Is mijn mobo defect?

Pagina: 1
Acties:

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleemtje.
regelmatig start mijn systeem niet meer op, zegt "disk failure", als ik hem daarna weer opstart wordt hij vreselijk traag.
ik heb twee hd's maxtor 10 gig als master en slave op de eerste ide-poort en een plextor 12/10/32A plus een 100Mb zip op de tweede poort(plextor is master).
mijn mobo is een msi-6119 met 450mhz cpu en 128mb.
ik heb van alles al geprobeerd, tweede hd verwisselen met de zip, bios update,hd getest met "maxblast" ,geheugen verwisseld met die van mijn neef,alleen als ik de primaire slave losgooi werkt alles normaal.
o ja, mijn cpu themp is 29 graden.
heeft iemand een idee, of is mijn mobo defect?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

[ot] volgens mij heb je hem verpruts.. als ik zo eens naar je ondertitel + icon kijk :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ook al met een schijf geprobeert ?
gekeken voor een bios update ?
misschien staat de spin-up tijd te laag
en loopt je bios voorbij de hdd's voordat ze opgespint zijn.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Wat valt er te verprutsen als je bijna een jaar lan nergens aan komt en hij spontaan begint te freaken.
het heeft $%#^& altijd goed gewerkt.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
hoe kan ik bij een maxtor de spinup-tijd veranderen?

Verwijderd

Het lijkt erop dat dan de 2e schijf van je een beetje gaar is, heb je ook al geprobeerd om alleen met die schijf te booten?!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
ik heb de bijde schijven verwisseld c <-> D
helpt ook niet.
heb ook al een oude 1,2gig als c-schijf gebruikt, zelfde probleem.

• KaMiKaZe
ja maar met 1 schijf proberen dus eentje eraf ?

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
als ik de tweede schijf er af haal werkt alles goed, ook als ik de tweede schijf op de tweede ide-poort zet.

• KaMiKaZe
dan zou ik het zo laten . lijkt iig op een jumpering probleem. zijn het 2 exact dezelde schijven ?

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Ja twee dezelfde, maar draaien al meer dan een jaar probleemloos.
en ik wil graag mijn zip-je blijven gebruiken.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

kunst van het wegstrepen...
Zo kaal mogelijk beginnen en steeds meer dingen erbij zetten. Dus begin eens met een moederbord, memory, 1 HD, videokaart.

Zo kun je er meestal wel achter komen waar je nou het probleem moet zoeken.
Als je HD controller dus stuk blijkt te zijn kun je altijd nog een losse ATA-100 controller proberen erin te zetten. Is goedkoper dan een nieuwe plank!

de betaler vervuilt

• KaMiKaZe
kijk toch eens voor een bios update. en ga na bij jezelf of je misschien iets veranderd hebt net voordat dit gebeurde (die plextor zal er nog geen jaar inzitten toch ?)

Verwijderd

maybe beetje dure oplossing maar zet gewoon op een raid kaartje

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm dan zou je inderdaad bijna gaan denken aan een probleem met de IDE poort.. Aan de schijven zelf zal het niet liggen als je ook een andere hebt geprobeerd..

Met andere woorden, twee schijven op de eerste IDE poort en je hebt een probleem.

Hmm, ook als je alleen die twee schijven gebruikt? Dus niets aan de tweede IDE poort en die twee schijven aan de eerste IDE poort?

Vaag hoor, ik zou idd bijna denken dat de IDE poort fucked is..

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 14:42 schreef GA!S het volgende:
kunst van het wegstrepen...
Zo kaal mogelijk beginnen en steeds meer dingen erbij zetten. Dus begin eens met een moederbord, memory, 1 HD, videokaart.

Zo kun je er meestal wel achter komen waar je nou het probleem moet zoeken.
Als je HD controller dus stuk blijkt te zijn kun je altijd nog een lossen ATA-100 controller proberen erin te zetten. Is goedkoper dan een nieuwe plank!
goed idee, een los ata100 kaartje, heb wel alle slots vol maar dat los ik wel op. bedankt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zou de jumpers maar eens checken.
kan het niet zijn dat je de ene schijf op cable select hebt en de andere niet? of de een of "single disk" en de andere op "master" of "slave" ???
wil zomz nl. wel werken maar krijg je vage problemen van!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 14:42 schreef Bamibal het volgende:
kijk toch eens voor een bios update. en ga na bij jezelf of je misschien iets veranderd hebt net voordat dit gebeurde (die plextor zal er nog geen jaar inzitten toch ?)
de bios is vandaag nog geupdated,de plex is van vorig jaar september.
ik ga nu opzoek naar een ata100 kaartje,
ik pruts nog wel even verder, als het werkt (of niet) meld ik me weer.
Groetjes.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

goed idee, een los ata100 kaartje, heb wel alle slots vol maar dat los ik wel op. bedankt.
Roep nog ff als je het gevonden hebt :) .

de betaler vervuilt

• Borry

Borry

prutsen is mijn leven

Topicstarter
Hier ben ik weer,ik was ff op vakantie.
Ik heb een Promise ATA100 kaartje geplaatst en alles is weer goed.
Ik kan zelfs mijn oude primaire IDE nog gebruiken ( de sec. was toch kapot) omdat de ATA100 als een SCSI- device is geinstalleerd.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Rob.

Pagina: 1