Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Volgende maand gaan we sinds lange tijd weer eens op vakantie. We gaan het met vliegtuig en we hebben nog geen koffers. Tijd voor een zoektocht, maar dat valt nog niet mee. Aangezien de kans groot is dat we hierna voor lange tijd weer niet op vakantie gaan zoek ik eigenlijk een grote betaalbare koffer die wat grof geweld voor een paar keer kan overleven. Budget? €100,-/€150,- voor twee grote koffers.

Sommige zweren bij Samsonite koffers, anderen weer niet. De Aldi heeft bijvoorbeeld aankomende zaterdag grote koffers te koop, €50,- per stuk, gemaakt van polycarbonaat. Of op Groupon zelfs een set van vier.

Ik heb dus alleen geen idee wat nu goed is en ik zoek eigenlijk een duwtje in de goede richting!

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 13:02
Als je toch niet zo vaak op reis gaat, lekker lenen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@vinom Koffers horen niet thuis in dit elektronica forum. Schopje naar Algemene Zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@vinom Of een koffer huren, is ook prima te doen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb geen koopadvies voor je, maar wel een tip: De standaard-limiet voor ruimbagage in een vliegtuig is vaak zo'n 20kg, dus in het ideale geval weegt je volle vakantiekoffer zo'n 20kg. De meeste XXL-koffers kun je echter makkelijk volstouwen met (veel) meer dan 20kg dus ik zou voor een formaatje gaan die net even kleiner is dan XXL. Zo te zien is die grote van de Aldi waar je naar linkt een maatje XXL (~136L). Die kleine van de Aldi daarentegen is weer formaatje hand-bagage, dus te klein voor een echte vakantie. Ik zou mikken op een koffer met een inhoud van zo'n 90-100 liter (70-75cm hoog). Hard of zacht is net wat je voorkeur heeft, net als waar je wieltjes zitten en hoeveel wieltjes je wilt.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:35
Waarom een koffer? Wij reizen al jaren met de rugzak. Kan net zoveel in en loopt een stuk makkelijker. Ik heb zelf een Osprey van een liter of 70. Nooit meer een koffer voor mij! Je moet er alleen wel een flightbag bij kopen.

Maar als je maar heel weinig reist, zou ik net as @Josk79 adviseren om wat te lenen. Zonde anders van de aanschaf en de ruimte die ze in je huis innemen. (rugzak kan je overigens redelijk compact opbergen...)

*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.

[ Voor 24% gewijzigd door Yorinn op 17-09-2019 22:10 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Samsonite is niks mis mee, maar je betaalt wel voor het merk. Heb zelf al jaren een Roncato. Italiaans spul maar ook vrij onverslijtbaar :)
Waar je ook even naar wilt kijken denk ik is een TSA slot er op. Kun je hem ook op slot doen mocht je ooit mog eens naar de USA willen. Hoeft nu niet in de planning te zitten, maar is wel een nice to have :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cass Casey schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:28:
Waarom een koffer? Wij reizen al jaren met de rugzak. Kan net zoveel in en loopt een stuk makkelijker. Ik heb zelf een Osprey van een liter of 70. Nooit meer een koffer voor mij! Je moet er alleen wel een flightbag bij kopen.

Maar als je maar heel weinig reist, zou ik net as @Josk79 adviseren om wat te lenen. Zonde anders van de aanschaf en de ruimte die ze in je huis innemen. (rugzak kan je overigens redelijk compact opbergen...)

[mbr]*knip* V&A is niet de bedoeling op het forum.[/]
Ik heb zelf nog nooit met grote rugzak gereisd, maar wel met andere die dat wel deden, en lijkt mij elke keer weer veel gedoe. Ik heb zelf een softcase reiskoffer die ik leuk achter me aan trek. Natuurlijk, bij een trap is een rugzak makkelijker, maar zolang het verder beetje ondergrond is trek ik hem lekker achter me aan. En tegelijkertijd heb ik een rugzak als handbagage, die direct ook als mijn dagrugzak werkt. En dat lijkt mij het onhandige van ook nog je ruimbagage in een rugzak, je zit met twee rugzakken en één rug.

Uiteraard als je ergens de jungle in gaat, ja dan trek ik mijn reiskoffer niet meer achter me aan.

Overigens zou ik me als TS er niet al te druk over maken. De gemiddelde kan wel tegen een stootje, en geen enkele kan tegen een douane beambte / andere medewerker die in een destructieve bui is. Ik heb een koffer waarvan beide lipjes van de rits er niet meer waren na landing. Ik kan me niet voorstellen dat dat zonder kniptang is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:45

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waar ga je heen? Ik zou ook eerst proberen er één te lenen.

Ik heb zelf een Samsonite hardcase, waar ik tevreden over ben. De wieltjes zijn van een hogere kwaliteit dan goedkopere merken, waardoor hij veel fijner en stiller rolt. Ik gebruik hem voornamelijk voor werk als ik een pak, overhemden en meerdere paar schoenen etc meeneem. Is onhandig als je vakantietripje kort is en je genoeg hebt aan casual kleding, zoals een zwembroek en een paar T-shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 10:41

Jeoh

blaat

Ben ook blij met mijn Samsonite hardcase. Bekend merk maakt het ook makkelijker om dingen als de wielen te vervangen. Bij m'n vorige koffer heb ik ze uiteindelijk moeten vervangen met skateboardwielen, leuk als Tweaker maar wel irritant als je op vakantie bent.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Wij hebben 2 Princess koffers gekocht maar die zijn meer het formaatje handbagage.

Zat wel een weegschaal (schaal?) in het handvat dus ff optillen en op de display aflezen hoe zwaar je koffer is. Kan zijn dat die er ook in grotere formaten is, hoef je je nooit zorgen te maken of je te zware koffers hebt.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Een losse koffer-weegschaal heb je ook voor 3-5 euro ofzo, dus onverwacht een te zware koffie is sowieso niet nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Of gewoon met en zonder koffer op je personenweegschaal staan. Niet dat een paar euro besparen zo significant is, maar het scheelt weer wat troep wat je eens per 5 jaar nodig hebt ofzo (je zal niet elk jaar bij je gewichtslimiet in de buurt komen).

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-05 20:01
Over koffer/rugzak discussie: ik heb al iets van 15 jaar een duffel van The North Face, die zijn ook echt heel fijn. Heeft al heel wat (vlieg) reizen overleeft en nog nauwelijks beschadigd. Op het vliegveld bij lange afstanden lopen eventueel een karretje maar anders op m'n rug.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 20:24
FoxLenny schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:16:
Over koffer/rugzak discussie: ik heb al iets van 15 jaar een duffel van The North Face, die zijn ook echt heel fijn. Heeft al heel wat (vlieg) reizen overleeft en nog nauwelijks beschadigd. Op het vliegveld bij lange afstanden lopen eventueel een karretje maar anders op m'n rug.
Heb ik inderdaad ook, ideaal. Of moet ik zeggen, had ik ook. Mijn broer heeft het 'geleend'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:09
Wij hebben zelf grote Princess koffers gehad met zo'n weegschaal maar na een aantal (en niet zo heel veel) reizen was de eerste al compleet gescheurd. Waarschijnlijk door de druk op de wieltjes. Daarna hebben we Samsonite gekocht en die bevallen tot nu toe prima. Ik weet niet of je ING hebt maar in de rentepuntenwinkel staat Samsonite met best goede prijzen, wellicht het onderzoeken waard.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:54
Thanks allemaal, ik ga eens rondkijken om te lenen en anders maar aanschaffen!

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar bij Van Cranenbroek hebben ze goede koffers voor erg weinig geld. Die van ons gaan nu al een jaar of 4 mee. Verschillende formaten hebben ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Samsonite. Er zijn regelmatig leuke deals met dit merk. Ik zou niet anders willen, prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 08:01
Bij de blokker van die princess koffers. Niet de grote nemen, gewoon de middelmaat. Wij gebruiken ze enkele jaren, gaat prima. Ze zijn licht (hard shells zijn vaak stukken zwaarder), je kan ze makkelijk rollen (goede hoogte) en bij max vullen zit je rond de 18.5 kilo. Zou meer dan zat moeten zijn (mits je niet een rondreis gaat maken waar je warm en zomerkleding moet meenemen)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voor een budget van € 100-150 voor twee koffers heb je niet veel keus. Tenzij je ergens een hele mooie aanbieding tegenkomt heeft het niet veel zin om dan een goedkope Samsonite te kopen. De goedkoopste Samsonites zijn (IMHO) niet beter dan andere goedkope merken en een goede Samsonite in het middensegment kost al snel meer dan € 150 per koffer.

Ik heb wel steevast Samsonites, niet omdat ik nu zo'n fan ben, maar omdat ze in het middensegment gewoon prima koffers maken. Daarboven zitten weer betere merken maar er wordt op vliegvelden soms zo ruig met koffers omgesprongen dat ik niet meer dan pakweg € 250 voor een koffer wil uitgeven. Elke trip kan immers de laatste voor die koffer zijn. Daarnaast maakt een dure koffer je ook weer een doelwit voor dieven en ander gespuis.

Ik zou persoonlijk nooit koffers lenen tenzij je het risico incalculeert dat ze beschadigd worden of zoek raken en dat je die koffers moet vergoeden. Ook een goede reden om geen dure koffers te lenen want misschien moet je er toch voor betalen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zou het voor een keer lenen. Als t kapot gaat heb je wellicht een reisverzekering en anders pech. Als je deze vraag op een forum moet stellen, verwacht ik niet dat je de jungle of wat dan ook ingaat en als je gewoon vliegt en met een bus of auto naar je accomodatie gaat, dan is een backpack niet nodig en een duffel ook niet.

Ik heb zowel een koffer als een duffel en het grote voordeel van de duffel vind ik dat ie niet zoveel plek inneemt thuis, lekker licht is, erg stevig is (heb ook die van de northface), dat ie voor kortere stukjes op je rug kan en dat het vaak iets makkelijker in auto’s te krijgen is. Voordeel van een koffer is dat ie vaak wieltjes heeft, wat weer scheelt met lopen. Wagentjes heb je vaak wel, maar op wat exotischere bestemmingen is de kans al wat kleiner.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:41

Bob Popcorn

Plop!

American Tourister is niet duur en onderdeel van Samsonite. Volgens mij prima koffers.

Kan niet stoppen met ontploffen!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
We hebben een grote en een kleine (=handbagage) Roncato, twee kleine American Tourister, een kleine Delsey, doen het allemaal al jaren prima (een van de kleine American Touristers heeft wel wat plasticschade, maar is nog goed bruikbaar).

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 21-09-2019 20:20 ]

Pagina: 1