Windows 7 > Windows 10 Upgrade blokkade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Mijn vraag
Ik liep vanochtend bij de upgrade van een computer van Windows 7 naar Windows 10 bij een vriend tegen het volgende scherm in het NederlandsAfbeeldingslocatie: https://msegceporticoprodassets.blob.core.windows.net/asset-blobs/4500992_nl_1 en kon niet door met de installatie. Volgens URL 1/ en URL 2 kunnen er problemen zijn met het gebruik van 2 hardeschijven of meer. Wie heeft er hier ervaring mee gehad en hoe hebben jullie dit gemakkelijk opgelost? Ik overweeg namelijk een NL ISO te branden van Windows 10 van voor versie 1903 als ik deze kan vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Toshiba P500 laptop
120GB Intel SSD
500GB HDD
GeForce GT330M
Intel Core i7-720QM
8GB DDR3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Stuurprogramma's updaten
Windows Update meerdere malen draaien (moeizaam en niet belangrijke updates)
Installatie via zowel USB en DVD vanuit Windows zelf en enkele keer via BIOS boot. Daarnaast ook installatie van mediacreationtool zelf geprobeerd.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik kan het fout hebben maar dacht dat die CPU's niet meer ondersteund werden?
Of in ieder geval dat de CPU bepaalde features mist voor Windows 8/10 64bit :

PAE/NX/SSE2 en geloof ook PrefetchW oid.

https://docs.microsoft.co...ernals/downloads/coreinfo
Met die tool kun je nagaan of de boven genoemde ondersteund worden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het zou kunnen dat het aan de drivers van de touchpad of aan de toetsenbord liggen.
Die zijn mogelijk niet geschikt voor Windows 10./

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het probleem ligt volgens mij in je videokaart GT330M. Daar zijn denk ik geen drivers voor want meerdere mensen klagen hierover zo snel te lezen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
Hmmm lijkt me stug dat die instructies mist voor de upgrade. Weliswaar vind ik maar 1 laptop (marktplaats) die een Intel Core i7-720QM + Win10 combinatie heeft gehad. Microsoft chat support zegt "als de pc nog niet klaar is voor de laatste updates van windows 10 zou ik hem nog niet proberen updaten , ook al is er een mogelijkheid om een vorige versie te downloaden gaat hij toch vragen om die verder te updaten en gaat u meerdere problemen krijgen" 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
Hmmm ik kan me herinneren dat vroeger je tijdens de upgrade gewoon te zien kreeg

"CPU/GPU is niet compatibel".

Ze geven ook 0 logbestanden / foutcodes mee. De driver geïnstalleerd voor de GT330m kwam trouwens uit 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met de media creation tool kan je gewoon een ISO downloaden of direct op USB wegschrijven.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
@Vorkie

Dat heb ik al gedaan zowel op USB als DVD. Ik heb nu in iedergeval een ISO met Windows 10 versie 1803 gebrand ipv de problematische 1903. Hopelijk helpt dat, tips zijn altijd welkom nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
serge375 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:12:
@Vorkie

Dat heb ik al gedaan zowel op USB als DVD. Ik heb nu in iedergeval een ISO met Windows 10 versie 1803 gebrand ipv de problematische 1903. Hopelijk helpt dat, tips zijn altijd welkom nog
O ja, het woordje "voor" gemist :)

Maar deze zelfde melding geeft ie als je gaat installeren vanaf medium en dan kiest voor nieuwe installatie? *let wel je gooit alles er vanaf op die manier, dus stel alles eerst veilig*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
Hoogstwaarschijnlijk geeft die dan niet de melding, maar het is i.v.m. het grote aantal programma's die naar wens zijn ingesteld echt een laatste noodoptie. Upgraden kan volgens Microsoft ook alleen wanneer de installatie wordt gestart vanuit Win7 zelf en niet via het opstarten van de DVD/USB via de BIOS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 13:55
Ben toevallig eergisteren tegen het zelfde probleem gelopen.
Wou upgraden vanaf windows 7 64bit naar windows 10 en kreeg dezelfde melding.
Windowsupgradetool en mediacreation tool gaven dezelfde foutmelding.

Heb dan alle data gebackuped en gestart via een usb-stick en zo probleemloos windows 10 vers opnieuw geinstalleerd.
Heb wel een nieuwe key moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
nieuws: Microsoft blokkeert Windows May 2019 Update op computers met externe ... Waarschijnlijk moet echt de 2e HDD eruit worden gehaald en dan de upgrade worden uitgevoerd om deze vervolgens weer aan te sluiten.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04
serge375 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:24:
Hoogstwaarschijnlijk geeft die dan niet de melding, maar het is i.v.m. het grote aantal programma's die naar wens zijn ingesteld echt een laatste noodoptie.
Programma's die hun instellingen niet in het register opslaan slaan ze op in de AppData mappen. Als je de Appdata mappen opslaat en terugzet heb je de instellingen terug.
Upgraden kan volgens Microsoft ook alleen wanneer de installatie wordt gestart vanuit Win7 zelf en niet via het opstarten van de DVD/USB via de BIOS
Is de mogelijkheid om je Windows 7 key te gebruiken nog steeds open? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

EricJH schreef op woensdag 18 september 2019 @ 01:25:
Is de mogelijkheid om je Windows 7 key te gebruiken nog steeds open? Weet iemand dat?
Zou nogsteeds moeten werken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt voor zover ik weet nog steeds Windows 10 activeren met een Windows 7 key. Heb je al eens een clean install geprobeerd?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@serge375 32-bit geprobeerd ? (recent laptopje voorzien van W10 32-bit 'T2390')
(welke key heb je nu)

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 20-09-2019 14:40 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serge375
Er staat een Windows 7 Home Premium key op. Ik ga geen 32-bit proberen, omdat de huidige windows 7 64-bits is, de laptop 8GB ram heeft en gewoon ondersteuning biedt voor 64-bits.

De activatie is niet het probleem, de installatie is dat, maar de kans is groot dat dit komt door het hebben van meer dan 1 aangesloten opslagmedium (SSD en HDD in dit geval). Woensdag ga ik er weer verder naar kijken en zal ik de installatie proberen met alleen een SSD geïnstalleerd, anders installeer ik wel Windows 10 1803 ipv 1903. De leeftijd van de processor is in mijn optiek geen probleem, de instructies zouden gewoon ondersteund moeten zijn. Als het al mogelijk is om op een van de eerste AMD dual-cores uit 2006 mogelijk is om Windows te draaien, zou een i7'tje uit 2009 prima moeten lukken :)

Ik laat meer weten als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

serge375 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:57:[...]
Ik laat meer weten als het gelukt is.
Even een schopje: is het je gelukt?

Ik ga een dezer dagen een soortgelijke machine upgraden, en ik ben graag goed voorbereid, kwam dit topic tegen tijdens mijn voorbereiding ;)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge375
Hoi,

Ja, ik had toen der tijd maar gewoon een oudere Win10 versie geïnstalleerd (en die zichzelf laten updaten vanuit Windows Update wanneer Windows dat toeliet in de toekomst).

Als goed is moet alles gewoon nu soepel gaan met upgraden als je Win10 Media Creation Tool gebruikt (versie is nu 1909 / November 2019), ongeacht of je meerdere schijven hebt aangesloten :D. Veel succes, ik raad je aan om een snelle USB 3.0 USB-stick of een kleine externe SSD te gebruiken en je kan met de Win10 Upgrade Tool zowel 32-bits als 64-bits Windows erop zetten en vanaf daar snel upgraden. Werkt net ietsje sneller dan via een DVDtje.

[ Voor 9% gewijzigd door serge375 op 17-12-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Thanks voor de reactie.
Goed te horen dat de problemen die je had achter de rug zijn, dat geeft me weer een beetje moed :)

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1