Windows 10 pro (1903) installatie Windows Service

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Hoi,
Ik heb een Windows Service gebouwd, maar als ik deze wil installeren op Windows 10 Pro (1903) krijg ik tegenwoordig een invoerveld om een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. (Nieuw sinds 1903)?

Op een Windows Server werkt de Windows Service wel gewoon, daar heb ik ook een gebruikersnaam.

Nu draai ik die Windows Service het liefste onder Local System (het immers maar testen etc)
Maar onder een gebruiker mag die service ook draaien.

Echter het lukt mij niet om een geschikte User aan te maken binnen Windows 10 Pro (geen domein of netwerk) die acceptabel is voor de Windows Service installatie.

Installatie doe ik met het volgende commando als Admin:
code:
1
"C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\InstallUtil.exe" "D:\Development\Project\bin\Release\MyService.exe"

Ik heb al geprobeerd om users aan te maken.
Computerbeheer | Lokale gebruikers en groepen
En toevoegen aan de Administators groep.

Maar helaas wil dat ook niet werken.

Ik mis ergens een instellingen en het is nieuw gedrag dus Google heeft vooral oude antwoorden die geen oplossing bieden.

http://www.labee.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
[quote]labee schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:49:
Hoi,
Ik heb een Windows Service gebouwd, maar als ik deze wil installeren op Windows 10 Pro (1903) krijg ik tegenwoordig een invoerveld om een gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. (Nieuw sinds 1903)?
Dat staat standaard niet aan in Windows 10 Pro 1903.

Hiermee kan je het uitzetten.

https://winaero.com/blog/...tandard-users-windows-10/

Op een Windows Server werkt de Windows Service wel gewoon, daar heb ik ook een gebruikersnaam.
Nu draai ik die Windows Service het liefste onder Local System (het immers maar testen etc)
Maar onder een gebruiker mag die service ook draaien.
Onder een standaard gebruiker is het beste denk ik.
Echter het lukt mij niet om een geschikte User aan te maken binnen Windows 10 Pro (geen domein of netwerk) die acceptabel is voor de Windows Service installatie.
Want? Waar moet hij aan voldoen?
En weet je wel zeker dat hij niet aan domein hangt?
Installatie doe ik met het volgende commando als Admin:
code:
1
"C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\InstallUtil.exe" "D:\Development\Project\bin\Release\MyService.exe"

Ik heb al geprobeerd om users aan te maken.
Computerbeheer | Lokale gebruikers en groepen
En toevoegen aan de Administators groep.

Maar helaas wil dat ook niet werken.

Ik mis ergens een instellingen en het is nieuw gedrag dus Google heeft vooral oude antwoorden die geen oplossing bieden.
Misschien een nieuwe installatie van Windows 10 het beste.