PC geeft geen signaal meer naar Monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-06-2023
Mijn vraag

Zojuist kreeg ik een soort van blauw scherm (maar dan groen met heel veel verticale strepen) en sindsdien staat er op mijn monitor 'geen signaal'. De PC draait gewoon, alle lichtjes branden en alle fans draaien.

Deze crash screens krijg ik de laatste dagen wel vaker. Dat heeft denk ik te maken met Cities: Skylines, waarvoor ik te veel mods voor het werkgeheugen gebruik. Ik neem aan dat daarom de crash gebeurt. Ook heb ik een paar maanden geleden al hetzelfde probleem gehad toen ik overschakelde van DVI naar HDMI. Toen lukte het me om met wat rommelen en proberen weer signaal te krijgen. Nu echter met geen mogelijkheid.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Zoals gezegd crasht mijn pc af en toe tijdens Cities: Skylines door de hoeveelheid mods/assets. Mijn pc bestaat uit:

- Intel I5 3570K
- ASRock Z77 Extreme4
- 4x4GB geheugen van Corsair
- Sapphire Radeon HD 7870XT
- Aerocool Strike X Advance behuizing
- Gelid Solutions Rev. 2? Tranquillo Processor Koeler
- Cooler Master (type?) voeding 600W
- Samsung SSD 128GB
- 2x 3TB HDD's

Mijn monitor is de iiyama ProLite GE2488HS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Andere HDMI-kabels gebruiken.
- DVI-kabel gebruiken.
- PS4 doet het op de monitor.
- PC geeft ook geen beeld op een andere monitor.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik weer signaal krijg?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:17
Videokaart is dood!
Videokaart eruit halen, monitor aansluiten op het moederbord zodat je iig iets kunt doen met je systeem en een nieuwe videokaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Oei, dat is niet best. Mag ik vragen waarom je dat denkt?

Had trouwens de HDMI-kabel ook al in het moederbord gestoken, nog steeds niks. Maar de videokaart zat er nog in. Die moet er echt eerst uit? 1 van de 2 fans van de videokaart draait trouwens wel..

[ Voor 12% gewijzigd door KWH87 op 17-09-2019 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:47:
Oei, dat is niet best. Mag ik vragen waarom je dat denkt?
Typisch symptoom van een defecte videokaart.
Had trouwens de HDMI-kabel ook al in het moederbord gestoken, nog steeds niks. Maar de videokaart zat er nog in. Die moet er echt eerst uit?
Ja, de igpu wordt automatisch uitgeschakeld als er een videokaart in het PCI-e slot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Oké, bedankt. Ik zal zo eens proberen of ik signaal kan krijgen als ik mijn videokaart uitschakel.

Er moet natuurlijk wel een nieuwe in dan. Ik ben sowieso van plan om een nieuw systeem te bouwen met de Ryzen 3600. Wat zou een goede videokaart zijn die zowel in dit huidige systeem past als straks in een nieuwe build? Ik speel alleen Cities: Skylines en dat vraagt weinig van je videokaart geloof ik. Dus (ruim) onder de 200 euro zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Nieuwe RX 570 of gebruikte GTX 1060 6GB maar ik zou eerder een nieuwe GTX 1660 nemen. Zit iets boven de €200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)

Past deze ook in mijn huidige systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Ik heb trouwens de videokaart eruit gehaald en de HDMI-kabel zit in het moederbord. Nog steeds geen signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Past wel maar nogal slechte prijs/prestatie/verbruik.
KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:20:
Ik heb trouwens de videokaart eruit gehaald en de HDMI-kabel zit in het moederbord. Nog steeds geen signaal..
Ff bios van het moederbord resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 09:38
Ja dat past prima. Zoek vooral even benchmarks op voor de rx570 vs rx580 voor jouw spel. Dan weet je of het de meerprijs waard is. Maar kijk ook vooral eens tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Uszka schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:30:
[...]

Ff bios van het moederbord resetten.
Hoe doe ik dat? Ik kan namelijk niet in de bios komen.
Ossi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:35:
[...]

Ja dat past prima. Zoek vooral even benchmarks op voor de rx570 vs rx580 voor jouw spel. Dan weet je of het de meerprijs waard is. Maar kijk ook vooral eens tweedehands.
Oke, bedankt. Ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Dit kan echt nog zoveel meer zijn dan gelijk concluderen dat dit de videokaart is.
Alhoewel dat erg aannemelijk is.

Welke voeding heb je... misschien ook handig om te vervangen afhankelijk van de kwaliteit (welk model dus... ?) en de leeftijd (hoe oud is die... ?).
Ik zou in ieder geval sterk overwegen om die te vervangen als je ook een andere videokaart gaat kopen.

De boel stofvrij gemaakt?
Ventilatoren draaien (ook van afzonderlijke onderdelen)?

Ander beeldscherm en andere kabel geprobeerd?

[ Voor 57% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-09-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:53:
[...]

Hoe doe ik dat? Ik kan namelijk niet in de bios komen.
Er zit een resetbutton op je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Uszka schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:59:
[...]

Er zit een resetbutton op je moederbord.
Hoef ik dat alleen in te drukken?
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:55:
Dit kan echt nog zoveel meer zijn dan gelijk concluderen dat dit de videokaart is.
Alhoewel dat erg aannemelijk is.

Welke voeding heb je... misschien ook handig om te vervangen afhankelijk van de kwaliteit (welk model dus... ?) en de leeftijd (hoe oud is die... ?).
Ik zou in ieder geval sterk overwegen om die te vervangen als je ook een andere videokaart gaat kopen.

De boel stofvrij gemaakt?
Ventilatoren draaien (ook van afzonderlijke onderdelen)?

Ander beeldscherm en andere kabel geprobeerd?
Mijn voeding is een Cooler Master RS-600-ACAB L3. Dat is inderdaad een beestje dat al een jaar of 6/7 oud is.

Ik heb de boel inderdaad stofvrij gemaakt en alle ventilatoren draaien. Van de videokaart draaide er maar 1 van de 2, maar ik weet niet of ze allebei draaien bij weinig belasting.

Andere monitor heb ik geprobeerd inderdaad en ook 2 andere HDMI-kabels, evenals een DVI-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:59:
[...]

Hoef ik dat alleen in te drukken?
Staat in de handleiding van het moederbord hoe dat werkt.
[...]

Mijn voeding is een Cooler Master RS-600-ACAB L3. Dat is inderdaad een beestje dat al een jaar of 6/7 oud is.
Waarmee meteen de maximaal betrouwbare levensduur is bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Uszka schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:17:
[...]

[...]

Waarmee meteen de maximaal betrouwbare levensduur is bereikt.
Ja, die B series zijn ook volgens mij niet al te best :P

@KWH87

Er draait maar 1 fan van de 2 op de videokaarten bij volle (gamen) belasting?
Dan is dat misschien wel je probleem... wie weet wordt er hierdoor (al enige tijd) een aantal geheugenmodules veel te warm, of de gpu zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door HugoBoss1985 op 17-09-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Uszka schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:17:
[...]

Die heb ik dus niet meer :/
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:18:
[...]

Ja, die B series zijn ook volgens mij niet al te best :P

@KWH87

Er draait maar 1 fan van de 2 op de videokaarten bij volle (gamen) belasting?
Dan is dat misschien wel je probleem... wie weet wordt er hierdoor (al enige tijd) een aantal geheugenmodules veel te warm, of de gpu zelf.
Dan wordt het misschien wel eens tijd voor een nieuwe voeding.. Wat zou een goede keuze zijn?

Er draait nu maar 1 fan.. Of er bij hogere belasting 2 draaien weet ik niet.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:59:
[...]

Die heb ik dus niet meer :/

[...]

Dan wordt het misschien wel eens tijd voor een nieuwe voeding.. Wat zou een goede keuze zijn?

Er draait nu maar 1 fan.. Of er bij hogere belasting 2 draaien weet ik niet.
Voeding: gewoon even wat reviews lezen en zelf een keuze maken, als dat lukt.

Videokaart: dan zou ik daar proberen achter te komen als ik jou was.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@KWH87

Zie pag 13, nummer 15. http://asrock.pc.cdn.bitg...Manual/Z77%20Extreme4.pdf
Er zit een clear cmos jumper onder de chipset op de rechter onderzijde van je moederbord. Op pag 35 staat hoe je te werk gaat.

@Uszka
Een reset heeft meestal betrekking op het geforceerd opnieuw opstarten v/h systeem. BIOS reset is bijna altijd een clear cmos / clrtc. (clear realtime clock).

[ Voor 27% gewijzigd door bierschuit op 18-09-2019 10:58 ]

• KWH87
bierschuit schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:51:
@KWH87

Zie pag 13, nummer 15. http://asrock.pc.cdn.bitg...Manual/Z77%20Extreme4.pdf
Er zit een clear cmos jumper onder de chipset op de rechter onderzijde van je moederbord. Op pag 35 staat hoe je te werk gaat.

@Uszka
Een reset heeft meestal betrekking op het geforceerd opnieuw opstarten v/h systeem. BIOS reset is bijna altijd een clear cmos / clrtc. (clear realtime clock).
Een beetje abracadabra voor mij. Op de achtergrond zit een knop "clr CMOS". Is het indrukken van die knop voldoende? Dat heb ik namelijk gedaan en nog steeds geen signaal.

En waarom zou het de voeding kunnen zijn? Alles draait en brandt en heeft volgens mij gewoon stroom..

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@KWH87 Ja de de knop achter is hetzelfde. Die heb ik over het hoofd gezien in de handleiding....
Ik geloof niet zo zeer dat het je voeding is.
Ik gok dat je beeldscherm kaduuk is, misschien kan je je PC op iets anders aansluiten. Andere monitor of misschien TV?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Voor je allerlei dingen gaat aanschaffen: Eerst proberen met andere onderdelen proberen en uiteraard die iGPU.
Het is altijd heel makkelijk roepen: Het is je videokaart, monitor, voeding etc.
Maar als het dan niet blijkt te zijn dan zit je met dure onderdelen die je voor niets hebt gehaald.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

ik zou ook even 3 reepjes geheugen eruit halen, en booten met alleen 1 erin

13:37

• KWH87
bierschuit schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:41:
@KWH87 Ja de de knop achter is hetzelfde. Die heb ik over het hoofd gezien in de handleiding....
Ik geloof niet zo zeer dat het je voeding is.
Ik gok dat je beeldscherm kaduuk is, misschien kan je je PC op iets anders aansluiten. Andere monitor of misschien TV?
Lijkt me ook niet dat het het beeldscherm is want als ik mijn PS4 erop aansluit geeft ie gewoon prima beeld. Heb mijn pc ook op de tv beneden en op de tv boven aangesloten, ook daar op beiden geen signaal. Ook geprobeerd met 3 verschillende HDMI-kabels en een DVI-kabel.
unfor schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:48:
Voor je allerlei dingen gaat aanschaffen: Eerst proberen met andere onderdelen proberen en uiteraard die iGPU.
Het is altijd heel makkelijk roepen: Het is je videokaart, monitor, voeding etc.
Maar als het dan niet blijkt te zijn dan zit je met dure onderdelen die je voor niets hebt gehaald.
iGPU? Bedoel je daarmee de GPU van mijn i5? Want ook daarop geeft ie geen signaal.

Ik ben het met je eens. Voordat ik componenten aan ga schaffen wil ik wel weten wat precies het probleem is. Het zou kunnen dat het de voeding is maar alles brandt en draait. Het zou kunnen dat het de videokaart is maar ik zie ook gewoon 1 fan draaien dus dat hij dood is.. Geen idee.
Nibbz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 00:11:
ik zou ook even 3 reepjes geheugen eruit halen, en booten met alleen 1 erin
Dit heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik meteen even doen. Thanks.

Edit: Zojuist gedaan, zonder resultaat helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door KWH87 op 19-09-2019 12:51 ]

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Nibbz

Postmaster General

KWH87 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:45:
Dit heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik meteen even doen. Thanks.

Edit: Zojuist gedaan, zonder resultaat helaas.
En dan nog even, die 1 eruit halen, en verwisselen met 1 van de 3 die je daarvoor eruit gehaald heb (Zou maarzo kunnen dat degene die hebt laten zitten, defect was :) )

13:37

• KWH87
Nibbz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:14:
[...]

En dan nog even, die 1 eruit halen, en verwisselen met 1 van de 3 die je daarvoor eruit gehaald heb (Zou maarzo kunnen dat degene die hebt laten zitten, defect was :) )
Ik was al zo helder van geest om ze stuk voor stuk te testen, in verschillende slots. Nog steeds geen signaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KWH87 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:45:
iGPU? Bedoel je daarmee de GPU van mijn i5? Want ook daarop geeft ie geen signaal.
Heb je dat geprobeerd met of zonder de videokaart nog in de pc? Met videokaart wordt de iGPU namelijk standaard uitgeschakeld (tenzij anders ingesteld in de BIOS) en krijg je inderdaad geen signaal. Als je het nog niet zonder videokaart hebt geprobeerd is dat dus nog een optie :).

• KWH87
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 20:01:
[...]

Heb je dat geprobeerd met of zonder de videokaart nog in de pc? Met videokaart wordt de iGPU namelijk standaard uitgeschakeld (tenzij anders ingesteld in de BIOS) en krijg je inderdaad geen signaal. Als je het nog niet zonder videokaart hebt geprobeerd is dat dus nog een optie :).
Ik heb de videokaart er ook uitgehaald inderdaad. Geen signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 16:53

ZenTex

Doet maar wat.

Ik heb dit verhaaltje dus zelf meegemaakt, nog maar 3 maanden geleden. (met als verschil geen artifacts, enkel een zwart scherm)
Aanvankelijk verdacht ik de monitor/kabels aangezien ik een nieuwe monitor gekocht had.
Na grondig ondeerzoek bleek de boosdoener:
Mijn nieuwe SSD!
Sinds ik die eruit heb gehaald wekt het weer als een zonnetje.

Aanvankelijk kon ik niet geloven dat het de SSD was, maar na deze een paar keer aangesloten en weer afgekoppeld te hebben bleek het 100% de SSD te zijn.

Dus: heb je recentelijk nog nieuwe hardware geinstalleerd? En getest zonder?
Bij mij begon het probleem ong. 1 maand na aanschaf van de nieuwe SSD.

Zoek anders ook even op "no signal monitor + new SSD" (Of HDD).

Persoonlijk vermoed ik dat het aan het moederbord ligt maar ik heb geen manier om dat te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 20-09-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
ZenTex schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:48:
Ik heb dit verhaaltje dus zelf meegemaakt, nog maar 3 maanden geleden. (met als verschil geen artifacts, enkel een zwart scherm)
Aanvankelijk verdacht ik de monitor/kabels aangezien ik een nieuwe monitor gekocht had.
Na grondig ondeerzoek bleek de boosdoener:
Mijn nieuwe SSD!
Sinds ik die eruit heb gehaald wekt het weer als een zonnetje.

Aanvankelijk kon ik niet geloven dat het de SSD was, maar na deze een paar keer aangesloten en weer afgekoppeld te hebben bleek het 100% de SSD te zijn.

Dus: heb je recentelijk nog nieuwe hardware geinstalleerd? En getest zonder?
Bij mij begon het probleem ong. 1 maand na aanschaf van de nieuwe SSD.

Zoek anders ook even op "no signal monitor + new SSD" (Of HDD).

Persoonlijk vermoed ik dat het aan het moederbord ligt maar ik heb geen manier om dat te testen.
Dank voor je reactie! Wat bedoel je met artifacts?

Ik heb al heel lang geen nieuwe hardware erin gestoken. Maar ik ga vanmiddag eens proberen of het zonder SSD-schijf lukt. Alhoewel daar wel mijn Windows op geïnstalleerd staat.

Waarom denk je dat het aan het moederbord ligt?

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

KWH87 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:54:
[...]

Dank voor je reactie! Wat bedoel je met artifacts?
Artifacts zijn vervormingen op het beeldscherm met rare kleuren e.d. Daaronder verstond ik ook jouw groene kleuren. Dat is vaak wel een teken dat er iets met je GPU aan de hand is.
Ik heb al heel lang geen nieuwe hardware erin gestoken. Maar ik ga vanmiddag eens proberen of het zonder SSD-schijf lukt. Alhoewel daar wel mijn Windows op geïnstalleerd staat.
Standaard procedure is om alle onderdelen te testen.
Begin dus met een kaal systeem (Moederbord, processor,1 reepje geheugen (wissel ze af), enkel IGPU) en kijk of de boel werkt. Zo ja, stop de rest van de onderdelen weer terug tot de boel niet meer werkt.
Werkt het niet, wissel het reepje geheugen dan om, probeer ook verschillende banken.
Waarom denk je dat het aan het moederbord ligt?
Omdat de SSD gewoon werkt en verder eigenlijk niets te maken heeft met de GPU.
De GPU werkt verder ook gewoon prima zonder die SSD.
De voeding is verder gewoon goed, van goede kwaliteit en niet te oud. Verder had ik het probleem onder alle omstandigheden, zowel idle als full load.
Een slecht moederbord kan zich uiten in van alles.

[ Voor 4% gewijzigd door ZenTex op 21-09-2019 06:04 ]

• Ossi
Heb je nou al een nieuwe videokaart? Of degene die kapot is, in een andere pc geprobeerd?

Voor die ene procent kans dat het moederbord stuk is laten ze je in allemaal hoepels springen, maar de kans is ontzettend groot dat dat niet nodig is.

• KWH87
ZenTex schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 01:23:
[...]

Artifacts zijn vervormingen op het beeldscherm met rare kleuren e.d. Daaronder verstond ik ook jouw groene kleuren. Dat is vaak wel een teken dat er iets met je GPU aan de hand is.

[...]

Standaard procedure is om alle onderdelen te testen.
Begin dus met een kaal systeem (Moederbord, processor,1 reepje geheugen (wissel ze af), enkel IGPU) en kijk of de boel werkt. Zo ja, stop de rest van de onderdelen weer terug tot de boel niet meer werkt.
Werkt het niet, wissel het reepje geheugen dan om, probeer ook verschillende banken.

[...]

Omdat de SSD gewoon werkt en verder eigenlijk niets te maken heeft met de GPU.
De GPU werkt verder ook gewoon prima zonder die SSD.
De voeding is verder gewoon goed, van goede kwaliteit en niet te oud. Verder had ik het probleem onder alle omstandigheden, zowel idle als full load.
Een slecht moederbord kan zich uiten in van alles.
Ah, oke. Het klopt van die rare kleuren inderdaad. Maar ik heb ook de videokaart uitgeschakeld en krijg ik nog steeds geen signaal.

Ik heb al veel dingen getest maar ik zal straks eens vanaf scratch beginnen dan. Als ik de SSD uitschakel waar Windows opstaat moet ik dan nog steeds in de bios kunnen komen? Dat zou betekenen dat ik signaal zou hebben dan.
Ossi schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:43:
Heb je nou al een nieuwe videokaart? Of degene die kapot is, in een andere pc geprobeerd?

Voor die ene procent kans dat het moederbord stuk is laten ze je in allemaal hoepels springen, maar de kans is ontzettend groot dat dat niet nodig is.
Ik heb nog geen nieuwe videokaart. Ik wil eerst zeker weten wat er aan de hand is en wat ik zou moeten vervangen. Zoals gezegd, ik heb de videokaart uitgeschakeld en losgekoppeld en nog steeds krijg ik geen signaal. Ik heb trouwens verder alleen een Surface, dus dingen in een andere pc proberen zit er helaas niet in.

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

KWH87 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:07:
[...]

Ah, oke. Het klopt van die rare kleuren inderdaad. Maar ik heb ook de videokaart uitgeschakeld en krijg ik nog steeds geen signaal.

[...]

Ik heb nog geen nieuwe videokaart. Ik wil eerst zeker weten wat er aan de hand is en wat ik zou moeten vervangen. Zoals gezegd, ik heb de videokaart uitgeschakeld en losgekoppeld en nog steeds krijg ik geen signaal.
De rest ook gedaan? alles 1 voor 1 testen?
Verder, werkte je IGPU wel gewoon?
Zo niet, zorg ervoor dat bij het opstarten van de PC de monitor kabel in je IGPU zit. nog steeds geen beeld? zet dan een paar keer je computer weer uit na opstarten met IGPU. Het zou automatisch moeten werken, maar dat deed het bij mij niet en ik had meerdere pogingen nodig.

Als niets werkt is de kans aanwezig dat het idd je GPU is (vanwege de artifacts) maar niets is zeker.
De verdenking van het moederbord is specifiek voor mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
ZenTex schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:50:
[...]

De rest ook gedaan? alles 1 voor 1 testen?
Verder, werkte je IGPU wel gewoon?
Zo niet, zorg ervoor dat bij het opstarten van de PC de monitor kabel in je IGPU zit. nog steeds geen beeld? zet dan een paar keer je computer weer uit na opstarten met IGPU. Het zou automatisch moeten werken, maar dat deed het bij mij niet en ik had meerdere pogingen nodig.

Als niets werkt is de kans aanwezig dat het idd je GPU is (vanwege de artifacts) maar niets is zeker.
De verdenking van het moederbord is specifiek voor mijn geval.
Ik heb zojuist pas tijd gehad om te testen.

Zojuist opgestart met alleen moederbord, processor en 1 reepje geheugen. Geen signaal :(

Verschillende reepjes gehad trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verschillende malen opgestart met de kabel in je IGPU?
Je had eerder al een clear CMOS gedaan (dwz je BIOS gereset)?

Het lijkt me namelijk zeer stug dat de IGPU het óók niet doet. Dus of het is een monitor/kabel probleem (uitgesloten want je PS4 werkt wél op die monitor), of je PC weigert op te starten met je IGPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Met de kabel in de IGPU bedoel je toch gewoon in de ingang van het moederbord aan de achterkant? Heb het meerdere malen geprobeerd inderdaad, maar niks.. Ook clear CMOS een aantal maal geprobeerd.

Ik heb het ook geprobeerd met 3 verschillende HDMI-kabels een een DVI-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De kans is 90 procent of zo, dat het aan de videokaart ligt. Een kleine kans dat het moederbord stuk is.

Heb je de pc zelf gebouwd of gekocht bij een winkel? Een logische stap zou zijn om ter reparatie aan te bieden als je zelf niet bij machte bent om het te doen.

Waar woon je? Misschien dat er Tweakers in de buurt zijn die kunnen helpen? Hetzij een kaartje over hebben om even te proberen of het dan wel lukt om beeld te krijgen. :)
Aangezien je computer behoorlijk gedateerd begint te worden, zou je ook nog kunnen overwegen om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Ossi schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:30:
De kans is 90 procent of zo, dat het aan de videokaart ligt. Een kleine kans dat het moederbord stuk is.

Heb je de pc zelf gebouwd of gekocht bij een winkel? Een logische stap zou zijn om ter reparatie aan te bieden als je zelf niet bij machte bent om het te doen.

Waar woon je? Misschien dat er Tweakers in de buurt zijn die kunnen helpen? Hetzij een kaartje over hebben om even te proberen of het dan wel lukt om beeld te krijgen. :)
Aangezien je computer behoorlijk gedateerd begint te worden, zou je ook nog kunnen overwegen om een nieuwe te kopen.
Ik dacht ook meteen aan de videokaart maar dan is het wel vreemd dat er nog steeds geen signaal is als ik opstart zonder de videokaart.

Ik heb destijds het systeem zelf samengesteld maar niet in elkaar gezet. Ik heb ook al gekeken naar reparateurs in de buurt maar ik wilde eerst hier kijken of ik geholpen kon worden.

Ik woon in Oosterhout, NB. Mochten er mensen zijn die me zouden kunnen/willen helpen hou ik me zeker aanbevolen. Ik was sowieso al aan het kijken voor een nieuw systeem maar voor deze ellende liep het nog als een trein dus als het een enkel component zou zijn zou me dat een hoop geld besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWH87
Ik heb hem nu ter onderzoek aangeboden bij CD-Rom-Land in Breda, waar hij ook geassembleerd is. Ik ben benieuwd wat er uit komt, ik houd jullie op de hoogte. Tot dusver dank aan alle reageerders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
KWH87 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:14:
Ik heb hem nu ter onderzoek aangeboden bij CD-Rom-Land in Breda, waar hij ook geassembleerd is. Ik ben benieuwd wat er uit komt, ik houd jullie op de hoogte. Tot dusver dank aan alle reageerders!
Ik denk dat dat de beste keuze is voor je :)
Persoonlijk vermoed ik dat de videokaart overleden is.

Hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Zojuist telefoontje ontvangen dat het systeem is onderzocht:

Het moederbord en de videokaart zijn defect, alle andere onderdelen functioneren nog.

Nu ben ik qua overbrugging op zoek naar een 2e-hands moederbordje waar mijn i3570k op past. Ik ben aan het zoeken momenteel bij Vraag & aanbod en op marktplaats maar ik kom er niet uit welke chipset etc. geschikt zijn. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Deze vraag komt uit een ander topic van me maar ik zal hem ook hier even plaatsen omdat het hier meer op zijn plaats is.
KWH87 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:55:
Zojuist telefoontje ontvangen dat het systeem is onderzocht:

Het moederbord en de videokaart zijn defect, alle andere onderdelen functioneren nog.

Nu ben ik qua overbrugging op zoek naar een 2e-hands moederbordje waar mijn i3570k op past. Ik ben aan het zoeken momenteel bij Vraag & aanbod en op marktplaats maar ik kom er niet uit welke chipset etc. geschikt zijn. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30
categorie: Moederborden

De bordjes met H77, B75 en (p8)Z77 hebben allemaal out of the box ondersteuning voor je CPU. Bij de andere borden moet je even bij de verkoper informeren of de juiste bios er op staat.

Wanneer je wil overklokken dan kan dat op p8z77, z77, p8p67 (let op bios) en z68 (let op bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Baloes schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:07:

De bordjes met H77, B75 en (p8)Z77 hebben allemaal out of the box ondersteuning voor je CPU. Bij de andere borden moet je even bij de verkoper informeren of de juiste bios er op staat.

Wanneer je wil overklokken dan kan dat op p8z77, z77, p8p67 (let op bios) en z68 (let op bios).
Dank. Ik had mijn oog al op deze laten vallen:

V&A aangeboden: Gigabyte GA-H77-DS3H

Hier is dus geen bios update bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Heel toevallig dat ze tegelijkertijd kapot gaan, zou bijna denken dat een ander onderdeel daar de oorzaak van is.
Hoe kunnen ze weten dat de voeding nog goed werkt. Hebben ze daar apparatuur van vele duizenden euro's voor staan om stabiliteit en ripple te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

EMP

Krulloos!

Daar moet je toch wel uit kunnen komen met google?

Eerste hit op het CPU type vertelt je de socket (1155) en de architectuur (hint: ... bridge)
Eerste hit op socket 1155 geeft je deze wikipedia pagina waarop je kunt lezen welke chipsets allemaal voor die socket bestaan, en welke architecturen ze ondersteunen.

Zo moet het je wel lukken!

[ Voor 0% gewijzigd door EMP op 09-10-2019 13:17 . Reden: link fixed ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Uszka schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:14:
Heel toevallig dat ze tegelijkertijd kapot gaan, zou bijna denken dat een ander onderdeel daar de oorzaak van is.
Hoe kunnen ze weten dat de voeding nog goed werkt. Hebben ze daar apparatuur van vele duizenden euro's voor staan om stabiliteit en ripple te meten?
Ik heb geen idee. Naar mijn weten is CD-Rom-Land een betrouwbare winkel dus ik ga maar af op hun oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
KWH87 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:13:
[...]

Dank. Ik had mijn oog al op deze laten vallen:

V&A aangeboden: Gigabyte GA-H77-DS3H

Hier is dus geen bios update bij nodig?
Geen biosupdate nodig iig : https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-cpu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KWH87
EMP schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:16:
Daar moet je toch wel uit kunnen komen met google?

Eerste hit op het CPU type vertelt je de socket (1155) en de architectuur (hint: ... bridge)
Eerste hit op socket 1155 geeft je deze wikipedia pagina waarop je kunt lezen welke chipsets allemaal voor die socket bestaan, en welke architecturen ze ondersteunen.

Zo moet het je wel lukken!
Heb inderdaad al rondgeneusd maar ik ben niet bepaald een expert en ik wil wel zeker weten dat ik iets koop dat past. Maar ik ben al wat wijzer geworden, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 16:15
Zoek maar naar borden met de Z77 Z75 H77 Z68 P67 H67 chipset deze worden ondersteund voor je ivy bridge CPU.

in mijn ogen wil je met een K versie een bord met een Z77 chipset maar een P67 zal ook werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Op V&A is dat gewoon deze filter:

Let wel op dat met een P67 chipset de iGPU van de CPU niet werkt, die borden hebben geen videouitgangen, dus met zo'n bord moet je altijd nog een losse GPU gebruiken. Verder kan overklokken alleen met een Z of P chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWH87
Duidelijk, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 20:25
Even je pc op je TV/andere monitor aansluiten?
Of je monitor op een andere aparaat aansluiten? gameconsole, digitale tv decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
MikeNL90 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:46:
Even je pc op je TV/andere monitor aansluiten?
Of je monitor op een andere aparaat aansluiten? gameconsole, digitale tv decoder?
KWH87 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:21:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Andere HDMI-kabels gebruiken.
- DVI-kabel gebruiken.
- PS4 doet het op de monitor.
- PC geeft ook geen beeld op een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 20:25
Ah, totaal overheen gelezen, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:48

br00ky

Moderator Harde Waren
KWH87 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:05:
Deze vraag komt uit een ander topic van me maar ik zal hem ook hier even plaatsen omdat het hier meer op zijn plaats is.

[...]
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! :N . Daarbij kan deze vraag ook gewoon daar, dus merge.
Pagina: 1