Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De uitdaging van het combineren, muis, keyboard, gamepad

Pagina: 1
Acties:

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 11:35
Hallo Allen schrijf dit topic om mensen erop op te attenderen dat het tegenwoordig knap lastig kan zijn om randapparaten te combineren met al hun software oplossingen, zelfs als ze alemaal van hetzelfde merk zijn.

Ben in het bezit van een Logitech G13 gamepad en G15 toetsen bord plus een razer mamba muis.
Alles werkt al lang prima met elkaar.
Nu is mijn toetsenbord verlichting van de G15 stuk gegaan en heb ik een nieuwe nodig want in de avond is het geen doen.
Keuze viel op Logitch G815/G915 lineair of een Corsair K95 bruine switch or een Razer Huntsman Elite optische switch. Belangrijkste voor mij was dat bij schemer de toetsen duidelijk zichtbaar zijn en dat ik er op kan gamen en typen.

Eerste show stopper was Logitech. De G13 / G15 werken met Logitech Gaming Software LGS, echter de G815/G915 met G-hub software. Je begrijpt het al geen van beide sw paketten ondersteund de G13 met een G815/915 en de sw gelijk laden gaat niet.
Uitkomst moest mijn logitech G13 opgeven voor een nieuw keyboard van Logitech.
Dat gaan we dus niet doen.

Razer huntsman, na langzoeken er één live bij de mediamarkt gevonden, echter waren de doorschijnende lettertjes zo klein dat die omwille van de lees baarheid afviel, verder mooi keyboard met prima toetsen hoor.

Toen maar de Corsair K95 laten komen die ik ook live had gezien, mooie grote doorschijnende letters. Prachtig voor zo'n oude rot als ik met minder scherpe ogen.
Maaaar je begrijpt het waarschijnlijk al de Razer Synapse sw wil niet lekker met de Corsair Icue sw werken.
Eerst heb ik mij door de onduidelijkheden van de Icue sw heen gewerkt zodat ik na 2 uur try on error drie profilen in het hardware geheugen van de K95 had staan. Op het internet bleken horde mensen met dezelfde problemen te kampen over het gebruik van de icue sw.
Machine opgestart en ongeveer 30-60 seconden zie ik mijn ingesteld kleur profile en dan valt het licht helemaal uit op de K95, vlak nadat ik de Synaps software zie opstarten. Ook de hw profilen op de K95 kun je middels de knop op het toetsenbord niet meer kiezen. Kortom Icue en Synapse is geen goed huwelijk.
Heb de oplossing gevonden door de Icue software te deinstaleren nadat ik mijn keuzes in het keyboard had gesaved. Kan nu de machine starten de 3 voor ingestelde profielen die middels de keuze key op het keyboard werken en de Razer muis met sysnaps loopt ook, inclusief mijn G13 en de LGS sw .
Pfffffffffffffffffffffff lastig als je bij één merk niet exact kunt kopen wat je belangrijk vindt (of de sw bijt elkaar) en je daardoor gedoemd bent tot het samenvoegen van verschillende merken met allemaal hun eigen kleuren software pakketten. 8)7

Zint eer julllie beginnen he 8)
De moraal is check goed van te voren wat samenwerkt.

groetjes.

[ Voor 3% gewijzigd door jumjum op 17-09-2019 17:36 ]

Verwijderd

Gewoon alles van Razer kopen.

Muis, toetsenbord, gamepad en headset.
Nergens problemen mee, 1 programma

• jumjum
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-10 11:35
Ben het ten dele met je eens Razer heeft ook een goede gamepad, maar de duidelijkheid van de toetsverlichting op hun gewone keyboard is helaas minder als op de corsair K95.
Keyboard kan prachtige licht annimaties verzorgen, maar moet er wel op kunnen typen zonder turen.
Ben niet meer de jongste en dan is de duidelijke toetsverlichting toch een pre.

Maar als Razer een duidelijker keyboard verlichting zou uitbrengen zou ik wel de overweging maken voor één merk.. De muis is geweldig en de sw bediend makkelijker als de icue van cosair

[ Voor 5% gewijzigd door jumjum op 17-09-2019 21:13 ]