Mijn vraag
Zojuist kreeg ik een soort van blauw scherm (maar dan groen met heel veel verticale strepen) en sindsdien staat er op mijn monitor 'geen signaal'. De PC draait gewoon, alle lichtjes branden en alle fans draaien.
Deze crash screens krijg ik de laatste dagen wel vaker. Dat heeft denk ik te maken met Cities: Skylines, waarvoor ik te veel mods voor het werkgeheugen gebruik. Ik neem aan dat daarom de crash gebeurt. Ook heb ik een paar maanden geleden al hetzelfde probleem gehad toen ik overschakelde van DVI naar HDMI. Toen lukte het me om met wat rommelen en proberen weer signaal te krijgen. Nu echter met geen mogelijkheid.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals gezegd crasht mijn pc af en toe tijdens Cities: Skylines door de hoeveelheid mods/assets. Mijn pc bestaat uit:
- Intel I5 3570K
- ASRock Z77 Extreme4
- 4x4GB geheugen van Corsair
- Sapphire Radeon HD 7870XT
- Aerocool Strike X Advance behuizing
- Gelid Solutions Rev. 2? Tranquillo Processor Koeler
- Cooler Master (type?) voeding 600W
- Samsung SSD 128GB
- 2x 3TB HDD's
Mijn monitor is de iiyama ProLite GE2488HS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere HDMI-kabels gebruiken.
- DVI-kabel gebruiken.
- PS4 doet het op de monitor.
- PC geeft ook geen beeld op een andere monitor.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik weer signaal krijg?
Zojuist kreeg ik een soort van blauw scherm (maar dan groen met heel veel verticale strepen) en sindsdien staat er op mijn monitor 'geen signaal'. De PC draait gewoon, alle lichtjes branden en alle fans draaien.
Deze crash screens krijg ik de laatste dagen wel vaker. Dat heeft denk ik te maken met Cities: Skylines, waarvoor ik te veel mods voor het werkgeheugen gebruik. Ik neem aan dat daarom de crash gebeurt. Ook heb ik een paar maanden geleden al hetzelfde probleem gehad toen ik overschakelde van DVI naar HDMI. Toen lukte het me om met wat rommelen en proberen weer signaal te krijgen. Nu echter met geen mogelijkheid.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals gezegd crasht mijn pc af en toe tijdens Cities: Skylines door de hoeveelheid mods/assets. Mijn pc bestaat uit:
- Intel I5 3570K
- ASRock Z77 Extreme4
- 4x4GB geheugen van Corsair
- Sapphire Radeon HD 7870XT
- Aerocool Strike X Advance behuizing
- Gelid Solutions Rev. 2? Tranquillo Processor Koeler
- Cooler Master (type?) voeding 600W
- Samsung SSD 128GB
- 2x 3TB HDD's
Mijn monitor is de iiyama ProLite GE2488HS
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere HDMI-kabels gebruiken.
- DVI-kabel gebruiken.
- PS4 doet het op de monitor.
- PC geeft ook geen beeld op een andere monitor.
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik weer signaal krijg?