double-clicks-on-single-click bij de muis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 17:39
Beste mensen, er zijn al meerdere klachten op internet over double-clicks-on-single-click bij de muis in windows 10. In windows 7 had ik geen probleem. Maar in windows 10 versie 1903 wel. Windows 10 is helemaal bijgewerkt.

Heeft iemand ook dat probleem gehad? En heeft u het kunnen oplossen. Ik heb de muis op verschillende usb poorten geprobeerd. Ik heb de muis Corsair vengeance M65 USB met kabel
Muis klik snelheid aanpassen, geen effect. Blijft aanwezig. Driver muis uninstall en weer install, geen effect.

De muis ineens ging dubbel klikken bij een enkele klik. Dit ging sporadisch, dus 10 x van de 13 keer ging het goed. het is best lastig omdat zo soms mappen worden geopend of programma's worden opgestart. Venster weg klikken wat ik niet wilde doen.

https://superuser.com/questions/1021688/windows-10-double-clicks-on-single-click/1111882

https://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=167920

https://forum.corsair.com...ead.php?p=988704&p=988704

https://forum.corsair.com...hread.php?t=187144&page=2

[ Voor 30% gewijzigd door Snake_Eye op 17-09-2019 19:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Heb je al een andere muis geprobeerd? Dat lijkt me stap 1.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
ik had een oudere muis liggen (geen gaming mouse) van Logitech, tot nu toe nog geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
sommige logitec muizen hebben ook dat probleem in windows 10

Windows 10 is klote.
https://forums.tomshardwa...windows-10-issue.3276698/

So I'm currently having issues with my Logitech G302 Daedalus Prime. Most of my clicks end up registering as clicking twice, and it's driving me nuts.

I'm out of ideas of what to do currently, as I've already tried the following:
*Researched and tried various methods others had suggested.
*Troubleshooted the device, only to find it complaining that it's a 2.0 USB in a 3.0 slot.
*Restarted my computer.
*Switched the port it was plugged into.
*Tried to check and update drivers, although it doesn't seem to be able to outside of updating the Logitech Gaming Software program.
*Removing and disabling HID-Compliant Mouse.
*Re-enabling the HID-Compliant Mouse by using the Enter key. Disabling was a bad idea.

Mouse is clean, and the only change I've noted is that this has been happening to me since the last Windows 10 update. I rather strongly suspect Windows 10 is somehow the issue due to this, but I have no way to be sure, nor do I know of any solution to resolve it.
Any help/ideas?

[ Voor 78% gewijzigd door Snake_Eye op 17-09-2019 19:57 ]

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:14
Delete de windows update dit veroorzaakt?

klaar.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Die andere muis (van Logitech) werkt wel goed, dus het ligt aan je Corsair-muis (waarschijnlijk hardware, misschien driver als Corsair die levert). Vervolgens kom je tot de conclusie "Windows 10 is klote"?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Raar, hier een heel bedrijf met Windows 10 op 1903 (laatste updates) en 0 problemen. Allemaal verschillende muizen:

Logitech G502
Dell muizen van verschillende versies
HP muizen van verschillende versies
Trackballs
etc
etc

Allemaal zonder problemen.

Dus de kans dat het aan windows ligt?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik heel even zoek, kom ik een artikel tegen uit april dit jaar, met 9 mogelijke oplossingen:
https://windowsreport.com/mouse-clicks-twice-windows-10/

April dus... en eerlijk gezegd is dit de eerste keer dat ik er van hoor. Het lijkt me dus nogal mee te vallen...
Maar goed, in combinatie met "Windows 10 is klote" lijkt me dat de een herinstallatie van Win7 is ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Snake_Eye
corset schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:38:
Raar, hier een heel bedrijf met Windows 10 op 1903 (laatste updates) en 0 problemen. Allemaal verschillende muizen:

Logitech G502
Dell muizen van verschillende versies
HP muizen van verschillende versies
Trackballs
etc
etc

Allemaal zonder problemen.

Dus de kans dat het aan windows ligt?
De meldingen van mensen waren muizen van Corsair en Logitec. Met windows 7 geen problemen, maar met windows 10 wel. Dan ligt het toch aan windows 10?

In de link van jou staat het zelfs ook

Number of users reported certain problems with their mouse, and one of the most troublesome issues was that mouse clicks twice on Windows 10.

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 18-09-2019 13:43 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:26
Snake_Eye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:42:
[...]

De meldingen van mensen waren muizen van Corsair en Logitec. Met windows 7 geen problemen, maar met windows 10 wel. Dan ligt het toch aan windows 10?
maar als een andere muis dit probleem niet heeft dan ligt het toch aan de muis? Zelfde redenatie.

Ik (en vele anderen met mij) heb regelmatig problemen gezien bij oudere logitech muizen waarbij de sensor van de muisbuttons gewoon versleten was en regelmatig slecht registreerde waardoor je dubbelle clicks kreeg en dergelijke problemen. Met de muis openschroeven en het veer systeem rechtbuigen was het wel weer tijdelijk op te lossen maar het komt toch altijd weer terug.

Gezien bovenstaande denk ik dat het meer een hardware probleem is en de update naar windows 10 alleen iets gedaan heeft met de instellingen van de muis waardoor het ineens meer op valt.

zoek eens op google naar corsair double click problem of logitech double click problem.

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 18-09-2019 13:58 ]

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Number of users reported certain problems with their mouse, and one of the most troublesome issues was that mouse clicks twice on Windows 10.
Je krijgt een lijst met muizen waar het NIET fout mee gaat, binnen een Windows10-omgeving. En toch trek jij de conclusie dat het aan Windows ligt, en niet aan de muizen.

me @ last.fm

• corset
[...]

Welke link van mij?

En als het zo'n groot issue is, waarom hoor ik het nu voor het eerst dan? Waarom staan de websites er niet vol mee?

[ Voor 10% gewijzigd door corset op 18-09-2019 14:10 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Snake_Eye
Jester-NL schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:56:
[...]

Je krijgt een lijst met muizen waar het NIET fout mee gaat, binnen een Windows10-omgeving. En toch trek jij de conclusie dat het aan Windows ligt, en niet aan de muizen.
Ja als de mensen met hun muizen geen problemen hebben in windows 7 maar wel met windows 10. Dan is het een combinatie probleem. Maar wel klote dat het in windows 10 problemen veroorzaakt.Ik zal wel een nieuwe muis kopen. Alleen nog even kijken welke.

• Snake_Eye
corset schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:09:
[...]

Welke link van mij?

En als het zo'n groot issue is, waarom hoor ik het nu voor het eerst dan? Waarom staan de websites er niet vol mee?
deze: https://windowsreport.com/mouse-clicks-twice-windows-10/

De aangeboden fixes hielpen hierbij ook niet overigens

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_Eye op 18-09-2019 15:05 ]

• corset
Snake_Eye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:03:
[...]

deze:

heb ik niet gepost, maar goed.

Nogmaals;

als het een Windows probleem was, en zo gigantisch groot dat zeer veel mensen er last van hebben zoals jij claimed, waarom staan de sites er dan niet vol mee? Waarom heb ik het dan totaal niet hier op een userbase van 200+?

• Snake_Eye
corset schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:05:
[...]

heb ik niet gepost, maar goed.

Nogmaals;

als het een Windows probleem was, en zo gigantisch groot dat zeer veel mensen er last van hebben zoals jij claimed, waarom staan de sites er dan niet vol mee? Waarom heb ik het dan totaal niet hier op een userbase van 200+?
ow ja sorry mijn fout, dat was jij inderdaad niet. :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dit ligt aan de muis niet aan Windows 10. Het gebeurd vaak bij muizen met goedkope switches. Komt veel voor bij muizen van Razer maar ook in toenemende mate bij Corsair en Logitech omdat ze overstappen naar goedkopere (en lagere kwaliteit) Omron switches.

Op te lossen door:

- je muis op te sturen voor garantie
- muis weggooien en een nieuwe kopen
- als je handig genoeg bent andere switches erop solderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Snake_Eye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:02:
[...]

Ja als de mensen met hun muizen geen problemen hebben in windows 7 maar wel met windows 10. Dan is het een combinatie probleem.
Of het is een correlatieprobleem. Je koopt de muis in het Win7-tijdperk en alles werkt prima. Fast-forward naar 5 jaar en een miljoen muiskliks later en je hebt Win10. De muis begint kuren te vertonen. Ligt het aan Win10 (waarbij je met een andere, minder versleten muis geen problemen hebt), of is je muis gewoon oud en op?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Snake_Eye schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:55:
sommige logitec muizen hebben ook dat probleem in windows 10

Windows 10 is klote.
https://forums.tomshardwa...windows-10-issue.3276698/
Heb je ook het beste antwoord gelezen op dit probleem?

Contact Logitech support.

Windows isn't the problem more than likely, it's going to be a hardware issue.

We do what we must because we can.

• Snake_Eye
Deze bedoel je deze, dat een muis voor overige windows niet werkt op windows 10.
Dat een nieuwe muis moet zijn dat specificatie moet hebben voor windows 10.
Contact Logitech support.

Windows isn't the problem more than likely, it's going to be a hardware issue.

Went though this myself with about 6 different mice over the years, every time a new Windows 10 Certified mouse solved the issue.

Logitech replaced one of the newer mice and the issue went away once I got the new one.

There is a zillion page thread on the MS Windows 10 forum about this..... The only answer that works is a NEW MOUSE, and Windows 10 Certified one.

The mouse you have is an older model so there may be a replacement that is Windows 10 Certified.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Weet je zeker dat je niet gewoon wil dat het probleem in Windows10 zit (en niet in 7), in plaats van ergens anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Jester-NL op 18-09-2019 15:47 ]

me @ last.fm

• Snake_Eye
EnigmaNL schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:07:
Dit ligt aan de muis niet aan Windows 10. Het gebeurd vaak bij muizen met goedkope switches. Komt veel voor bij muizen van Razer maar ook in toenemende mate bij Corsair en Logitech omdat ze overstappen naar goedkopere (en lagere kwaliteit) Omron switches.

Op te lossen door:

- je muis op te sturen voor garantie
- muis weggooien en een nieuwe kopen
- als je handig genoeg bent andere switches erop solderen
Voor welke merk muis zou je dan gaan?

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Snake_Eye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:49:
[...]

Ligt er aan wat je er mee wil doen :p

Logitech heeft voor alles wel wat, de G500 was de ultieme gaming muis van jaren terug, de MX Master 3 is uit en die is uitermate geschikt voor productiviteit bijvoorbeeld, maar een muis is een hele persoonlijke keuze, zul je echt zelf moeten gaan aftasten wat je het fijnste vindt (letterlijk :p ).

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Snake_Eye schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:49:
[...]

Het is lastig om nog muizen te vinden waarin echt hoogwaardige switches gebruikt worden (volgens mij zijn bijna alle merken die Omron switches gebruikten overgestapt op de goedkopere varianten). Persoonlijk heb ik altijd alleen goede ervaringen met Logitech gehad maar dat is niet bij iedereen zo. Het dubbelklik probleem heb ik met Logitech nog nooit ervaren.

Op dit moment gebruik ik een Logitech G502 Lightspeed (de nieuwe draadloze versie) en ben ik er erg tevreden over, ik weet alleen niet hoe lang de switches het uithouden.

Ik gebruik op het werk ook nog een gewone bedrade Logitech G502 Proteus Core (de eerste versie), die is al enkele jaren oud en die werkt nog perfect, die kan ik zeker aanraden.

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmaNL op 18-09-2019 15:57 ]

• Snake_Eye
EnigmaNL schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:54:
[...]

Het is lastig om nog muizen te vinden waarin echt hoogwaardige switches gebruikt worden (volgens mij zijn bijna alle merken die Omron switches gebruikten overgestapt op de goedkopere varianten). Persoonlijk heb ik altijd alleen goede ervaringen met Logitech gehad maar dat is niet bij iedereen zo. Het dubbelklik probleem heb ik met Logitech nog nooit ervaren.

Op dit moment gebruik ik een Logitech G502 Lightspeed (de nieuwe draadloze versie) en ben ik er erg tevreden over, ik weet alleen niet hoe lang de switches het uithouden.

Ik gebruik op het werk ook nog een gewone bedrade Logitech G502 Proteus Core (de eerste versie), die is al enkele jaren oud en die werkt nog perfect, die kan ik zeker aanraden.
Zag de logitech-g-g502-hero
https://www.mediamarkt.nl...BEgISEfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Deze een stuk minder breed dan de corsair m65. Omdat ik een brede hand heb, is dat wel minder houvast.

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Als je je huidige muis fijn vindt, zou ik die gewoon weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Het is opgelost lag aan windows 10, zoals ik dacht. Nu heb ik met X-mouse programma wat kunnen instellen waardoor het wel goed werkt. Muis was dus niet defect.

[ Voor 51% gewijzigd door Snake_Eye op 20-09-2019 19:44 ]

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 23:21
@Snake_Eye En wat heb je aangepast met X-Mouse dan? Heb het zelfde probleem met m'n G403.
Pagina: 1