Goeroe gevonden. Waar de dealer me rond de 600 wilde laten betalen was ik nu voor 150 klaar. Spuiten was helemaal niet nodig, en de deuk (in een vouw van de deur) is compleet verdwenen.

• Xalephsis
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-05 15:40
Slavy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 06:32:
[...]

Want die krijg je wel bij de 'erkende' BOVAG garages bedoel je? :+

En ik denk zeker dat het goedkoper kan, gewoon even verder rond kijken, succes!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Xalephsis schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:30:
[...]

Want die krijg je wel bij de 'erkende' BOVAG garages bedoel je? :+

En ik denk zeker dat het goedkoper kan, gewoon even verder rond kijken, succes!
Laat een klant zijn of haar auto repareren bij een BOVAG-autobedrijf? Dan hebben ze recht op zes maanden reparatie- en onderhoudsgarantie.

https://mijn.bovag.nl/dos...op-reparatie-en-onderhoud

I rest my case.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• redwing
Slavy schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:32:
[...]

Laat een klant zijn of haar auto repareren bij een BOVAG-autobedrijf? Dan hebben ze recht op zes maanden reparatie- en onderhoudsgarantie.

https://mijn.bovag.nl/dos...op-reparatie-en-onderhoud

I rest my case.
Ja, want die garantie heb je ook echt nodig bij het repareren van een deuk. Of denk je dat die deuk na een paar weken plotseling weer terug komt :+

[removed]

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 09:44
redwing schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:41:
[...]

Ja, want die garantie heb je ook echt nodig bij het repareren van een deuk. Of denk je dat die deuk na een paar weken plotseling weer terug komt :+
Onze auto is vorig jaar uitgedeukt en gespoten bij een Bovag schadehersteller. (We hebben een lastige beige parelmoer kleur) Het zag er niet uit, het leek net of er een witte deur van de sloperij in gezet was.

Ben teruggegaan en heb verteld dat het geen gezicht was. Daar was hij het ook mee eens en heeft de auto overnieuw gespoten en toen was het wel netjes.

Dat is dus ook garantie.

• redwing
Udrene schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
[...]
Onze auto is vorig jaar uitgedeukt en gespoten bij een Bovag schadehersteller. (We hebben een lastige beige parelmoer kleur) Het zag er niet uit, het leek net of er een witte deur van de sloperij in gezet was.

Ben teruggegaan en heb verteld dat het geen gezicht was. Daar was hij het ook mee eens en heeft de auto overnieuw gespoten en toen was het wel netjes.

Dat is dus ook garantie.
Maar dat zie je toch als je hem ophaalt en dan vertel je ze gelijk dat ze het beter moeten doen? Daar heb ik geen garantie voor nodig hoor :) daarnaast gezien de 600 euro aan kosten zal het om normaal spuiten gaan en zal ie dus niet zo'n aparte kleur hebben.

[removed]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Tartarus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:16:
[...]

Zullen we het bij serieus goed advies laten? Niet dat ze allemaal slecht zijn, maar ik ken er genoeg waar ik zelfs al zou ik geld toekrijgen mijn auto niet naartoe breng. En diegene die prima werken verrichten ga je naartoe met je wat oudere bakkie... niet met een van net 5 jaar oud, dat wil je gewoon goed gedaan hebben met garantie.

@Gijsje22 Tja, €600,- voor het uitdeuken en overspuiten van een achterklep in, volgens TS, een lastige/bijzondere kleur is geen vreemde prijs.

Of het loont dit al te laten doen is heel erg afhankelijk van de garage/dealer waar je de auto gaat inruilen én waarvoor je het gaat inruilen... koop je een auto waar voor de garage redelijk wat marge op zit zullen ze ook niet zo moeilijk doen om de prijs van de auto met deuk. Daarvoor zal je in gesprek moeten gaan en gewoon voorleggen aan de verkoper en dan kan je de balans opmaken.

[ Voor 30% gewijzigd door MicGlou op 18-09-2019 11:24 ]

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-11 09:44
redwing schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:14:
[...]

Maar dat zie je toch als je hem ophaalt en dan vertel je ze gelijk dat ze het beter moeten doen? Daar heb ik geen garantie voor nodig hoor :) daarnaast gezien de 600 euro aan kosten zal het om normaal spuiten gaan en zal ie dus niet zo'n aparte kleur hebben.
Mijn vrouw had hem opgehaald 😉

TS heeft het in zijn 2e post over een “onmogelijke rode kleur”. Zonder garantievoorwaarden mag jij proberen of die Turk, Marokkaan, Pool of whatever, bij slecht geleverd werk, de auto nog een keer overspuit.

Edit: typo

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:25
redwing schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:14:
[...]

Ik heb vorig jaar een grapje met een (BOVAG aangesloten) schadehersteller gehad. Auto is uiteindelijk 5 keer terug gegaan voor het ergens op leek....

Aparte kleuren bestaan niet, alles wordt tegenwoordig gewoon op code gemengd. Het enige wat lastig is met spuiten is metallic lak, dat vereist een andere aanpak dan standaard lak.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• redwing
Drardollan schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:37:
[...]

Ik heb vorig jaar een grapje met een (BOVAG aangesloten) schadehersteller gehad. Auto is uiteindelijk 5 keer terug gegaan voor het ergens op leek....
Ik zeg ook niet dat spuiten altijd in 1 keer goed gaat, maar wel dat dat iets is dat je kunt checken bij ophalen. Een deuk die goed weggewerkt is als je hem ophaalt zal niet later plotseling alsnog problemen geven (zeker niet binnen een paar maanden). Met een deuk kun je dus als kostenbesparing best naar een niet BOVAG garage gaan. Iets wat ik met echt technische zaken toch wat minder snel zou doen.
Aparte kleuren bestaan niet, alles wordt tegenwoordig gewoon op code gemengd. Het enige wat lastig is met spuiten is metallic lak, dat vereist een andere aanpak dan standaard lak.
Inderdaad, ze hebben een apparaatje die de kleur meet en daarna wordt het automatisch gemengd. Voordeel hiervan is dat ze zelfs bij een auto waarvan de lak verkleurd is alsnog een plek in bijpassende kleur kunnen spuiten.

[removed]

• Gijsje22
  • Niet online
En laat het nu net een lastige metallic lak zijn. Maar superbedankt voor alles tips! Ik ga er mee aan de slag, Zitten goede suggesties tussen.

Wat mij betreft mag het topic gesloten worden.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:25
redwing schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:00:
[...]

Ik zeg ook niet dat spuiten altijd in 1 keer goed gaat, maar wel dat dat iets is dat je kunt checken bij ophalen. Een deuk die goed weggewerkt is als je hem ophaalt zal niet later plotseling alsnog problemen geven (zeker niet binnen een paar maanden). Met een deuk kun je dus als kostenbesparing best naar een niet BOVAG garage gaan. Iets wat ik met echt technische zaken toch wat minder snel zou doen.
Alle keren dat hij terugging kwam ik er helaas pas later achter. Denk aan tussen de 1 en 24 uur. Het ging van verfspatten op de ramen tot beschadigde ramen tot verkeerde kleuren deurstijl stickers.

Het spuiten was eigenlijk het enige wat WEL goed was gedaan :')

Gijsje22 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:30:
En laat het nu net een lastige metallic lak zijn.
Ik noemde het lastig, maar misschien overdreef ik wel als ik nu teruglees. Het vereist een wat andere aanpak, meer lagen en meer uitwaaien. Hooguit wat meer werk dus, het is niet moeilijk verder.

Het is wel duurder daardoor, meer arbeid + meer lagen + meer droogtijd kost simpelweg meer geld.

Het is mij niet duidelijk waar de deuk zit, maar als het de achterklep is dan kan je misschien een vervangende fixen op ene sloop en deze erin knutselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 18-09-2019 12:39 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-11 11:06
redwing schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:41:
[...]

De deuk zal niet terug komen, maar als de lak er 2 maanden later afbladdert, heb je toch een probleem.

@Verwijderd Goeie manier om die auto nog minder waard te laten worden. Liever een deuk, als een slecht herstelde schade. Helemaal op een auto uit 2014.
Een slecht herstelde schade is veel meer werk om op te lossen.

• redwing
WEBGAMING schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:42:
[...]
De deuk zal niet terug komen, maar als de lak er 2 maanden later afbladderd, heb je toch een probleem.
Dan is ie toch al verkocht ;)
Daarnaast is de kans dat dat gebeurt net zo groot met een Bovag garage. En er zijn ook genoeg BOVAG garages waarbij het een hoop moeite kost om iets opgelost te krijgen. Ik zou me daar voor zoiets als een deuk dan ook niet al te blind op staren.

Sowieso loont het nog wel eens om gewoon bij een schade reparatie bedrijf binnen te lopen en duidelijk laten weten dat je het netjes gerepareerd wil hebben maar dat het geen verzekeringskwestie is. Vaak hebben ze wel een optie die de helft van het geld kost maar bijna net zo goed is (b.v. uitwaaieren ipv het hele gedeelte opnieuw te spuiten)
@Verwijderd Goeie manier om die auto nog minder waard te laten worden. Liever een deuk, als een slecht herstelde schade. Helemaal op een auto uit 2014.
Een slecht herstelde schade is veel meer werk om op te lossen.
Zelf doen als je er geen ervaring mee hebt zou ik ook afraden, dan maak je het waarschijnlijk alleen maar erger.

[removed]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Drardollan schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:37:
[...]

Fabrieks af bestaan in die zin geen 'aparte kleuren'... maar het type lak en of het met een flake of metallic is etc is wel heel erg bepalend voor de prijs. Oftewel als jij een auto hebt met een speciale lak dan zal het spuiten flink duurder uitvallen dan gewoon een standaard glanzend lakje zonder flake of metallic.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-11 11:06
@redwing Haha ja daar dacht ik ook aan, maar toch. ;)

En in dit voorbeeld was het dus juist geen Bovag garage. Ik heb ook geen hoge pet op van de Bovag, maar het zegt over het algemeen wel dat ze kwaliteit leveren. Helemaal als je de aller goedkoopste schadehersteller uit zoekt, kan je daar niet zomaar van uit gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 18-09-2019 13:04 ]

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 16:53
Een auto die enkele jaren oud is, ga je dat dan niet zien als je deze laat spuiten? Ik denk het wel, om het goed te doen moet de wagen volledig gepolierd worden?

• redwing
blubbers schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:36:
Een auto die enkele jaren oud is, ga je dat dan niet zien als je deze laat spuiten? Ik denk het wel, om het goed te doen moet de wagen volledig gepolierd worden?
Nee hoor, ze meten de kleur en zolang ze een heel vlak spuiten met goed uitwaaieren zie je daar helemaal niets van. Dat is nu net het grote voordeel van de kleur echt meten, je krijgt dan altijd de kleur die de auto nu heeft (inclusief evt. verkleuring)

[removed]

Pagina: 1