Toon posts:

Schade door Appie busje bewijzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Gisteravond kwamen wij erachter dat onze spiegel eraf gereden was. 300 euro schade en auto doorgereden. Gezien de mooie appie-blauwe kleur, de hoogte van schade (groot voertuig) en locatie (voertuig reed ruim op fietspad), kan haast niet anders dan AH busje geweest zijn die hier ergens moest zijn. Ik zie tenminste geen alternatief met die precieze kleur lak en ze rijden hier de hele dag. Maar geen getuige...

Maar is dit alsnog te bewijzen? Kan je lak laten matchen (zit voldoende op spiegel) en is dat voldoende? Ze schieten meteen in de 'er zijn meer blauwe auto's, dus het bewijst niets' modus, wat mij gezien unieke kleur niet helemaal correct lijkt. Iemand ervaring met een dergelijk probleem?

Begreep van buren dat ze met een ander incident een tijdje geleden (waarbij hun geparkeerde auto geraakt was door Appie busje) zelfs met getuige en kenteken door Appie weggewimpeld werden (auto reed zogenaamd ergens anders), dus klinkt niet als echt vriendelijke partij in deze.

Tips zijn welkom,

Kees

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2019 20:03 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-09-2019 11:03)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wie eist, bewijst. Kun je niet, dus bij voorbaat verloren als particulier. En als je er als particulier een zaak van wilt maken tegen de appie kost je dat ook een veelvoud van die 300 euro, dus dat doe je niet.
Dus is iets dergelijks aan je verzekering. Maar die wagen zich er ook niet aan, want de schade is slechts 300 euro. En ook voor hen geldt dat verhaal halen meer kost dan het oplevert, en dus keren ze dan gewoon uit in natura - jij laat repareren, en de rekening gaat naar hun.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

"Begreep van buren dat ze zelfs met getuige en kenteken door Appie weggewimpeld werden"

Bedoel je hiermee dat de buren het appie-busje hebben gezien toen ze tegen je auto reden? Of was het een ander incident?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Pardon, dat was een ander incident een tijdje geleden. Zal aanpassen.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23

Barrycade

Through the...

Zonder getuigen sta je met lege handen (en een kapotte spiegel).

Verwijderd

Nope, laat het gaan.

Zero kans, verspilling van je tijd.

Acties:
  • Beste antwoord

• The Eagle

The Eagle

Wie eist, bewijst. Kun je niet, dus bij voorbaat verloren als particulier. En als je er als particulier een zaak van wilt maken tegen de appie kost je dat ook een veelvoud van die 300 euro, dus dat doe je niet.
Dus is iets dergelijks aan je verzekering. Maar die wagen zich er ook niet aan, want de schade is slechts 300 euro. En ook voor hen geldt dat verhaal halen meer kost dan het oplevert, en dus keren ze dan gewoon uit in natura - jij laat repareren, en de rekening gaat naar hun.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Alleen jammer dat van die 300e schade 250e eigen risico is. Dat is toch een duur grAppie dus. Maarja, dan zal ik er geen hoop op zetten dat ik kan bewijzen dat appie gedaan heeft met kleur match o.i.d.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:13

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Is het waarborgfonds geen optie?

We've got that ring of confidence

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zelfs als je zou kunnen bewijzen dat het hun blauw is én dat er geen andere busjes met dat blauw rondrijden, hebben hun voertuigen mogelijk nog verschillende eigenaars (rechtspersonen), dus dan sta je alsnog nergens.

Voor €300 waarvan €250 eigen risico is, zou ik sowieso de verzekeringsmaatschappij niet aanspreken, de volgende keer dat je een nieuwe verzekering nodig hebt (nieuwe auto bijvoorbeeld) moet je opgeven hoeveel schadegevallen je de afgelopen paar jaar gehad hebt en betaal je een veelvoud daarvan zelf (mijn verzekeringsmakelaar heeft me voorgerekend dat zelfs voor €900 schade met plan om binnen 3 jaar nieuwe auto te kopen ik dat beter niet deed).

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik even moeten checken. Dacht dat daar ook soort eigen risico bijzat, maar zal zeker inlezen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:36:
[...]

Zal ik even moeten checken. Dacht dat daar ook soort eigen risico bijzat, maar zal zeker inlezen.
Daar heb je ook 1 of 2 onafhankelijke getuigen voor nodig volgens mij :)

Zo scherp als een voetbal!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:53
Bel albert.nl even, wellicht dat die je gewoon willen helpen,

Zij kunnen natuurlijk zien welke auto daar is geweest en of er schade op zit

Verwijderd

Topicstarter
wd200 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:18:
Bel albert.nl even, wellicht dat die je gewoon willen helpen,

Zij kunnen natuurlijk zien welke auto daar is geweest en of er schade op zit
Dat viel me dus vies tegen toen ik vanochtend probeerde. Op Whastapp (waar ze 5min wachttijd claimen), heb ik 2,5 uur moeten wachten (zonder overdrijven) en toen werd me medegedeeld dat het een overhaaste conclusie was om te zeggen dat Appie wagen zou zijn a.d.h.v. kleur. En dat zelfs als voertuig in de buurt was geweest (was ze niet konden of wilden? checken), dit nog steeds niet bewijs was dat ze het gedaan hadden.

Kreeg het gevoel dat ze 2 uur gezocht hebben naar hun jurist voordat ze antwoord gaven... Wel document gekregen om schade te claimen, maar die draait ook weer om getuigen. Mogelijk snellere reactie op Twitter, als ze dadelijk weer in de juristen-modus springen. Zo veel is die 300e niet voor hun zou je denken :/

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:44
Je kan sowieso aangifte doen bij de politie dat er iemand is doorgereden bij een ongeval. Als je geluk hebt gaat er een ijverige diender mee aan de slag, en bijvoorbeeld even langs de lokale appie. Wellicht maakt dat dan indruk.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-11 20:20
Kan ook een coolblue bus zijn geweest natuurlijk :P

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:42:
[...]

Dat viel me dus vies tegen toen ik vanochtend probeerde. Op Whastapp (waar ze 5min wachttijd claimen), heb ik 2,5 uur moeten wachten (zonder overdrijven) en toen werd me medegedeeld dat het een overhaaste conclusie was om te zeggen dat Appie wagen zou zijn a.d.h.v. kleur. En dat zelfs als voertuig in de buurt was geweest (was ze niet konden of wilden? checken), dit nog steeds niet bewijs was dat ze het gedaan hadden.

Kreeg het gevoel dat ze 2 uur gezocht hebben naar hun jurist voordat ze antwoord gaven... Wel document gekregen om schade te claimen, maar die draait ook weer om getuigen. Mogelijk snellere reactie op Twitter, als ze dadelijk weer in de juristen-modus springen. Zo veel is die 300e niet voor hun zou je denken :/
Waarom doe je zo naïef?

Dus jij hebt geen getuigen, dus ik weet zeker dat jij met je auto tegen mijn auto heb gezeten. Je spiegel ligt er zelfs af. Dus wil je even 300 euro over maken? Is toch niet zo veel geld voor je toch?

Verwijderd

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:50:
[...]

Waarom doe je zo naïef?

Dus jij hebt geen getuigen, dus ik weet zeker dat jij met je auto tegen mijn auto heb gezeten. Je spiegel ligt er zelfs af. Dus wil je even 300 euro over maken? Is toch niet zo veel geld voor je toch?
Ze hebben een unieke kleur (marketing kost wat) die overigens heel anders is die van CoolBlue. Dat lijkt me iets waard als bewijs. Is niet een willekeurige blauw. Naief misschien, maar als hun lak op mijn auto zit, is er geen alternatief dat ik kan bedenken dan dat door auto van hun gedaan is. Of je mag er een geven natuurlijk. Als ze hier in straat al bij 2 huizen op rij schade veroorzaken en ontkennen, lijkt me niet echt sterke marketing. Zou denken dat ze dat op vriendelijker manier op zouden kunnen lossen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45

Yucon

*broem*

Wat heeft dit met het fietspad te maken :?

Verwijderd

Topicstarter
iRobert schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:49:
Kan ook een coolblue bus zijn geweest natuurlijk :P
Heb met Ipad de verschillende blauwen ernaast gehouden vanmiddag, en is toch echt appie :)
Kan nog geen foto toevoegen, anders kon ik laten zien. Maar daar zou ik expert voor kunnen vragen.
Alleen expert-vergelijking gaat dus ook niets uitmaken waarschijnlijk. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik snap dat het zuur is, maar denk dat je niet veel verder gaat komen.

Maar als jullie straatje zo smal is dat een bestelbus al schade rijdt zou ik hopen dat er geen brand in de straat uitbreekt.

Dus zou eens de brandweer/gemeente inschakelen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:00:
Wat heeft dit met het fietspad te maken :?
De enige auto's die op fietspad rijden/stoppen hier, zijn bestelbusjes die iets moeten afleveren, of auto's die moeten inparkeren. Je rijdt als doorgaande auto niet zomaar >1m teveel naar rechts lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:01:
Ik snap dat het zuur is, maar denk dat je niet veel verder gaat komen.

Maar als jullie straatje zo smal is dat een bestelbus al schade rijdt zou ik hopen dat er geen brand in de straat uitbreekt.

Dus zou eens de brandweer/gemeente inschakelen dan.
Nee, prima. Druk maak ik me er niet meer om. Was vanochtend met hun 2,5 uur wachttijd en daarna afpoeieren wel anders. Maar straat is dus helemaal niet smal (2 baans + 2 fietspaden). Maar moet auto zijn geweest die iets af moest leveren en daarvoor dichbij geparkeerde auto's is gaan rijden/stoppen waarschijnlijk. Vandaar dat Appie nog verder verdacht is. Ze staan hier meerdere keren per dag in de straat.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:00:
[...]

Heb met Ipad de verschillende blauwen ernaast gehouden vanmiddag, en is toch echt appie :)
Kan nog geen foto toevoegen, anders kon ik laten zien. Maar daar zou ik expert voor kunnen vragen.
Alleen expert-vergelijking gaat dus ook niets uitmaken waarschijnlijk. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.
RAL5015 Coolblue vs RAL5012 Appie

Succes met de kleur aantonen. Zonder getuigen/beelden ga je nergens iets bereiken.

Misschien was het:
Gamma
Bakker Tommie
Fitshop
Fietsenwinkel.nl

[ Voor 26% gewijzigd door Rub147 op 17-09-2019 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rub147 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:06:
[...]

RAL5015 Coolblue vs RAL5012 Appie

Succes met de kleur aantonen. Zonder getuigen/beelden ga je nergens iets bereiken.
Had vandaag geloof ik wel stuk donkere voor CoolBlue, maar neem aan dat ze naast elkaar wel redelijk schelen (en zitten goede schilfers op spiegel). CoolBlue zie ik bijna nooit overigens, maar dat bewijst ook niets. Niets bewijst iets zonder getuigen, en zelfs met getuigen is het dus niet altijd voldoende voor Appie :| .

Vandaar trouwens dat ze matchende kleuren nemen, kunnen ze elkaar de schuld geven ;) .

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:38

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Een leuk berichtje op Facebook schrijven naar Appi? Met foto erbij enzo. Misschien willen ze onder druk van sociaal media wel iets doen? Maar verder vrij kansloos.

Usenet handleidingen

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:45

3DDude

I void warranty's

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:51:
Hallo iedereen,

Gisteravond kwamen wij erachter dat onze spiegel eraf gereden was. 300 euro schade en auto doorgereden. Gezien de mooie appie-blauwe kleur, de hoogte van schade (groot voertuig) en locatie (voertuig reed ruim op fietspad), kan haast niet anders dan AH busje geweest zijn die hier ergens moest zijn. Ik zie tenminste geen alternatief met die precieze kleur lak en ze rijden hier de hele dag. Maar geen getuige...

Maar is dit alsnog te bewijzen? Kan je lak laten matchen (zit voldoende op spiegel) en is dat voldoende? Ze schieten meteen in de 'er zijn meer blauwe auto's, dus het bewijst niets' modus, wat mij gezien unieke kleur niet helemaal correct lijkt. Iemand ervaring met een dergelijk probleem?

Begreep van buren dat ze met een ander incident een tijdje geleden (waarbij hun geparkeerde auto geraakt was door Appie busje) zelfs met getuige en kenteken door Appie weggewimpeld werden (auto reed zogenaamd ergens anders), dus klinkt niet als echt vriendelijke partij in deze.

Tips zijn welkom,

Kees
Hier ben je gauw klaar mee, zeker zonder bewijs. Ik leg u hieronder uit waarom:

Maat van mij parkeert voor zijn huis, postbezorger heeft zijn auto geraakt (langs de gehele zijkant schade).

Hij heeft het op CAMERA. Hij heeft de beelden aan de verzekering aangeleverd.
Die heeft gevraagd aan [insert naam] de postbode, was jij dat? (bus ondertussen vol met krassen) [insert-naam] zegt nee was ik niet.
Omdat hij de openbare weg filmde kunnen de camera beelden niet als bewijs worden gebruikt.

Das pecht u kunt niets verhalen en gaat terug naar af: Welkom in nederland waar de privacy van de postbode die vol je auto raakt (en je hebt m op camera) zwaarder weegt dan keihard bewijs aanleveren. Postbode zegt dat die het niet was en daarmee was het verhaal klaar :'(

Be nice, You Assholes :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is mijn laatste hoop. Nog 1 bericht en dan zien we waar we eindigen. Kan helemaal niets bewijzen, maar als je mijn straat kent en de kleur vergelijkt, is het toch wel een 99% zekerheid dat busje van hun was.
Ze hebben speciaal formulier voor schade door hun busjes (zie https://www.ah.nl/klantenservice/vraag/kA00Y000000Mtt8SAC ).

Begrijp dat de bezorgservice haast hebben en niet voor een kleine spiegel hun schema om willen gooien, maar ik wacht met liefde op mijn volgende bestelling (misschien een andere service, hoewel ik nog hoop AH kratjes in moet leveren :)), als ik dan niet deze tijd had moeten investeren om alles uit te zoeken - en alsnog 300e moet betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2019 04:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:18:
[...]
Das pecht u kunt niets verhalen en gaat terug naar af: Welkom in nederland waar de privacy van de postbode die vol je auto raakt (en je hebt m op camera) zwaarder weegt dan keihard bewijs aanleveren. Postbode zegt dat die het niet was en daarmee was het verhaal klaar :'(
Dat is wel bizar dat het zo gaat ondanks alle bewijs. Dat camerabeelden niet gebruikt mogen worden als uiteindelijk bewijs is vrij bekend, maar je zou denken dat rest van bewijs (krassen) nog voldoende zou zijn.

• Yucon

Yucon

*broem*

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:00:
[...]

Ook zonder officiele expert valt het wel wat beter te bepalen. Als je naar een schadeherstelbedrijf gaat kunnen ze de kleur voor je scannen. Vaak doen ze dat in zo'n geval zelfs gewoon als service.

Als je daar een papiertje van hebt dan heb je al een stuk beter verhaal.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Maat van mij parkeert voor zijn huis, postbezorger heeft zijn auto geraakt (langs de gehele zijkant schade).

Die heeft gevraagd aan [insert naam] de postbode, was jij dat? (bus ondertussen vol met krassen) [insert-naam] zegt nee was ik niet.
Omdat hij de openbare weg filmde kunnen de camera beelden niet als bewijs worden gebruikt.

Broodje aap, zie bv. hier.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:26:
Krijg uit vraag 7 haast idee dat ze wel vaker wegrijden zonder iets te melden...
Is wel heel kort door de bocht voor deze aanname. Maar aan de hand van datum + kenteken kan men sneller zien wie er in het busje gereden heeft, dus geen onlogische vraag en ik zou zeker niet aannemen dat die vraag er staat 'omdat men vast vaker wegrijdt na een botsing/ongeluk', dat is namelijk strafbaar.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:45

3DDude

I void warranty's

Niks broodje aap aan, regel jij dat met de verzekering van die maat even dan?

Be nice, You Assholes :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

3DDude schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:36:
Als je de link bekijkt, zie je ook andere linkjes die meer vertellen. Vooralsnog kom ik niet heel veel verder dan dat je bent afgewimpeld. GlowMouse weet echt wel wat hij zegt, dus die linkjes zou ik zeker even bekijken / doornemen, in plaats van gelijk met een reactie als deze te komen. ;)

Enige wat ik mij daarbij wel afvraag @GlowMouse; de uitspraken waar je naar linkt in de genoemde reactie zijn van voor de AVG / GDPR, werpt dat geen ander licht op de uitspraken als ze anno 2019 gedaan zouden worden? Zou dat anno 2019 dus nog wel bruikbaar zijn, als je het tot een zaak zou laten komen?

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2019 00:45 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:47
Yucon schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:53:
[...]

Ook zonder officiele expert valt het wel wat beter te bepalen. Als je naar een schadeherstelbedrijf gaat kunnen ze de kleur voor je scannen. Vaak doen ze dat in zo'n geval zelfs gewoon als service.

Als je daar een papiertje van hebt dan heb je al een stuk beter verhaal.
En zelfs dan. Je hebt de kleur, heb je dan bewijs dat het de appie was? Juridisch heb je 0,0 bewijs.

• GlowMouse
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:40:
[...]
Enige wat ik mij daarbij wel afvraag @GlowMouse; de uitspraken waar je naar linkt in de genoemde reactie zijn van voor de AVG / GDPR, werpt dat geen ander licht op de uitspraken als ze anno 2019 gedaan zouden worden? Zou dat anno 2019 dus nog wel bruikbaar zijn, als je het tot een zaak zou laten komen?
De AVG verandert eigenlijk niets aan wat je mag doen, maar geeft wel aan dat je zaken beter moet documenteren en dat je forse boetes kunt krijgen als je iets doet wat niet mag.
3DDude schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:36:
[...]

Je kunt toch gewoon zelf met die beelden naar de verzekering of naar de wederpartij? Geloof er niets van dat ze die beelden wegwuiven vanwege de privacy.

Verwijderd

[...]

Hier ben je gauw klaar mee, zeker zonder bewijs. Ik leg u hieronder uit waarom:

Onzin heb 5 jaar tijdens studententijd bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. Als jij een schadeformulier invuld en jij stelt de tegenpartij verantwoordelijk. En die hoeven het formulier niet eens mee in te vullen. Dan dient jouw maatschappij dit op te pakken met de maatschappij van de tegenpartij. Niemand gaat aan een specifieke chauffeur vragen of hij/zij het was. Dat is irrelevant voor de schade afhandeling. Het is aantoonbaar dat een kenteken schade heeft gereden. Dan dient de maatschappij van de tegenpartij zijn client te contacteren waarom diegene geen schadeformulier heeft ingevuld. Dit is namelijk een delict en ook hij of zij kan eenzijdig dit formulier invullen.

Ik denk in jouw voorbeeld dat de persoon zelf is gaan uitzoeken bij postnl wie er verantwoordelijk was. Dat moet je allemaal niet willen. Jij betaald je maatschappii voor dit werk, dus niet zelf doen.

• Yucon

Yucon

*broem*

Khayma schreef op woensdag 18 september 2019 @ 00:44:
[...]

En zelfs dan. Je hebt de kleur, heb je dan bewijs dat het de appie was? Juridisch heb je 0,0 bewijs.
Juridisch niet, maar dat claim ik ook niet. Het is wel een vrij aparte kleur en het maakt de discussie met appie mogelijk wat makkelijker. Ze zullen niet staan te trappelen om elk denkbaar blauwachtig krasje te vergoeden omdat ze dat wel heel kwetsbaar maakt. Maar als je ze er op een redelijke manier van kunt overtuigen dat het echt hun kleur blauw is geven ze waarschijnlijk veel makkelijker toe.

Zo'n bedrijf doet niet moeilijk over het betalen van werkelijke schade. Ze doen hooguit moeilijk zolang ze het idee hebben dat er waarschijnlijk onterecht naar ze gewezen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Yucon schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:08:
[...]

Juridisch niet, maar dat claim ik ook niet. Het is wel een vrij aparte kleur en het maakt de discussie met appie mogelijk wat makkelijker. Ze zullen niet staan te trappelen om elk denkbaar blauwachtig krasje te vergoeden omdat ze dat wel heel kwetsbaar maakt. Maar als je ze er op een redelijke manier van kunt overtuigen dat het echt hun kleur blauw is geven ze waarschijnlijk veel makkelijker toe.

Zo'n bedrijf doet niet moeilijk over het betalen van werkelijke schade. Ze doen hooguit moeilijk zolang ze het idee hebben dat er waarschijnlijk onterecht naar ze gewezen wordt.
Ik zal het vanmiddag bij schade-bedrijf laten checken. Blijft natuurlijk geen vlak-dekkende kleur die achtergebleven is, dus ben benieuwd wat ze ermee kunnen. Heb vanochtend bij rondje hardlopen goed gekeken naar andere auto's die een dergelijke kleur op een hoogte hebben die deze schade kan veroorzaken, en zag alleen dat de ANWB lesauto's een vergelijkbare kleur op hun zijspiegels hebben :P .

Toch heb ik daar niet dezelfde verwachting bij, maar dat is natuurlijk ook allemaal niet goed. Ben dus benieuwd hoe gedetailleerd een schade-expert de kleur kan herleiden, en hoe verschillend dit zou zijn tussen mogelijke schuldige. Is maar 1 gegadigde die ik elke dag een paar keer op zo'n plek in onze straat zie, maar dat is niet voldoende. Juridisch allemaal geen bewijs, maar social-media waardig misschien wel.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:14
Neem ook even contact op met je verzekering of je na deze claim meer gaat betalen.
Aangezien je toch al €250,- eigen risico hebt kun je die overige €50,- waarschijnlijk ook beter zelf betalen.
Uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper omdat je premie niet omhoog gaat.

PV Output

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:26:
Nee, dat is mijn laatste hoop. Nog 1 bericht en dan zien we waar we eindigen. Kan helemaal niets bewijzen, maar als je mijn straat kent en de kleur vergelijkt, is het toch wel een 99% zekerheid dat busje van hun was.
Ze hebben speciaal formulier voor schade door hun busjes (zie https://www.ah.nl/klantenservice/vraag/kA00Y000000Mtt8SAC ).

Begrijp dat de bezorgservice haast hebben en niet voor een kleine spiegel hun schema om willen gooien, maar ik wacht met liefde op mijn volgende bestelling (misschien een andere service, hoewel ik nog hoop AH kratjes in moet leveren :)), als ik dan niet deze tijd had moeten investeren om alles uit te zoeken - en alsnog 300e moet betalen.
Ik snap je frustratie hierover, ik zou ook ontzettend balen als dit mij zou overkomen. Ik mis alleen een beetje realiteitszin in jouw gedachtegang. Je denkt direct te weten wie het gedaan heeft, dan neem je contact op met AH, terwijl je feitelijk niks hebt. Wie zegt dat het geen ander bedrijfsbusje / auto is geweest met een vergelijkbare kleur? Je vindt het vervolgens gek dat AH geen bewijslast wil geven aan jou door op te zoeken of een busje bij jou in de straat is geweest (wat overigens nog steeds niks bewijst). Als je geen bewijs hebt of getuigen heeft dat 0,0 zin en zit je jezelf alleen maar te frustreren. En het argument 'als je mijn straat kent en de kleur vergelijkt is het 99% zeker': de rechter kent jouw straat ook niet, of het moet toevallig je buurman zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:41:
[...]

Juridisch allemaal geen bewijs, maar social-media waardig misschien wel.
Je weet niet wie het gedaan heeft, er is geen enkel bewijs/getuige, maar jij gaat nu voor eigen rechtertje spelen op Facebook door AH door het slijk te trekken?

[ Voor 10% gewijzigd door PSV-EHV op 18-09-2019 09:45 ]

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Verwijderd

Topicstarter
PSV-EHV schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:42:

Je weet niet wie het gedaan heeft, er is geen enkel bewijs/getuige, maar jij gaat nu voor eigen rechtertje spelen op Facebook door AH door het slijk te trekken?
Dat was dus een beetje mijn vraag. Wat is bewijs. Hoe uniek is een kleur en kan een schade-expert dit herleiden. Tuurlijk zijn er meer lichtblauwe auto's, maar als een schade-expert de RAL-code kan terugleiden met enige zekerheid, en die komt overeen met een bepaald bedrijf, zegt dit dan niets? Het is ook vaker gebeurt bij buren, dus wanneer is 1+1 2?

Ik weet dat het (a) waarschijnlijk een breed voertuig of bestelbusje moet zijn geweest (anders kom je niet zo dichtbij de auto's), (b) dat hij lichtblauw is op de voorkant of zijspiegel, (c) dat het bedrijf die deze vrij unieke kleur auto heeft vaker - met getuigen - tegen auto's in de straat gereden is zonder dit te melden en (d) dagelijks vele malen door de straat rijdt.

Is in verleden ook wel eens met stadsbus in straat gebeurt. Heeft hier ook een vrij unieke gele kleur, maar toen waren er wel getuigen gelukkig.

Maarja, inderdaad geen bewijs. Zal ook niets op social media zetten, tot ik weet of expert de kleur kan bepalen en ik deze kan vergelijken tussen verschillende opties. Betaal de schade gewoon zelf nu, en zal er niet teveel meer mee doen, maar wil wel even checken wat schade-expert met kleurscan kan zien.

Maar ik laat het hierbij. Dank voor de tips. Ga dus alleen nog kleur checken voor eigen zekerheid in deze.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2019 10:07 ]

• The Eagle

The Eagle

Er is een goede kans dat het een Appie busje is geweest, maar 100% hard maken kun je dat niet. Even advocaat van de duivel: niemand heeft het gezien, dus het kan ook zomaar iemand zijn geweest die de Ah zwart wil maken en een bus verf gekocht heeft en daar mee aan de slag is. Bewijs het tegendeel maar eens, lukt je niet.
vwb vergelijken op de iPad: Geef mij het bewijs dat dat ding helemaal kleurecht geijkt en gecalibreerd. ZO niet geloof ik je niet.

Snap je nou waarom je aan het vechten bent tegen de bierkaai?

Ga in een hoekje zitten, baal stevig, claim je schade evt bij de verzekering (na afweging eigen risico en evt teruggaan in schadevrije jaren) en trek je conclusies.

Sucks, ik weet het. Such is life.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 11:41
Kan je lak laten matchen (zit voldoende op spiegel) en is dat voldoende?
Ja dat kan, maar of het voldoende is om te bewijzen dat het een AH busje geweest is weet ik niet.

Als je er met de verzekering niet uit komt en geen zin hebt in die € 250,- eigen risico, kun je natuurlijk ook zelf een andere spiegel regelen.

Ik had laatst het elektrisch stel mechanisme van m'n spiegel stuk, dealer levert alleen een volledig nieuwe spiegel á € 300,- (verwarmd, inklapbaar, elektrisch stelbaar etc.) Ik ben vervolgens naar een demontagebedrijf geweest waar ze mij voor € 80,- incl. arbeid een gebruikt stelmechanisme hebben ingebouwd. Een nieuwe ongebruikte spiegel met mijn specs hadden ze ook liggen: € 150,-
Uhm, als je getuigen hebt, een kenteken, en de AH ontkent alles: aangifte bij politie doen van doorrijden na ongeval.

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 18-09-2019 10:23 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:03:
[...]

Dat was dus een beetje mijn vraag. Wat is bewijs. Hoe uniek is een kleur en kan een schade-expert dit herleiden. Tuurlijk zijn er meer lichtblauwe auto's, maar als een schade-expert de RAL-code kan terugleiden met enige zekerheid, en die komt overeen met een bepaald bedrijf, zegt dit dan niets? Het is ook vaker gebeurt bij buren, dus wanneer is 1+1 2?

Ik weet dat het (a) waarschijnlijk een breed voertuig of bestelbusje moet zijn geweest (anders kom je niet zo dichtbij de auto's), (b) dat hij lichtblauw is op de voorkant of zijspiegel, (c) dat het bedrijf die deze vrij unieke kleur auto heeft vaker - met getuigen - tegen auto's in de straat gereden is zonder dit te melden en (d) dagelijks vele malen door de straat rijdt.

Is in verleden ook wel eens met stadsbus in straat gebeurt. Heeft hier ook een vrij unieke gele kleur, maar toen waren er wel getuigen gelukkig.

Maarja, inderdaad geen bewijs. Zal ook niets op social media zetten, tot ik weet of expert de kleur kan bepalen en ik deze kan vergelijken tussen verschillende opties. Betaal de schade gewoon zelf nu, en zal er niet teveel meer mee doen, maar wil wel even checken wat schade-expert met kleurscan kan zien.

Maar ik laat het hierbij. Dank voor de tips. Ga dus alleen nog kleur checken voor eigen zekerheid in deze.
Nee dat zegt niks. Die RAL kleur is 100% irrelevant.

Als ik mijn auto in dezelfde kleur laat spuiten als die van de AH, ik rij schade en rij gelijk door, kan dus met jou logica, alles verhaald worden op de AH. De kleur is immers van hen.

Snap je nu hoe onlogisch dat is?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

GlowMouse schreef op woensdag 18 september 2019 @ 01:08:
[...]
Je kunt toch gewoon zelf met die beelden naar de verzekering of naar de wederpartij? Geloof er niets van dat ze die beelden wegwuiven vanwege de privacy.
* Thijsmans is with GlowMouse

Klinkt meer alsof de verzekeraar de verzekerde heeft afgewimpeld. Maar de opvatting van een verzekeraar zegt niets over de werkelijke juridische situatie. En van het werk van verzekeraars ben ik nog nooit onder de indruk geweest.

En nee, een kleur lak lijkt mij volstrekt onvoldoende om aansprakelijkheid te vestigen. "Ik weet niet precies wanneer ik ben geraakt, en eigenlijk ook niet door welk voertuig, maar het had in elk geval uw kleur!" Wel eens gedacht aan een dashcam met parkeerfunctie? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Thijsmans schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:30:
[...]
Wel eens gedacht aan een dashcam met parkeerfunctie? :)
Eigenlijk niet, tot nu. Gezien een versmalling in de straat een paar huizen verderop zijn zijspiegels (uberhaupt zijkanten), niet altijd veilig. Zijn aantal parkeerplekken waar niemand eigenlijk wilt staan, omdat mensen die hard op versmalling afrijden en last-minute moeten remmen wel vaker daar auto's raken (en in bijna alle gevallen doorrijden). Dus dank voor de tip.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
De kans dat je het geclaimed gaat krijgen is marginaal, maar je blijft uiteindelijk zitten met een probleem: de kapotte spiegel. Nu vind ik 300 euro wel heel wat aan schade voor een spiegel. Bij ons was bij onze Focus (2017) de spiegel er af getrapt en er was ook niets te claimen. Een rondje op onderdelenlijn en 250 euro verder hadden wij een nieuwe set die nu ook automatisch inklapbaar is (een upgrade dus).

Ik weet niet wat voor auto je hebt maar je kan het wel proberen om een gebruikt maar net exemplaar te vinden en die er zelf op monteren. Verwarmd, elektrisch, inklapbaar, maximaal 100-150 eur voor 1 enkele? Als het minder uitgebreid is nog minder. Ik weet niet of dit op gaat voor auto's die wat duurder zijn en of dat hier ook het geval is maar je kunt het proberen.

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 11:12
sigmundfreund schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:51:
De kans dat je het geclaimed gaat krijgen is marginaal, maar je blijft uiteindelijk zitten met een probleem: de kapotte spiegel. Nu vind ik 300 euro wel heel wat aan schade voor een spiegel. Bij ons was bij onze Focus (2017) de spiegel er af getrapt en er was ook niets te claimen. Een rondje op onderdelenlijn en 250 euro verder hadden wij een nieuwe set die nu ook automatisch inklapbaar is (een upgrade dus).

Ik weet niet wat voor auto je hebt maar je kan het wel proberen om een gebruikt maar net exemplaar te vinden en die er zelf op monteren. Verwarmd, elektrisch, inklapbaar, maximaal 100-150 eur voor 1 enkele? Als het minder uitgebreid is nog minder. Ik weet niet of dit op gaat voor auto's die wat duurder zijn en of dat hier ook het geval is maar je kunt het proberen.
Wellicht vergeet je er bij dat de spiegel in kleur mee gespoten zou moeten worden, en dat de schadehersteller ook een uurloon heeft.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Indien geen getuigen is er weinig te bewijzen. hier kun je een check doen voor waarborgfonds. Indien je AR verzekerd bent sturen ze je naar je verz. let wel op je eigen risico. bij een bedrag van €300,- komt het er vaak op neer dat je beter zelf de schade kunt betalen. Hele jacht achter de 'dader' aan, zou mij meer kopzorgen met zich meebrengen en tijd, dan de schade waard is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 20:36
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:26:
Thanks. Alleen jammer dat van die 300e schade 250e eigen risico is. Dat is toch een duur grAppie dus. Maarja, dan zal ik er geen hoop op zetten dat ik kan bewijzen dat appie gedaan heeft met kleur match o.i.d.
Dan gewoon alles uit eigen zak betalen voor die laatste 50 euro... je claimt schade wat weer invloed heeft op je schadevrije jaren/trede/bonus-malus etc etc.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41
The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:21:
Precies dat. Logica is geen bewijsmiddel in het (Nederlands) recht, dus dat het niets anders dan een AH busje geweest kan zijn, is geen bewijs.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-11 11:08
StevenK schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:35:
[...]
dus dat het niets anders dan een AH busje geweest kan zijn, is geen bewijs.
En dan nog.
Een ongeval is de verantwoordelijkheid van de bestuurder. Zelfs al kan je bewijzen dat het een AH busje is, dan weet je nog niet het welke.

• CuBras
  • Laatst online: 18:00
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:42:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, want wellicht is dit een generatie ding; maar waarom bel je ze niet? Dat had je de 2 uur bespaard, had je direct antwoord en kon je het gesprek sturen. Ook weet ik niet wat de 'toon' van het Whatsapp bericht was. Zelfs de ontvangende partij kan het verkeerd inepreteren (want: geen intonatie).

Verwijderd

Topicstarter
CuBras schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:50:
[...]

Ik weet niet hoe oud je bent, want wellicht is dit een generatie ding; maar waarom bel je ze niet? Dat had je de 2 uur bespaard, had je direct antwoord en kon je het gesprek sturen. Ook weet ik niet wat de 'toon' van het Whatsapp bericht was. Zelfs de ontvangende partij kan het verkeerd inepreteren (want: geen intonatie).
Heb ook gebeld, maar aangezien ik foto wou delen met kleur, was eerste idee Whatsapp. Zou ook efficient moeten zijn dacht ik. Ook omdat aangegeven wordt dat dit de snelste optie is (na chatten, maar daar kan je foto's niet delen). Maar voor vervolg zal ik inderdaad meteen bellen. Niet dat ik die 2 uur aan wachten was natuurlijk. Stuur 's ochtends berichtje en merk wel wanneer iets terugkomt, maar als zolang duurt gaat wel opvallen.

• sigmundfreund
Laurensius88 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:19:
[...]

Wellicht vergeet je er bij dat de spiegel in kleur mee gespoten zou moeten worden, en dat de schadehersteller ook een uurloon heeft.
Daar ben ik mij van bewust, en daarom opper ik een alternatief dat een deel van dat bedrag kost. Een spiegel monteren, als je niet qua functies gaat upgraden dat er nog bepaalde modules bij moeten komen en er geprogrammeerd moet worden, is 5-15 min werk doorgaans. Een plastic kapje los, 2 a 3 bouten los, stekker los, spiegel er af en er weer op. Restant in omgekeerde volgorde en je hebt wat geld in de zak gehouden. Het lijkt mij dat dit minder energie en moeite kost dan het volle bedrag lappen en (waarschijnlijk tevergeefs) op basis van aannames een claim bij een bedrijf in te dienen.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09

SomerenV

It's something!

Bij veel bezorgdiensten kunnen ze precies wie wanneer heeft gereden en met welk wagen. Schade wordt ook bijgehouden bij de meeste diensten dat ik weet. Als de wagen die bij jou in de buurt heeft gereden schade heeft op de plek die overeen komt met de schade die jij hebt en is het 1+1=2 lijkt me. Moeten ze overigens wel meewerken, maar gezien de mogelijke slechte publiciteit is de kans dat er meegewerkt wordt wel aanwezig. Liever een keer een paar honderd euro aftikken dan een hoop (flink) negatieve publiciteit.

Edit: Bij de AH houden ze praktisch alles bij. Schade wordt voor iedere rit gecontroleerd door de chauffeur en ingevoerd op een tablet. Bestaande schade is op die tablet ook te zien. Mocht een chauffeur schade niet melden dan ziet de volgende het wel en is de vorige chauffeur alsnog de sjaak. Chauffeur is gekoppeld aan een wagennummer, en dat staat weer gekoppeld aan een route. Die route bestaat uit adressen met daarbij streeftijden qua afleveren, maar ook de daadwerkelijke tijden waarop producten geleverd zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door SomerenV op 18-09-2019 20:42 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Eagle schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:21:
Alleen als je daarvoor verzekerd bent, dan nog heb je eigen risico. en de manier van vergoeden doet er niet toe.
"Je creëert met je bericht een beeld dat je verz. dit zomaar gaan betalen".

verder gaat je verzekering nooit een zaak aan zonder enig bewijs. dat ligt niet aan de som van de schade maar aan bewijslast.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• corset
wel jammer dat @Verwijderd weigert te reageren op inhoudelijke kleur vragen. De statement:

"Het was blauw dus AH" is fout.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• PSV-EHV
SomerenV schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:32:
Bij veel bezorgdiensten kunnen ze precies wie wanneer heeft gereden en met welk wagen. Schade wordt ook bijgehouden bij de meeste diensten dat ik weet. Als de wagen die bij jou in de buurt heeft gereden schade heeft op de plek die overeen komt met de schade die jij hebt en is het 1+1=2 lijkt me. Moeten ze overigens wel meewerken, maar gezien de mogelijke slechte publiciteit is de kans dat er meegewerkt wordt wel aanwezig. Liever een keer een paar honderd euro aftikken dan een hoop (flink) negatieve publiciteit.

Edit: Bij de AH houden ze praktisch alles bij. Schade wordt voor iedere rit gecontroleerd door de chauffeur en ingevoerd op een tablet. Bestaande schade is op die tablet ook te zien. Mocht een chauffeur schade niet melden dan ziet de volgende het wel en is de vorige chauffeur alsnog de sjaak. Chauffeur is gekoppeld aan een wagennummer, en dat staat weer gekoppeld aan een route. Die route bestaat uit adressen met daarbij streeftijden qua afleveren, maar ook de daadwerkelijke tijden waarop producten geleverd zijn.
TS heeft al contact opgenomen met AH, maar volgens TS heeft AH gezegd dat ze dit niet kunnen/willen delen. Dat is hun goed recht, niemand hoeft mee te werken aan zijn/haar eigen veroordeling.

Overigens vind ik het strong-armen van mensen/bedrijven om je zin te krijgen vrij rigoureus en zo verliest het z'n waarde een beetje. Er zijn mensen die echt een oor aangenaaid krijgen door een bedrijf (met daadwerkelijk bewijs), daar zie ik het nut nog van in om een bericht op social media te zetten. In dit geval gaat het om een (al dan niet onterecht) vermoeden dat een AH busje de schade heeft veroorzaakt. Dit allemaal op basis van een bepaalde kleur, waarvan eerder in dit topic ook al gezegd is dat dit afkomstig kan zijn van legio anderen bedrijfsbusjes.

Nogmaals, ik snap de frustratie en onmacht, maar voor zulke zaken zijn we in Nederland verzekerd (gelukkig)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het idee dat de laatste replies de oorspronkelijke vraag niet meer duidelijk hebben. Mijn vraag is of ik dit kan bewijzen aan de hand van scan o.i.d. Om deze typische kleur op de grote hoop blauw te gooien doet wat af wat uniekheid van deze kleur. Volgens schade expert lijkt het er wel erg op, maar dat is nog steeds niet voldoende natuurlijk.

Rijden zeker niet veel busjes rond met die lichtblauwe blauwe kleur op een plek en hoogte die dit kan veroorzaken. En van appie zie ik ze dagelijks meerdere keren dicht langs auto's rijden. Dus ik hoopte dat deze kleur voldoende zou zijn voor het bedrijf om dit serieus te nemen, maar daar lijkt het dus niet op na eerste reacties.

En verzekering heb ik in dit geval niets aan. Is gewoon 300e kwijt. Maar is natuurlijk geen enorm drama, alleen een vraag waarmee ik zat natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
corset schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:02:
wel jammer dat @Verwijderd weigert te reageren op inhoudelijke kleur vragen. De statement:

"Het was blauw dus AH" is fout.
Geen idee wat je bedoelt met waarop ik weiger te reageren. Volgens mij meeste toch meegepakt...
'Het was blauw, dus AH' is inderdaad fout. Dat probeerden AH me ook wijs te maken, maar dat is niet waar ik mee begon. Dat was:.

'Het was (a) een visuele kleurmatch met AH-blauw - en (b) ze rijden dagelijks meerdere malen op de (dicht bij auto's) plek waar de schade is veroorzaakt en (c) hebben het in verleden volgens buren vaker gedaan, dus hoogstwaarschijnlijk AH. En het zou fijn zijn als dat gecheckt zou kunnen worden' is waar ik mee begon.

Maar met verder onderzoek zoals:
'Het was RALXXXX, de unieke kleurcode van AH-busjes + voorgaande punten, dus 100% zeker AH'
kom ik toch niet verder. Dat blijft logica. Dat was het van mijn kant. Morgen is auto weer als nieuw.

• corset
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:54:
[...]

Geen idee wat je bedoelt met waarop ik weiger te reageren. Volgens mij meeste toch meegepakt...
'Het was blauw, dus AH' is inderdaad fout. Dat probeerden AH me ook wijs te maken, maar dat is niet waar ik mee begon. Dat was:.

'Het was (a) een visuele kleurmatch met AH-blauw - en (b) ze rijden dagelijks meerdere malen op de (dicht bij auto's) plek waar de schade is veroorzaakt en (c) hebben het in verleden volgens buren vaker gedaan, dus hoogstwaarschijnlijk AH. En het zou fijn zijn als dat gecheckt zou kunnen worden' is waar ik mee begon.

Maar met verder onderzoek zoals:
'Het was RALXXXX, de unieke kleurcode van AH-busjes + voorgaande punten, dus 100% zeker AH'
kom ik toch niet verder. Dat blijft logica. Dat was het van mijn kant. Morgen is auto weer als nieuw.
Nogmaals, als ik dus dezelfde RAL kleur pak voor mijn auto, en ik rij schade in een busje. Dan mag jij dat dus verhalen op Albert Heijn? Immers dezelfde kleur.. 8)7

• PSV-EHV
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:44:
Heb het idee dat de laatste replies de oorspronkelijke vraag niet meer duidelijk hebben. Mijn vraag is of ik dit kan bewijzen aan de hand van scan o.i.d. Om deze typische kleur op de grote hoop blauw te gooien doet wat af wat uniekheid van deze kleur. Volgens schade expert lijkt het er wel erg op, maar dat is nog steeds niet voldoende natuurlijk.

Rijden zeker niet veel busjes rond met die lichtblauwe blauwe kleur op een plek en hoogte die dit kan veroorzaken. En van appie zie ik ze dagelijks meerdere keren dicht langs auto's rijden. Dus ik hoopte dat deze kleur voldoende zou zijn voor het bedrijf om dit serieus te nemen, maar daar lijkt het dus niet op na eerste reacties.

En verzekering heb ik in dit geval niets aan. Is gewoon 300e kwijt. Maar is natuurlijk geen enorm drama, alleen een vraag waarmee ik zat natuurlijk.
Hier gaat het niet om. Al is er maar 1 andere auto in Nederland met precies dezelfde kleur, dan is het nog steeds niet relevant. Het begint er gewoon steeds meer op te lijken dat je een vooringenomen beeld hebt dat het AH geweest moet zijn en dat je het bewijs zoekt om dat beeld te bevestigen. Je kan de kleur nog zo uniek vinden, dat is ie niet:AH Volvo Coolblue

Wat betreft de verzekering, je had ook kunnen kiezen voor een autoverzekering met 0 eigen risico, maar die keuze heb je ook bewust niet gemaakt, dus dat is gewoon pech gehad.

Verwijderd

Topicstarter
corset schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:30:
[...]

Nogmaals, als ik dus dezelfde RAL kleur pak voor mijn auto, en ik rij schade in een busje. Dan mag jij dat dus verhalen op Albert Heijn? Immers dezelfde kleur.. 8)7
Als jouw bedrijf hier 10x per dag door de straat zou rijden, deze vrij unieke kleur zou hebben op een plek die deze schade kan veroorzaken, vaker tegen auto's hier aangereden was en een systeem bijhield dat wist welke auto waar wanneer was, zou ik wel hopen dat je even zou checken met schade op die dagen ja. Als je het zo simplificeerd naar kleur alleen heeft het weinig zin om te reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2019 14:22 ]

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:03:
[...]

Als jouw bedrijf hier 10x per dag door de straat zou rijden, deze vrij unieke kleur zou hebben op een plek die deze schade kan veroorzaken, vaker tegen auto's hier aangereden was en een systeem bijhield dat wist welke auto waar wanneer was, zou ik wel hopen dat je even zou checken met schade op die dagen ja. Als je het zo simplificeerd naar kleur alleen heeft het weinig zin om te reageren.
Maar zo simpel maak jij het wel. Jou hele argument is gebaseerd op:

"Ja het is dezelfde kleur, want ik heb mijn tablet ernaast gehouden"

Voor de rest heb je 0 feitelijk bewijs.

"Ik zag in de verte een busje wegrijden" Ga je echt niemand mee overtuigen als je er een zaak van maakt

• GlowMouse
  • Niet online
SomerenV schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:32:
Bij veel bezorgdiensten kunnen ze precies wie wanneer heeft gereden en met welk wagen. Schade wordt ook bijgehouden bij de meeste diensten dat ik weet. Als de wagen die bij jou in de buurt heeft gereden schade heeft op de plek die overeen komt met de schade die jij hebt en is het 1+1=2 lijkt me.
Wat hij zegt. Je kunt wellicht de rittenadministratie en interne schaderapporten van AH vorderen via art. 843 Rv.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 00:09

PcDealer

HP ftw \o/

Als voormalig AH chauffeur kan ik dit alles beamen. Alle schades moet je verifiëren en melden. AH distributie weet precies wie op welk busnummer wanneer waar was.

Je moet achterhalen welke distri bij jou in de buurt zit en daar verhaal halen. Ook hier geldt: aan de eerstelijns medewerker heb je niets bij non-standard vragen of moeilijke vragen.

Ik heb ook een keer schade gereden en in overleg met service een briefje achtergelaten, een notitie in de app en foto's gemaakt. Alles dus vastgelegd.

Er staat niks in je profiel @Verwijderd waar woon je in de buurt?

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 09-11-2019 21:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1