TV in nis boven gashaard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 18:27
Hallo allemaal,

Afgelopen week zijn wij begonnen met een aanbouw aan ons huis!
In deze aanbouw komt ook een strakke schouw waar een gashaard in komt te zitten. Boven deze gashaard komt een nis met een mooie 55INCH tv.

Nu wil ik graag de stroomkabels netjes weg laten werken en de kpn decoder uit het zicht plaatsen.

De vraag is hoe kan ik netjes de stroomkabels wegwerken maar nog wel in nood bij het stopcontact komen.
Ik kreeg te horen dat aan de binnenzijde van de schouw geen kabels mogen zitten i.v.m. warmte vandaar de vraag. Dus Stopcontact binnen/buiten schouw , decoder achter tv hangen?

Voorbeeld van de opstelling
Afbeeldingslocatie: https://nl.pinterest.com/pin/672795631804668442/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Vraagje: wat als je straks van een 55 inch tv naar een 65 wilt upgraden? Of een PlayStation erbij wilt aansluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door President op 17-09-2019 19:37 ]

• KoeRmX
President schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:34:
Vraagje: wat als je straks van een 55 inch tv naar een 65 wilt upgraden? Of een PlayStation erbij wilt aansluiten?
Gezien wij een gashaard hebben van de zelfde breedte als een 55 inch zal dit niet veranderen in deze opstelling. Wel plaatsen wij naast de schouw zwevende planken die de loze ruimte opvullen (60x60cm).

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
Ik denk dat je aan een zwaai/zwenksteun voor je TV moet. Anders ga je hem er ook onmogelijk inkrijgen. Zo'n ding dus: https://www.onlinekabelsh...1BMgtaEAQYAiABEgI3dPD_BwE
En maak je wel ergens in de kast een aansluiting waar je een HDMI aan kan hangen, dat mocht je een keer wat anders willen vertonen je niet direct alles uit de kast hoeft te halen? Zoiets dus: https://www.allekabels.nl...08PgjlEAQYASABEgLxivD_BwE

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:11
Ik vraag me af, hoeveel warmte genereert die haard en is het verstandig om je tv daarboven te hangen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik zou inderdaad wel rekening houden met warmte, dus rond de TV een aantal centimeters ruimte, en wellicht een rustig draaiend fannetje voor wat flow.
Qua beugel zou je nog zoiets kunnen nemen:
https://www.beugelsenmeer.nl/videowall-muurbeugel-mywall-hv1
Als je dan de TV indrukt komt hij naar voren, en kun je daarna alles aansluiten zonder daarna weer gedoe te hebben met de juiste positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:26
Als ik naar mijn tv kijk wil ik recht vooruit kijken, en niet mijn hoofd onder een hoek van 45graden omhoog.
De hele avond... moet er niet aan denken.
Daar al over na gedacht?

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Blind paneel kan je vast maken met KeKu beslag, of magneetsnappers

Aantal keren zulke constructies gemaakt, en altijd een drama
Veelal werd de TV te warm dat hij uitviel, hou daar dus rekening mee (wisten we van te voren, maar eigenwijze ontwerpers en klanten)

• KoeRmX
Marber schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:35:
Ik vraag me af, hoeveel warmte genereert die haard en is het verstandig om je tv daarboven te hangen?
In samenspraak met de gashaard leverancier en de tv monteur is dit besproken , indien deze in een nis zit die iets dieper is dan de voorzijde van de schouw zal de warmte geen/weinig invloed hebben op de tv. Ook zit er aan de binnenzijde onder de tv een schuine zijde waardoor de warmte langs de tv nis gaat i.p.v. er tegenaan.
barry86 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:27:
Als ik naar mijn tv kijk wil ik recht vooruit kijken, en niet mijn hoofd onder een hoek van 45graden omhoog.
De hele avond... moet er niet aan denken.
Daar al over na gedacht?
Ik had advies gehad om vast op de muur een positie te bepalen van de nieuwe tv om zo te wennen aan de hoogte. Als ik vanavond thuis ben zal ik een foto maken hiervan. Op dit moment is de hoogte tot bovenzijde TV rand ongeveer 1,75meter.

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:26
Een kijkhoek is comfortabel of niet. In de bioscoop zit je liever ook niet vooraan.

Als je deze kijkhoek al gewend bent heb ik niks gezegd, en anders even heel goed over nadenken

[ Voor 94% gewijzigd door barry86 op 18-09-2019 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 15:10
Wij hebben een Samsung The Frame boven onze openhaard hangen. Aangezien deze plat aan de muur hangt wilde ik ook de kabels strak weggewerkt hebben.

In samenspraak met onze openhaard leverancier hebben we in de schouw een soort tunnel gemaakt van het isolatiemateriaal waarmee de boezem wordt opgebouwd. In die tunnel zit een 63mm mantelbuis om de kabels doorheen te trekken.

De mantelbuis komt bij ons uit aan de zijkant laag bij de vloer. Hier zit een meubel waarin de One Connect Box van de tv zit maar dat kan natuurlijk ook gewoon een decoder van Ziggo o.i.d. zijn. HDMI kabels, stroomkabels, alles past makkelijk door die mantelbuis. (hoeft bij ons niet i.v.m. het dunne kabeltje van de Samsung maar zou makkelijk passen)

Het zit er nu een jaar, de openhaard al vaak aangehad en geen enkel probleem met warmte.

Edit: Toevoeging

[ Voor 6% gewijzigd door Klassenoudste op 24-09-2019 13:09 ]

Pagina: 1